Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:49


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 dec 2018 00:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jul 2018 23:13
Indlæg: 28
Min yndlingskombination indenfor psykedelisk terapi er Psilohuasca + DMT (psilohuasca = psilocybin + MAO hæmmer). :D Det er en for mig ekstremt dybgående og krop- og psykeaktiverende kombination, og den er tilstrækkelig meget sin egen i virkning til at fortjene sin egen betegnelse, distinkt fra eksempelvis psilocybin alene. Jeg tager pt mellem 6-7.5 gram tørret cubensis, og 5 gram Syrian Rue, og ryger så DMT post peak, og nogle gange inden peaket, hvis comeup ikke er for kraftigt. Jeg vil gerne arbejde mig lidt op i dosis, da jeg føler der er endnu mere potentiale her, men det der gør mig lidt loren er den teoretiske mulighed for serotoninsyndrom ved de højere doser. Rent kemisk siges psilocybin jo at være kontraindikeret sammen med MAOi, men jeg har aldrig hørt om, eller haft held til at opsore viden om, konkrete tilfælde (der har altid være andre stoffer indover i de få eksempler jeg har set). Da jeg ikke har lyst til at ligge i en højdosis session og panikke over diverse kropstilstande og insistere på at min sitter kører mig på skadestuen fordi min ristede hjerne tolker BPM III kranieknuseren som begyndende serotoninsyndrom (eller omvendt!!), henvender jeg mig nu til DK's skarpeste, narkoenhancede hjerner med mit spørgsmål: Er der nogen her der ved noget om de konkrete risisci ved kombinationen? Der er folk her på forummet hvis viden indefor kemi langt overstiger min egen, så jeg håber at høre fra nogen af jer!
Jeg nævnte DMT'en fordi der er folk der hævder, at den kunne "beskytte" hjernen pgra. de receptorer den sætter sig på, men her er vi endog meget langt over mit biokemiske indsigtsniveau. Men hvis nogen ved noget om det, modtages info med kyshånd.

Tak for alle de gode indlæg I har beriget mig med igennem tiden! :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Et session kunne se sådan ud (cirkatider):
T+0:00 5 gram Syrian Rue, te udkog
T+0:30 7 gram Cubensis (Lemon Tek, dvs. pulveriseret, trukket i citronjuice i 15 min)
T+0:50 DMT vapet til gennembrud, måske 30 mg? (jeg fylder bare GVG op og ryger til jeg ikke kan mere)
T+4:15 DMT
T+5:30 DMT
T+6:15 Kropsarbejde osv.

PS: Efter at have skrevet emnet gik det op for mig, at en disclaimer måske kunne være på sin plads, nu da det er en HR side jeg skriver på. Så nej, ovenstående doser er ikke begynderdoser, og jeg anbefaler dem ikke til folk uden grundig erfaring med psykedelisk terapi, og det at arbejde med sig selv i det hele taget. Lorten vil ramme viften, det kosmiske void vil æde dig, og muligheden for hjælp fra de niveauer af bevidsthed du tidligere anså for virkelige, vil forekomme at være en fjern drøm fra et andet liv. Så kan jeg ikke sige det tydeligere.

_________________
He not busy being born is busy dying
Dylan
[/i]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2018 16:51 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Ifølge den store kombinationstabel skulle der ikke være nogen problemer med kombinationen psilocybin + MAOI: http://wiki.tripsit.me/images/3/3a/Combo_2.png.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2018 01:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jul 2018 23:13
Indlæg: 28
Enspænderen skrev:
Ifølge den store kombinationstabel skulle der ikke være nogen problemer med kombinationen psilocybin + MAOI: http://wiki.tripsit.me/images/3/3a/Combo_2.png.


Tak for link! Jeg kender tabellen, som er nyttig, men jo ikke helt korrekt på i hvert fald enkelte punkter. Du har sandsynligvis ret dog, men alligevel nævnes psilocybin fra professionel side som en mulig udløser af SS, eksempelvis her:

Table 1

Drug interactions implicated in serotonin syndrome
Antidepressants: Monoamine oxidase inhibitors (MAOIs), TCAs, SSRIs, bupropion
Opioids: Tramadol, pethidine, meperidine
CNS stimulants: Phentermine, diethylpropion, amphetamines, methylphenidate, methamphetamine, cocaine
5-HT1 agonists: Triptans
Phenethylamines: MDMA, amphetamines, methylphenidate, methamphetamine
Indoles: Psilocybin, LSD
Others: Tryptophan, montelukast, buspirone, lithium, linezolid, dextromethorphan, 5-Hydroxytryptophan, chlorpheniramine
Herbs: St John’s wort, yohimbe

