Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:35


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 319 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 nov 2016 11:35 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
Er løbet kørt nu hvor nattefrosten er kommet? Der er ingen gevinst i mine bede :(


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2016 20:11 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Hvornår anlagde du dit bed, leaf?
Jeg har nemlig læst at de ikke altid pinner det samme år som det bliver lavet. Så skal det i hvert fald laves tidligt på året.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 nov 2016 12:20 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
De blev lavet i foråret, så jeg må have tålmodighed et år mere :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 nov 2016 20:22 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Jeg tror løbet er kørt for i år Leaf. Der er ikke flere flush her i hvert fald.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 nov 2016 15:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Jeg og en anden bruger herindefra skal starte et projekt op om 6 uger. Vi har sporeprintet, men efter at have læst hele tråden 2 gange er jeg alligevel i tvivl om noget.
Kan vi gå direkte fra sporeprint, til steriliserede rugkerner, eller skal sporeprintet først på Agar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 nov 2016 16:04 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
Så vidt jeg har forstået ligger problemet i at et sporeprint fra en svamp som vokser i naturen meget sjældent er sterilt.
Dermed vil evt. kontamineringer få frit spil på rugkerner, hvorimod man på agar kan isolere det rene mycelium.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 nov 2016 22:16 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
leaf skrev:
Så vidt jeg har forstået ligger problemet i at et sporeprint fra en svamp som vokser i naturen meget sjældent er sterilt.
Dermed vil evt. kontamineringer få frit spil på rugkerner, hvorimod man på agar kan isolere det rene mycelium.


Såvidt jeg har forstået (har det ikke selv) er det et sporeprint i en plastik vacumpakke, tror det er fra nettet.
Hvis det er det må man vel gå ud fra at det er rent.
Vi glæder os ihverfald til at se om vi kan kolonisere min sommerhushave, og den nærliggende skov måske.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 nov 2016 22:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Mr. Gone skrev:
Psykofreak skrev:
Såvidt jeg har forstået (har det ikke selv) er det et sporeprint i en plastik vacumpakke, tror det er fra nettet.
Hvis det er det må man vel gå ud fra at det er rent.
Vi glæder os ihverfald til at se om vi kan kolonisere min sommerhushave, og den nærliggende skov måske.


Sporeprintet er taget fra nogle svampe - så er spørgsmålet om de svampe har groet i naturen? Jeg ville gå efter agarmetoden, for at være helt sikker.


Ham vi har fået det af har ikke brugt agar, men gået direkte til rugen.
Tror vi tager chancen og starter med 2 glas og ser hvad der sker. hvis det går godt går vi all in.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2017 22:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Psykofreak skrev:
Jeg og en anden bruger herindefra skal starte et projekt op om 6 uger. Vi har sporeprintet, men efter at have læst hele tråden 2 gange er jeg alligevel i tvivl om noget.
Kan vi gå direkte fra sporeprint, til steriliserede rugkerner, eller skal sporeprintet først på Agar.


Opdate.
Vi brugte ca halvdelen af sporeprintet til 800 gram rugkerner. Der blev ni glas i forskellige størrelser.
Vi lavede 3 små huller i lågene, og brugte malerdragt både under og over låget+ sølvpapir til topping. Efter halvanden times trykkogning og afkøling fjernede vi sølvpapir, og den øverste malerdragt, vi havde så kogt noget vand til printet. Stak direkte igennem låg og nederste malerdragt.
Her tre uger efter er der i to af glassene nogle pletter med 2 cm mycelium og intet mug at se.
Næste step bliver når glassene er fuldt koloniseret, at opformere det med resten af vores 2,2 kilo rugkerner. Bagefter står den på træflis og urtepotter, og til allersidst træflis i smalle bede i sommerhuset.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2017 23:05 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Er det at tilsætte rugkerner ikke en unødig risiko at tage, når det fint kan leve af træflis?

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2017 13:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Bubber skrev:
Er det at tilsætte rugkerner ikke en unødig risiko at tage, når det fint kan leve af træflis?

Måske.
Men tænker at myceliet måske gror hurtigere på rugkerner en flis.
Men aner det faktisk ikke, fik bare at vide det var sådan man gjorde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2017 17:23 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Vi er nu så langt i processen, at vi har en del glas med rugkerner der er fuldt koloniseret. For to dage siden kogte vi noget træflis i trykkogeren en times tid, og blandede to glas rugkerner i. Det er i en urtepotte med over og underskål. Skal til at lave en urtepotte til, men er i tvivl om 2 ting.
1- er det nødvendigt at sterilisere flisen? eller kan jeg bare ligge det i blød i tolv timer(eventuelt lige smide en gryde kogende vand over), og så ligge myceliet i.
2- der står i tråden at frisk træ mister modstanskraften efter 14 dage. Skal vi vente 14 dage før vi putter rugkernemyceliet i, grundet at myceliet ellers kan blive inficeret af mug og andet, inden det koloniserer flisen. :hjerte:

Edit.
Rugkernerne har vi opformeret indendørs ved stuetemperatur.
Urtepotterne med flis kan vi lade dem stå på lokkumet ved næsten stuetemperatur, eller skal de ud i brændeskuret?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2017 19:44 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Det jeg har fundet ud af ved at spørge på shroomery er at det ikke er nødvendigt at koge træet. Der var en som fortalte mig at han blot brugte regnvand når det var.
Jeg ved ikke lige med frisk træ, da jeg selv bruger træflis fra dyrehandlen.

Beholderen skal vist helst stå udenfor, jeg mener det er noget med at mug ikke skulle have de bedste forhold ved frisk luft.
Bare sørg for at skidtet ikke tørrer ud, det er der jeg har problemer med mine forsøg. Det er helt klart nemmere på alle andre årstider end sommer.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 apr 2017 20:39 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Hold jer fra rugkerner senere i processen, det er et mareridt med mus i bedene.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 apr 2017 20:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 apr 2017 20:07
Indlæg: 3
Har også kogt træflisen (i trykkoger 1 time), smidt kogevandet ud. Efter afkøling har jeg delt myceliet ud i et lag midt i den kogte flis. Har efterfølgende, givet det kogt vand. Koloniseringen er gået i gang. Det er dog plastikaltankasser jeg har brugt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 apr 2017 21:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Kaktus Klausen skrev:
Hold jer fra rugkerner senere i processen, det er et mareridt med mus i bedene.

Skriver det bag øret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2017 19:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Mit mycelie udendørs er ikke pindet endnu. Men en af mine venner der fik et glas rugkerner, og plantede det i en altankasse, han har haft på en hylde under sine chillier har pindet nu.
Mit spørgsmål er ganske simpelt- er det ligesom med Cubensis at de skal høstes før de smider sporene,
eller er det ligegyldigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2017 20:24 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
I den sidste ende er det lige meget.
Mængden af psilocybin forbliver den samme, svampen bliver bare større.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2017 21:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Pestilence skrev:
I den sidste ende er det lige meget.
Mængden af psilocybin forbliver den samme, svampen bliver bare større.


Kan det være rigtigt, er det så meningen man skal spise Asuresens på styk dosis, og ikke vægt dosis.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2017 13:49 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Jeg vil altid gå efter vægten.
Der kan være en del forskel på svamp A og svamp B, både på størrelse og alkaloidindhold.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 319 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team