Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:39


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 aug 2018 21:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 aug 2018 13:49
Indlæg: 14
Hej, er der nogen der har været ude og plukke SN i år?
Nogen gode bud på hvornår man kan forvente at finde nogen her i dette ret atypiske klima?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 aug 2018 21:38 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Jeg var ude og kigge i forgårs, på et spot med masser af mycelium i jorden, og som var ganske givtigt sidste år, og jeg så ikke en eneste.
Men jeg håber på at varmen, og nu regnen, giver gode betingelser til når de er klar til at gøre honnør.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2018 08:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 aug 2018 13:49
Indlæg: 14
Jeg har rimelig erfaring med indtag af svampe, men er helt nybegynder når det kommer til at høste dem selv (altså de "sjove" typer, kantareller har jeg hentet kilo vis af)

Jeg synes at der er lidt forskellig info om hvornår det går i gang. Nogen siger fra ca nu, andre er helt henne i november før de gider bevæge sig ud efter dem....hvad er din holdning til det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2018 08:35 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Jeg har ikke det sorte bælte i mykologi, men jeg har lidt erfaringer at trække på.
Sidste år flyttede jeg til en ny by i Midtjylland, og der blev jeg præsenteret for et spot, hvor der efter den første nattefrost var rigtigt mange SN.
Jeg kan ikke huske hvor mange jeg nåede at samle, men jeg mener det var over 300, og mange af dem var store! Og det var selvom jeg hørte mange andre sige, at sidste års sæson var skrabet, og at der var flere der ikke havde haft heldet med sig i den sæson.
Der er beretninger om folk der har fundet allerede i start-august (dog ikke i år, af hvad jeg ved), men ellers plejer det at være omkring september at det går igang.
Jeg ville ikke vente helt til november med at kigge, for hvis du kigger på et godt spot, så er der gode chancer for at SN-gribbene allerede har været forbi og støvsuge, til den tid.

Jeg har personligt været ude og kigge 3 gange i denne måned, men det er også optimistisk.. Men det er forsøget værd, så længe det ikke er en dagsrejse frem og tilbage, og så får man også lidt frisk luft af turen.
Lige så snart jeg ser de første kigge frem, så rapporterer jeg om det her på boardet, ligesom jeg håber at andre gør det samme Billede

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2018 11:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 aug 2018 13:49
Indlæg: 14
Fedt, tak.
Jeg vil også gå og holde lidt øje. Bruger "vi" en bestemt tråd til at rapportere fund i?
Jeg bor heller ikke så langt fra natur, og har jo alligevel en god undskyldning for at skulle ud og plukke kantareller (mig og konen er ikke helt på samme side i bogen når det kommer til at udvide bevidstheden)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2018 11:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Flaskepost skrev:
Jeg vil også gå og holde lidt øje. Bruger "vi" en bestemt tråd til at rapportere fund i?

Der er denne ↓ glimrende tråd, hvor man kan stille spørgsmål til sine svampefund.. Og hvis der pludselig ligger nye billeder af verificerede Spids Nøgenhat, så er det bare med at slukke computeren og komme afsted:
https://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=12045 (← Hvor havde det været dejligt for min galoperende OCD, hvis 0 var byttet ud med 3, i den tråds nummer)

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2018 13:13 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Bliver spændende i år hvordan sommeren har været ved myceliet. Mon ikke bare det er svedet godt i bund og lige skal hydrere. Har læst flere steder at mange postulerer at en tør og varm sommer faktisk betyder en givtig svampesæson, men at det til gengæld lige skal igennem til det lidt senere efterår. Glæder mig lidt, også siden at jeg er begyndt at samle de mindre sjove men mere smagsfulde.

Folk kan også hydrere deres indendørs indtørrede gamle mycelie tilbage og gro nye "kager" ud fra det, så tænker det nok er det samme i naturen, til en vis grad.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2018 13:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Flaskepost skrev:
Hej, er der nogen der har været ude og plukke SN i år?
Nogen gode bud på hvornår man kan forvente at finde nogen her i dette ret atypiske klima?

Sætter lige mit allerførste indlæg fra 2012 ind.

