Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:46


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Nybegynder :)
Indlæg: 10 jan 2017 21:03 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 jan 2017 20:45
Indlæg: 12
Geografisk sted: At home :)
Hej!

Først og fremmest vil jeg lige sige et tak til ejerne af Psychedelia. Jeg sætter stor pris på at i sætter et positivt fokus på stoffer i et forsøg på at informere danskerne omkring et sikkert misbrug.

Jeg har selv luret herinde i nogle uger, men jeg har først nu taget mig sammen til at lave et account, og jeg har også et par spørgsmål. Jeg er ikke helt i klik med jeres politikker osv. omkring alder, men jeg kan da røbe jeg flyder rundt på de 16. Det er mig bekendt at i er gode til rådgivning, så det vil jeg da benytte mig af. Jeg har besluttet mig for at prøve DMT eller Psilocybin. Har læst en del omkring DMT og des intense effekter, men jeg kunne godt tænke mig et skub i den rigtige retning fra de garvede brugere.

Jeg har læst en masse om bivirkninger, tripsitters, set'n'setting and on and on. Mentalt vil jeg da sige jeg er parat til et seriøst forhold med de psykedeliske stoffer. Dvs. at jeg ikke har planer om fortsat misbrug eller kraftige doser. Hvis i mener at jeg ikke er fysisk klar vil jeg da helt klart vente til jeg bliver ældre. Håber nogle erfarne herinde har noget at sige :peace:

Tak på forhånd!

_________________
T r i p p e ~ t r i p p e ~ t r æ s k o !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2017 21:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Hej WawaWerin! Velkommen til boardet :)

Det er super fedt, du spørger til råds og søger viden inden du kaster dig ud i den psykedeliske verden. Det er første skridt på vejen til gode oplevelser med disse substanser.

Som du måske, måske ikke, har læst, har der gennem tiden været flere (også for nylig) været unge mennesker, der har spurgt til råds herinde. Det gennemgående råd plejer at lyde: Vent til din hjerne er bare nogenlunde færdigudviklet.
Selvom man selv synes, man kan have ret godt styr på både sin psyke og tilværelsen generelt, er det sjældent tilfældet, når man er ung. Nu virker du rimelig fornuftig, så jeg vil give dig en håndfuld råd med på vejen alligevel, men stadig appellere til, at du venter i hvert fald et par år eller tre endnu med at eksperimentere med alternative rusmidler.
Jeg begyndte selv med svampe og diverse andre psykedelika som 18-19 årig, og jeg er glad for ikke at være begyndt før. I virkeligheden kunne jeg nok godt have ventet et års tid til.

I min optik bør du holde dig fra DMT'en indtil du har et solidt erfaringsfundament med andre psykedelika i moderate doser. DMT er utroligt kraftfuldt og frembringer en absurd intens oplevelse, som man ikke nødvendigvis er klar til, hvis man kun har læst om psykedelika.

Jeg vil anbefale dig at starte med en lav dosis psilocybinsvampe (måske 1g) til dit første trip. Det vil give dig en ide om, hvad det vil sige at være psykedelisk påvirket uden at sende dig helt til månen.
Hvis du skal have en tripsitter, så sæt vedkommende godt ind i, hvad du forventer, du kan komme ud for, og få personen til selv at læse op på, hvordan man tripsitter andre. Det absolut bedste ville være hvis personen selv har erfaring med psykedeliske stoffer, men den slags bekendtskaber plejer ikke at hænge på træerne, når man er så ung.
Sørg for at gøre det på et tidspunkt, hvor du ved (!), at du har resten af dagen til og under ingen omstændigheder bliver forstyrret. Sluk mobilen, og sørg for, at der ikke kommer uventede besøg.
Hav godt med proviant klar. Du kommer formentlig ikke til at være i stand til at kokkerere noget selv, så lette snack så som frugt og chokolade, kan gøre underværker, hvis sulten melder sig. Og så er smagsindtryk super meget forstærket, når man tripper. Æbler er en af mine personlige trip-favoritter.
Sørg også for at være godt forsynet med musik. Det er naturligvis individuelt, hvad man synes er fedt, men jeg kan godt lide, at have elektronisk musik uden lyrik kørende, når jeg tripper.

Og igen: Jeg vil først og fremmest anbefale dig at vente et par år med dine eksperimenter. De psykedeliske stoffer vil være der resten af dit liv. Du får oceaner af tid til at eksperimentere med dem senere.

Vel mødt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2017 21:59 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Jeg er helt enig med Fry.
Det fede ved at du spørger nu, og der ud over virker ganske velovervejet din alder taget i betragtning, er, at du får tiden frem til dit første trip til at forberede dig (endnu mere).
Jeg har også en teori om, at man får mere ud af trippet, hvis man er en tand ældre. Ens hovede er allerede all over the place som 16 årig, det var mit i hvert fald, fandeme godt jeg ikke tog psykedelika dér :P
Jeg anbefaler også minimum 18 år, gerne ældre. Vent med DMT til du er blevet erfaren og fortrolig med andre psykedeliske substanser.

Ventetiden kan sikkert føles lang, men det bliver det værd - og på den måde kan du også fokusere på alle de andre ting, der sikkert sker i dit liv pt.

Billede

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2017 22:00 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 jan 2017 20:45
Indlæg: 12
Geografisk sted: At home :)
Tak for den hurtige respons! Jeg vil tage jeres ord til mig, holder mig til alkohol for nu :)

Er der andre psykedeliske stoffer i vil anbefale?

