Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:32


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 sep 2016 12:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 sep 2016 12:25
Indlæg: 4
Hej venner,

Jeg er ny i det her forum, så bær over med mig hvis jeg spørger det forkerte sted, eller på anden måde bryder uskrevne regler :)

Åbenbart er alkohol ikke det meste debatterede herinde, men jeg forestiller mig at dem af jer som er kyndige ud i kemi måske har et bud.

Det drejer sig om hvorvidt det er muligt at ødelægge virkningen af antabus.

Lidt historie: Min kone mener det er helt vildt vigtigt at jeg indtager skidtet, selv om jeg kun ønsker at drikke et par øl lørdag aften. Jeg har en fortid som alkoholiker, som ligger tyve år tilbage i tiden, endda før jeg overhovedet mødte min nuværende kone. Da hun fandt ud af det, troede hun jeg var på vej tilbage i sumpen hver gang jeg drak én øl, så hun er jo helt sikker på at det er til mit eget bedste, osv.
Jeg er ikke enig, men når stemplet nu sidder der, kommer man ingen vegene med argumentation.

Hvorom alting er, kan det lade sig gøre at ødelægge stoffet disulfiram i tabletterne uden at det kan ses?
Jeg tænker på om man måske kunne give dem to timer i ovenen ved 200 grader (de skal jo opbevares ved stuetemperatur)?
Kan de deaktiveres ved at blive frosset ned i et par timer (igen: den dér med 'opbevares ved stuetemperatur')?
Kan man eventuelt komme noget i vandet (det er brusetabletter, så de skal opløses i vand) som gør dem virkningsløse?

Jeg har indtil videre søgt nettet rundt, og det eneste jeg kan finde er løftede pegefingre.

På forhånd tak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 sep 2016 14:39 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Køb nogle treo og lav en ombytter på pillerne :D
Nu ved jeg ikke hvor meget kontrol du går til, eller bliver udsat for af din kone, men kan du ikke bare lade være med at æde pillerne? :)

Ellers så tag en ordenlig snak med din kone, siden hun ikke stoler på du har ændret dine drikkevaner for længst, og få hende til at indse at det er hende der overdriver :)

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 sep 2016 15:26 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Har du overvejet, om der findes en anden løsning?

Jeg er (ædru) alkoholiker, og ved at alle de gange mine tidligere partnere ville have mig i behandling, var det helt afgjort nødvendigt - men jeg lyttede sgu ikke :)

Jeg tænker ikke at det gavner hverken hende eller jeres forhold, at du fusker med medicinen. Hvis du har brug for nogen at snakke med om at tackle alkohol i tilværelsen, så er jeg forum-alkoholikeren, og træder gerne til!

_________________
Problemer med misbrug af stoffer? Giftlinje, hjælp osv. her.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 sep 2016 16:01 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Tænker også det er nemmest at lade helt være spise pillerne og tale med konen. Hvorfor begynde at snyde og lyve for hende?
Måske kigge lidt indad, om det evt er en god nok idé med antabus for en periode?

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2016 14:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
Jeg kender en akupunktør, som påstår, at han kan ophæve virkningen af antabus. :lol: Men når det er sagt, synes jeg heller ikke, det er en god idé at drikke i smug. Så hellere få hende med på lørdagsøl, hvis du virkelig kan styre det.

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2016 20:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 sep 2016 12:25
Indlæg: 4
Tak for tilbagemeldingerne, selv om jeg ikke rigtig fik svar på spørgsmålet.

Men for sjov kan jeg godt komme med lidt mere info:
For fra ca. 30 år siden til for 18 år siden blev jeg mere og mere alkoholiseret på grund af en depression. Til sidst var jeg faktisk helt ude at skide, og kunne overhovedet ikke se en sammenhæng eller værdi i tilværelsen hvis jeg ikke kunne drikke hele tiden. Til gengæld sagde kroppen også stop! Jeg blev syg hvergang jeg drak, også fordi 'at drikke' betød et sted mellem 10 og 14 genstande hældt ned på et par timer. Når jeg vågnede igen, gentog det sig. Al vågen tid gik med abstinenser, og forsøg på at hænge sammen på arbejdet.
Mine forældre hjalp mig med antabus, som jeg var på i det meste af fem år. I den periode blev tingene bedre, og jeg mødte min kone som jeg har været gift med i femten år. Jeg fk styr på tingene, depressionen var væk for længst, og stoppede med antabus. I flere år her jeg drukket et par øl eller glas vin til fester, og nogen gange har min kone og jeg også siddet med en flaske rødvin til aftensmaden.
Men ak! Min kone elsker drama, hvilket også kan ses af de endeløse konflikter hun har med sine søstre og tanter: Det mindste der kan gejles op i en spids, bliver det! Og så er der ingen ende på de superlativer der kan bruges. Og da hun kom under vejr med at jeg havde en fortid som alkoholmisbruger, besluttede hun straks at jeg på ingen måde kan tåle alkohol! På trods af at det er gået fint i hele vores ægteskab.
Så flittig udspørgen hos mine forældre fik hende overbevist om at jeg måtte på antabus med det samme om ikke før.

Nu er jeg godt klar over, at der sidder en masse derude og tænker, at fyren må da for fanden sætte foden ned! Forklare damen at det her bestemmer hun ikke, slå i bordet, opføre sig som en mand, etc.

Men - og det gælder jo desværre nok kvinder generelt - de bliver jo ved. Jeg vil simpelthen ikke skændes med min kone om hvert eneste forbandede glas øl eller vin. Hun vil tale om antabus indtil mine ører falder af! Og jeg, ja jeg vil bare være i fred, og have et normalt liv - og det gælder jo nok for mænd generelt.

Derfor forespørgsel om den 'lette' udvej.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2016 23:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Jeg er ked af du ikke får svar på dit spørgsmål, men det er en kompliceret( muligvis umulig) proces. Nemmere er den sociale ingenørkunst, og hvis du virkeligt ikke mener at I kan tale jer til rette, så er det nok nemmest at tage antabussen.

Det rejser så det spørgsmål om du kan leve helt uden alkoholen, hvilket de fleste jo har svært ved. Igen, hvis du nogensinde vil stoppe, og ikke kan, så husk at tage fat i mig eller en anden det er lykkedes for, vi er her for det samme :)

_________________
Problemer med misbrug af stoffer? Giftlinje, hjælp osv. her.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2016 18:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Altså, og du må selv undersøge sagen nærmere - men det skulle være muligt, at skrabe svovl af almindelige tændstikker, indtage svovlen og på en måde snyde antabussens metabolisering af alkohol (eller mangel på samme)... doser osv aner jeg intet om - DETTE ER EN SKRØNE OG JEG STÅR IKKE INDE FOR NOGETSOMHELST!!!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team