Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 10:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia.
En ven sagde, at I kan hjælpe mig, og give mig nogle gode råd. :-)
Jeg er det seneste år blevet præsenteret rigtig meget for LSD og svampe i mine omgangskredse. Jeg har fået øjnene op for det psykedeliske univers og dets magi, og jeg har fået meget respekt for stoffer.
Men for halvanden måned siden var jeg på en kæmpe psych-trance festival blev jeg meget grebet af stemningen. Alt var godt, (både set og settings) og jeg fik trippet nogle svampe med mine veninder, og vi fik senere spist en pille MDMA. Det var anden gang jeg prøvede det, og havde fuld tillid til det. Det gik rigtig godt. Så det blev (på trods af rigtig mange advarsler om at spise MDMA flere gange indenfor 3 mdr.) gentaget 3-4 gange i løbet af ugen, indtil den sidste pille, hvor jeg lige pludselig fik det virkelig nederen, og har haft det lige siden. Det føles meget som om, at jeg ser verden igennem et sort filter, og alt det der plejede at gøre mig glad før, gør det ikke længere. Jeg er bare hele tiden i dårligt humør, og er ked af det, uden nogen egentlig grund. Jeg har rigtig mange symptomer der tyder på depression, og skal til lægen på fredag. (som nok vil komme ind på lykkepiller, som er udelukket) Men jeg kender mig selv, og jeg er et rigtig glad menneske ellers, lige indtil den dag, så en regulær depression ville komme meget bag på mig. Så mit spørgsmål er; tror I det kan være jeg har fået serotoninsyndrom? Og hvor lang tid kan det tage før at 'serotonin-depotet' er fyldt op igen? Og hvad kan fremskynde det? Banan, vitaminer? Og tror i perikon ville være en god idé at spise? Og kommer varigheden af serotoninsyndromet an på hvor mange piller man tog?
Jeg tænker umiddelbart lige at holde en pause med stoffer, også alkohol, til jeg får det bedre. Men tror i hash også kan gøre det værre? Fordi de dage hvor jeg har røget, har jeg følt mig lidt bedre tilpas. Jeg er god til at distancere mig selv fra mine negative tankemønstre, og mediation hjælper mig rigtig meget de her dage. Tror i en form for svampe-terapi kunne hjælpe, eller er det for fandenivoldsk? Eller er det bedste jeg kan gøre bare at spise en masse nødder og vente til det er væk?
Det er super nederen, og jeg vil bare gerne have det til at gå over. Så hvis i har nogle gode råd, og måske vil fortælle om egen erfaring ville det virkelig være en lettelse.

Jeg håber I kan hjælpe mig, og på forhånd tusind tak

Hej Den logerende og velkommen til :)

En MDMA nedtur er noget værre noget, jeg har selv prøvet at brænde mig af det. Jeg havde det forfærdeligt i en uge. Heldigvis findes der mange gode råd til at komme igennem det.
Spis sundt med frugt og grøntsager, dyrk motion og sex er godt. 5-HTP er meget udbredt at bruge til at forebygge den nedtur du oplever, og kan også stimulere den naturlige produktion af serotonin, og hjælpe lidt på din tilstand. Bananer er også anbefalelsesværdigt.

Jeg forventer ikke, at du har fået Serotonin syndrom, det er meget sjældent, i forhold til hvad du oplyser, at du har indtaget.

Jeg har sendt dig en PB, som du kan kigge på, hvis du lyster.

God bedring.

Vh Ø Tripper

Junior medlem

Ja, jeg glemte lige at nævne, at jeg også rimelig uhæmmet havde tage ketamin, LSD, svampe, amf og dmt og muligvis andre stoffer hen over de dage.

Medlem

Om stofkombinationer, se her: http://wiki.tripsit.me/wiki/Drug_combinations

Det vidste jeg godt min kære, pas på dig selv fremover! Og glem alt om Svampe terapi i første omgang, det hjælper ikke på dit serotonin mangel :P

Det er håbløst det du har haft gang i, og det bekræfter, at du nemlig ikke har haft respekt for stofferne, som du ellers så pænt skriver :hjerte:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Den logerende skrev:
Ja, jeg glemte lige at nævne, at jeg også rimelig uhæmmet havde tage ketamin, LSD, svampe, amf og dmt og muligvis andre stoffer hen over de dage.

