Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:57


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 jul 2018 11:05 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Efter en dejlig sommer er mit humør underligt nok begyndt og blive mere og mere sort, vinterens mismod er dukket op og jeg kan ikke få vendt tankerne væk fra det negative.
Er begyndt og overveje en tur til læge for at starte op på antidepressiv, men gud hvor jeg hader alle bivirkningerne ved disse.
Så jeg tænker jeg vil give mikro doseringen et skud her den næste månedes tid og se om jeg kan få vendt skuden.
Jeg har ikke helt bestemt mig for hvor ofte jeg vil dosere, kun at dosis skal være omkring 100-150 mg, startende fra i dag, så vil jeg løbende opdatere i tråden nok primært for min egen skyld så jeg kan se om forsøget får mig til at rykke mod den lyse side.

Kh


Senest rettet af Fso 05 jul 2018 19:12, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2018 11:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Øv med humøret, men god ide med mikrodoseringen, er sikker på det kan løsne lidt op for de negative tanker.
Jeg kan anbefale at mediterer 10-15 min, 1 time efter dosen er indtaget. Min erfaring siger, at det er langt lettere og hurtigere at komme i en dybere meditationstilstand under mikrodosering.

Hold os endelig opdateret, jeg følger gladeligt med :)

God dag :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2018 19:17 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Tak DDSIT
Det har været en god dag jeg har næsten været fri fra automatiske selvskade tankerne og humøret har fået en tak op, så vellykket start det bliver interessant og mærke dagen i morgen.
Har ikke haft tid til at prøve meditation, det vil jeg ligge ind næste gang :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2018 19:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Skod situation at stå i, men glæder mig til at følge for at se om det hjælper. Irriterende det skal være sådan, men det er jo nok en fantastisk idé at gi' det et forsøg selv, især når der jo er utrolige begrænsede bivirkninger, for så kan man jo altid tage til lægen og prøve andet senere. Er der ellers nogle faktorer du tror der kan have spillet ind, udover ren og skær tilfældighed?

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2018 19:48 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Der er flere ting - tilsidesættelse af egne behov i forældrerollen er en af de store. Det at skulle at skulle dæmpe mit sexualdrive, som tidligere fyldte rigtigt meget.
En anden er jeg investerede for meget for at hjælpe en som gik ned med angst og deprision i vinters - for meget kontakt smittede mig. Min fars fiskeven som er blevet min ven skranter og dør vel inden jul, men det tænkte vi også sidste år.
Tanker om alt det jeg har spildt på mit misbrug
De uopfyldte ambitioner osv.
Noget af det er sikkert 40’s krisen, stoppet med at sælge har givet et afgjort identitets tab, hvilket jeg ikke rigtigt er lykkes med at flytte over på fiskeriet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2018 19:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
God idé! Meget bedre rækkefølge at prøve tingene i, end at skynde sig til lægen, som spytter SSRI'er ud, som M&M's.
Har selv forsøgt mig med mikrodosering af SN, og ønsker dig god vind med projektet!
Jeg elskede at tage en mikrodosis, for jeg var ikke i tvivl om hvornår effekten begyndte at sætte ind, umiddelbart efter indtag. Jeg begyndte altid at fryse.
Faktisk begyndte jeg altid at fryse så meget, at jeg var nødt til at sidde med 2 vindjakker på, indenfor. Og jeg har ellers normalt en noget varm baseline, der ikke tillader for mange lag tøj indendørs.
Håber du høster noget godt af forsøget, så nogle af de mørkeste skyer forsvinder :)

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2018 19:55 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Hvad med at starte op med noget hampdyrkning? Det får altid mit humør til at blive bedre, at se noget spirer, følge væksten og at nyde produktet i sidste ende, uanset om man ryger eller laver smør af det. Samtidig tror jeg også at vækstlamperne giver lidt 'solboost', når den nærmeste stjerne så småt begynder at skinde mere på den sydlige halvkugle, end den nordlige. Ellers må flere fisketurer i det gode vejr (der gerne skulle fortsætte nogle måneder endnu), da være oplagt for dig. :) God bedring Fso, dit skønne væsen!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2018 10:18 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Tak til jer begge.
Har brugt det meste tid i haven og ved åen.
De 2 første dage efter min dosis torsdag er gået godt med mere energi og klarsyn og humøret har fået en tak op, i dag føler jeg mig dog brugt, men jeg holder fast i min plan om der skal gå 3 dage i mellem dosis og venter til i morgen.
Jeg ved så ikke om min "bedring" skyldes jeg har fået sat ord på og er gået igang med at arbejde med problemet istedet for at gemme mig eller om det skyldes de 100 mg sn.
Jeg vælger og tro på en kombination, men dejligt at de sorte skyer ikke ligger så tungt længere og selvskade tanker har været på retur.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2018 14:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Dejligt at det ser ud til at virke! Og skønt du prøver at undgå anti depressiv
Jeg har også samme erfaring, dog ligger mit sweet spot på omkring 70 mg SN.
Det lyder fint med 3 dage imellem, synes de fleste anbefaler 3-4 dage.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jul 2018 17:57 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det jeg syntes er mest iøjnefaldende er hvor hurtigt det giver en effekt svampe vs piller. Fra dag 1 havde jeg mærkbar forandring kontra lykkepillernes tunge dyne som tager uger om at virke og hvor jeg egentlig ikke ved om de virker, jeg føler bare mindre, hvis man kan udtrykke det sådan.
Tog min 2. Dosis i dag uden egentlig meditation var ude og fiske og nød og blive blæst igennem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jul 2018 18:15 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Fso skrev:
Fra dag 1 havde jeg mærkbar forandring kontra lykkepillernes tunge dyne som tager uger om at virke og hvor jeg egentlig ikke ved om de virker, jeg føler bare mindre, hvis man kan udtrykke det sådan.

