Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:51


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 aug 2018 21:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2014 23:56
Indlæg: 62
Hej der - jeg er med succes ved at lægge opioiderne på hylden for en tid.

MEN MEN MEN: Livet er sgu da ikke blevet bedre uden opioider.

Hold da kæft hvor røvsygt.

Hvad er er egentlig galt med et begrænset forbrug af stoffer?

Hvem i helvede har bildt os ind at det ikke er ok?

Jeg fucking elsker mine Riff-Raff'ske nætter, hvor morfinen flyder og hvor lyset strømmer ind i mit inderste og fortrænger mørket.

Sagde du udtrapning af opioider, alkohol, god mad og sex?

Hvad fanden i helvede er der så tilbage? Gulerødder og handjobs? Hvor sjovt er det lige?

Hvis vi skal leve livet uden lækre belønninger og salt på ægget - hvad er det så værd?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2018 22:49 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Det er det svære ved at komme ud af et misbrug (synes jeg). Det tager tid at få livet til at være meningsfuldt igen. Dette citat fra Trainspotting synes jeg er meget passende:

Citat:
People think it's all about misery and desperation and death and all that shite, which is not to be ignored. But what they forget is the pleasure of it. Otherwise we wouldn't do it. After all, we're not fucking stupid. At least, we're not that fucking stupid. Take the best orgasm you ever had, multiply it by a thousand and you're still nowhere near it. When you're on junk you have only one worry: scoring. When you're off it you are suddenly obliged to worry about all sorts of other shite. Got no money: can't get pissed. Got money: drinking too much. Can't get a bird: no chance of a ride. Got a bird: too much hassle. You have to worry about bills, about food, about some football team that never fucking wins, about human relationships and all the things that really don't matter when you've got a sincere and truthful junk habit.


Dybest set bruger de fleste jo stoffer, fordi de er fucking awesome! Men et brug kan jo godt gå hen og blive et misbrug. Og et stofmisbrug er ofte på bekostning af andre ting i livet såsom nære relationer, fritidsinteresser og job. Jo mere energi, man lægger i de her ting, jo mere meningsfulde bliver de. Derfor bliver det også sværere og sværere at komme ud på den anden side, jo længere man kommer ind i et misbrug. Hvis man ikke har andre meningsfulde ting at give sig til, så er det sgu skide svært bare at sidde derhjemme og glo ud ad vinduet.

Men livet er fantastisk, og kan også være det uden stoffer! Der er ikke noget galt med et begrænset forbrug af stoffer. Men nogle stoffer er bare svære at have et begrænset forbrug af for visse mennesker. Jeg har selv været nødt til at opgive ketamin, fordi jeg ikke ku styre det. Det sutter. For jeg har haft så mange fede oplevelser med det. Men livet er mindst ligeså awesome uden! Stay strong :hjerte:

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 aug 2018 06:57 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Imp skrev:
Det er det svære ved at komme ud af et misbrug (synes jeg). Det tager tid at få livet til at være meningsfuldt igen. Dette citat fra Trainspotting synes jeg er meget passende:

Citat:
People think it's all about misery and desperation and death and all that shite, which is not to be ignored. But what they forget is the pleasure of it. Otherwise we wouldn't do it. After all, we're not fucking stupid. At least, we're not that fucking stupid. Take the best orgasm you ever had, multiply it by a thousand and you're still nowhere near it. When you're on junk you have only one worry: scoring. When you're off it you are suddenly obliged to worry about all sorts of other shite. Got no money: can't get pissed. Got money: drinking too much. Can't get a bird: no chance of a ride. Got a bird: too much hassle. You have to worry about bills, about food, about some football team that never fucking wins, about human relationships and all the things that really don't matter when you've got a sincere and truthful junk habit.


Dybest set bruger de fleste jo stoffer, fordi de er fucking awesome! Men et brug kan jo godt gå hen og blive et misbrug. Og et stofmisbrug er ofte på bekostning af andre ting i livet såsom nære relationer, fritidsinteresser og job. Jo mere energi, man lægger i de her ting, jo mere meningsfulde bliver de. Derfor bliver det også sværere og sværere at komme ud på den anden side, jo længere man kommer ind i et misbrug. Hvis man ikke har andre meningsfulde ting at give sig til, så er det sgu skide svært bare at sidde derhjemme og glo ud ad vinduet.

