Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:36


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 05 dec 2017 09:06 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Jeg flækkede af grin efter lægens halvflabede blik - ja du skriver godt.
Håber at det lykkes for dig med søsters hjælp :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2017 13:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 jun 2014 20:38
Indlæg: 1
Kan kun tilslutte mig d'damer og d'herrer:
Du skriver eminent godt, og jeg håber du finder et godt sted her i livet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2017 04:03 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 nov 2017 05:02
Indlæg: 27
.
...

.......


Senest rettet af KUASHI 10 maj 2019 11:28, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2017 13:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Det er sgu stærkt gået, thumbs up!

Det lyder virkelig til, at du har fået hånden ned og er begyndt at tage fat om problemet ved roden. Og så er det sgu også nogle seje søskende du har dig!

Det er fandme også fedt, at du er kommet i gang med at skrive, jeg glæder mig allerede til at høre mere.

Fortsat held og lykke med det hele! :)

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2017 20:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Sygtsygtsygt klaret! Nu er jo trodsalt meget på forummet på det seneste, men studsede alligevel over at jeg har brugt mere tid på at læse din historie end mange af de genbrugsbøger jeg har hentet de sidste par måneder.

Det lyder til du har nogle virkelig gode mennesker i dit liv, håber du får en dejlig jul med dem :)

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 dec 2017 13:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 nov 2017 20:31
Indlæg: 26
Fandeme stærkt det der!
- Man får lyst til at fordybe sig i din historie. Glæder mig til også til at læse mere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 dec 2017 00:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Du minder sgu også mig om en af mine gamle kammerater. Virkelig intelligent type der bare er for nysgerrig på livets muligheder og dermed brænder nallerne på alt det han vil udforske. Håber du holder dig til den del af livet hvor dine betydningsfulde relationer kan holde ud at være sammen med dig. Samt den del af livet der ikke koster +300.000 kr. om året. Jeg kan jo virkelig godt lide at være sammen med min gamle kammerat, men jeg tør ikke være sammen med ham jeg ikke aner om han er på det ene eller andet og hvor høje doser han har taget. Det er bare for ekstremt til at jeg kan holde ud at se på det.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jan 2018 18:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 dec 2014 13:24
Indlæg: 26
Godt at høre om din fremgang med at blive clean, og at du er igang med skriveriet. Altid skønt at se nogen udfolde deres potentiale, og potentiale det har du virkelig. Alt muligt held og lykke med det hele her i 2018!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2018 15:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 mar 2018 14:41
Indlæg: 12
Sikkert en læsning!

Hvordan går det mon med dig og bogen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2018 21:59 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 nov 2017 05:02
Indlæg: 27
.....


Senest rettet af KUASHI 01 aug 2022 11:09, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2018 22:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2014 23:50
Indlæg: 228
Geografisk sted: Nordjylland
...


Senest rettet af Freidrich Gauss 12 jul 2018 19:54, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 maj 2018 09:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Enig. Helt vildt godt skrevet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2019 12:41 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 nov 2017 05:02
Indlæg: 27
Her er et par råd jeg gerne vil give videre. Det er ikke en ultimativ guide, den vil ikke objektivt hjælpe alle. Men det er hvad der har hjulpet mig. Det er ikke så meget en guide til at stoppe med at tage stoffer, men mere en guide til at elske sig selv for den man er; sig selv.

Psykolog.
Såsom der er forskel på mennesker, er der også forskel på psykologer. Der er nogle der er gode og andre der er mindre gode til deres arbejde. Den slags jeg kan anbefale er en psykolog med egen praksis og arbejdsformen "psykodynamisk terapi". Helt kort er det en psykolog der igennem et længere og mere personligt forløb bruger en bred vifte at psykologiske værktøjer. Opsøg en med lang ventetid og spørg om en kollega de personligt kan anbefale.

Klassiske værker.
Jeg har hørt sige at læse klassisk litteratur, er som at tage en opdragelse man måske har været foruden, eller gentage en der ikke var så givende som den måske burde have været. Jeg er aldrig fået af vide hvad jeg skulle gøre i min barndom. Kun hvad jeg ikke skulle gøre, og når jeg har spurgt ind til hvorfor sagen var sådan, fik jeg sjældent et svar jeg kunne bruge til noget. Mit udvikling begyndte for alvor igen da jeg satte mig til at læse "Dantes Guddommelige Komedie" af Dante Alighieri. Den foregår i påskeugen i år 1300, en fortælling om en vandring fra en skov så tæt at stjernerne ikke er til at se, igennem de tre dødsriger. Helvede, skærsilden og paradis, hvor Dante lærer at sine handlinger i øjnene, angre og tilgive sig selv, for til sidst at finde kærlighed. Den anses som den første europæriske jeg-roman. Den er for alt i verden vigtig. Jeg læste som teenager kun bøger uden karakterudvikling, og det gjorde jeg mistede lysten til at læse generelt.

