Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:52


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Grøn smør.
Indlæg: 09 jan 2017 16:21 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Skal til at lave grønt smør af trim.
Søger gode lette løsninger til at få mest muligt af det dejlige smør presset ud af trimmet.
https://www.bentbrandt.dk/produkter/koe ... l-40919905
Synes den her løsning er for dyr, ideer til andre færdige mekaniske løsninger vil blive modtaget med glæde.
En anden mulighed kunne være og vride trimmet så godt som muligt og tilsætte sprit, rensebenzin eller acetone til trimmet, vride det, for derefter at lade fryseren klare udskildningen.
Dette er en ide jeg har, er der nogen som har prøvet dette og kan sige god for det?

Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2017 17:56 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Du kan også bare koge det op igen med vand og smør, evt. bare vand, tilsæt mindre smør til anden omgang ellers bliver det markant svagere. Jeg ville bare tage et ostelærred og smide op i en køkkensigte og så filtrere derigennem. Så kan man når alt trimmet er i lærredet, folde hjørnerne ind mod midten og dreje/presse væden ud af det på gammeldags maner. Ostelærred koster næsten ingenting per meter i stofforretninger, og hvis man koger og presser af to omgang, tror jeg det er begrænset hvad der går til spilde. Hvis smørren bliver for grøn, kan den smides op i en gryde med vand og koges igennem. Derved opløses klorofylet i vandet og smørren vil igen ligge sig på toppen, det kan gøres af flere omgange alt efter hvor smagsneutral smøren skal være.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2017 20:07 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Tak for svar bismann
Jeg vil finde en biks i morgen :)
Tænker jeg tilsætter lidt smør til anden gangen.
Smelter alt smøret og vasker det i en gang kogende vand for at få lidt grønt ud og samme styrke på mit smør.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2017 20:40 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Det var så lidt. Alt efter maskestørelsen og hvor mange stilke man har i kan det være en god ide, at bruge to lag ostelærred, så der ikke går hul imens man presser.

Jeg tænker også at man burde kunne tage det sammenpressede trim i ostelærredet, binde knude på det, og så ligge det i en gryde så det bliver holdt nede i bunden af gryden, med noget til at holde det nede, og så bare simre gryden med vand. Så burde de sidste smørrester komme op til toppen, og hvis man køler gryden ned med ostelærredsposen i bunden, og fjerner smøret før man tager posen op, så suger det ikke smøret til sig igen på vej op af gryden. Så skal man nok lige løsne lidt op på trimmet, når nu man har presset det, før man binder knude på posen, så det ikke ligger for tæt pakket. Ved ikke om det er det værd, men det burde få det sidste smør ud af det.


Edit - Husk at lade det køle lidt ned før du presser væden ud af ostelærredet, undlader man det, imens der er meget væde i, så kan man skolde hænderne noget så grusomt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2017 21:05 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Fedt indput som læner sig op af mine egne tanker, som er lidt tepose princip, jeg tænkte nemlig at vride det putte det lidt løst i pose også dyppe over en del gange i kogende vand det burde også få det meste ud.
Mht skoldning tager jeg i specialbutikken og køber handler som er betegnet til varme væsker der er gustne kan ikke huske hvad de hedder, men ved de findes og de er investeringen værd.
Grene er så og sige pillet fra, men smed nogle potente i fra topskud dem må jeg lige ha knust inden jeg går igang.
Tror jeg vil prøve med din metode


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2017 22:21 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Cool, du må godt lige skrive navnet på de handsker hvis du kommer på det, lyder ret anvendeligt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2017 00:35 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Vender lige tilbage :)

Udvalget var stort, endte med at købe nogle forede hvor det vandtætte dækker håndflade fingre og lidt mere istedet for de store vandtætte forede, som jeg ikke havde føling med.
https://ao.dk/ox-on-snowbird-handske-str-11-881801113
Er lidt usikker på om valget var rigtig og jeg skulle have valgt de store klodsede, men nu prøver jeg dem.
Eksempel på den anden type den havde de så ikke
https://vinduespudsning.com/products/sh ... jdshandske

Kommer med en tilbagemelding


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2017 12:12 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Takker! :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2017 15:28 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Virkede fint i forhold til varmen, men det vandafvisende var jeg ikke tilfreds med så heller mindre føling og lad det vandafvisende dække hele hånden som i eksemplet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2017 10:00 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Tepose forsøget, hvor jeg tyngede poserne ned på bunden af en stor gryde og lod det simre, gik ikke efter planen, men jeg har også rimelig meget trim igang.
Smider en pk smør mere i og giver det engang til i stedet, hvor jeg kamp vrider trimmet i mindre portioner i ostelærredet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2017 16:30 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Øv, det beklager jeg, smørret kom ikke ud af ostelærredet, eller hvad?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2017 17:20 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Skal du ikke beklage det var et skud værd, nej det kom ikke ud der sad størknet smør i knolde inde i "teposen" da det var kølet ned.
Som sagt var det en rimelig mængde trim, måske med mindre mængde så det kunne blive mere løst i posen..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2017 12:15 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Billig bedst <3 klassisk havehanske med den nuprede håndflade inderst og uden over kraftig gummihanske.
Det virker max.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2017 13:45 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Fandt lige dem her: https://www.coolstuff.dk/KitchPro-BBQ-Gloves
Lidt smådyre, men ser ud til at fungere ret godt, selvom de nok ikke er helt så varmeisolerende som den billige diy model.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2017 21:45 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
De ser rigtig fine ud :) glemte helt at opdatere men fik øget mit udbytte med ca 20 % til 70 % af det brugte fedtstof.
Regner ud fra fedt indholdet i smørret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2017 14:49 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Cool, resterne kan man vel egentlig smide letmælk/sødmælk på og lave chai af. Har aldrig vejet smøren før/efter men hvis 30% stadog er der, burde der da være til en hyggelig dag med chai. Men noget af den tabte vægt skyldes nok også vandindholdet i smøren og ikke mindst valden.

Har bestilt grill handskerne, vender lige tilbage med om de virker til at være prisen værd når de lander.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2017 15:40 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Der er ca 80 g fedt pr 100 g smør - det er de 80 jeg går udfra.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2017 17:47 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Arh ja kan jeg godt se du skrev nu jeg lige læser din besked igen, det overså jeg lige i første omgang, sorry. Men så skulle der nok være til lidt chai. :)

Jeg har i øvrigt modtaget handskerne. De er af en rimelig god kvalitet, og det virker til at der skal en del til før man brænder sig igennem dem. Man skal dog ikke have så store hænder, jeg kan godt få dem på,, men man skal ikke have meget størrer hænder end mig, og jeg har ikke meget større hænder end Trump. :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2017 22:24 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Fedt glæder mig til en opdatering har også trump hænder :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 feb 2017 00:59 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Har lige kogt en liter vand, for, i stille og roligt tempo, at hælde det spildkogende vand ud over min håndflade (med en af handskerne på - dummere er jeg heller ikke). Efter en halv liter og ca. 10 sekunder begyndte det at blive ubehageligt, og jeg stoppede og tog handsken af. Det er selvfølgelig ikke forfærdeligt længe, men omvendt er jeg sikker på at det ville være ubehageligt allerede efter et sekund, hvis ikke jeg havde handsken på, og man kan jo lade væsken man skal håndterere køle mere ned end de lige knap 100 grader som vandet her var på, direkte fra elkedelen. Jeg er sikker på at jeg nok skal blive glad for dem, når der skal laves fonder, grilles og lave hampesmør. :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team