Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:58


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 okt 2018 12:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2010 20:21
Indlæg: 187
Geografisk sted: Kbh
https://www.dr.dk/nyheder/indland/polit ... -doedsfald

Pas på jer selv derude.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2018 15:18 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Forfærdeligt.
Jeg er dog ved at blive sindssyg af kommentarerne på Facebook og borgernes krav om yderligere politi(sk) indsats.
Samt der bliver opfordret til at drikke alkohol i stedet for at indtage "illegale stoffer".

Legalisering og rådgivning er vejen frem, hvis misbrug og dødsfald skal mindskes.
Mon ikke det "MDMA" har været forurenet?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2018 18:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Hindbærroulade skrev:
Forfærdeligt.
Jeg er dog ved at blive sindssyg af kommentarerne på Facebook og borgernes krav om yderligere politi(sk) indsats.
Samt der bliver opfordret til at drikke alkohol i stedet for at indtage "illegale stoffer".


Legalisering og rådgivning er vejen frem, hvis misbrug og dødsfald skal mindskes.
Det beviser jo bare hvor intetvidende danmarks befolkning er, og at vi må sprede budskabet noget mere.
Det var et rent tilfælde i sin tid at jeg faldt over psychedelia, så måske vi skal prøve og få reklameret for sitet på en eller anden måde, for efter jeg begyndte og læse jeres indlæg herinde, har jeg fået en helt anden tilgang til altting.

Hindbærroulade skrev:
Mon ikke det "MDMA" har været forurenet?

Enten det, eller også har knægten poppet et helt gram krystaller, da han ikke vidste hvor dosen ligger, og at mere af stoffet bestemt ikke er bedre eller federe!

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2018 21:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 sep 2017 17:36
Indlæg: 116
https://ekstrabladet.dk/112/efter-tragi ... ma/7371604


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2018 00:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 nov 2015 14:40
Indlæg: 88
Heksejagten på mdma fortsætter på DR: https://www.dr.dk/nyheder/indland/slukk ... ta-om-mdma

Jeg tillader mig at udvælge et uddrag fra DR:

Citat:
MDMA fremstår som oftest i krystallinsk form, altså som pulver. Derved indeholder MDMA ofte en højere koncentration af det aktive stof, hvilket samtidig gør det svært at kontrollere indtaget.


Holder ovenstående citat stik? Umiddelbart tænker jeg, at hvis man vejer sit mdma af, så har man et ret godt udgangspunkt for en sikker dosering. Er vi ikke enige?

Der er desværre døde en håndfuld unge mennesker af mdma blot i år. Jeg tror, at det er derfor, at medierne er ekstra negative. Jeg synes bare, at oplysningerne i artiklerne er så mangelfulde... Der er INGEN, der taler om, hvor mange miligram/gram, der er indtaget, om det er forurenet, vedkommendes symptomer eller andre fakta. Så kom dog med noget ordentlig viden! Skræmmekampagner har sgu aldrig gjort nogen klogere. Vær nu lidt saglige, kritiske og fornuftige! Der er ingen journalister, der kan finde ud af at stille de rigtige spørgsmål!

Der er da mange, der tager mdma uden at dø af det! Fornuftige, afvejede doser, regelmæssige pauser fra mdma, sund mad og vand, så har man altså gjort mange ting rigtigt!

Udover min lille opsang, så er det yderst tragisk at han måtte lade livet på denne måde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2018 01:08 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
FiveHours skrev:
Heksejagten på mdma fortsætter på DR: https://www.dr.dk/nyheder/indland/slukk ... ta-om-mdma

Jeg tillader mig at udvælge et uddrag fra DR:

Citat:
MDMA fremstår som oftest i krystallinsk form, altså som pulver. Derved indeholder MDMA ofte en højere koncentration af det aktive stof, hvilket samtidig gør det svært at kontrollere indtaget.


Holder ovenstående citat stik? Umiddelbart tænker jeg, at hvis man vejer sit mdma af, så har man et ret godt udgangspunkt for en sikker dosering. Er vi ikke enige?



Det er godt nok en vildt dårligt sætning. Sikke en konstruktion.

At MDMA ifølge DR oftest fremstår som pulver (hvordan ved de det?), er selvfølgelig ikke nødvendigvis lig med en højere koncentration af MDMA i alt pulveret.
Du kan aldrig vide, hvad din dose præcist skal være, hvis du ikke kender renheden.
Selvfølgelig kan og bør man veje sin dose tilsvarende til den rus, man ønsker at kunne opleve, men skal dosis kontrolleres så skal renheden bestemmes.
Og der ville det være godt med statsreguleret narko, stoftests tilgængeligt i håndkøb eller muligheden for at få det testet på apoteket - find selv på flere muligheder for at redde liv og sikre chancerne for en fed oplevelse.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2018 04:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
slidtelis skrev:
https://ekstrabladet.dk/112/efter-tragisk-doedsfald-saa-farligt-er-mdma/7371604

Hatten af for Henrik, som formår og give lidt fornuftigt viden om MDMA, så hr. og fru. danmark ved at det ikke er stoffet, men brugeren der slår ihjel..

