Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:44


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 jan 2017 16:10 
Hej er en dreng på 15 der godt kunne tænke mig at ryge en joint.

Ville høre om det er for tidligt at gøre det når man er 15?
Og hvordan føltes det at være sådan høj?
Hvad sker der hvis man bliver taget med en joint, af politiet. Vil de tage jointen fra en?


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 08 jan 2017 16:26 
Har også hørt noget om at det kan medføre noget psykisk, skizofreni og noget.
Eller noget hashpsykose


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 08 jan 2017 16:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Det er en anelse for tidligt ja. Men altså... En enkelt join ødelægger sgu nok ikke din hjerne resten af livet, men det er generelt optimalt at først eksperimentere med stoffer, når hjernen er mere eller mindre færdigudviklet, så 18-25 år ca.

Det kan være meget forskellig fra gang til gang hvordan det er, afhængigt af hvor du ryger, hvor meget du ryger, hvem du ryger med osv osv osv. men det kan du læse om her:
https://erowid.org/plants/cannabis/cannabis.shtml

Politiet tager din joint hvis de fanger dig med den ja, (hint: lad vær at bliv "fanget"). Det værste er nok at de tager kontakt til dine forældrer siden du er under 18, hvis det skulle ske.

Men det er generelt ufarligt og en hyggelig oplevelse. Start lavt, tag et sug, vent nogle minutter, se hvordan du har det, tag et sug mere, stille og roligt. Du kan altid tage mere, men ikke mindre.

En anden ting jeg synes folk er lidt ubevidste om i Danmark generelt, er at nybegyndere (der måske hellere ikke ryger cigaretter til dagligt) kan have let ved at blive uuuuuutroligt nikotinskæve. Hvis man så kombinére dét med at man er skæv for første gang, kan det godt blive en grisset oplevelse.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 08 jan 2017 18:40 
Tak for svaret!

Altså jeg tænkte på at købe en færdig rullet joint, når man gør det så har de jo ristet tobakken så der ikke er nikotin og så noget i, har de ikke?

Et til spørgsmål: Hvis de nu stopper en på gaden ( Politiet ) imens man er skæv, hvad sker der så?


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 08 jan 2017 19:33 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Et til spørgsmål: Hvis de nu stopper en på gaden ( Politiet ) imens man er skæv, hvad sker der så?
NADA!! :) (det er komplet lovligt at være påvirket i Danmark; så lœnge man ikke er til fare for sig selv eller andre..)

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 09 jan 2017 12:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Mr. Førstegang skrev:
Tak for svaret!

Altså jeg tænkte på at købe en færdig rullet joint, når man gør det så har de jo ristet tobakken så der ikke er nikotin og så noget i, har de ikke?


Personligt ville jeg købe en majspibe, en bongrist til at smide ovenpå, og ellers ryge en klump hash eller lidt skunk-krymmel.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team