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3047867/

Wiki anfører også LSD som potentielt SS-inducerende stof!

https://en.wikipedia.org/wiki/Serotonin_syndrome

Personligt tror jeg, at der er tale om biokemiske hypoteser baseret på en del mellemregninger, der måske og måske ikke kan vise sige konkret i den enkeltes hjerne under bestemte omstændigheder, med streg under "tror", for jeg ved det ikke. Med en RIMA som Syrian Rue er risikoen uden tvivl minimal.
Når jeg opretter tråden herinde, er det fordi jeg ved flere lejligheder har landet mig en knusende hovedpine efter en session. Jeg har mere eller mindre aldrig hovedpine, slet ikke så kraftigt som det, så jeg kiggede lidt rundt, og der var ganske rigtigt andre der havde oplevet en karakteristisk "splitting headache" efter en psilohuasca session.

_________________
He not busy being born is busy dying
Dylan
[/i]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2018 19:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
En voldsom hovedpine efter trippet er absolut et faresignal, som du bør tage alvorligt. Men det er ikke sikkert at hovedpinen skyldes kombinationen af psilocybin og syrian rue. Det kan være at du simpelthen tager for stor en dosis af svampe og DMT. Jeg synes det er lidt af en hestekur. Og nu vil du endda tage en endnu større dosis. Så bliver det en elefantkur.

Du kunne jo prøve at lade være med at tage syrian rue næste gang, og nøjes med svampene og DMT'en. Jeg ved godt at det så bliver et skuffende trip, fordi virkningen af DMT'en hurtigt aftager. Men det ville gøre dig klogere på, om det er MAO-hæmmeren, som giver dig hovedpine.

Du kunne også prøve at veje din DMT af, så du ved hvor meget du får. Det er altid en god idé. Måske kommer du ind imellem til at tage meget mere end du selv er klar over (altså de 30 mg.).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2018 21:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jul 2018 23:13
Indlæg: 28
Jeg har oplevet hovedpinen 2 gange, begge gange inden jeg begyndte at mixe DMT ind. Jeg har ikke tænkt over sammenhængen før din kommentar, men efter DMT har jeg aldrig hovedpine, og har det også lidt bedre generelt efter sessionerne (ikke fordi der er noget specifikt i vejen efter sessioner, men jeg er som regel godt brugt når jeg tager øjenbindet af efter 8 timer). Som jeg skrev, så hævder nogen at DMT trækker den modsatte vej af det der giver serotonin syndrom, grundet de receptorer det interagerer med. Kan være der er noget om det? Uanset hvad er det åbenbart ikke DMT'en der udløser hovedpine.

Jeg kommer ikke til at tage Syrian Rue ud (medmindre jeg bliver overbevist om alvorlige sundhedsmæssige kontraindikationer selvfølgelig). Den er helt essentiel for det terapeutiske aspekt af sessionerne, for mig. Jeg ved ikke hvorfor biokemisk set, men bevidsthedsmæssigt er den helt uforlignelig til åbne i dybden, og aktivere dybe spændinger i kroppen og nervesystemet. Efter jeg begyndte med Psilohuasca har jeg haft en enkelt højdosis psilocybin session uden, og selvom jeg værdsætter den rejse og hvad den lærte mig, så er det slet, slet ikke det samme. De 6 gram alene var overhovedet ikke sammenlignelig i trippets dybde i forhold til samme dosis med Rue. Og det er ikke bare den kvantitative potensering, som folk ofte taler om, altså om en given dosis bliver 2 eller 3 gange stærkere osv. Der er en kvalitativ dybdeændring, som jeg virkelig mangler når den ikke er der.
Psilocybin + MAOi er notorisk for at give "bad trips", og det undrer mig ikke. Nu eksisterer "bad trips" ikke som meningsfuld kategori i mit univers, men jeg kan sagtens sætte mig ind i, at nogen bliver overrumplede, når det trip, der bare skulle være en fed, hyggelig oplevelse i venners lag, eller alene i den smukke natur, oversvømmes med indhold fra de dybere egne af psyken. Jeg mener at erowid decideret advarer mod kombinationen specifikt pgra. "risikoen" for bad trips. Jeg fraråder af samme grund som standard altid psykedelika til socialt/rekreativt brug, men jeg har intet problem med at folk bruger de her redskaber som de nu finder bedst. Nogen tager store doser og ligger og raller og spasmer med øjenbind og høj musik (mig), andre tager lavere doser og danser hele natten, og så er der dem der skyller 600 µg LSD ned med lidt MDMA hvorefter de sætter sig og onanerer i 8 timer. Enhver sit eget.

