Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:40


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 okt 2016 01:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 okt 2016 22:45
Indlæg: 7
Hej, jeg har tidligere haft et svampetrip, som ikke gik helt som forventet, og jeg faktisk retter sagt bad trippede. Jeg har efter den episode lagt det på hylden, som var sidst i marts, men fik nogen psykiske problemer da jeg så røg hash efter det, som jeg normalt plejede at gøre dengang. Jeg begyndte at få noget socialforbi og havde det mærkeligt med at snakke med folk, jeg kunne ikke rigtig forholde mig til ting som før. Jeg valgte at holde med hashen og fik rettede op på det hele, og har det egentlig meget godt den dag idag, hvor jeg ikke tager noget eller ryger noget. Jeg har dog stadig nogen visionære træk som minder om svampe hver dag, men det påvirker mig egentlig ikke så meget, andet end jeg kan have det lidt sjovt med det. Her fornylig tænkte jeg over om man kunne gå i baglås i sit trip, eller rettersagt at der er noget man ikke fik afsluttet. Jeg har overvejet at tage en smule igen ved de rigtige omstændigheder og sammen med de rigtige folk, når jeg kan mærke jeg er fuldkommen klar, hvilket nok først er om lang tid. Jeg er dog ikke sikker på, om det vil styrke det visionære problem/følelse jeg går og døjer med, så jeg ville lige hører hvad i tænker. Jeg tænker dog ikke at tage så meget andet end 1 gram. Tak på forhånd fra Muggel


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 okt 2016 01:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 okt 2016 22:45
Indlæg: 7
Grunden til jeg gerne vil prøve igen, er fordi jeg tror måske det vil hjælpe på mine problemer, men det kan også være det gør det værre, er splittet, hvad ville i gøre


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 okt 2016 10:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
Velkommen til.

Kan du forklare hvad der skete under trippet? Hvad var det det der gjorde at du bad trippede? Var det de mennesker du var sammen med eller noget andet i dine omgivelser?

Det vil være lettere at komme med råd også hvis man ved mere om dig eller får en baggrundshistorie.

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 okt 2016 12:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 okt 2016 22:45
Indlæg: 7
Okay. Jeg bor i Århus og boede på dette tidspunkt i et meget ustabilt miljø. Min placering i lejligheden jeg boede i var i stuen jeg delte med en anden, samt to kammerater der havde hver deres værelse (lidt unfair opdeling) i denne lejlighed var der altid omkring 10 mennesker og det gjorde jeg aldrig fik tænkt selv. Grunden til mit bad trip var nok fordi jeg var meget socialt udsat og aldrig fik lov til at være mig selv. Vi sad i lejligheden ca. 9 mennesker, som alle havde taget et eller andet. Jeg husker jeg var meget hooked i starten, tog egentlig os en halv 2cb pille og det var 2.3 gram svampe mener jeg. Jeg husker jeg gik og beatboxede frem og tilbage i lejligheden og der var scoret godt op for volumen af svampetrippet. Jeg husker en af mine venner kigger på mig og så siger vi noget om hash til hinanden, og en anden ven, som var på LSD, siger til mig "Du behøves slet ikke og råbe du ryger hash Muggel" og så fik jeg det spøjst. Jeg husker at jeg begyndte og tænke, om jeg kom til at råbe det ud i lejligheden og jeg slet ikke havde snakket med en af mine venner om det med hashen i de 2 sekunder det varede. Jeg panikede lidt, men blev siddende i min position. Jeg husker at jeg kommer langt ud og ser øjne over det hele hvergang jeg flytter mit blik, og hvis jeg kunne se mit gulv ud af øjenkrogen, var der små miniture figure, som så sygt nøjeren ud, der kravlede op og ned af mig, jeg var placeret i et mærkeligt sted i mit hoved. Sjovt nok var der ingen som faktisk gjorde noget, selvom det var tydeligt jeg havde det dårligt. Dem jeg prøvede at sige det til så godt jeg kunne, fattede åbenbart ikke hat, men blamer dem ikke, de var selv på noget. Jeg så meget ked ud af det tilsidst, og havde givet op på det hele. Jeg faldt dog i søvn tilsidst, men disse følelser af angst og følelsen af om jeg råber ud i det blå uden at vide det stod på. Jeg fik følelser af, at hvis vi sad i en gruppe og folk intet sagde, var fordi jeg ødelagde stemning og var mærkelig uden jeg vidste det. Jeg har overvundet det og mange andre ting igennem tiden, men står idag med visionære forstyrrelser hver dag og med følelsen af min eksistens er underlig. Jeg kan eksempelvis stå og snakke med en kammerat og det slår mig det underligt at være sammen med den kammerat og det underligt jeg kender ham og min placering i livet er også underlig. Det er dog noget jeg godt kan lide, for det giver en reflektion over hvor spændene livet er. Undskylder for dårlig komma sætning i kommentaren her, men jeg skriver fra min iPad og det kommer mig ikke så naturligt, som på pc. Tak på forhånd


