Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:41


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 sep 2018 21:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 okt 2017 17:16
Indlæg: 16
Jeg har tænkt mig at tage disse selvfundne SN:

https://imgur.com/a/ewHy6Zm

Jeg har ikke haft en psykadelisk oplevelse før, medmindre cannabis kan siges at være det.
Jeg kan forstå at et trip består af en 15-30 SN og alt fra 0.5-1.5 gram tørrede (er dette nogenlunde korrekt)?
Jeg prøver at finde ind til hvad min dosis skal være og min set and setting.

Som cannabisbruger har jeg det bedst alene grundet at jeg kan rette alt min fokus indad og ikke skal være opmærksom på at spejle mig i andres signaler. Jeg kan blive rigtig analytisk. Derfor hvis jeg selv skulle vælge ville jeg tro at jeg havde det bedst alene. Da jeg bedst føler jeg har plads til at være tripped out. Men som hovedregel siger mange at en tripsitter er super vigtigt. På cannabis kan jeg være dybt rigtigt dybt optaget af tanker der strejfer mig. Jeg ved ikke om det taler for eller imod min sag om at trippe alene da jeg så måske kan blive fanget i thought loops?? Jeg har en del erfaren med cannabis på godt og ondt og ville tro at jeg var rustet til en "dårlig" oplevelse hvis den skulle byde sig. Men igen jeg har ikke prøvet noget lignende.
Så mere simpelt går mine spørgsmål på :
Hvad en anbefalet indgangsdosis ca. burde være?
Er et førstegangstrip alene aldrig en god ting? Er det forsvarligt at prøve alene første gang?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 sep 2018 21:24 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Et svampetrip er imo i en helt anden liga end cannabis. Jeg vil anbefale at være sammen med en nær ven, som du kan være tryg og afslappet med at gakke lidt ud med. Solotrips er ikke dårlige, jeg vil nok bare ikke anbefale det første gang.
Men man kan under de rette forudsætninger sikkert sagtens have en fin første tur alene. Jeg vil dog altid anbefale at være sammen med nogen eller have en sitter

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 sep 2018 22:29 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg er vant til at trippe alene, også første gang jeg prøver et nyt stof. Til gengæld lægger jeg forsigtigt ud. Typisk tager jeg et sted imellem 1/4 og 1/2 normaldosis. Det giver mig en god fornemmelse af hvordan stoffet virker. Så kan jeg altid tage mere næste gang.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 sep 2018 06:09 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Jeg vil helt klart råde dig til at være sammen med en anden første gang du tripper. Det er bare en anden verden end cannabis, og intet du læser eller forestiller dig, kan helt forberede dig på det. Det er altså ret rart at have en makker til at give tryghed og bare gakket modspil første gang - for du ved ikke, hvordan du vil reagere.

Har ikke erfaring med SN, men hvis det bliver cubensis er 1-1,5g en god førstegangsdosis. SN er lidt mere potent så vidt jeg forstår, så 0.7 måske?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 sep 2018 20:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 okt 2017 17:16
Indlæg: 16
tak for alle svar indtil videre. Indtil videre hælder jeg mest til at tage rejsen alene og så starte forsigtigt ud. Evt. en 0.5-0.7 g, lave the på det og fornemme hvordan det er og så gradvist øge min dosis time pr. time hvis jeg føler jeg kan tage det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 sep 2018 21:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Du kan kun redosere indenfor første time. Derefter skal du i hvert fald tage ca. dobbelt så meget for at få mere effekt. Generelt er mine erfaring at det er initialdosen der bestemmer trippet og når man endelig mærker denne dose, kan man ikke rigtigt gøre andet end at forlænge. Jeg tror dog at 0,7 g SN er rigeligt som start dosis når du er alene. Du kommer til at kunne mærke hvad en psykedelisk oplevelse er. Måske bliver det perfekt, måske bliver det lidt undervældende. Men det er altså bedre at blive overvældet på et solotrip uden at have prøvet det mindspace før.

Og husk at hvis du ryger cannabis under trippet, så har det en kraftig synergi effekt. Du skal altså enten slet ikke ryge (anbefalelsværdigt på første trip) eller ryge meget lidt af gangen. Jeg kan normalt ryge som en skorsten, men under psykedeliske trips tager jeg kun få sug af gangen.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 okt 2018 00:13 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jul 2011 17:13
Indlæg: 2
Sørg for ikke at tage dem lige efter et måltid. Vent op til 2 timer efter mad med at tage dem.
Hvis du intet har spist kan effekterne være en del kraftigere.
Du kan ikke redosere dosis med mindre du gør det max en time efter indtagelse.
Cannabis kan gøre trippet mere intenst, så ville først gøre det når trippet er ved at dø lidt hen, og så eksperimentere forsigtigt med få puf af gangen indtil du selv ved hvor meget du kan håndtere.

0.5 gr. tørret giver en lille smagsprøve af hvordan det føles i kroppen. Lidt speciel body high, men intet vildt. Der vil være en meget mild hallucinerene effekt.
Det er lidt ligesom hvis du har fået nogle få øl og humøret er forhøjet og måske lidt ekstra fjollet og så selvf. den lidt specielle body high.

1 gr. tørret vil sætte lidt mere gang i hallucinationerne. Ting vil blændte lidt sammen og have en bevægende effekt. Farverne vil blive mere intense og give et glow. Måske vil der komme lidt mønstre rundt omkring.
Små detaljer på alting begynder at komme frem. Du vil begynde at se ting lidt mere som de virkelig er.
På 1 gr. begynder ens tanker også at være lidt mere specielle. Ikke overvældene, men nok til at gøre det en smule interessant.
Den specielle body high er en del større her og det kan så småt begynde at virke lidt intenst under come-up og peak, hvis ikke man er vandt til følelsen.

2 gr. tørret begynder der at ske en del mere. både med hallucinationer og ens tanker.
Vil sige at 2 gr. tørret er det mindste man kan tage og så stadig have et sådan rimeligt psykedelisk trip.


Nogle mennesker kan godt lide bare at springe ud i det og starte med 3-4 gr.
Andre er mere forsigtige og prøver stille ud. Personligt virkede det for mig med den forsigtige måde.

Begge dele har signe fordele og ulemper imo.

Psykedeliske stoffer er ikke for alle og kan kræve en del tilvænning, så hvis det føles alt for mærkeligt første gang, så overvej lige at give det et par chancer mere ;b


Til sidst vil jeg sige at jeg nok ville tage 1 gr. hvis jeg var dig.
En god begynder dosis hvis man vil gå langsomt frem og giver lige nok til at man får en god ide om hvordan en fremtidig større dosis vil være.
1 gr. vil du godt kunne gøre alene. Det kan være irriterende med forstyrrelser, så forstår godt at du vil det,
men hvis du har mulighed for en god ven eller noget kan være i boligen og ikke forstyrre ville det også være godt de første gange hvor du eksperimentere lidt med doserne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 okt 2018 23:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 okt 2017 17:16
Indlæg: 16
Tak for alle de gode råd og omtanke :)
Har slået denne tråd op : https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =2&t=55268
Som reaktion på hvad jeg har oplevet idag.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team