Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:50


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: te
Indlæg: 03 dec 2018 21:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 dec 2018 21:28
Indlæg: 2
hvilke te kan man ryge og blive skæv af når man ikke har hash osv


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: te
Indlæg: 03 dec 2018 21:48 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Velkommen til. Det med at man kan ryge the er bare et rygte.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: te
Indlæg: 03 dec 2018 22:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 dec 2018 21:28
Indlæg: 2
så man kan slet ik ryge te på noget måder?


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: te
Indlæg: 03 dec 2018 22:23 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Man kan godt, men man får ikke noget ud af det, ud over ondt i halsen.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: te
Indlæg: 04 dec 2018 00:12 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
-og en grim hovedpine! :)
@lol386c: hvis man kunne blive skæv af at ryge te, mon ikke der var flere som gjorde det istedetfor at ryge cannabis?.. (og nej, bananer ka heller ikke ryges!)
Et pibestop Earl Grey; åhh ha et spøjst ungdoms-minde.. :D dengang gik rygterne hurtigere end 56k forbindelsen. ;)

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: te
Indlæg: 04 dec 2018 17:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
STWOD skrev:
-og en grim hovedpine! :)
@lol386c: hvis man kunne blive skæv af at ryge te, mon ikke der var flere som gjorde det istedetfor at ryge cannabis?.. (og nej, bananer ka heller ikke ryges!)
Et pibestop Earl Grey; åhh ha et spøjst ungdoms-minde.. :D dengang gik rygterne hurtigere end 56k forbindelsen. ;)



Hæ, samme ungdomsminde her, det er åbenbart noget man skal igennem, te og alt muligt andet blev røget uden nogen virkning...

Men, men pas nu på lungerne derude, det er et følsomt organ, kræft etc. der er så mange andre måder at blive høj på, slimhinder, oralt og hmmm... Har kendt en del der er døde af lungekræft pga den hårde måde man ryger hash på. Mit yndlingshadestof.

Prøv fx at drik en kop te, det har efter sigende en mild opkvikkende virkning


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: te
Indlæg: 04 dec 2018 22:01 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
kryddersnaps skrev:
Har kendt en del der er døde af lungekræft pga den hårde måde man ryger hash på.

Den der bliver du sgu nødt til at uddybe. Det lyder mildest talt som en røver, og lige så udokumenteret som at kunne blive skæv af the

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: te
Indlæg: 05 dec 2018 13:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Frugthat skrev:
kryddersnaps skrev:
Har kendt en del der er døde af lungekræft pga den hårde måde man ryger hash på.

Den der bliver du sgu nødt til at uddybe. Det lyder mildest talt som en røver, og lige så udokumenteret som at kunne blive skæv af the


Du har ret, den skal uddybes: rettelse: jeg har kendt to der døde af lungekræft. De var begge daglige hashrygere, den ene røg også hjemmerullede cigaretter. Nu kan man dø af lungekræft uden at ryge, så jeg kan jo selvfølgelig ikke sige at det var det som de døde af. Beklager.

Mht. sammenhængen mellem hashrygning og lungekræft er det bekræftet flere steder. Man ryger hårdere og uden filter og har ofte røgen i lungerne længere tid... men man kan jo nøjes med en stille joint:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2516340/

Citat:

"Cannabis smoking may have a greater potential than tobacco smoking to cause lung cancer.[1-4] Cannabis smoke is qualitatively similar to tobacco smoke, although it contains up to twice the concentration of the carcinogenic polyaromatic hydrocarbons.[1] Cannabis is less densely packed than tobacco cigarettes, and tends to be smoked without filters [2] to a smaller butt size,[3] leading to higher concentrations of smoke inhaled. Furthermore, smokers of cannabis inhale more deeply and hold their breath for longer,[4] facilitating the deposition of the carcinogenic products in the lower respiratory tract. These factors are likely to be responsible for the five-fold greater absorption of carbon monoxide from a cannabis joint, compared with a tobacco cigarette of similar size despite similar carbon monoxide concentrations in the smoke inhaled"


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: te
Indlæg: 06 dec 2018 01:25 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Det er blevet diskuteret før: https://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=12511 (ps: det meste af de de skriver er crap)
Dog har jeg altid hørt at man skulle kunne blive blind af at ryge te, men hvorvidt det er en skræmmehistorie for at få teenagere til at lade være, eller om der er noget om snakken, ved jeg ikke.

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: te
Indlæg: 06 dec 2018 11:45 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Fanny skrev:
Det er blevet diskuteret før: https://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=12511 (ps: det meste af de de skriver er crap)
Dog har jeg altid hørt at man skulle kunne blive blind af at ryge te, men hvorvidt det er en skræmmehistorie for at få teenagere til at lade være, eller om der er noget om snakken, ved jeg ikke.

Hilsen Fanny


Jeg tror te-myten er en and. Men når det så er sagt, så er rygning generelt ikke godt for noget som helst - heller ikke øjnene. Ligesom du forøger din risiko for lungekræft og hjertekarsygdomme, så øger du også din risiko for grøn stær og lignende markant, når du ryger.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team