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 okt 2016 13:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 okt 2016 22:45
Indlæg: 7
MrPlanter skrev:
Velkommen til.

Kan du forklare hvad der skete under trippet? Hvad var det det der gjorde at du bad trippede? Var det de mennesker du var sammen med eller noget andet i dine omgivelser?

Det vil være lettere at komme med råd også hvis man ved mere om dig eller får en baggrundshistorie.


Tak for det, dejligt at have oprettet en bruger såmænd, har lagt svaret/information nede i bunden. Tak på forhånd


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 okt 2016 14:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
Det lyder som en rigtig uheldig setting. Kombination af for mange mennesker og så at du ikke har haft dit eget trygge sted/rum hvor du kunne føle dig hjemme. Svampe alene synes jeg kan være voldsom nok i sig selv, jeg tænker at 2-CB ikke har gjort det bedre. Vil det sige at du havde stået og råbt uden at du havde vidst det eller var det ikke ment bogstaveligt?

Er det længe siden siden du var på trippet? Når du siger visionære forstyrrelser mener du så at du hallucinerer? Det lyder som om at oplevelsen virkelig har været kraftig og gjort et indtryk på dig. Jeg føler at de gange jeg har taget svampe så har det nulstillet min opfattelse af mig selv og jeg mister den angst jeg nu måtte have. Spørgsmålet er om et svampe trip i en ordentlig setting vil kunne gøre det samme for dig. Selvfølgelig først når du føler dig klar.

Jeg har taget svampe også 2-CB, men ikke sammen. 2-CB har et rimelig angst provokerende come-up. Hvornår var det du begyndte at bad trippe var det i come-up af 2-CB hvor længe gik der imellem?

I forhold til det med at du kunne stå og tale med en kammerat og få disse tanker. Skal det forstås som at være irrationelle tanker eller er der noget om det og havde du måske bare ikke tænkt over det før.

Hvor gammel er du forresten?

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2016 12:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 okt 2016 22:45
Indlæg: 7
MrPlanter skrev:
Det lyder som en rigtig uheldig setting. Kombination af for mange mennesker og så at du ikke har haft dit eget trygge sted/rum hvor du kunne føle dig hjemme. Svampe alene synes jeg kan være voldsom nok i sig selv, jeg tænker at 2-CB ikke har gjort det bedre. Vil det sige at du havde stået og råbt uden at du havde vidst det eller var det ikke ment bogstaveligt?

Er det længe siden siden du var på trippet? Når du siger visionære forstyrrelser mener du så at du hallucinerer? Det lyder som om at oplevelsen virkelig har været kraftig og gjort et indtryk på dig. Jeg føler at de gange jeg har taget svampe så har det nulstillet min opfattelse af mig selv og jeg mister den angst jeg nu måtte have. Spørgsmålet er om et svampe trip i en ordentlig setting vil kunne gøre det samme for dig. Selvfølgelig først når du føler dig klar.

Jeg har taget svampe også 2-CB, men ikke sammen. 2-CB har et rimelig angst provokerende come-up. Hvornår var det du begyndte at bad trippe var det i come-up af 2-CB hvor længe gik der imellem?

I forhold til det med at du kunne stå og tale med en kammerat og få disse tanker. Skal det forstås som at være irrationelle tanker eller er der noget om det og havde du måske bare ikke tænkt over det før.

Hvor gammel er du forresten?