Psychedelia.dk
Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
* Log ud [ Psykofreak ] * 0 nye beskeder * OSS * Søg * Tilmeldte brugere * Brugerkontrolpanel
Seneste besøg: 19. aug 2018, 16:03 Dato og tid er 20. aug 2018, 12:36

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emnerVis ulæste indlæg | Vis nye indlæg | Vis dine indlæg
Boardindeks » Brug af rusmidler » SvampeAlle tider er UTC + 1 time

Myter om svampeplukning


Skriv nyt emne Svar på emne Side 1 af 1
[ 5 indlæg ]
Overvåg emne | Bogmærk emne | Udskriv emne | Email emne til ven | Placer emne øverst Forrige emne | Næste emne
Forfatter besked
Psykofreak
Titel: Myter om svampeplukningIndlæg: 24. aug 2012, 20:15
Online
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24. aug 2012, 18:07
Indlæg: 658
Hej Syrehoveder.
Har fulgt siden i mange år og er lige blevet medlem. Jeg er 56 år og har taget 48 LSD trips og 221 svampetrips.
Har ikke spist svampe i de sidste 12 år da jeg tilsidst fik det lidt som Obelix.
Når jeg læser på svampe foraet kan jeg se at der er et par myter jeg godt vil mane i jorden.
Den der med nattefrosten holder ikke en meter.
Har plukket SN siden 1978 og nogen gange kommer frosten jo ikke før December, hva så, tror i så ikke at SN alligevel har stukket hatten op.
Det er en myte Steen Larris desværre skabte, som jeg gerne vil af mytificere.
Den anden myte er tidspunktet for hvornår sæsonen går igang. Jeg har plukket SN den 7 juli
og den 7 December. Den smarte plukker starter selvfølgelig med at gå ud 2 gange om ugen til der er gevinst.
Min mangeårige erfaring siger dog at de 3 uger omkring skolernes efterårs ferie er der hvor de kulminerer.
Ang. hvor de vokser har jeg fundet dem på Heste/Ko/Får marker, golfbaner og steder med hjorte .
En erfaring mere er at de marker de vokser på skal se syrede/romantiske ud, hvis marken er grim er der som hovedregel ikke SN, spørg mig ikke hvorfor.
Den sidste ting jeg vil sige er en løftet pegefinger,SN er ikke legetøj men

en psyko/spirituel dannelses rejse på godt og ondt.

Go høst og pas på jer selv og hinanden.
Og husk det vigtigste
SET og SETTING
især SETTING er Alfa og Omega.


Senest rettet af Psykofreak 30. aug 2012, 11:23, rettet i alt 3 gange.

Rapporter dette indlæg
Top Profil Send privat besked Rediger indlæg Svar med citat

blazR
Titel: Re: Myter om svampeplukningIndlæg: 24. aug 2012, 20:28
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29. maj 2007, 16:21
Indlæg: 1786
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Det der menes med sæson i forbindelse med SN er det som du kalder kulminationen tror jeg.. Årstiden er for så vidt ligemeget, så længe det er koldt og fugtigt nok i et par dage til at de kan vokse.

Nu er jeg ikke ligeså gammel som dig, men i mit liv på knapt 26 år mindes jeg ikke at have at nattefrosten først er trådt ind i december.. Der vil jeg mene den har været der et godt stykke tid.

Frost er ikke en betingelse for SN, men det er en god indikator for hvornår sæsonen starter. Til gengæld - med den varme vi har haft på det seneste og med masser af sol, er betingelserne for SN rigtigt dårlige.

Selvfølgelig kan man være heldig at finde SN uden for "sæsonen", men det kræver altså at vejret er med en, dels så de vokser og men også at solen ikke brænder dem af.