Du skal vidst lige have redefineret hvad "respekt for stoffer" vil sige. Det er ikke respektfuld overfor dig selv, at indtage så meget psykedelika på så få dage, og hvorfor blande stimulanser ind i billedet?

Synes du skal spørge dig selv om hvad du bruger stofferne til. De stoffer du nævner, måske bortset fra amf (skal ikke spille hellig, amf er meget sjovt), er stoffer med et stort potentiale. Men ligesom man kan udvikle sig selv med psykedelika, kan man altså også godt bruge det til at flygte fra virkeligheden. Jeg bliver altid lidt opmærksom når folk nævner godt "set og setting" i samme sætning som psytrance fest. Jeg har selv taget svampe, mdma og amf til raves, og det kan man godt. Men det er altså ikke et godt setting. Det er et risikofyldt setting, hvor det kan gå virkelig godt, men også virkelig dårligt. Derfor anbefaler jeg at man tager en langt mindre dose, end man ville have gjort sammen med gode venner i trygge omgivelser.

Prøv at tænk hvis du havde været skudt afsted på LSD og amf, og politiet var dukket op? Hvis dine venner gik kolde og du ikke kunne finde dem? Osv. der er rigtig mange ting der kan gå galt når man raver på drugs.

Jeg ved godt, det ikke var hvad du spurgte om. Men kunne ikke lige lade være med at påpege at du mangler respekt for stofferne. Du fortjener at passe på dig selv!!!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ville helt ærligt vente et år med at tage MDMA igen. MDMA er nok det stof, jeg ville have allermindst lyst til at misbruge, grundet den gigantiske nedtur man kan få af overforbrug.

Hvad der kan anbefales: ædruelighed i i hvert fald fire måneder, kombineret med (prøv at være så tro som muligt, selvfølgelig gør det ikke det store, hvis du en dag kun sover fx seks timer) ordentlig søvn, ordentlig mad, ordentlig motion og ordentlig socialt samvær.
Søvn: ikke for sent i seng, overvej at installer fx f.lux på din computer. Lær dine søvnrrytmer at kende og respekter dem.
Mad: der er mange, mange posts og information omkring hvilken mad der er god, når man er i 5-htp underskud.
Motion: Et hvert menneske burde have noget motion de dyrker regelmæssigt. Ellers gå et par lange ture om ugen.
Socialt samvær: ... bare ikke noget som handler om at blæse.

Joints er vel fine nok, men ville personligt holde igen med det og alkohol.

Og trådstarter, hvis jeg var dig, ville jeg nok lige revidere denne udtalelse:
Citat:
Jeg har fået øjnene op for det psykedeliske univers og dets magi, og jeg har fået meget respekt for stoffer.
Det er jo ret tydeligt, at du ingen respekt har for dem lige nu - og det synes jeg egentlig er helt fair/giver god mening, hvis man lige er kommet ind i universet.

For det er fucking spændende, men det kan både bruges som et terapeutisk værktøj, et terapeutisk værktøj og lejlighedsvis lammelse eller misbruges.
Tror de fleste herinde har været igennem en læringskurve, men overvej lige dit forbrug en ekstra gang.
Du vil vel også gerne trippe på dine gamle dage?

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

Okay tak for svar alle sammen:-) Jeg holder mig også lidt mere hvor jeg kan bunde i fremtiden. Jeg tror bare at min generelle respekt for stoffer har nemt ved at blive overskygget af min tillid til det, og til mig selv og universet. Og nogle gange har jeg en tendens til bare at følge min fornemmelse, og glemme at være rationel :-p
Men tusind tak for råd, dem vil jeg alle sammen prøve.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det har vi allesammen.. Stoffer er jo som udgangspunkt rimelig nice - man skal dog forsøge så vidt som muligt, at overveje om det man har gang i er rationelt.. imo

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]