Nu svare jeg lige simplet på die ting der
1. Jeg har ikke råbt ud i det blå, det har været en indbildning af fantasi og virkelighed, jeg kunne bare ikke kende forskel på det i momentet.
2. ja det er længe siden jeg har trippet, faktisk sidst jeg gjorde det var den gang, så der er gået lang tid nu. Ja jeg hallucinere lidt, ikke på den måde man kender det, men egentlig lidt ligesom et upcoming på et svampetrip, bare ikke så voldsomt. Det har virkelig givet et eller andet skub i mit liv, om det mod det bedre eller dårligere har jeg ikke affundet mig med endnu, men det har ihvertfald gjort noget. Det med at nulstille sin egen angst og ting og sager, det er også meget rigtig, men forstil dig også det omvente kan jo også sagtens ske. Jeg har taget svampe og lsd utallige gange, og har også nulstillet mig selv fuldstændig, rigtig lækker følelse, men har også mange gange skabt nogen ting som jeg skulle have kæmpet med og set i øjnene efter, som måske ikke altid var det rareste, ligesom nu. Så jeg kan sagtens trippe svampe uden at få det dårligt. Spørgsmålet er bare, hvis nu jeg tripper svampe nu, ville jeg så vække noget dårligt til live inde i mig selv, eller vil jeg faktisk bare få en chance for at se i øjnene hvad jeg faktisk kæmper med og få som du siger, nulstillet det igen, afsluttet hvad jeg begyndte på den dag/aften.
3. Jeg begyndte at badtrippe efter comeup på 2cb. 2cb'en havde haft virkning i lang tid før det. Tror grunden til det, er på grund af setting jeg sad i, det var virkelig provokerende. Kender du det når du er på svampe, men du føler ikke du kan gøre det du har lyst til fuldt ud, det var sådan jeg havde det lidt, der var noget der holdte mig tilbage. Det trip jeg havde kunne sagtens have været en succes på alle punkter, men grundet af jeg var holdt så meget tilbage, gjorde jeg nok blev placeret i noget dårligt.
4. De tanker som jeg har fået mens jeg har stået og snakket med folk, er bare provokerende tanker. Det tanker omkring hvad der er virkeligt og hvad der er uvirkeligt. Om det jeg oplever foran bare kunne være en form af fremprovokeret fantasi. Det har jeg dog lært mig selv at tackle nu, da jeg tilsidst synes det blev latterligt og jeg ikke gad at være i det længere. Jeg har nogen tanker nu, som er spændene at udforske, hvilket alle mennesker har. Spørgsmålet om livet efter døden, og hvorfor man er på planeten overfor de venner og mennesker man nu har, det tænker jeg helt vildt meget på. Jeg kan tit havde tanken som får det til at kilde lidt i min krop mens jeg har en samtale med en, hvor jeg så tænker over hvorfor jeg er overfor den person lige nu og det en igangværende lærdom i mit liv. Det blevet mere filosofisk nu, end provokerende i mit liv, tror virkelig det kan givet et skub en god vej. Dog savner jeg at trippe svampe, så ville gerne starte stille ud igen, for ligesom lige og sige underligt farvel til det, forstå mig ret, men tvivlen lægger i om jeg kommer tilbage i det samme eller om jeg faktisk kommer på den rigtige vej. ærligtalt kan man også bare sige, jeg gider ikke ende på psyk. Jeg er 19
tak på forhånd


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2016 12:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Jeg tror du skal prøve at slippe tanken om, om du har råbt eller ej i situationen, men mere prøve at reflektere over, hvorfor er du sammen med dine venner? Hvad gør dig glad for dine venner? Af hvilke grunde ser du dem? Det lader lidt til, at mange af dine tanker cirkulerer omkring dit forhold til dine venner og din usikkerhed (?), omkring hvorfor I er venner. Ikke fordi jeg mener det lyder til du ikke kan lide dem eller omvendt, men simpelthen fordi du bliver ved med at nævne tanker omkring dem, så det kan måske være det er her du skal prøve at lægge din energi.
Det er nærmest umuligt for os, at sige om et svampetrip vil hjælpe dig, eller forværre din situation. Vi kender dig ikke, så det er noget du i sidste ende må gøre op med dig selv.
Har jeg forstået det rigtigt, hvis det er ca. ½ år siden du var på trippet du taler om, men at du før dette trip har haft mange andre trips? Dette, sammen med du er 19, kan måske (!) have haft en indflydelse. Det er ikke absurd tidligt med psykedeliske ture, men det kan være du ikke helt har haft mulighed for at finde ud af hvem du i virkeligheden var, før du begyndte på de helt store ture ind i dig selv.
Har du fuldstændig tjek på din fremtid og ved "hvad du skal være når du bliver stor"? Eller er du i en fase af dit liv, hvor du netop er ved at finde ud af alle sådan nogle ting? Det kan godt være angstprovokerende, hvis man ikke ved hvor man skal hen, men alle omkring en begynder på deres drømmestudier, arbejde osv.

