Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:53


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 jun 2017 14:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 mar 2017 00:05
Indlæg: 13
Hvis jeg får en bøde af politiet for besiddelse af et eller andet stof, er det så en bøde som jeg, hvis jeg ingen penge har, kan melde ud at den må jeg betale senere? Eller tager de pengene af min indkomst eller måske over skatten? Jeg mener, med gæld, hvis man kommer en tur forbi fogedretten med sit budget og kan bevise at man ikke kan betale nu hvis man også skal kunne overleve, så er man bare insolvent. Og til sidst, hvis jeg ikke kan betale bøden kan de så ændre 'dommen' til andet end en bøde eller forbliver det altid en bøde hvis der ikke er noget nyt i sagen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2017 16:49 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 jan 2011 21:51
Indlæg: 40
Geografisk sted: Århus
Det er ikke helt ligesom med gæld. Gæld kan være mange forskellige ting. Men ingen ønsker at du skal ruiners, pga. en bøde for besiddelse.

Hvis du får en bøde kan du "søge" om at få lov til at betale, en vis del af bøden af pr måned. Indtil at bøden er betalt. Jeg tror generelt ikke de er interesseret i din indkomst og alt det der. Men bare hvad du mener du har til råådighed om måneden, til at betale bøden med.

_________________
Ret mig hvis jeg tager fejl, Jeg prøver bare at hjælpe


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jun 2017 09:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Hvad Thio sagde + du kan få nedsat bøden i tilfælde af du er studerende :)

Held og lykke og god dag ;)

Mvh

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jun 2017 14:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 mar 2017 00:05
Indlæg: 13
Alright, cool, tak for svar begge to :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jun 2017 14:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Du kan også "brumme" bøden af - altså vælge og tage en hæftestraf i et arresthus. Gætter på at en bøde på fx 2000 kr tager ca 2 dage - en på 5000 kr tager nok 3-4 dage. Jeg brummede en bøde engang i min vilde anarkistiske ungdom. Og det bliver ikke noteret i din straffeattest eller kriminalregister at du har konverteret en bøde til hæftestraf.

Det er da en oplevelse, som jeg godt nok ikke er stolt af i dag og aldrig ville fortælle mine børn om.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jun 2017 14:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Hey igen

Ja, det var så noget vrøvl - kun politiet kan åbenbart bestemme om man vil i arresthus og brumme sin bøde af.

Det ændrede de åbenbart helt tilbage i 2001.

Men hvis du kan overbevise politiet om at du aldrig bliver istand til at betale bøden, så kan du vel få nogle dage i arresten..

Her er prislisten:

https://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-266.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jun 2017 18:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 mar 2017 00:05
Indlæg: 13
trappen skrev:
Hey igen

Ja, det var så noget vrøvl - kun politiet kan åbenbart bestemme om man vil i arresthus og brumme sin bøde af.

Det ændrede de åbenbart helt tilbage i 2001.

Men hvis du kan overbevise politiet om at du aldrig bliver istand til at betale bøden, så kan du vel få nogle dage i arresten..

Her er prislisten:

https://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-266.html


Tak, og cool med ekstra info :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jun 2017 11:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 okt 2010 17:19
Indlæg: 319
Geografisk sted: Nørrebro
Jeg har sparet både lidt bøder og lidt retsomkostninger op gennem tiden ... og de ligger bare fint og venter i SKATs inddrivelsescenter, når jeg så har lidt overskydende skat så bliver "kontoen" udbalanceret en smule +/–

Du kan som nævnt ovenfor vælge at etablere en afdragsaftale med politiet så du afdrager lidt ad gangen =) men for at svare helt firkantet på dit spørgsmål så, Ja - bøder til politiet er som meget anden offentlig gæld. Det >behøver< man sgu ikke tage så tungt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2017 02:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Flyttet til jura.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jun 2017 15:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 mar 2017 00:05
Indlæg: 13
QuaZ skrev:
Jeg har sparet både lidt bøder og lidt retsomkostninger op gennem tiden ... og de ligger bare fint og venter i SKATs inddrivelsescenter, når jeg så har lidt overskydende skat så bliver "kontoen" udbalanceret en smule +/–

Du kan som nævnt ovenfor vælge at etablere en afdragsaftale med politiet så du afdrager lidt ad gangen =) men for at svare helt firkantet på dit spørgsmål så, Ja - bøder til politiet er som meget anden offentlig gæld. Det >behøver< man sgu ikke tage så tungt.


Alright, cool :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team