Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:19


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 sep 2018 23:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2005 01:27
Indlæg: 427
Til moderatorer: Jeg er godt klar over at denne sektion er "Generel stofanvendelse".

Er det i orden at mit indlæg får lov at blive ? Der er mange intelligente brugere herinde og det er et af de få forums jeg er registreret på hvor jeg får tilfredsstillende svar.

Jeg går til lægen med alle de her ting vil jeg godt lige nævne. Jeg erstatter ikke psychedelia med lægebesøg.

Jeg har desværre fået en hel del helbredsmæssige problemer, høje infektionstal, neurologiske symptomer o.s.v. Jeg har lymfeknuder der bare bliver større og større.
Jeg har fået udelukket en hel del ting og jeg har lært sindssygt meget om nervesystem og andre fysiologiske emner.
Nu bliver jeg nødt til at se på om jeg kan have en betændelsestilstand i kæben, i døde (rodbehandlede) nerver og så videre.

Der er diverse sygdomsfremkaldende tilstande kan jeg forstå som et almindeligt røntgenbillede aldrig vil afsløre.

Ved nogen af jer hvilken type af scanning der vil kunne vise noget om hvordan nerverne har det og kunne afsløre eventuel kæbeknoglebetændelse eller betændelser andre steder i tandregionen?

Lyder det her helt dumt, tænker på "peripikale optagelser" , "panoramarøntgen" eller CT- cone beam ? https://tpobro.dk/vores-udstyr-materialer/

_________________
"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2018 01:28 
Gør det ondt i din kæbe, tandkød eller dine tænder? Hvad får dig til at tro, du skulle have betændelse? Det er ikke til at tage fejl af, enten gør det ondt og en tandlæge vil med det samme kunne bekræfte din antagelse, eller også er der ikke noget.


Top
  
 
Indlæg: 28 sep 2018 16:10 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Hvad siger den/de læge(r) du har besøgt? Jeg tror, at en tandlæge er penge ud af vinduet. De er dyre og ganske enkelt ikke super vidende om andet end odontologi - hvilket selvfølgelig er deres job. Hvis de har bevæget sig over i kæbekirurgi, er historien måske en anden.

Mht scanning, er mit bud at MRI er bedre til, at se lommer med væske, end røntgen er. CT er naturligvis også stærkt, men noget mere invasivt ifht røngten dosis. (Uden lige at være radiolog)

Et par tanker:
- Hvorfor mistænker du kæben?
- Hvad er "neurologiske symptomer"?
- Hvor er de hævede lymfeknuder lokaliserede?
- Kan du karakteriserer dit sygdomsforløb?

Ved du hvorfor, de egen læge ikke har sent dig til videre udredning? Høje infektionstal, er ikke noget man normalt tager en "lad os se hvad der sker"-tilgang til, hvis ikke en lang liste af lidelser kan udelukkes.

Du er velkommen til, at sende en PB i stedet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2018 22:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2005 01:27
Indlæg: 427
Ø Tripperen skrev:
Gør det ondt i din kæbe, tandkød eller dine tænder? Hvad får dig til at tro, du skulle have betændelse? Det er ikke til at tage fejl af, enten gør det ondt og en tandlæge vil med det samme kunne bekræfte din antagelse, eller også er der ikke noget.


Tak for dit svar.

At jeg har ondt under en kindtand, jeg har ondt under tanden, i hvad der føles som kæbeknoglen hvor vores tænder fæstner. I "alveolar process" Jeg kender ikke den danske term for denne del af kæben.

Med al respekt; Intet i den menneskelige krop fungerer så sort hvidt som det du beskriver.

Fra artiklen jeg har linket til nedenunder:
Citat:
– Problemet er bare, at betændelse i tænderne gerne kommer i døde tænder, rodbehandlede tænder, som man hverken har blodforsyning eller nerveforbindelse til, og derfor kan man ikke mærke, hvor galt det står til, uanset hvor megen betændelse der kan være.


Jeg er rimelig kildekritisk, derfor tør jeg godt at linke til denne artikel. Jeg syntes at manden der udtaler sig (Knut Flytlie) fortæller om nogle gode eksempler.
https://www.naturli.dk/artikel/maske-er-det-tandens-skyld/

Randomname skrev:
Hvad siger den/de læge(r) du har besøgt? Jeg tror, at en tandlæge er penge ud af vinduet. De er dyre og ganske enkelt ikke super vidende om andet end odontologi - hvilket selvfølgelig er deres job. Hvis de har bevæget sig over i kæbekirurgi, er historien måske en anden.

Mht scanning, er mit bud at MRI er bedre til, at se lommer med væske, end røntgen er. CT er naturligvis også stærkt, men noget mere invasivt ifht røngten dosis. (Uden lige at være radiolog)

Et par tanker:
- Hvorfor mistænker du kæben?
- Hvad er "neurologiske symptomer"?
- Hvor er de hævede lymfeknuder lokaliserede?
- Kan du karakteriserer dit sygdomsforløb?

Ved du hvorfor, de egen læge ikke har sent dig til videre udredning? Høje infektionstal, er ikke noget man normalt tager en "lad os se hvad der sker"-tilgang til, hvis ikke en lang liste af lidelser kan udelukkes.

Du er velkommen til, at sende en PB i stedet.


Tusind tak for dit svar.

Jeg ville være sindssygt taknemmelig hvis du eventuelt kan give mig et bud på hvad der er sket med mig.
Indlægget jeg har lavet her, vil jeg sige er et form for symptom på en desperation efter at få det bedre.

Indlægget er et udspring af et form for kollaps jeg fik i nakken i 2017. Kollapset kom cirka en måned efter at jeg er blevet forsøgt kvalt og har fået trykket min strube ekstremt hårdt. Meget tyder på at det er en form for vaskulær skade.

Jeg kom desværre ikke på hospitalet da det skete.

Jeg vil gerne svare på dine spørgsmål men det er nok bedst at jeg gør det i en PB.

Jeg sender dig lige en PB.

_________________
"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2018 23:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 nov 2015 14:40
Indlæg: 88
Hej Etherlungs.

Det gør mig ondt at høre, at nogen har forsøgt at kvæle dig. Det må være traumatiserende og du har tydeligvis mén.

Hvad ligger dine infektionstal på? Kender du årsagen? Dine forstørrede lymfeknuder, hvad er årsagen herpå?

Dine tænder... Gør det ondt noget bestemt tidspunkt på dagen? Dag, aften, nat? Gør det ondt hver dag? Skala fra 1 - 10, hvor stor er smerten? 10 værende det højeste. Hvor lang tid har det gjort ondt?

Jeg skal lige forstå: er det en rodbehandlet tand eller er det en levende tand?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team