Måske kan du bruge noget af det jeg har skrevet, måske ikke, men det var i hvert fald lige hvad jeg havde i denne omgang. (Som en gut der selv for nylig har fundet nogenlunde ud af hvilken retning mit liv skal tage og har kunnet give slip på alle disse spørgsmål selv)

Udover det, har du prøvet at læse lidt op på HPPD? https://en.wikipedia.org/wiki/Hallucino ... n_disorder

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2016 18:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 okt 2016 22:45
Indlæg: 7
[quote="Leah"]Jeg tror du skal prøve at slippe tanken om, om du har råbt eller ej i situationen, men mere prøve at reflektere over, hvorfor er du sammen med dine venner? Hvad gør dig glad for dine venner? Af hvilke grunde ser du dem? Det lader lidt til, at mange af dine tanker cirkulerer omkring dit forhold til dine venner og din usikkerhed (?), omkring hvorfor I er venner. Ikke fordi jeg mener det lyder til du ikke kan lide dem eller omvendt, men simpelthen fordi du bliver ved med at nævne tanker omkring dem, så det kan måske være det er her du skal prøve at lægge din energi.
Det er nærmest umuligt for os, at sige om et svampetrip vil hjælpe dig, eller forværre din situation. Vi kender dig ikke, så det er noget du i sidste ende må gøre op med dig selv.
Har jeg forstået det rigtigt, hvis det er ca. ½ år siden du var på trippet du taler om, men at du før dette trip har haft mange andre trips? Dette, sammen med du er 19, kan måske (!) have haft en indflydelse. Det er ikke absurd tidligt med psykedeliske ture, men det kan være du ikke helt har haft mulighed for at finde ud af hvem du i virkeligheden var, før du begyndte på de helt store ture ind i dig selv.
Har du fuldstændig tjek på din fremtid og ved "hvad du skal være når du bliver stor"? Eller er du i en fase af dit liv, hvor du netop er ved at finde ud af alle sådan nogle ting? Det kan godt være angstprovokerende, hvis man ikke ved hvor man skal hen, men alle omkring en begynder på deres drømmestudier, arbejde osv.

Måske kan du bruge noget af det jeg har skrevet, måske ikke, men det var i hvert fald lige hvad jeg havde i denne omgang. (Som en gut der selv for nylig har fundet nogenlunde ud af hvilken retning mit liv skal tage og har kunnet give slip på alle disse spørgsmål selv)

Udover det, har du prøvet at læse lidt op på HPPD? https://en.wikipedia.org/wiki/Hallucino ... n_disorder[/

Du har ihvertfald nok fat i noget der. Jeg tror nu egentlig også det bedst at tænke over hvad det er der foregår, og sætte det op for mig selv når nu jeg også ville kunne gøre det. Anyways tror jeg sku jeg æder de 1 gram svampe der og lader det gå sin gang. Det bliver først til sommer, så der er lang tid til at få vendt sig til tanken


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2016 18:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 okt 2016 22:45
Indlæg: 7
Tak for alle de fine henvendelser, nu vil jeg læne mig tilbage og få styr på mig selv som jeg har været igang med i forvejen. Det altid dejligt at have andres holdning, så kan man jo altid prøve at finde en fælles ting imellem mennesker. Jeg har fået rigtig mange ting fikset ved egen hjælp, i forhold til omtanke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2016 18:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
Jeg er enig med Leah omkring refleksioner angående dine venner. Jeg husker den fase af mit liv. Mange venner er blevet valgt fra i mit eget liv. En process der har taget over 10 år... Det er ikke let at være 19 år. Det går det lige pludselig op for én hvor meget man ikke ved, endnu.

Held og lykke med det hele :)

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team