Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:28


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 jan 2019 19:41 
Etikken omkring brugen af psykedeliske stoffer, i en psykoterapeutisk setting. Denne tekst er en kritik af det danske psykedeliske terapeutiske miljø, sådan som det finder sted derude fortiden. Set udfra mit perspektiv.

Det er min overbevisning, at en totalt dominerende faktor, i forbindelse med brugen af psykedeliske stoffer i en bevidsthedsudvidende og psykoterapeutisk kontekst, er en omfattende etik og moral filosofi.

Det er mig bevidst, ikke nogle af de danske officielle udbydere, og heller ikke de fleste af de udenlandske, der har enten udviklet eller støttet sig op af sådan en før eksisterende filosofi.

Og lad mig sige det med det samme. Dette er abstrakt, og ikke noget man kan læse sig frem til igennem 10, 100 eller 1000 A4 ark siden, og så er man uddannet og klar til at drive forretning på skidtet. Som når Bohr udtalte sig om kvantemekanikken. Hvis man tror, man har forstået det, har man i hvert fald ikke. Dette tager mange års undervisning.

Så hvorfor denne tekst? Efter 8 års intensiv fordybelse, stakkevis af bøger, flere tusind timers snusen på internettet, et sted imellem 250-300 psykedeliske oplevelser og mange timers undervisning og terapi på kryds og tværs med og uden involvering af psykoaktive substanser, er det min opfattelse, at jeg fatter ikke en brik. Det siger mig, at jeg nu er kommet længere, end for 5 år siden, hvor jeg troede, at jeg vidste det meste.

Så hvad er etisk, psykedelisk yogi filosofi? Som en start vil jeg påstå, at de fænomener, der regelmæssigt fælder vejlederen*1, er status og magt begær, seksual begær og grådighed. Dette er de elementer, der som oftest for ikke at sige altid, driver vejlederen ud af balance, og potentielt udvikler sig til ekstreme og dødsens farlige skyggesider. Det er så vores opgave, at få disse menneskeligt indbyggede drifter i balance, og bevare dem der. Dette er en evig udviklings process, og man er ikke færdig uddannet til evig tid, bare fordi man har fået transformeret coex-systemerne*2 , eller alle de perinatale-matricer*3 . De er selvfølgelig af enorm betydning, da disse fænomeners gevaldigheder, påvirkes af alle de traumer vi har været igennem. Men det er min absolutte erfaring, at man stadig kan hænge i en negativ karmamølle, selvom disse matricer er gennembearbejdet og eftersigende integreret.