Elefantkur? Kan være jeg er en af dem der har brug for et elefantspark i ny og næ for at komme videre :D

_________________
He not busy being born is busy dying
Dylan
[/i]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2018 23:21 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Så vidt jeg har forstået så er det, ift. serotonin syndrom, mere kombinationen af psilocybin + ssri (ikke maoi) som kan være farlig.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2018 01:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jul 2018 23:13
Indlæg: 28
Mig bekendt er den primære forskel mellem SSRI og en MAOi som Syrian Rue, at SSRI specifikt virker på serotonin, mens MAOi virker på flere neurotransmittere, 3 i alt. De hæmmer begge nedbrydningen af serotonin i hjernen, og kan derfor begge bidrage til serotonin syndrom, hvis andre udløsende faktorer er til stede, selvfølgelig. Spørgsmålet er så, om psilocybin er en af dem?

_________________
He not busy being born is busy dying
Dylan
[/i]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2018 02:54 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
For mig har den med ssri/maoi + diverse narkotika altid været svær. Jeg tænker mere, at man skal være medicineret med ssri eller maoi over længere tid før risikoen rigtig er der. Men det er kun sagt ud fra min logiske tænkning - har intet videnskabeligt belæg.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2018 14:00 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg synes det er meget interessant at du i høj grad forbedrer trippet ved at kombinere svampene med DMT (plus syrian rue). Jeg får lyst til at prøve at eksperimentere lidt med det. Nu kan jeg tilfældigvis ikke lide svampe, men ifølge kombinationstabellen kan DMT med fordel kombineres med de fleste andre psykedeliske stoffer. Der åbner sig en palet af nye muligheder.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2018 17:18 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Enspænderen skrev:
Jeg synes det er meget interessant at du i høj grad forbedrer trippet ved at kombinere svampene med DMT (plus syrian rue). Jeg får lyst til at prøve at eksperimentere lidt med det. Nu kan jeg tilfældigvis ikke lide svampe, men ifølge kombinationstabellen kan DMT med fordel kombineres med de fleste andre psykedeliske stoffer. Der åbner sig en palet af nye muligheder.


En 'forbedring' ligefrem? Tjoe, sådan kan man måske godt formulere det.
Hvorfor kan du ikke lide svampe, Enspænder?? Du lader da ellers til at være klar på det meste. :D

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2018 19:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jul 2018 23:13
Indlæg: 28
@ Eneren:
DMT passer sindssygt godt med andet psykedelika, i hvert fald i den ramme jeg bruger. Jeg ryger det dog efterhånden næsten aldrig uden Syrian Rue. Det fordyber også dybdevirkningen af DMT at have MAOi med ind over, og gør at den arbejder i kroppen i flere timer efter gennembrud. Det er derfor jeg forsøger at få en pibe ind inden peak. Gennembruddet åbner bevidstheden og sætter rejsen i gang, og efterklangen, der kan minde om mild Ayahuasca, åbner og aktiverer kropspanseret. Når psilocybinen lidt efter peaker, er jorden gødet i både krop og psyke til en frugtbar rejse.
Jeg bruger også DMT + MAOi som en session i sin egen ret. Hvis jeg ryger tre gange ligger jeg der omkring 5-6 timer, og det er for mig en fuldgyldig terapeutisk session, omend selvfølgelig ikke i samme kategori som Psilohuasca.
Spørgsmålet til MAOi og psilocybin har jeg i virkeligheden ligeså meget i forhold til Mescalin og LSD. Både fordi jeg ønsker den fordybende virkning fra Syrian Rue, men mindst ligeså meget fordi jeg ønsker at kombinere med DMT+MAOi. Der er vist mange der bruger kombinationen af psykedelika + DMT, særligt på comedown. Det gør det for nogle lidt mindre nervepirrende.
Hvilke kombinationer har du på tegnebrættet? Og når du siger at du ikke kan lide svampe, er det så smagen eller virkningen du mener?

@Bo Dega:
Du har sikkert ret rent praktisk. Nogle SSRI har stadig 50% aktivitet to uger efter sidste indtagelse, og er først ude af kroppen efter 4 uger! Det er klart at risikoen for SS er større her end med en RIMA som Rue, med en langt kortere enzymhæmmende aktivitet, som rent praktisk næppe muliggør den samme ophobning af serotonin i hjernen. Men teoretisk kan også en RIMA bevirke ophobning af serotonin i synapserne i et omfang, der kan udløse serotonin syndrom. Og psilocyn (som psilocybinen så er blevet til når den når hjernen) binder til serotonin receptorerne ligesom serotonin, som den ligner molekylært.

