Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:54


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kava
Indlæg: 22 jan 2018 03:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 jul 2017 05:13
Indlæg: 33
Hej psychedelia.
Jeg har, da jeg ikke kunne sove, fundet frem til denne naturmedicin, som jeg har bestilt en pose af på eBay.
Jeg har forsøgt at finde svaret på, hvordan det føles, men det eneste jeg har fundet ud af, er at det skulle virke som hvis man skulle være lidt fuld, og at det gør en småtræt. Er der nogle her, der kan give mig et mere konkret svar på hvordan det føles? Og hvordan skal man dosere det? (jeg har købt pulver) :hjerte:


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Kava
Indlæg: 22 jan 2018 09:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Kava kan give mig et mildt og ret subtilt lille buzz, ikke noget vildere i styrke end kaffe for mit vedkommende..

Men, her er en masse rapporteringer:

https://www.erowid.org/experiences/subs/exp_Kava.shtml


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Kava
Indlæg: 23 jan 2018 19:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Jeg har et glas 250 mg kava kapsler liggende som jeg købte for noget tid siden. Jeg har nogle gange prøvet med op til 1000 mg uden ret meget virkning, på hopI´s link fandt jeg en som havde taget 1800 mg på en gang, så jeg blev inspireret til at prøvede med 7 piller - 1750 mg indtaget på en gang 3 timer inden sengetid. Det gav efter ca 3 kvarter en lethed i hovedet - snurren i kroppen, men ikke noget markant. Til gengæld havde jeg svært ved at falde i søvn og vågnede efter et par timer med en led kvalme og ondt i maven. Jeg har også prøvet granuleret rod, også uden noget god virkning.
Jeg tror at kava skal indtages på en stillehavs ø, fremstillet af friske rødder på den helt rigtige måde - af en gammel dame det tygger roden og spytter væsken ud i et kar som man drikker af, med en halv kokos nøddeskal.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Kava
Indlæg: 23 jan 2018 20:50 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Jeg har igennem længere tid eksperimenteret med forskellige doser Kava. Jeg har været fan af den instant variation kaldet Vanuatu efter Øen som fåes på IHerb.com. Ved +3 tsk. blive jeg godt ramt, og får kilden i kroppen, småeuforisk og får lyst til at lægge mig ned. har netop bestilt rodpulver hjem til afprøvning af den originale drik med udvaskningen mm. og glæder mig til at prøve det også.

Men selv de kammerater jeg har introduceret instant kavaen til er blevet vilde med det, og efterspørger om jeg kan bestille mere hjem, så det virker. Men sjovt nok havde de alle svært ved at mærke det de første par gange. Det skal ligesom bygges op og man skal lære det at kende.

Og så er det skide billigt med 80-90 kr. - for 228g instant Kava, så kan bestemt betale sig.

Ellers prøv den blanding af Baldrian og Citronmelisse man kan købe på apoteket mod søvnbesvær. Det tager et par uger før ens system kan mærke det, men derefter sover man som en sten.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Kava
Indlæg: 05 jul 2018 18:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 jul 2018 17:46
Indlæg: 1
Nafets skrev:
Jeg har igennem længere tid eksperimenteret med forskellige doser Kava. Jeg har været fan af den instant variation kaldet Vanuatu efter Øen som fåes på IHerb.com. Ved +3 tsk. blive jeg godt ramt, og får kilden i kroppen, småeuforisk og får lyst til at lægge mig ned. har netop bestilt rodpulver hjem til afprøvning af den originale drik med udvaskningen mm. og glæder mig til at prøve det også.

Men selv de kammerater jeg har introduceret instant kavaen til er blevet vilde med det, og efterspørger om jeg kan bestille mere hjem, så det virker. Men sjovt nok havde de alle svært ved at mærke det de første par gange. Det skal ligesom bygges op og man skal lære det at kende.

Og så er det skide billigt med 80-90 kr. - for 228g instant Kava, så kan bestemt betale sig.

Ellers prøv den blanding af Baldrian og Citronmelisse man kan købe på apoteket mod søvnbesvær. Det tager et par uger før ens system kan mærke det, men derefter sover man som en sten.


Hej Nafets!
Jeg har lyst til at prøve kava som en udskifter til alkohollen da jeg føler at det blot lammer og gør mig deprimeret, det du beskriver omkring kavaen lyder meget tiltalende men mit spørgsmål er, er det muligt at se det i en større social sammenhæng en fest fx.? OG kommer der ekstra gebyr eller told på hvis man bestiller fra iHerb? Jeg kan ikke finde ud af hvor de afsender fra.
venlig hilsen Lufe


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Kava
Indlæg: 06 jul 2018 19:00 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Hej Lufe

Jeg bruger det selv som substitut til alkohol, og det fungerer super i sociale sammenhænge. Jeg bliver mere snakkesalig, slapper af og chiller mere uden at de andres beruselse bliver et irriterationsmoment for mig.

Den som virker bedst for mig til prisen er stadig den Instant fra IHerb, og ja der kommer desværre toldopkrævning på på ca.30-35 procent hvis du bestiller for over 500. kr.-

Jeg bruger også NOW Foods Kava Extract/Tincture til 70-80 kr.- flasken som en mundspray så jeg ofte har en lille gemmer i lommen hvis folk eller hverdagen lige skruer lidt op for stress og jaget.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Kava
Indlæg: 06 jul 2018 19:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 dec 2016 20:23
Indlæg: 30
Jeg har kun bestilt grinded kava rod fra amerika og lavet det på tratitionel vis med et klæde osv. Det har helt sikkert givet en effekt. En afslappende varme, en eufori og en mystisk træng til at gabe. Men der har været lidt hit and miss over det. Nogle gange kunne jeg knapt gå lige og andre gange blev jeg skuffet. Ved ikke om det er min fremgangsmåde eller om det kan have med mindset at gøre. Yderligere synes jeg det tager abstinenser lidt fra diverse ting.
Alt i alt andbefaler jeg det! Gid der var kava barer i Danmark!
Har aldrig rodet med instant, men det vil jeg tage at prøve tror jeg.

Mvh Jegløs


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team