Halløjtaler
Jeg søger hjælp til et lidt touchy- touchy emne, nemlig IV af div. morfika ... Jeg har i mange år været kronisk smerte pt. (cancer) og har den forbindelse fået et ultra stort forbrug/misbrug af smertestillende , som systemet rundhåndet udskriver til mig.
Engang imellem når jeg har ekstra ondt, ja så fungerer det pr. orale morfika , meget lidt eller simpelthen for langsomt.
Jeg har de sidste par år et par gange om mdr. skudt noget af min medicin istedet, hvilket giver instant smerte-lettelse og som nogen gange kan virke som ren frelse, når man har vredet sig i smerte i 2døgn og intet hjælper !
MEN jeg har lidt problemer mht. til at skyde nogle af flg. mærker , som alle er depot/extended release: Contalgin 30mg brune, Aliud 100mg retard , Sevre Long 200mg rød kapsel Mundipharma
Contalgin 30mg , har jeg fundet en nogenlunde løsning på.
Skrab belægningen af
knus til fint pulver
bland op med 3ml saltvand
hvil i 10min
sug op i en 5ml pumpe igennem filter
tag endnu én 5ml pumpe og skil ad - placer et filter inde i pumpen og sæt en finger for spidsen & og fyld væsken fra første pumpe i ... pumpe nr.2
Tag derefter stempel og sæt den i pumpen med filter og væske og pres forsigtigt væsken ud i en ren beholder(ske, shotglas ex.)
tag nu endnu et stk. vat og sug væsken op i en ren pumpe og sæt kanylen på ... Fyr løs ....
Væsken skal være helt ren og måske en lille smule uklar(tåget?), men ingen partikler!
har du adgang til micro-wheel filter , så brug det! (det er klart det bedste)
Har nogen mon en Ide til de to andre mærker jeg nævner ? , væsken bliver simpelthen til gele for mig og saltvandet har ikke haft den ønskede effekt desværre... Jeg ville blive virkelig glad for nogle pointers, links eller forklaringer til hvorledes disse depot-piller kan køres IV.
Mvh. andet-skind
Ps: IV er absolut sidste resort , jeg vil ikke anbefale det til nogen ... Andet end hvis man som mig, ikke har så hulens meget andet og gøre ....