EDIT: Futurama FTW... Helt urelateret til psykedeliske stoffer, hvad med THC? Ved at det hæmmer indlærings-evnen i 3-4 dage, så jeg vil helst undgå at tage det mere end én gang om måneden, hvis overhovedet. Sidder bare og tænker lidt at en hygge-joint ville være godt når man sidder med et par venner om aftenen. Har i forslag?

_________________
T r i p p e ~ t r i p p e ~ t r æ s k o !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2017 11:04 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg vil anbefale dig at vente lidt med weeden også. Men det er nemmere for dig at styre og mere socialt acceptabelt i din alder. Så hvis du vil eksperimentere så prøv med weeden først. Jeg startede selv i din alder, og hvis jeg kigger tilbage ville jeg gerne have ventet 1-2 år. Hvis du får smag for sagerne, bliver det svært at holde sig til en gang om måneden. Det er i hvert fald min erfaring. Som du selv nævner kan THC forbrug i din alder have skadelig indvirkning på din personlige udvikling. Synes selv jeg kan mærke at THC'en er lidt for meget en vane for mig, som jeg tror kommer af at det allerede blev en vane for mig som 17-18 årig. Hvis nu min første joint havde været som 18 årig, kan det være det først var blevet en vane senere (eller at jeg havde været moden nok til at det aldrig var blevet det).

Men igen, weed er at foretrække fremfor svampe og DMT i din alder. Det har ikke en ligeså stor påvirkning på dit sind. Et svampetrip ændrer din opfattelse af virkeligheden radikalt. Hvis du får et dårligt trip og ikke ved hvordan du skal bearbejde dine følelser omkring det, så kan det have fatale konsekvenser for dit sind. Jeg vil mene de fleste skal vente til de er 21 år gamle før de burde indtage svampe.

Opsummerende: Jeg synes du skal holde dig til alkohol i 1-2 år, også kan du begynde med weed (her vil jeg mene oralt indtag er mest ala en psykedelisk oplevelse, men risikoen for paranoia er også større her). Apropos hashkager, kan de have en utrolig lang effekt og man er ikke frisk i hovedet dagen efter.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2017 11:48 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Velkommen til siden. Jeg vil bare lige give dig thumbs up for at spørge til råds før du kaster dig ud i noget. Det er fedt, at du tager ordene fra os lidt ældre hoveder til dig. :)

Jeg vil bakke op om de andres råd om at vente et par år. Jeg begyndte selv at trippe psykedeliske stoffer som 18-årig, og hvis jeg skal være helt ærlig så var det måske også lidt for tidligt. I hvert fald på den måde, at det er lige præcis omkring den alder man er ved at finde ud af sin identitet, og manglen på den 'base' eller grund kan gøre, at man bliver snotforvirret af at tage på store åndelige odysseer ind i sindet. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men når man bliver lidt ældre får man et fastere fundament og en stærkere kerne. Det gør, at man kan bearbejde de ting man oplever på trip på en anden måde, og det gør at man får noget ud af det på et andet plan. Så det optimale er efter min mening at vente med syren og svampene til du når starten af 20'erne.

Ifht. weed så begyndte jeg selv med at ryge som 16-årig, og set i bagklogskabens klare lys var det nok lige et år eller to for tidligt, som Salamance også siger. Men det er da bedre at ryge en lille pind engang imellem end at kaste sig ud i de psykedeliske substanser nu.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2017 13:42 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 jan 2017 20:45
Indlæg: 12
Geografisk sted: At home :)
Jeg har en ven der lige har anskaffet sig rent dextromethorphan, og han spørger mig om jeg vil deltage. Tror i jeg kan tage første plateau?

_________________
T r i p p e ~ t r i p p e ~ t r æ s k o !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2017 15:59 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Dxm er et skodstof og ikke det værd (og jeg vil næsten sige det er værre at tage som ung pga. de risikoer dxm bærer med sig). Jeg kender garvede stofbrugere der ikke ville røre det med en ildtang. lad være.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2017 16:02 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 jan 2017 20:45
Indlæg: 12
Geografisk sted: At home :)
Ok, tak!

Har valgt at tage med som tripsitter. Men han må selv stå ansvarslig for ved han udsætter sig selv for.

_________________
T r i p p e ~ t r i p p e ~ t r æ s k o !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2017 16:40 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 jan 2017 20:45
Indlæg: 12
Geografisk sted: At home :)
Hold da op!
Tusind tak for alle de gode indlæg! Det er dejligt at få låg på alle mine spørgsmål. Jeg har gjort mig en masse tanker omkring stoffer, og det ville ikke været uden jer. Jeg har bestemt mig for at tjekke ind på siden et par gange dagligt fra nu af, da det er super interessant at læse folks input på de mange tråde - og kan vel også selv deltage lidt i jeres samtaler en gang imellem.

Havde helt klart et par fordomme omkring stofmisbrugere (indoktrineret af medierne...), men i lyder da som nogle ansvarlige gutter.

:peace:

_________________
T r i p p e ~ t r i p p e ~ t r æ s k o !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2017 00:43 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Det er vi skam også ;)
Hele formålet med siden er jo harm reduction, så erfarne stofbrugere kan give gode råd til "nybegyndere" som dig :)
Det er super fedt at du spørger om råd herinde, istedet for bare og kaste dig ud i det, det vil du takke dig selv for senere i dit liv :)
God vind herfra.

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team