Meditation.
Der var på et tidspunkt i jeg vågnede op efter at have gjort noget forfærdeligt og var begyndt at råbe voldsomt af mig selv i mit hoved. Jeg begyndte at forfølge mig selv mere, hvilket gav anledning til mere skam, som jeg flygtede fra med stoffer. Under påvirke gjorde jeg flere forfærdelige handlinger og således starter cirklen forfra da jeg blev mig selv igen. For at få ro i hovedet og få mit følelsesliv ned i et stadie hvor jeg kan mærke mig selv igen, bruger jeg guidet meditation. Jeg kan anbefale appen Headspace. Når jeg er faldet ned og slapper mere af, er jeg i stand til at arbejde med mig selv.

Isolation.
Min største frygt er at blive forladt. Det udspringer formegentlig fra en tid i mit liv hvor jeg hverken havde sprog, tidsfornemmelse eller hukommelse. Babyer har brug for mødre. Da jeg til sidst indså at min personlige udvikling på stoffer er 1 skridt frem og 2 tilbage, ligemeget hvad jeg tog, var det tid at blive clean. Jeg kvittede min Lyrica mod angst og den Quetiapin jeg fik til at sove på. Jeg holdte op med at drikke for alvor. Jeg lå med abstinenser i lang tid. Jeg kontaktede ingen mennesker. Hverken brugere eller misbrugere eller nogen som helst. Da der var gået 4 uger var der ingen mennesker der heller havde prøvet at kontakte mig. Jeg følte det var sket. Jeg har drevet alle der så værdig i mig, til at tage afstand fra mig. Dem der tog stoffer jeg kaldte venner, var kun folk jeg så, for at tage stoffer med. Jeg var alene.
Jeg de-aktiverede Facebook og rev mine billeder af instagram.
Jeg er stadig ved at lære at være alene. Det går bedre dag for dag. At tage afstand fra mennesker har været vigtigt for mig. Jeg vil sige det som udgangspunkt har været lettere at frasige sig alle bekendtskaber, og så når jeg har arbejdet med mine tanker og følelser omkring relationen, kan jeg begynde at forholde mig til vedkommende igen; altså har det været lettere at addere fra nul end at fratrække fra ex. 20. Jeg ser pt. kun min psykolog, min familie og en enkelt vendinde.


Omkring kærligheden.
En blanding af de fire ovenstående ting igennem 2 måneder som totalt clean, kom til udtryk da jeg en sen eftermiddag mediterede mig ned til en lille, intens og meget gammel følelse der sad som en nål i mit center, solar pleksus. Jeg spurgte mig selv hvornår denne følelse stammer fra. Jeg arbejdede mig ned igennem min barndom, og følelsen bredte sig mere og mere, jo tættere jeg nærmede mig tidspunktet. Jeg kom ned til den, var der ikke længere tanker omkring den. Kun sorg og bekymring. Da jeg var omkring 1 år og fire måneder gammel blev jeg passet i en uge imens mine forældre var på bilferie i sverige med mine søskende. Der findes en hjemmevideo af mig der kravler rundt på gulvet i mine bedsteforældres hus i Ganløse og leder efter min mor. Det er svært at få trøst for noget man ikke kan sætte ord på, men indså jeg måtte gå ind her og være min egen mor for mig selv. Jeg undskyldte for at have gået fra mig selv. For at have forladt mig selv. Jeg undskyldte 1000 gange imens jeg rokkede mig selv frem og tilbage i min seng. Jeg lovede mig selv aldrig at gå fra mig igen. At jeg er lige her. At jeg altid er lige i nærheden. At jeg vil være der for mig selv. At jeg elsker mig selv. At jeg elsker mig selv ubetinget, lige meget hvad, så elsker jeg mig selv for evigt og altid og over hele verdenen lige meget hvor. For evigt og altid skattedreng. Du er det bedste jeg ved. Du er min allerbedste ven og jeg elsker dig for evigt lige meget hvad.