Men livet er fantastisk, og kan også være det uden stoffer! Der er ikke noget galt med et begrænset forbrug af stoffer. Men nogle stoffer er bare svære at have et begrænset forbrug af for visse mennesker. Jeg har selv været nødt til at opgive ketamin, fordi jeg ikke ku styre det. Det sutter. For jeg har haft så mange fede oplevelser med det. Men livet er mindst ligeså awesome uden! Stay strong :hjerte:

+10000

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 aug 2018 07:45 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Livet uden narko er ikke livet, når man lige har sagt farvel til sit narko, det tager tid og opbygge andre rutiner.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 aug 2018 11:50 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
kemiskro skrev:

Sagde du udtrapning af opioider, alkohol, god mad og sex?

Hvad fanden i helvede er der så tilbage? Gulerødder og handjobs? Hvor sjovt er det lige?



>You got me :lol:

Husk nu at selve dine perspektiver også er præget af din nedtrapning så lige meget hvad du peger din kikkert på ser det gråt og sløret ud, selvom det hjælper lige vidt at høre det.

Der er bestemt andre fede ting ved tilværelsen. (Kommer fra en som også har været på store doser Morfika, Kratom mf, dagligt)

First things first. Handjobs kan være helt okay og gulerodssuppe kan laves frådern til den tid.

De fleste er i virkeligheden forelsket i deres egen hjerne eller det rum af hygge og nærvær de formår at skabe under indflydelse, ikke selve stoffet. Stoffet mimikker nogle responser som du selv kan gøre endnu bedre på sigt, men der er ofte flere ting på spil.

Men indtil videre vil jeg sige at du er på rette vej. Det virker som om du har din humor indtakt såvel som din selvironi hvilket er en af de største gaver at kunne have med sig.

Selvmedicinering er en helt acceptabel vej at tage igennem livet, bare gør det med de rigtige ting.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 aug 2018 16:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2014 23:56
Indlæg: 62
Netop hjemme fra job.

Et par glas hvidvin mens et par pilsnere køler i køleskabet.

Sindsygt som man får de fineste og mest indsigtsfulde kommentarer med fra en flok junkier og dopeheads.

Tak!!!

Idag er tanken der rider mig at “det føles som om jeg har mistet al min livsenergi”. Normal banker der en kæmpe livskraft og sult igennem min krop.

En kæmpe lyst til mere end de fleste. Appetit på livet.

Tænker at jeg måske burde tage ud i naturen og makrodosere lidt svampe. Genfinde styrken og energien derude hvor det gælder.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2018 13:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Jeg har kørt det der ind og ud af opioider siden omkring 2006 og andre ting siden 1994. Det bliver ikke lettere med årene, man bliver måske lidt hærdet, men livsglæden og motivationen er der kun når jeg er på skidtet. Kratom hjælper mig i perioder hvor jeg skal af lortet, men det er ikke så let og risiko frit at skaffe som tidligere. Jeg har ingen problemer med afhængighed og abstinenser af kratom, men det er der andre der har.
Jeg ville ikke kunne klare mange flere kolde tyrkere uden kratom. Dem har jeg haft for mange af. Det kan man simpelthen ikke holde til i længden.

Hvis man bare kunne stoppe helt med alt, men det kan jeg hellere ikke. Havde jeg kunne skrue tiden tilbage, så havde jeg taget alt igen, men planlagt ud turene noget bedre og skaffet kratom mange år tidligere.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2018 21:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2014 23:56
Indlæg: 62
Vectra - det lyder ret nasty.

Dejligt - det ved vi jo, men også nasty.

Mine doser er relativt små, men fuck hvor er jeg glad for det.

Idag har jeg mærket at humøret og energien så småt er ved at vende tilbage.

Imorgen har jeg planlagt en tur til søen med svampe.

De burde nok også kunne ruske lidt op i mig og få råstyrken til at strømme igen.

Alt det bedste herfra!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2018 22:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
kemiskro skrev:
Vectra - det lyder ret nasty.

Dejligt - det ved vi jo, men også nasty.

Mine doser er relativt små, men fuck hvor er jeg glad for det.

Idag har jeg mærket at humøret og energien så småt er ved at vende tilbage.

