Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:58


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 jun 2018 01:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jun 2018 00:57
Indlæg: 2
hej jeg er 14 år og var sammen med venner

vi tog i en superbrugs og købte 2 lightergas sådan nogle sorte nogle
vi sniffed det igår og jeg har idag meget ondt i hovdet og kan slet ikk sove nu

jeg ville ikke rigtgi men jeg følte gruppepres og blev nød til det ellers vil de smide mig ud af deres gruppe
de ville også have noget af min medicin fordi jeg har adhd og så spurgte min mor hvorfor der var 7 piller mindre
nu ved jeg ikk hvad jeg skal gøre

vi tog også lidt xanax sådan nogle små runde hvid piller på 25mg som vi havde købt for 150 kroner ´det var 4 piller

jeg er rigtig skuffet over mig selv og vil gerne have nye venner da jeg ikke vil det med stoffer men jeg bor i en ghetto og kan ikke finde normale venner

hvad skal jeg gør?? min mor sagde at de piller jeg gav gør at der skal købes nye og det er dyrt når vi i forvejen ikke harmange penge


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2018 01:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jun 2018 00:57
Indlæg: 2
glmete at sige jeg har taget 4 hovedpine piller og det hjalp ikke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2018 01:28 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
ved slet ikke engang hvad jeg skal sige til det her... håber inderligt det er en troll. Hvis ikke, så find dig nogle rigtige venner, stop med at tage stoffer, og stop især med at sniffe lightergas, du ødelægger seriøst dig selv ved det.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2018 07:00 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Mand dig op og sig nej, hvis du ikke vil. Det er ikke deres skyld, at du tager 'stoffer'. Og du kan sgu heller ikke bare tørre den af på det område du bor i. Det er op til dig selv både at finde venner og have rygrad nok til at sige fra overfor ting du ikke vil.
Hvis du alligevel ikke vil hænge ud med dem, er det vel ikke det værste at blive udelukket fra gruppen? Det lyder nærmest som en nem løsning på dit problem.

Det lyder som om du skal tænke lidt over hvad du foretager dig. Jeg mener, hvis du ikke engang selv kan stå inde for hvad du siger ja til..

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2018 08:45 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Puha det er svært og være ung :( Tænker du skal følge Frugthats råd med at droppe dem som venner - rigtige venner presser ikke hinanden til at fucke deres liv op, hvilket er præcist hvad dine såkaldte venner er i gang med at gøre.
Vælg en anden retning for dit liv invester i en sportsgren du kan lide og lær nye venner som vil sporten derigennem at kende.
Go vind.

mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2018 09:23 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
https://youtu.be/Njd4A3P6ThM


Senest rettet af Alf'n 20 okt 2020 00:09, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2018 21:43 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Jeg synes også, at du skal fortælle din mor om situationen. Jeg er sikker på, at hun (måske ikke til at starte med) bliver glad for, at du siger, hvordan du har det.

For at finde nye venner kan jeg anbefale at gå til et eller andet, og så skal du også selv gøre en indsats. Tage bussen/cyklen til en eller anden sport eller hobby, prøv at blande dig lidt og sige hej og at du er ny og sådan. Så skal du nok få nogle nye venner.
Venner er lidt den fede form for familie, da du jo selv kan vælge, hvem du vil være venner med.

Håber du finder ud af det, og så drop lightergassen og spil noget computer i stedet. Lightergas bliver aldrig et fedt stof at tage.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jun 2018 08:03 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
“Lightergassen virkninger og bivirkninger
Den rus man får af at sniffe, minder om den rus, man får af alkohol. De kemiske stoffer virker hæmmende på centralnervesystemet, så man bliver svimmel, usikker i bevægelserne, opstemt og vrøvlet. Nogle bliver aggressive, ligesom man også kan opleve angst. Sniffer man store doser, kan man få hallucinationer, hvor man ser og oplever ting, som ikke er der.
Rusen varer i 30-45 minutter, og det er ikke udsædvanligt at folk, der sniffer, gør det flere gange i træk. Når rusen er aftaget bliver man træt og sløv, får hovedpine og måske kvalme og opkastning. Det er også almindeligt, at man sover uroligt og får mareridt.
 Snifning er langt farligere end brugen af alkohol. Der er stor risiko for dødelig forgiftning ved snifning.
Snifning af lightergas kan give svære hjerneskader meget hurtigt. Hjernen består af fedtvæv og eftersom gassen er et opløsningsmiddel, der opløser fedt, vil der ske alvorlige skader. Gassen dræber hjerneceller og hjernen skrumper. Den skade som sker på hjernen bliver ikke ”gendannet”, hvilket betyder at skaden vil være for altid.
Snifningen påvirker åndedrætssystemet og hæmmer vejrtrækning, således at den risikerer at stoppe. Snifning påvirker desuden hjerterytmen og kan give pludseligt hjertestop. Risikoen for overdosering er meget stor, da der er meget lille forskel på den mængde der giver en rus, og den mængde der forgifter.
Længere tids snifning kan skade hjernen og give hukommelses- og koncentrationsbesvær samt en dårlig indlæringsevne. Der er også risiko for skade på nyere, lever og knoglemarv. Nogle stoffer der sniffes kan ligeledes være kræftfremkaldende. Man kan blive afhængig af at sniffe.”

http://www.oestbirk-avis.dk/unge-i-østbirk-sniffer-lightergas

Tænkte lige tråden manglede lidt om hvad ligthergas gør ved dem som bruger det.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team