Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:33


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 aug 2018 10:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2005 01:27
Indlæg: 427
Jeg har nogle problemer i min hals og jeg er igang med at prøve at udelukke, mulige årsager.

Jeg ved at det er et svært spørgsmål at besvare men jeg vil bare gerne høre jeres mening eller om i har hørt om andre.

Jeg har i mange år, brugt det pap som Metro-hæfterne er lavet af som jointpap. I ved, de der gratis Metro"blade" der er i metroen.
Kunne det være klorbehandlet pap eller vil den varme røg eventuelt kunne opvarme farvestoffer eller andet i pappet der skaber problemer i min hals ? Jeg har røget 1 joint om aftenen i mange år.

Jeg er for nærig til at købe de der booklets og jeg kan meget bedre lide at klippe mine filtre ud og selv bestemme længden.
Men hvis det fucker med mit helbred er jeg bestemt ikke for nærig.

_________________
"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2018 15:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Jeg kan ikke forklare det, men ville til en hver tid foretrække mindst muligt forarbejdet papir.. Du kan sikkert få 12 pakker filtertips til 100kr, og der er 33 stks pr pakke..

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2018 15:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Hvis du er typen, der ryger helt ned til filteret, vil jeg fraråde dig at bruge ugeblade.
Du risikerer at ryge plastik, imprægnering og tonsvis af forskellige kemikalier.

Hvor mange joints ryger du om dagen? Hvis jeg ryger for meget, kan jeg næsten ikke trække vejret, men det skyldes jo bare røg og tjære.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2018 15:59 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Hvilke problemer oplever du da med svælget?

Edit, hvis du vil bruge udelukkelsesmetoden, så find dig et glas jointrør og brug en periode, husk at rens med piberenser efter brug. Hæld lidt IPA på piberenseren hvis ikke den kan blive helt ren, og lad det dampe væk inden næste brug. En god vaporizer i en periode kunne også være en måde at finde ud af om det er selve røgen der giver problemer.

Jeg kan godt få en tendens til øget slimophobning i svælget, især i perioder hvor jeg ryger meget, men det tror jeg nu er ret naturligt når halsen irriteres ofte af røgen. Er det noget lignende du oplever?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2018 19:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Btw kæmpe opfordring til alle rygere: anskaf propolis i tygge eller væske form, ikke tabletter. Så nice for halsen.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2018 20:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2005 01:27
Indlæg: 427
spaffeh skrev:
Jeg kan ikke forklare det, men ville til en hver tid foretrække mindst muligt forarbejdet papir.. Du kan sikkert få 12 pakker filtertips til 100kr, og der er 33 stks pr pakke..


Tak for tippet.

Hindbærroulade skrev:
Hvis du er typen, der ryger helt ned til filteret, vil jeg fraråde dig at bruge ugeblade.
Du risikerer at ryge plastik, imprægnering og tonsvis af forskellige kemikalier.

Hvor mange joints ryger du om dagen? Hvis jeg ryger for meget, kan jeg næsten ikke trække vejret, men det skyldes jo bare røg og tjære.


Jeg ryger 1 om dagen.
Jo, jeg ryger helt ned til bunden.
Bismann skrev:
Hvilke problemer oplever du da med svælget?

Edit, hvis du vil bruge udelukkelsesmetoden, så find dig et glas jointrør og brug en periode, husk at rens med piberenser efter brug. Hæld lidt IPA på piberenseren hvis ikke den kan blive helt ren, og lad det dampe væk inden næste brug. En god vaporizer i en periode kunne også være en måde at finde ud af om det er selve røgen der giver problemer.

Jeg kan godt få en tendens til øget slimophobning i svælget, især i perioder hvor jeg ryger meget, men det tror jeg nu er ret naturligt når halsen irriteres ofte af røgen. Er det noget lignende du oplever?


Tak til jer alle for svar.

Synkebesvær, jeg har fejlsunket mad og væske ned i luftrøret. Følelsen af et forsnævret spiserør. Jeg er nødt til at drikke varm kaffe om morgenen for at "åbne" mit spiserør.

Nej, det er ikke slim i halsen jeg oplever.

Mine problemer stammer højest sandsynligt fra en lorteepisode der skete sidste sommer som har ødelagt mit liv. Jeg har fået en dislokeret nakkehvirvel eller et forsinket piskesmæld og har derefter haft sindssygt mange neurologiske symptomer og problemer med muskler i nakken.
Eller at der løber mavesyre op i spiserøret når jeg sover.

_________________
"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2018 20:54 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Træner du dine nakke-, hals og svælgmuskler? Det kan i hvert fald være interessant i din situation.
Og så lad være med at ryge joints til bunden, der kan det bedre betale sig at stoppe lige et par sug før den er helt færdig..

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2018 17:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2005 01:27
Indlæg: 427
spaffeh skrev:
Træner du dine nakke-, hals og svælgmuskler? Det kan i hvert fald være interessant i din situation.
Og så lad være med at ryge joints til bunden, der kan det bedre betale sig at stoppe lige et par sug før den er helt færdig..


Arr fik aldrig svaret dig, da jeg var online igår aftes.
Jo, jeg træner dem. Ja jeg stopper lidt før fremover.

_________________
"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2018 18:49 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
NP! Jeg oplever bare ofte, at jeg virkelig ikke kan/orker at ryge de sidste par sug, fordi den både er for varm og det smager ikke super.. Så for mig er der ingen grund til det, men prøv med noget bundtobak, hvis du gerne vil have komplet efficiency ud af dine joints.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2018 21:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2005 01:27
Indlæg: 427
spaffeh skrev:
NP! Jeg oplever bare ofte, at jeg virkelig ikke kan/orker at ryge de sidste par sug, fordi den både er for varm og det smager ikke super.. Så for mig er der ingen grund til det, men prøv med noget bundtobak, hvis du gerne vil have komplet efficiency ud af dine joints.


Ja, det er også tit at jeg syntes, de sidste par cm er ret kvalmende.
Bundtobak har jeg altid brugt. Det lærte en god ven mig da han oplærte mig i at rulle joints fra bunden.

_________________
"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2018 00:20 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Hvis du bruger bundtobak er der jo meget lidt grund til at ryge ned til filteret, medmindre du ryger nol, så det kan løbe ned i bundtobakken, eller ryst hvor det kan drysse ned igennem. Der er minimalt at hente rusmæssigt, og markant større mængder tjæresnask. Det giver ikke en særlig hensigtsmæssig HR ratio.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team