I princippet er der efter min overbevisning, kun tre forskellige omstændigheder, psykedeliske stoffer bør blive brugt under. Nr 1 er hvad den menige borger gør i det private, det rager mig ikke en pind. Om folk sluger en Ecstasy pille på en festival, ligger i sengen og suger Ketamin eller spiser Svampe i skoven er deres egen sag. Man må også gerne skyde heroin, og jeg mener også, det burde være tilladt at lave selvmord, hvis det er, hvad man inderligt ønsker. Retten til at bestemme over egen krop, overgår alt andet.
Nr 2 er brugen af psykedelika i en psykoterapeutisk eller ceremoniel setting, imens lovgivningen er som den er. Altså nu når det i realiteten er ulovligt. Her mener jeg helt bestemt, at det bør foregå som en vennetjeneste, og ikke som en officiel forretning med penge involveret. Grunden til dette er mangelaget. Først og fremmest vil der pr definition altid opstå en ubevidst mistillidt imellem søgeren*4 og vejlederen, i det søgeren ved, at vejlederen mest af alt kun er der, fordi han eller hun tjener penge på det.
Et andet element er, at med en pris på grisen, vil der opstå en forventning til et givent resultat. Dette skaber større eller mindre blokeringer i den psykedeliske meditative og katarsiske process, som er nødvendige for et åndeligt og terapeutisk udbytte. Dette element kan kobles sammen med det første, den ubevidste mistillidt imellem søgeren og vejlederen.
Et tredje element er, at hvis der er en pris på produktet, bør der medfølge en form for garanti. For mig at se, er det umuligt at give nogen anden form for garanti, for et produkt, der er ulovligt, end at man gør sit bedste. Er det fyldest gørende, for noget man betaler for, som potentielt har en destruerende effekt på din krop og psyke? Personligt vil jeg sige nej, det er ikke fyldestgørende. Jeg var ude for et uheld i februar måned 2017, i forbindelse med en psykedelisk terapi session på LSD, som havde de konsekvenser, at jeg endte i kørestol med nogle varige skader. Jeg tør ubetinget at sige, at vi ikke var nogle analfabetiske fjolser, der eksperimenterede med noget, vi ikke anede hvad var. Både mig selv, og dem jeg var sammen med den dag, havde fordybet os i området på et niveau, ikke særlig mange i landet kan være med på. Prisen for sessionen var 2800kr forudbetalt, og der skulle så også betales 1000kr ekstra efterfølgende, som naturligvis ikke blev betalt. Og hvad skete der? Ingenting. Der er ingen garanti, når man opererer ulovligt. Dem der har været der for mig sidenhen, og støttet mig igennem den efterfølgende process, givet mig terapi med og uden substanser, har været venner og bekendte udenfor det danske psykedeliske terapeutiske miljø, med undtagelse af en enkelt person som også var tilstede den dag, men ikke havde noget med situationens udfald at gøre. Det er ligesom betingelserne for at arbejde med det her, og derfor bør det være gratis.
Et fjerde element er, at der ubetinget vil opstå en skyggeside i form af grådighed fra vejlederens side, så længe han/hun kan tjene penge på det. Mere vil have mere. Sådan er det bare, uanset hvordan vi vender og drejer det på tallerkenen, det er ikke til at komme udenom. Dette kan gøre, at vejlederen presser flere personer ind i ceremonien*5 end hvad forsvarligt er, for at tjene flere penge. Vi ser vidt og bredt i dag, at vejledere afholder ceremonier med 4-20 søgere ad gangen, og kalder det terapi. Det har ikke noget med terapi at gøre, men istedet spirituel tilfredsstillelse, som i nogle tilfælde er grænse sekteriske og kult agtige. Dette har jeg defineret i tråden “Optimering af fordelene ved brug af psykedelisk terapi” sidste afsnit fra 2017. Dette bør ikke forveksles med ægte dybdegående psykedelisk sessions terapi, som har et enormt til massivt terapeutisk transformations potentiale. Aldrig!
Et femte element er, at når det er ulovligt, vil man altid i så vidt omfang som muligt undgå at tilkalde offentligheden, selvom det kunne være nødvendigt. Altså her vil der også ubevidst opstå en skyggeside fra vejlederens side, i form af at forsvare sit virke. Man vil jo nødigt have, at ens virksomhed går ned, få en bøde for ulovlig aktivitet, og i værste fald blive ført en retssag imod en selv. Jeg lå og blødte i ca 3 timer, før jeg blev smidt i en taxa, på sjette time af 650µg LSD, og senere efterladt til mig selv på hospitalet. Var jeg ikke så fucking erfaren med de ekstreme trancetilstande, teoretisk velbelæst og nærmest uhyggeligt velformuleret af natur, sådan at jeg kunne snakke mig ud af situationen med lægerne, var der med sikkerhed dømt psykose og indlæggelse på psykiatrisk afdeling. Dette kan jeg kun takke guderne og mig selv for.

Som I sikkert kan se, hænger disse fem elementer mere eller mindre sammen i en større enhed. Jeg har dog valgt, at formulere det så kort og godt som jeg ligenu formår, for at understrege at økonomi ikke bør være involveret overhovedet, under den lovgivning som vi har i dag. Dette er mine argumenter. Jeg ved, at flere af vejlederne derude vil føle sig grundigt stødt over min udtalelse, da jeg jo truer deres forretning, ved at sige som jeg gør. Men jeg er glad alligevel, og står ved min udtalelse, så længe der ikke er nogle der kan pille mine argumenter fra hinanden, og komme med en mere grundig og velformuleret etik og moral filosofi på området. Hvis det sker, må jeg tage mine udtalelser op til genovervejelse.