Det er også min erfaring med SSRI'er. De gør humøret mere stabilt, men det bliver en kedelig og grå baseline man ender på, hvor der ikke er de store udsving.
Sådan var det i hvertfald med de SSRI'er jeg prøvede for 10 år siden ca. For ikke at tale om den deluxe pakke af helvedes bivirkninger der kan følge med!
Godt at det går den rigtige vej med dit mikrodoseringsprojekt.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jul 2018 20:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Fedt at du mærker den positive effekt allerede. Fisketur er også ligeså godt som meditation :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2018 12:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Jeg har heldigvis aldrig taget anti depressiv, men jeg har også oplevet forandring fra første dosis.
Psilocybin er fantastisk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jul 2018 09:53 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Så kom dagen for 3. dosis - de selv-skadende tanker er trådt i baggrunden og jeg kan stoppe dem og aflede mig selv de få gange de dukker op.
Humøret er blevet bedre og jeg er begyndt og få lavet nogle ting ud over at fiske.
En ting som havevanding er blevet til ren meditation for mig og haven begynder og se rigtig fornuftig ud, efter vi har fået afsluttet mit kæmpe sten projekt ved at bortgive stenene og gå tilbage til græsplæne.
Stemningen i hjemmet er blevet meget bedre, efter vi har fået snakket om min rolle som den sure gamle mand - en rolle jeg så absolut ikke ønsker og ende i permanent.
Så alt i alt er jeg på det tidspunkt, hvor omkring lykkepiller ville være begyndt og virke med deres grå leverpostejs dage, nået meget længere end håbet.

Go weekend


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2018 09:49 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Har primært brugt heden til at få gjort noget ved haven og fastholde mig i den positive udvikling, hvilket er gået godt.
Føler egentlig jeg er "ovenpå" igen, men har besluttet at jeg kører måneden ud for at få det negative mere på afstand.

kh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2018 12:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2006 16:44
Indlæg: 121
Geografisk sted: Lyngby
Spændene læsning og godt at hører at det går bedre.
Ikke for at highjacke tråden men er lidt nysgerrig på hvordan man helt praktisk microdoser.
Når i siger 100 eller 70 mg går jeg ud fra at det er tørrede svampe.
Hvordan sikre man at hver dosis er lige potent, det kan vel svinge lidt fra svamp til svamp, kværner man dem?
Og hvad er dosis'en man går efter iforhold til ens normale thresshold? en 1/10?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2018 15:45 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Ja det er tørret svampe - dosis ligger så lav at der ikke er den store mærkbare effekt - lidt ekstra lys/farve følsomhed på synet er vel det mest markante.
For mit vedkommende tager jeg det ikke alvorligt om det er 80 mg eller 120 mg jeg ender på jeg spiser 2-3 svampe alt efter størrelse.
For ensartethed ville det være en kanon ide og kværne dem og lave gelantine kapsler med ønsket dosis til hele forløbet.
Sidst jeg spiste sn spiste jeg lige knap 2 g, men jeg kan sagtens blive sendt af sted af 1 g, så tror ikke man kan regne det ud fra ens normale.
Det handler om less is more. Altså hold dosis nede.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2018 22:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Skøn læsning Fso!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 aug 2018 10:59 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Et helt igennem vellykket forsøg, som har givet mig livsmodet tilbage trods en elendig fiskesommer. Vi har fået luftet ud herhjemme og jeg er sluppet ud af min fastlåste sur gammel mand rolle.
Helt sikkert optur :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 aug 2018 11:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Dejligt <3
Jeg har lavet nogle mikro doseringer til min svært deprimerede ven. Håber han får det samme ud af det som os.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team