Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:54


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Skyde Morfin
Indlæg: 05 jul 2017 20:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 mar 2014 19:24
Indlæg: 10
Hejsa,

Jeg har nogle rygsmerter og har fået nogle 1 ml kapsuler med hjem med 1 mg morphinhydrochlorid i hver.
disse: https://www.indlaegssedler.dk/indlaegssedler/indlaegsseddel/9134

Citat:
Morfin 20 mg/ml injektionsvæske, opløsning indeholder

Det virksomme indholdsstof er morphinhydrochlorid.

De øvrige indholdsstoffer er natriummetabisulfit (E 223), natriumchlorid, koncentreret saltsyre og sterilt vand.


Jeg skal selv sprøjte det ind, men jeg fik ikke helt fat på, om jeg skal stikke den ind i en blodåre, suge lidt blod ud (i så fald hvor meget) eller bare suge morfinen ind i 1-gangs kanylen og ind i blodåren?

Det er helt rent og fra doktor og indeholder det som står overfor.

Tak for hjælp!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2017 21:18 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Godaften.
Jeg skal lige have afklaret noget, før jeg kan komme med nogle råd.
De kapsuler du snakker om, er det ampuller som disse?
Billede
I så fald, indeholder de 20 mg morfin pr 1 ml, lige som dem du henviser til i dit link.
Det undrer mig nemlig at du skriver 1 mg pr kapsul.
Hvilken dosis skal du tage af gangen?

Mht hvordan du skal bruge ampullen, så plejer man at knække toppen af, for at kunne suge sin dosis op i en sprøjte via kanyle.
Pas endelig på kanylen, således du ikke slider den mod kanter eller bund. Dette kan medføre en sløv kanyle, og er ikke noget du ønsker. :)
Herefter kan man så bruge sprøjten til at injicere det.

Når man hiver blod ud i sprøjten efter man har stukket, er det for at sikre sig at man har ramt en blodåre.
Derfor er der ikke noget krav om en vis mængde, men blot en tilstedeværelse af blod.

Edit: Sagt på en lidt anden måde: Der er ikke tale om en vis mængde blod men fornemmelsen af at man ikke suger mod tryk for at få det ud.


Når det er sagt, så vil jeg anbefale dig at tage fat i det sted som har udskrevet medicinen til dig. De burde have en sygeplejerske eller lignende som har tid til at vise dig den rette teknik. Det er absolut ikke for meget at forlange :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2017 09:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2016 19:16
Indlæg: 149
Melder du lige tilbage om hvordan din injicering gik?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2017 15:37 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2009 20:53
Indlæg: 853
Geografisk sted: Milano
Husk at morfin har ca. samme biotilgængelighed IM som IV, og en IM injecering er noget nemmere end IV,.

_________________
"I'm a man of honour, a truthful person, a gentleman of absolute morality."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jul 2017 08:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Er det egentlig ikke lidt drastisk at give patienter medicin med hjem til IV injektion?

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jul 2017 10:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Skitzo skrev:
Er det egentlig ikke lidt drastisk at give patienter medicin med hjem til IV injektion?


Ikke hvis de har behov for det. :)

Normalt får folk dog grundige informationer vedrørende injektionen, således de ikke er i tvivl. :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jul 2017 10:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Khazim skrev:
Skitzo skrev:
Er det egentlig ikke lidt drastisk at give patienter medicin med hjem til IV injektion?


Ikke hvis de har behov for det. :)

Normalt får folk dog grundige informationer vedrørende injektionen, således de ikke er i tvivl. :)


Ja okay - men TS har jo tydeligvis ikke fået den nødvendige information. Men ja selvfølgelig hvis det er nødvendigt. :) Det lød bare lidt drastisk - men hvad ved jeg om det .. =)

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2017 14:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 mar 2013 19:26
Indlæg: 121
Det sker faktisk overrasende ofte at personer får morfin ampuller til injektion med hjem.

Jeg tror bare, at det er et tabu emne, da folk er nervøse for at sige at de tager morfin IV eller IM, da det hurtigt kan lyde som om man er misbruger. Som smertepatient står man ofte med det dilemma. Det samme gør sig gældende med metadon til smertebehandling. Metadon er efter min mening klart det bedste valg til personer med kroniske smerter, da det har så lang halvveringstid. Men generelt er de fleste personer udvidende omkring smertebehandling og folk tror at metadon er noget der kun gives som substituion til folk der har haft en heroin misbrug.

- Min far og bedstefar lider af nyresten. Førhen havde de Pfizer Ketorax liggende (Ketogan/ketobemidone til injektion), men i dag er det ikke længere tilgængeligt i Denmark (der er nok ikke penge i nyresten. Pfizer er meget optaget af penge og deres patenter). Så de har blot Ketogan liggende i dag. Ketogan er fantastisk til nyresten. (Jeg er uhyggelig ked af at de ikke har Ketorax liggende længere. Fra tid til anden fik jeg et par ampuller af den gamle, når han havde får mange til at ligge. Er du gal ketobemione IV er euforisk).
- Jeg kender ligeledes en midalrende kvinde, der lider af ekstreme migræneanfald. Hun har morfin til injektion liggende (20mg/ml).
- Jeg kender en på min alder (30 år) med fibromyalgi som har oxynorm til injektion (10mg/ml) - Ja, oxynorm. OxyNorm er både navne på IR oxycodone tabletter og oxycodone til injektion..

Så jeg tror, det finder sted oftere end man lige tror. Folk går bare stille med dørene, når de har det. Det er i og for sig nok også en god ide. Jeg vil tro, der er mange, der er villige til at forsøge at indbrud blot for at få fingrene i det.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team