Så manglede han bare lige og informere om hvor mange miligram en almindelig dose ligger på, så uvidende unge forhåbentlig får stukket det link her i hovedet af deres forældre eller venner :D

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2018 10:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
En fællesnævner for nogle at MDMA dødsfaldene er flg:

" I forbindelse med efterforskningen har vi fundet frem til en 18-årig mand, som vi mener har overdraget stoffet og efterfølgende efterladt den nu afdøde i hjælpeløs tilstand, siger fungerende politikommissær Rune Nilsson."

Den som har skaffet stoffet eller solgt det har været til stede og har derfor ikke været interesseret i at der blev ringet efter hjælp.

Så et råd til mine teenager unger er udover - hold jer fra det indtil i bliver store - hvis det så alligevel sker, sørg for at der er en hos jeg som i er sikre på vil ringe efter hjælp hvis i får det dårligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2018 11:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 nov 2015 14:40
Indlæg: 88
Nice Rindom bidrager med noget fornuft og saglighed. Manden har den rette indstilling.

Jeg forstår ikke den indstilling med at flygte fra gerningsscenen og efterlade andre for døden... Usselt alligevel.

Jeg tænkte på, om det ikke bare er på tide, at Psychedelia producerer nogle flyers, hvor der står doseringsforslag+redosering, effekt, bivirkninger og tempus for onset/peak/trip?? I Psychedelia tema og farver. Dette til deling på facebook? Er det en god ide? - Noget alle kan stå inde for.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2018 13:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2006 13:54
Indlæg: 1816
Geografisk sted: Fælledparken :P
FiveHours skrev:
Nice Rindom bidrager med noget fornuft og saglighed. Manden har den rette indstilling.

Jeg forstår ikke den indstilling med at flygte fra gerningsscenen og efterlade andre for døden... Usselt alligevel.

Jeg tænkte på, om det ikke bare er på tide, at Psychedelia producerer nogle flyers, hvor der står doseringsforslag+redosering, effekt, bivirkninger og tempus for onset/peak/trip?? I Psychedelia tema og farver. Dette til deling på facebook? Er det en god ide? - Noget alle kan stå inde for.


Det er en pissegod ide. De unge skal informeres og det kan kun gå for langsomt. Hvor donerer jeg til formålet?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2018 15:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
https://wiki.tripsit.me/wiki/Drug_combinations

Noget i stil med det her skema burde da være en start. Især hvis man kunne få noget opbakning fra nogle inde i faget, som på papiret burde vide lidt om tingene.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2018 18:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Læbepomaden skrev:
https://wiki.tripsit.me/wiki/Drug_combinations

Noget i stil med det her skema burde da være en start. Især hvis man kunne få noget opbakning fra nogle inde i faget, som på papiret burde vide lidt om tingene.


Mener du seriøst at det er et godt sted at starte med at undervise i blandings(mis)brug. Jeg ved ikke om du har børn, det har jeg, og herfra er meldingen til ungerne at blande er bare noget man ikke gør.

En god ide med information, men informationen skal nok vinkles så det ikke er " gør sådan her, så er der ingen fare " til " hvis du gør det, så reduceres risiko ved at gøre sådan her " og så iøvrigt nogle simple færdselsregler

Hold dosis lav, pas på med at re-docer, hav en hjælper, bland ikke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2018 20:14 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Dødsfaldet tidligere på året affødte PR forummet. Skriv til mod for adgang hvis du vil hjælpe med at sprede noget reel info

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2018 03:47 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
@ruy jaja, meget aggressivt at starte med sådan et skema og uddele IV guides og gratis kanyler på hvert et gadehjørne, men info frem for alt er min og også din pointe, tror jeg, bare serveret på rette måde.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2018 19:25 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Læbepomaden skrev:
@ruy jaja, meget aggressivt at starte med sådan et skema og uddele IV guides og gratis kanyler på hvert et gadehjørne, men info frem for alt er min og også din pointe, tror jeg, bare serveret på rette måde.


Nu blander unge også stoffer lystigt, bare alkohol og kokain er jo en gængs blanding. Det skaber cocaethylene, hvilket fx fik mig til at tænke mig om to gange over mit alkoholindtag, hvis jeg også tager kokain. Så jeg synes der er en slags inkongruens eller manglende forståelse for virkeligheden i ikke at 'måtte' sige: "I tager stoffer, de her skal ikke blandes, de her bør virkelig ikke blandes, og de her kan blandes med eftertanke", når unge/voksne nok skal lamme sig alligevel, hvis de har lyst. Det er selvfølgelig ikke måden, som man møder almindelige borgere på, da de nok kan føle det så partout er en accept af al forskellig stofbrug.
Men hvad er så løsningen? Og hvad er der galt i at spille med fuldstændig åbne kort anyway? Er vi ikke ved at være der, hvor alt bare skal på bordet, og de almindelige borgere må acceptere at stoffer både er kommet for at blive, men at man ikke behøver være megastiknarkoman for at indtage=/=bruge stoffer?

Lige det der skema kunne jo være et led i en pamflet, som kunne komme efter noget tekst ala: "Så du har valgt at indtage et eller flere slags narkotika, helt fair at du udforsker din nysgerrighed - du er blot et menneske ligesom alle andre. For at mindske risikoen for ubehagelige oplevelser, anbefales det at gennemføre stoftests af din narkotika, kigge på følgende skema (det linkede), kigge på doseringsvejledninger, kigge på set & settings og så videre."

Ja.. dno. Tabuiseringen må stoppe mayn

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team