Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:40


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 maj 2018 20:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2009 10:18
Indlæg: 22
Hej med jer.

Vi er 2 gutter på 27 og 30 år.
Vi har røget en del weed/hash sammen gennem årene og vi har
prøvet Emma og coke et par gange sammen.
Vi skal på vandretur i Nordsverige til sommer som vi plejer og denne gang er vi blevet fristet til at tage svampe med som ingen af os har prøvet før.
Det er kun os, og vi vil være MEGET langt fra alting.

Spørgsmålet går på, lyder det for jer som en dårlig idé?
Vi har ikke erfaring med det og derfor ved vi ikke hvor meget vi kan finde på at miste kontrollen. På Emma er vi jo i kontrol med det hele og det hører man jo at er lidt anderledes på svampe... Eller hvad? Tanken er at tage en mild dosis så vi bare kan prøve det og hygge os med det, uden at det sender os helt til Mars. Men kan man være sikker på det? Kommer det an på hvilke svampe??
Har du nogle råd/fraråd, spørgsmål, ideer, tanker eller lign. må du meget gerne lufte det hele her.

På forhånd mange tak!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 maj 2018 21:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg vil anbefale at starte med en dose på 1,5-2 gram cubensis. Så får man smag for de anderledes tankemønstre uden at det bliver overvældende. Ved den dosering er det visuelle ikke mest i fokus, men jeg synes stadig det er en fin smagsprøve på en psykedelisk oplevelse og hvis i husker at lukke øjnene og trække vejret dybt så skal i nok få smag på den visuelle del også. Man kan altid tage en joint med til comedown (jeg anbefaler i hvert fald ikke at ryge på peaket, hvis man ikke er erfaren med psykedeliske substanser).

Hvis man er helt ude i naturen isoleret fra andre mennesker og kun har en af sine bedste venner, så kan jeg ikke se hvordan det kan gå galt. Jeg plejer at spise dem på tom mave, men det er lidt en smagssag. Nogen får kvalme af svampe og der mener nogen at mad hjælper imod, andre mener tom mave er bedst. Jeg tror kvalme dannelsen primært skyldes nervøsitet, så hvis man har en form for ritual til at fjerne lidt af nervøsiteten, så tror jeg man tager kvalmen væk. Her kan meditation inden trippet også anbefales. Evt. drik svampene hakket i en the med citron, ingefær og honning. Vandet skal lige stå lidt fra det er blevet kogt til man hælder det over svampene og så lad svampene trække i 5-10 minutter. Jeg plejer at spise svampene efter jeg har drukket theen, men teoretisk set burde det meste psylocybin være med i vandet.

Jeg kan godt lide at gå en tur på svampe også efter et par timer i naturen vende tilbage til mit safespot hvor der skal være tæpper og god musik.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2018 15:16 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
hej remmo87!
i kan da nå at teste hvordan svampe føles på jer, inden i skal på tur!.
dette vil (logisk nok) give et godt indblik i hvad der er at forvente af effekt.. det er mit råd til jer :)

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2018 15:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2009 10:18
Indlæg: 22
Mange tak for svarene begge 2!

Til Hector: Tak for alle de gode råd og din guide i hvordan man kan tage dem! Mængden, Teen og fremgangsmåden vil vi tage til os og gøre det på den måde. Mht. tæpper og god musik, så er det jo altid et MUST, også på emma :)

Til Stwod: Tak for rådet, og tanken har da strejfet os, men vi har ikke lyst til at tage det mere end 1 gang om året, på vores årlige friluftstur, og vi vil rigtig gerne prøve at tage det deroppe for første gang.
Spørgsmålet gik mere på om det er dumt umiddelbart at tage det første gang uden en såkaldt "sitter" et sted hvor der ikke er "hjælp" at tilkalde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2018 19:43 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Jeg synes det lyder som en god idé. I forhold til at tage stoffer vil jeg sige i har fat i den lange ende.

Hvis i holder jer omkring den dose Hector anbefaler, så bevarer i stadig kontrollen. Og ja, hvilken type svampe i vælger betyder en del. IMHO er Cubensis, som er den nemmeste at dyrke, og derfor almindeligste at få fat på, altid rimelig meget lige potent, uanset hvilken af de uendeligt mange sorter i vælger. Har i derimod Spist Nøgenhat, som er den man selv kan finde i DK om efteråret, så skal der kun 1-1.5 gram til. Og skulle i være så heldige at få fat på Azurescens, så hold jer til max. 1 gram.