Jeg siger meget ofte at den nok er der. Men nu hvor jeg tror på det, er jeg varsom med at sige det. I hvert fald, det føltes rart. Det føltes så rart jeg var bange for at røre mig ud af sengen af frygt af det skulle forsvinde. Den sad bredt over hele mit bryst, den var varm og rar, og da den forsvandt, erkendte jeg den også er flygtig og kommer, som andre følelser, af og til. En bog jeg læser beskrev det som “en opdrift, ikke for mine vinger”. Jeg forstod det ikke til at starte med men undrede mig. Da jeg mærkede det, vidste jeg det. Det er jo kærlighed


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2019 13:02 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2009 13:41
Indlæg: 2369
Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Stærkt at du er kommet ovenpå. Virkelig.
Hvor gammel er du?
Jeg lever selv "alene" stortset. Har kun familie og kæreste, alle venner er væk pga stoffer, eller fordi at jeg er stoppet med stoffer.
Jeg kan faktisk godt lide det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2019 13:24 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Har du lagt stoffer på hylden Flux.?

Edit:
@trådstarter:
Og hvor er det fedt at du er total clean og har fundet noget indre kærlighed! Fandme godt at høre! :hjerte:

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Senest rettet af Obama 10 maj 2019 14:19, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2019 13:24 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 nov 2017 05:02
Indlæg: 27
@Flux.
Tak Flux. Det værdsætter jeg.
Jeg er på min sidste måned af 25. Det har også haft noget at sige at jeg er blevet ældre.
Glad for at høre jeg ikke er alene om at være "alene" og du finder dig tilpas med det. Det er en rar egenskab at have. Glæder mig en dag til selv at finde en kæreste at elske. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2019 16:21 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Virkelig et intenst og smukt skriv og føler mig nærmest priviligeret til at have læst med men også tungt da mange af temaerne rammer ligeledes en tangent i mig.

Jeg hørte på et tidspunkt en podcast med Smart Drugs Smarts omkring personifieret medicin og hvordan nogle er begyndt at lave skræddersyede løsninger til folk ud fra div. prøver, DNA, fortidshistorik m.m. og fandt bl.a. et eksempel frem med en kvinde som de opdagede havde et genetisk anlæg for lavere dopamin-niveauer hvilket gjorde at der var større grad af træthed, opgivenhed osv. men også større chance for misbrug af især stimulanser dermed.

De prøvede derfor at give hende en lille dosis Mucuna Pruriens / som også kaldes L-Dopa og gives bl.a. til Parkinsons-patienter, og det virkede åbenbart helt utroligt godt på hende, og mange af de problemer hun oplevede forsvandt i høj grad.

Det og så var der også en episode med taknemmelighedsøvelser/meditation lidt ala det du beskriver. Det viste sig at dem som igennem en test skulle praktisere det, endte med at der var en stor del af dem som prøvede det som af egen frie vilje valgte at fortsætte efterfølgende hvilket var et tegn på at det havde en effekt.

Der er nok mange ting som kan være årsagen til at det begynder at skride, men lyder til at du faktisk har fat i nogle ret gode teknikker allerede og ikke mindst vælger at dele dem til skræk og advarsel men også til oplysning så kæmpe enormt tak herfra, og alt held og lykke din vej!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2019 20:42 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Hvor er det godt at læse :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2019 12:19 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2009 13:41
Indlæg: 2369
Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
KUASHI skrev:
@Flux.
Tak Flux. Det værdsætter jeg.
Jeg er på min sidste måned af 25. Det har også haft noget at sige at jeg er blevet ældre.
Glad for at høre jeg ikke er alene om at være "alene" og du finder dig tilpas med det. Det er en rar egenskab at have. Glæder mig en dag til selv at finde en kæreste at elske. :)


Samme her! Hvor længe har du været clean?
Jeg finder mig rigtig tilpas med det faktisk. Kan godt savne venskabet lidt, men det er ikke sådan at jeg hungrer efter det. Jeg håber det bedste for dig.

Obama skrev:
Har du lagt stoffer på hylden Flux.?

Edit:
@trådstarter:
Og hvor er det fedt at du er total clean og har fundet noget indre kærlighed! Fandme godt at høre! :hjerte:


Nu er det ikke det tråden skal handle om, men ja - har været clean i 3 år her til maj.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team