Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 16:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Halløjtaler

Jeg søger hjælp til et lidt touchy- touchy emne, nemlig IV af div. morfika ... Jeg har i mange år været kronisk smerte pt. (cancer) og har den forbindelse fået et ultra stort forbrug/misbrug af smertestillende , som systemet rundhåndet udskriver til mig.

Engang imellem når jeg har ekstra ondt, ja så fungerer det pr. orale morfika , meget lidt eller simpelthen for langsomt.

Jeg har de sidste par år et par gange om mdr. skudt noget af min medicin istedet, hvilket giver instant smerte-lettelse og som nogen gange kan virke som ren frelse, når man har vredet sig i smerte i 2døgn og intet hjælper ! :cry:

MEN jeg har lidt problemer mht. til at skyde nogle af flg. mærker , som alle er depot/extended release: Contalgin 30mg brune, Aliud 100mg retard , Sevre Long 200mg rød kapsel Mundipharma

Contalgin 30mg , har jeg fundet en nogenlunde løsning på.
Skrab belægningen af
knus til fint pulver
bland op med 3ml saltvand
hvil i 10min
sug op i en 5ml pumpe igennem filter
tag endnu én 5ml pumpe og skil ad - placer et filter inde i pumpen og sæt en finger for spidsen & og fyld væsken fra første pumpe i ... pumpe nr.2
Tag derefter stempel og sæt den i pumpen med filter og væske og pres forsigtigt væsken ud i en ren beholder(ske, shotglas ex.)
tag nu endnu et stk. vat og sug væsken op i en ren pumpe og sæt kanylen på ... Fyr løs ....

Væsken skal være helt ren og måske en lille smule uklar(tåget?), men ingen partikler!
har du adgang til micro-wheel filter , så brug det! (det er klart det bedste)

Har nogen mon en Ide til de to andre mærker jeg nævner ? , væsken bliver simpelthen til gele for mig og saltvandet har ikke haft den ønskede effekt desværre... Jeg ville blive virkelig glad for nogle pointers, links eller forklaringer til hvorledes disse depot-piller kan køres IV. :)

Mvh. andet-skind :eyes:

Ps: IV er absolut sidste resort , jeg vil ikke anbefale det til nogen ... Andet end hvis man som mig, ikke har så hulens meget andet og gøre ....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken for følgende udtalelse!

Men jeg vil tro at de piller du nævner, der bliver til gelé i væske, emulgerer pga noget fyldstof eller lignende, for netop at forhindre at folk misbruger dem, eller for at de optages langsommere i mavesækken? og der tror jeg desværre at du er nødt til at lave en form for ekstraktion på pillerne, hvis dette overhovedet er muligt, med tanke på emulsionen/gelé konsistensen.

Nu ved jeg ikke hvor kemisk anlagt du er, men find ud af hvad de aktive stoffer i dine piller er, og find ud af hvad de er opløselige i og ikke opløselige i, osv.

Kan uddybe dette hvis det har interesse, men vil for alt i verden ikke tage ansvar for, hvis en prøver min metode af.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Hvorfor mener du at du ikke har andet at gøre end at knuse dit depotmedicin for at fixe det?

Det første sted du kan starte, er hos den læge som udskriver medicinen til dig. Det kan jo tyde på at du enten får for lave doser til din lidelse eller også at du er havnet i et misbrug som der skal tages hånd om.

Medlem

Mange producenter blander noget i deres piller, så de bliver til gele, hvis man forsøger at blande dem med sterilt vand og lignende. Det er en udvikling, der er stammer fra USA på grund af det store misbrug af blandt andet oxycodone, oxymorphone og hydrocodone som folk tog IV.

Hvis du har cancer vil jeg tro, at du har mulighed for at ønske at skifte din smertestillende medicin? Du kan således bede om piller, der er bedre egnet til at knuse, blande med væske og skyde.

Jeg kender ikke til morfin. Men de rigtige OxyContin, dem som Norpharma lavede før, som Mundipharma laver nu kan skydes. Bed om 80 mg eller 120 mg så du får så lidt tilsætningstoffer med som muligt.

Når du skyder piller bør du købe micron filtere, de vil fjerne det meste af tilsætningsstofferne. Se det billedet neden for.
Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]