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Rapporter dette indlæg
Top Profil Send privat besked Svar med citat

Psykofreak
Titel: Re: Myter om svampeplukningIndlæg: 24. aug 2012, 21:55
Online
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24. aug 2012, 18:07
Indlæg: 658
Flux- tak for det.
Ja det er da mærkeligt især idag hvor vi har internettet at folk ikke bare googler SN.
Da jeg og mine venner startede havde vi kun Steen Larris bog at gå ud fra, men vi fulgte den regel som man osse bruger når man plukker madsvampe "hvis du er i tvivl, så hold snotten væk"
I virkeligheden er den rasende nem at kende, den har nogle kendetegn, og de andre svampe den ligner adskiller den sig alligevel så meget fra som en agurk adskiller sig fra en squash.
Blazr-Glem alt om det med frosten, det er derimod noget med at omkring 14 dage efter meget regn popper de op, og solen brænder dem ikke af.
Jeg har plukket dem i bar mave og shorts, pragtfuldt oven på en joint, okay skal så lige styre noianen fra de nærgående heste og aggressive han Får.
I de sidste år af min plukning kunne jeg ikke klare at være skæv på grund dyrene.
En anden ting er at hvis det er en go sæson for spisesvampe er det en dårlig sæson for SN og omvendt.
Jeg har tænkt mig senere at ligge nogle trip rapporter ind, men tror jeg venter til jeg får fat i min pcer igen, er sygemeldt i mit sommerhus.
Men har nogle helt vilde oplevelser med bla.kommunikation med mit Valnøddetræ og dyre identifikationer og en Havealf sgu osse, et par ud af krop oplevelser og sammensmeltning med Altet. Jeg mener det,.fik det ligsom Obelix, sku ikke ha mer;)


Senest rettet af Psykofreak 30. aug 2012, 11:26, rettet i alt 1 gang.

Rapporter dette indlæg
Top Profil Send privat besked Rediger indlæg Svar med citat

blazR
Titel: Re: Myter om svampeplukningIndlæg: 25. aug 2012, 10:45
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29. maj 2007, 16:21
Indlæg: 1786
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Psykofreak » 24 aug 2012 22:55 skrev:
Blazr-Glem alt om det med frosten, det er derimod noget at omkring 14 dage efter meget regn popper de op, og solen brænder dem ikke af.


Læs lige hvad jeg skriver i mit tidligere indlæg igen... Frost er ingen betingelse - NEJ! Men nattefrost(som nogle gange også findes i maj måned og som regel finder sted i september) er en god indikator.

Overskyet og regn er betingelser for SN og frost er IKKE det samme som nattefrost.

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Rapporter dette indlæg
Top Profil Send privat besked Svar med citat

Psykofreak
Titel: Re: Myter om svampeplukningIndlæg: 25. aug 2012, 11:58
Online
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24. aug 2012, 18:07
Indlæg: 658
Blazr- okay, ingen grund til diskussion om frost/nattefrost.
Grunden til at jeg skrev det er jo at på utrolig mange indlæg blir
der skrevet om at de først popper når nattefrosten har vist sig.
Min overskrift er jo netop myter, og det er en af de myter jeg mener skal aflives.
Intet andet.
Grunden til at det er vigtigt er jo at hvis der sidder nogen og ventet på nattefrosten
kan de jo risikere at misse en sæson, der måske er giga stor.

Så forøvrigt på en mark for 14 dage siden at der var en del der var poppet,


Rapporter dette indlæg
Top Profil Send privat besked Rediger indlæg Svar med citat

Vis indlæg fra foregående: Sorter efter
Skriv nyt emne Svar på emne Side 1 af 1
[ 5 indlæg ]

Skriv en kommentar



Boardindeks » Brug af rusmidler » SvampeAlle tider er UTC + 1 time

Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Psykofreak og 2 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:

Hop til:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2018 13:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 maj 2010 03:15
Indlæg: 68
Geografisk sted: Out and about
Halose skrev:
(← Hvor havde det været dejligt for min galoperende OCD, hvis 0 var byttet ud med 3, i den tråds nummer)


Beklager offtopic, men hvordan virker svampe og OCD for dig? Jeg "opdagede" min OCD for 1,5 år siden, og har siden fået terapi og medicin mod angst. På det sidste har jeg overvejet et solotrip for at få styr på nogle ting i mit hoved. Min sidste tur var for tre år siden. Er lidt betænkelig ved at trille på Zoloft da jeg ikke aner om det har nogen farmakologisk effekt...

_________________
Smoke to forget, but never forget to smoke.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team