Forbered jer ved at have nogle ting med, der kan ændre jeres fokus, hvis en af jer skulle få det svært i trippet. Det kan være frisk frugt, noget der kan spille musik, knæklys, legetøj etc., ting der egentlig er gode at have med til et svampetip uanset hvor det foregår. Og sørg for at være mentalt ovenpå til det begge to. Er i trætte eller i dårligt humør, så er det helt fint at sige nej tak.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2018 15:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2009 10:18
Indlæg: 22
Hej igen.

Nu nærmer vi os og vores kontakt er fundet.
Men.. han ved ikke om det er Cubensis svampe.... Han siger bare de er "gode", og ja det er muligt de er pisse gode, men det
er ikke trygt for mig at putte noget i munden uden jeg ved præcist hvad det er...

Hvad syntes i?
1. Skal vi satse på det er Cubensis og tage 1.5-2 Gram?
2. Skal vi tage forholdsregler og tage 1 gram, med "risiko" for det kan være spids nøgenhat eller Azurescens? Hvad hvis det er Cubensis og vi kun tager 1 Gram? Vil det overhovedet virke?
3. Skal vi helt lade være?

Hvad ville i anbefale 2 svampe nybegyndere?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2018 16:23 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Du kan eventuelt poste et billede af dem herinde, det er heldigvis ret nemt at kende forskel på de fleste svampe. Så hvis du poster et billede herinde er jeg ret sikker på at der nok skal være nogen, som kan spotte hvilke svampe det er og så hjælpe jer med dosis.

Men sikke da en tam pusher, der ikke engang kender sit eget produkt, det er fandme uprofessionelt...

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2018 17:41 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Er stænglerne helt tynde og trådagtige, så er det spids nøgenhat. Er de tykke og lidt træede, så er det cubensis eller måske azurescens. Men den sidste tvivler jeg på nogen sælger uden at vide det. for azurescens ses kun sjældent i handlen.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2018 21:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2009 10:18
Indlæg: 22
Tak, jeg poster et billede her af dem ☺️

En sidste ting inde billedet og inden jeg skriver en forhåbentlig positiv trip rapport....
Har i erfaring med at blande det med en lille smule MDMA bare lige for at sikre
at humøret er i tip top dynamolygte? Dårlig ide?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2018 21:41 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Det skulle der ikke være noget i vejen for. Dog synes jeg ikke at I skal bruge mdma til at sikre jer at humøret er i top, i stedet synes jeg i burde vente til humøret er i top af sig selv. men kender da rigtig mange der har kombineret mdma og svampe med stor succes

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2018 21:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2009 10:18
Indlæg: 22
Buttkraken skrev:
Det skulle der ikke være noget i vejen for. Dog synes jeg ikke at I skal bruge mdma til at sikre jer at humøret er i top, i stedet synes jeg i burde vente til humøret er i top af sig selv. men kender da rigtig mange der har kombineret mdma og svampe med stor succes



“Humøret i top” er nok også en forkert måde at sige det på.
Vi vil naturligvis have fuldstændigt optur på da vi er afsted på vandretur
og solen skinner og alt er godt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jun 2018 11:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2009 10:18
Indlæg: 22
De ser sådan her ud:


Nogen bud på om det er Cubensis vi snakker om her?

Billede
Billede
Billede


På forhånd tak!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jun 2018 12:12 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
De ser fine ud. Men hvad vil I gøre hvis I bliver plaget af myg? Jeg ville nødigt trippe på svampe under de omstændigheder.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jun 2018 12:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2009 10:18
Indlæg: 22
Vi skal så højt op at myg ikke længere er et problem :) Vi har været der før på denne årstid.


Ja de ser helt sikkert fine ud, men spørgsmålet er, er det Cubensis svampe?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jun 2018 12:19 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg er ikke svampeekspert, men for mig at se ligner det cubensis.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jun 2018 15:54 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Mr. Gone skrev:
Det er cubensis, tør jeg næsten at love.

+1

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jun 2018 19:24 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Det er cubensis!

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jun 2018 19:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 aug 2011 00:18
Indlæg: 104
100p Cubensis!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jun 2018 20:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2009 10:18
Indlæg: 22
Tak skal i have :) i skriver også at 1.5-2 gram er at anbefale for os nybegyndere....
Er der stor forskel på at tage 1.5 eller 2?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jun 2018 11:45 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Jeg synes godt nok 3-4g er voldsomt for nybegyndere. Jeg vil nok anbefale 1.5-2g.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team