Imorgen har jeg planlagt en tur til søen med svampe.

De burde nok også kunne ruske lidt op i mig og få råstyrken til at strømme igen.

Alt det bedste herfra!


Det startede med en arbejds skade, jeg har fået forskellige doser fra lægen igennem årene, men aldrig nok. De små doser kørte jeg med de første år, det kan man bare ikke holde til i længden og bestiller så ekstra ting på nettet. Der hvor det hele eksploderede var da jeg begyndte med fentanyl analogerne.. så var det slut med små doser. Jeg er relativt langt nede i forbrug nu og det er begrænset hvad der købes ud over fra pusheren på lægehuset.

Uanset hvor meget der skrives ud eller man køber på nettet, så kan du aldrig få nok. Tolerancen stiger. Derfor er det nødvendigt med pauser hvor intet tages. Hellere ikke kratom, det skal kun bruges til afrusning ellers falder tolerance ikke.

Alt det beste til dig også og tænk dig om inden du tager opioider igen. Du kan ende som mig og så bliver man ikke bare glad uden lortet igen. Selv efter op til 6 måneder clean. Jeg er nok permanent skadet. Du høre jo ikke om folk der bliver lykkelige efter at være blevet clean efter mange års forbrug.

De ting som smerter hvad var den oprindelige grund til morfin, de er fuldstændig ligegyldigt idag. Handler kun om at tage og have abstinenser. På lortet er alt godt, ingen problemer, alt er godt, hjernen fungere, drømmene og glæden er der, uden at være høj. Man er bare normal. Ingen depressioner, ingen kriser.

Jeg skal ikke klage, der er mange der har det værre og er dårligere stillet ind mig.

Hygge.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2018 11:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Hvordan startede dit forbrug Kemiskro ?

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2018 23:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2014 23:56
Indlæg: 62
Diskus prolaps i nakken. Og så en sult på livet oven på en skilsmisse. Mødte et slæng der havde rigeligt og oplevede den ekstreme ro som oipioider giver.

Skønt.

Fik senere ordineret ketogan, dernæst oxynorm (oxycodone, IR). Det vil nok altid være mit favorite drug, sammen med svampe som jeg synes er i en klasse for sig selv.

UPDATE FRA UDTRAPNINGEN: Alt fint. Energien er nogenlunde tilbage, lysten er under kontrol. Der går vel et par uger imellem at jeg lige tager en minimal dosis og chiller. Så skønt. Synes dog at mit energiniveau er lavere end normalt. Overvejer om jeg skal forny min recept, eller bare lige æde lageret langsomt, og så la det hvile lidt. Det lader til at det er vejen jeg går.

Ha det lækkert derude, og tak igen for alle de vise og empatiske kommentarer!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2019 21:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2018 20:30
Indlæg: 63
Der er ingen der har sagt at du ikke må komme salt på ægget men for meget salt er farligt og politikkerne er opsatte på en lovgivning der behandler os alle som børn. Så længe du forstår de mulige konsekvenser ved for meget salt på ægget er det jo dit eget valg i sidste ende.

_________________
Jeg kan ikke foredrage politisk korrekthed.
Politisk korrekthed < idiotisk racisme.

I det mindste siger de hvad de mener og er ikke bare nikkedukker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2019 09:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
kemiskro skrev:
Diskus prolaps i nakken. Og så en sult på livet oven på en skilsmisse. Mødte et slæng der havde rigeligt og oplevede den ekstreme ro som oipioider giver.

Skønt.

Fik senere ordineret ketogan, dernæst oxynorm (oxycodone, IR). Det vil nok altid være mit favorite drug, sammen med svampe som jeg synes er i en klasse for sig selv.

UPDATE FRA UDTRAPNINGEN: Alt fint. Energien er nogenlunde tilbage, lysten er under kontrol. Der går vel et par uger imellem at jeg lige tager en minimal dosis og chiller. Så skønt. Synes dog at mit energiniveau er lavere end normalt. Overvejer om jeg skal forny min recept, eller bare lige æde lageret langsomt, og så la det hvile lidt. Det lader til at det er vejen jeg går.

Ha det lækkert derude, og tak igen for alle de vise og empatiske kommentarer!


