Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:35


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 316 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Forfatter besked
Indlæg: 29 jul 2018 13:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 maj 2015 19:53
Indlæg: 21
Geografisk sted: DK
Mine Planter(Blue Dream matic auto fem) er begyndt at få gule blade og jeg er i tvivl om hvornår jeg skal høste. De har stået ca. 11 uger ude i god sol og har fået lidt gødning jævnligt og vand hver dag. De er stoppet med at vokse for 1½ uge siden, men stadig mange grønne blade.

Jeres vurdering?

Billede

Billede

Billede

_________________
Ain´t notin´but a three thing, Baby!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2018 14:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
De er ved at være færdige, men det et svært at vurdere uden et nærbillede af blomsterne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2018 15:14 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Enig med Psykofreak, det ser meget rigtigt ud, planterne bruger som regel af næringsresserverne (ophobet i bladene), sent i blomst. Men post gerne et nærbillede, så vi kan vurdere om det er ved at være tide at holde inde med gødningen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2018 16:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 maj 2015 19:53
Indlæg: 21
Geografisk sted: DK
Det passer også med antal uger.

Her er lidt billeder tættere på. Hvor lang tid vil I give dem mere før høst?

Billede

Billede

Billede

_________________
Ain´t notin´but a three thing, Baby!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2018 17:21 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Jeg vil nok sige en 3-4 uger endnu, men det er lidt svært at se på billederne, der ikke er særligt fokuserede på trikomerne. Jeg ville nok til at begynde at give dem rent vand, og husk at fjerne de visne blade, især dem i de tætte topskud. Gule blade er ikke et problem, men når de visner suger de fugt til sig og begynder at rådne, og så har vi problemet med mug.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2018 19:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 maj 2015 19:53
Indlæg: 21
Geografisk sted: DK
Tak for input Bismann. Jeg hælder også til at give dem en-to uger mere, da jeg ikke ser de visne blade som det store problem endnu. Men de vokser ikke mere - er det bare saft og kraft og power de bygger på nu?

_________________
Ain´t notin´but a three thing, Baby!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2018 20:43 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Ja det er hovedsagligt topskudene der modnes og svulmer op imens, så med mimdre der er tegn på mug, så lad dem stå lidt længere, de pakker en del på den sidste tid de blomstre færdig.

... og så symger Snoop og Dre "Ain't nothing but a G thang", og hvis det er en pun så mener du formentlig "tree" i stedet for "three" - selvom cannabis ikke er et træ.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2018 20:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 maj 2015 19:53
Indlæg: 21
Geografisk sted: DK
Tak :-)

Kommer i tanke om at det faktisk er fra en 3 (teleselskab) reklame med Snoop

_________________
Ain´t notin´but a three thing, Baby!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2018 23:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 nov 2018 19:38
Indlæg: 1
Hej

Jeg ville høre om der var nogen som kunne hjælpe mig med at afgøre hvornår min plante skal høstes?
Det er min første plante så jeg tager også gerne i mod råd hvis der er noget som ser helt galt ud.

Det er en autoflower lowryder 2
https://imgur.com/a/LSdzdrQ

Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 sep 2020 11:53 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 aug 2020 14:19
Indlæg: 14
Geografisk sted: Jutlands heder
Er det bare mig eller har I også haft problemer med bladlus i år??
Tænker om det kan være noget med klimaet, for jeg har aldrig været plaget af bladlus i den grad her!

Har dog læst et sted, at hvis man ikke fjerner mug i planterne, så er der større tendens til at de tager over - men igen, jeg har aldrig haft problemer med de bæster her!

Billede

(det er et udendørs grow og meget af det har jeg måtte kassere pga det)

_________________
Fremtidens forfædre er os


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2021 15:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 jan 2021 15:42
Indlæg: 1
Jeg ved ikke, hvad dette skyldes, men for bare kravlede på mine buske, hvordan man skal håndtere det for ikke at skade planterne?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2021 17:38 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
grønstue.net
Prøv og søg lidt på stuen der er flere tricks
Både den med brun sæbe og andre insekter som spiser bladlus


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jun 2021 02:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 jun 2021 01:16
Indlæg: 1
Hej Alle,j :D jeg har nogle cannabis planter jeg plantede 1 maj de står i vindueskarmen stadig.
Fik frøen fra nogle der stod ude i min have så er ikke helt klar over sorten

De bliver vandet hver 3 dage ish når de føles tøre oppe gøder med powder Feeding ikke så meget de for 18 timers lys og vinduet er åben om dage; .


Men nu er der kommet svampe i jorden 4 forskellige slags har jeg pader, nogle også nogle gul orange nogle der ligner æg ?.. hvad skyldes det .?
Og kan jeg komme af med dem.

Det var noget spagnum jord vi plantet i og flushst det først. Planen er de snart skal ud og stå.


Samt en af dem har små gule pletter på et blad meget lidt. Har tjekket for dyr men ser ingen.

Hvordan vedhæfter man billeder ? håber virkerlig i kan hjælpe mine babyer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2021 22:38 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
[GUIDE] Hvordan man Uploader Billeder.
[GUIDE] Fjern GPS info fra billeder

Fjern toppen af jordlaget, og lad jorden tørre godt ud mellem vandingerne. Det skyldes nok at du har vandet for meget.


Top
 Profil  
 
 Titel: *Slettet*
Indlæg: 07 okt 2021 21:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 okt 2021 21:29
Indlæg: 1
*Slettet*


Senest rettet af beats2510 22 nov 2021 20:11, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2021 16:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 okt 2021 16:13
Indlæg: 3
beats2510 skrev:
Hej, jeg er i gang med mit første grow, og er støt ind i et problem.
Hun er pt. 1,5 uge gammel, og bladende er begyndt at curle opad, hvilket jeg syntes er lidt besynderlig... Se billeder nedenfor;

https://imgur.com/EaUBISq
https://imgur.com/2Z8g24W
https://imgur.com/EX4Z2Pp
https://imgur.com/voy8eyf

Hvad ville i foreslå, og hvor meget vand skal man ca. bruge ved dette stadie?
Mange tak på forhånd :D

Det kan godt ske at de første sæt blade snor sig og drejer lidt, de kan være lidt akrobatiske til tider, det vigtigste er at det ikke sker for de næste sæt. Held og lykke med det, og mht vandingen, så det er op til balancen imellem udtørrring og overvanding jo, og jeg kan ikke sige så meget andet end at du må betænke størrelsen på planten når du vander den, og den størrelse er umulig for mig at vurdere online og gøre op i mililiter. Men er de begyndt at dreje kan det godt være overvanding, så hold lidt igen medmindre jorden er knas tør. For så kan det også være derfor, så balanceret vanding er nøglen. Nogle hydroponiske systemer udtørrer med vilje planten, og det kan også gøres med fordel, bare ikke hvis den så drejer rundt osv. Prøv at balancer det så godt du kan.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 316 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team