_________________
He not busy being born is busy dying
Dylan
[/i]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2018 20:35 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg kan ikke lide svampene på grund af den fysiske virkning, de har på mig. Selv en mindre mængde giver mig en helt ekstrem body load. Jeg bliver slået i gulvet, og føler at livskraften bliver suget ud af mig. Jeg er overbevist om at jeg skal dø. Det sker hver gang.

Sådan har jeg det ikke med LSD. Jeg kan også bedre lide den psykiske virkning af LSD. Stoffet har en fantastisk humor, som svampene ikke har. Nogle mennesker kan bedst lide svampe, mens andre bedst kan lide LSD. Det nytter ikke noget at diskutere det, for det er et spørgsmål om smag.

Jeg har tænkt mig at kombinere DMT med LSD, ketamin, MDMA, og cannabis. Måske også med kokain og lattergas, bare for sjov. I første omgang uden MAOI, bare for at se hvor interessant kombinationen er. Senere kan der blive tale om at tage syrian rue. Jeg ved ikke hvor jeg skal skaffe det, men jeg må se mig om efter det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2018 20:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jul 2018 23:13
Indlæg: 28
Kan godt forstå du går en omvej om psyllerne hvis de udløser det bodyload. Syrin Rue forstærker bodyloadet endnu mere (for de fleste), så det er nok ikke en ideel kombination for dig. Interessant at LSD virker helt anderledes. Jeg kunne ellers godt finde det interessant, om de symptomer du har på svampe udelukkende er fysisk betingede, eller om nogle af dem udløses af den psykoaktive del af trippet?

Heftig kombi du overvejer i øvrigt. Ville jeg gerne læse om, hvis det en gang kom så langt. Med LSD+MAOi, hvis du en dag tager Rue ind, ryger du ind i samme teoretiske problemstilling som denne tråd handler om, fordi LSD som du sikkert ved øger serotoninindholdet i synapserne. Jeg har ingen anelse om hvordan ketamin spiller ind i helhedsbilledet, men med MDMA er problemstillingen ikke længere teoretisk, men meget reel, hvilket jeg antager at du selvfølgelig er klar over.

Syrian Rue er jo lovligt og som sådan meget nemt at bestille, også i danske webshops.

_________________
He not busy being born is busy dying
Dylan
[/i]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2018 23:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Jeg ville personligt holde mig langt fra mdma + maoi.
Lsd + maoi synes jeg også lyder som noget af en langvarig og heftig cocktail, hvis man antager at maoi'en forstærker og forlænger trippet i samme grad, som det lader til at booste svampene - og DMT for den sags skyld.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2018 00:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jul 2018 23:13
Indlæg: 28
MDMA + MAOi kan slå et menneske ihjel. Det ved de fleste her sikkert, men så er det sagt endnu gang.
Jeg tror i øvrigt ikke at Enspænderen havde den med som konkret ide, han udfoldede vist bare paletten af spændende muligheder.

_________________
He not busy being born is busy dying
Dylan
[/i]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2018 14:01 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Celsiana skrev:
Jeg kunne ellers godt finde det interessant, om de symptomer du har på svampe udelukkende er fysisk betingede, eller om nogle af dem udløses af den psykoaktive del af trippet?


Mon ikke det er en kombination.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2018 15:40 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg kan godt se at LSD måske varer for længe, og at det ikke er smart at kombinere MAOI med MDMA. Ketamin varer i for kort tid. Så er der kun cannabis tilbage.

Men nu vil jeg først og fremmest kombinere DMT med de nævnte stoffer uden MAOI, og se hvordan de forskellige kombinationer virker. Derefter kan jeg prøve DMT + MAOI, for at se hvordan MAO-hæmmeren virker. Længere rækker mine planer ikke i øjeblikket.

Jeg har fundet syrian rue-frø hos Ethnoplanet. Men er det frøene du bruger, Celsiana?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2018 17:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jul 2018 23:13
Indlæg: 28
DMT + MAOi alene er en sublim kombination, som nævnt. En session blot med de to, hvor du ryger måske 3 gange med 1 time eller 5 kvarters mellemrum kan være ret dybtgående. Så den vil jeg lige slå et slag for :D

Ja, det er frøene man bruger. Standard dosis oralt er mellem 3-5 gram (jeg anbefaler 5, der er tydelig forskel fra 3 til 5 for mig), og de kan tages knuste med juice, eller som theudkog.
Held og lykke med dine eksperimenter!

_________________
He not busy being born is busy dying
Dylan
[/i]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team