Hvis du kan undvære dem, så skulle du måske overveje at holde dig til stoffer der ikke er nær så vanedannende som opioider. Fx svampene som du godt kan lide? Cannabis måske?

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2019 18:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Håber det lykkes for dig at trappe ud, det er en begrænsning af være afhængig af whatsoever. Men jeg kan også godt skrive under på, at man engang imellem kan savne noget "kemiskro"

Forståelig nok er opiater/opioider i "bad standing" lige for tiden, de er helvedes vanedannende. Men det er nu engang vores ældste medicin - man har fundet spor af brug af opiumsvalmuer fra stenalderen og op, blandt andet i en vikingeudgravning i Viborg. Kræftpatienter har brugt, og bruger det, det har reddet et utal af børn og voksne fra at dø af dysenteri, det har været brugt til amputationer, operationer, døende mennesker, svære depressioner, angst osv. osv.

Jeg tror, at jeg forstår dilemmaet. Jeg har det selv sådan her:

De bedste jeg ved, er når lykken pludselig slår ned i en, og der vil jeg helst være ædru og stoffri, og derfor vil jeg helst have en ikke stofpåvirket bevidsthed som udgangspunkt. En god stoffri dag, kan være det bedste der findes. Klar og ren.

Jeg elsker lige så meget at tage lidt opium når problemerne har tårnet sig op. For et par timer bare et opleve at være fri for ansvar, ens sorger og dårlige minder forsvinder. Jeg har det tit bedre flere dage efter sådan en tur.

Jeg håber bare, at jeg kan blive ved at opretholde den balance. Det er lykkedes i seks år, siden jeg første gang fandt "kemiskro." Men det har i den tid også været nødvendig med en enkelt udtrapning (tramadol) og den medfølgende depression der tit følger.

Litteratur: to gode bøger om emnet, Martin Booths "Opium" er den bedste kulturhistoriske gennemgang af brug og misbrug af opiater generelt, ikke kun opium, og Jim Hogshires "Opium for the masses" er en DIY book:

https://www.amazon.com/Opium-History-Ma ... 0312206674

https://www.ebay.com/itm/Jim-Hogshire-O ... :rk:1:pf:1


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2019 22:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2014 23:56
Indlæg: 62
Hej Kryddersnaps mfl.

Jeg er helt med på hvad du skriver! Balancen er den vigtige. Og at man kan gøre arbejdet med at kvitte når et kræves af en.

Her er det nu godt et par måneder helt uden noget. Skønt. Og fint. Og livsenergien kommer tilbage på nye måder. Træner hårdt. Bygger krop op. Kardio og jern.

Jeg har nu fået fat i lidt IV morf, som jeg netop har plugget en forsigtig dose af og afventer roen og lyset der rammer mig. Alt det bedste herfra til alle.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2019 12:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
kemiskro skrev:
Hej Kryddersnaps mfl.

Jeg er helt med på hvad du skriver! Balancen er den vigtige. Og at man kan gøre arbejdet med at kvitte når et kræves af en.

Her er det nu godt et par måneder helt uden noget. Skønt. Og fint. Og livsenergien kommer tilbage på nye måder. Træner hårdt. Bygger krop op. Kardio og jern.

Jeg har nu fået fat i lidt IV morf, som jeg netop har plugget en forsigtig dose af og afventer roen og lyset der rammer mig. Alt det bedste herfra til alle.


Der er en grund til at jeg holder mig langt væk fra opioider. Jeg frygter at jeg ville være helt vild med dem :|

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2019 15:03 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det lyder fornuftigt BluePill.
Håber du havde en super dejlig stener kemiskro jeg kan 100 procent følge dig.
Har du lavet en narko kalender hvor du skriver dato, plus hvad der er indtaget og sidst men ikke mindst om hvor lang tid der er til du må igen.
En super ide hapset fra kaktus Klausen, for det er en stor hjælp (hvis man overholder det nedskrevne) til at undgå at man lige pludselig sidder i saksen igen. Det tillader misbrugeren og ha et forbrug uden det bliver et misbrug om man så kan sige det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2019 22:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2014 23:56
Indlæg: 62
Hehe, nej ingen kalender.

Til gengæld er alle 10x IV morf væk.

Damn en omgang dejlige svenskere der.

Alt det bedste til alle stenere derude. Pas på jer selv!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team