At tage penge for noget, der er så uvidenskabeligt og porøst(der er ikke nogle i landet, der oprigtigt følger Grof´s dybe forskning, og de videnskabelige retningslinjer og love som er lavet på området), svarer til at tage penge for at gå i kirke, eller for at besøge et buddhistisk eller hinduistisk kloster, hvilket er åndsvagt*6.

De personer som gør det, er fanget i deres egen negative karmamølle, og deres oplysthed er ikke bedre end din og min.

Den tredje mulige måde at bruge psykedeliske stoffer på, set i et etisk perspektiv, er hvis det bliver legaliseret i en eller anden grad. Dvs hvis man f.eks fik et certifikat pga nogle særlige kompetencer der tydeliggjorde, at man havde tilladelse til, at håndtere nogle specifikke substanser i en psykoterapeutisk setting i samarbejde med andre, på en given adresse som var egnet til formålet. Her kunne man så drøfte igen, om det var en mulighed, at tage penge for det. Det er en diskussion, man må tage op til den tid.

Vi ser i dag en new age Ayahuasca bølge inficere europa som en pest. Hvor der bliver fokuseret på kvantitet fremfor kvalitet, som mest af alt ligner hippiebevægelsen med LSD i 70´erne. Fyld med umodenhed, ignorance og overtro som resulterer i hellig galskab, hvor Ayahuasca og andre psykedeliske og psykoaktive midler bliver forhelliget til noget, som det slet ikke er og puttet op på en pedistal. Europæeren er så tåbelig, at han spiser det råt, bare fordi det kommer fra Amazonas. Det er vigtigt at forstå, at det ikke er substansen der helbreder. Det er METODEN!
Min erfaring er, at dem der tilbyder Cannabis, Psilocybin, MDMA, LSD etc. ikke er bedre end Aya bølgen.

Dette er en kort version af min egen filosofi på området, baseret på den teoretiske viden, praktiske erfaring og undervisning jeg har modtaget. De praktiske metoder og etiske filosofi jeg i særdeleshed har støttet mig op af, er en kombination af Stanislav Grof´s forskning, SN Goenka´s vipassana filosofi, Platon´s etik filosofi og en del forskellig yoga og meditations filosofi. Om nogle år er den sikkert udvidet til noget endnu mere dybdegående og omfattende.

Jeg har haft undervisere indenfor heksekunst, europæisk, nordisk og amerikansk shamanisme, psykologer, kropsterapeuter, yoga undervisere, mystikere og filosoffer.

1*vejlederen=Guide, terapeut, shaman, guru. Kært barn har mange navne, jeg har valgt at tage ordet vejleder til mig, da jeg synes, det er dejlig uformelt.
2*coex-systemer=systems of condensed experiences. Oversat til dansk betyder det, en kædereaktion af barndomserindringer, positive og negative. Udtrykket stammer fra Grof´s LSD psykoterapi.
3*BPM1,2,3,4=Basic perinatal matrix´s. De fire forskellige fødsels matricer, som i forhold til Grof, er af ekstremt stor betydning for vores opførsel, senere hen i livet.
4*søgeren=klient, forvandler, dicipel. Igen kært barn har mange navne. Søgeren taler mest til mig, da det er, hvad personen gør, han søger indsigt. Personlig, spirituel som etisk.
5*ceremonien= se tråden “optimering af fordelene ved brug af psykedelisk terapi” fra 2017, de tre sidste afsnit.
6*åndsvagt=åndeligt svagt. Dvs man egner sig slet ikke til formålet, og bør sætte sig ned på skolebænken igen. Find en passende vejleder!

Læs også gerne tråden “sikkerhedsguide til psykedelisk terapi”.
Skrevet i dag den 10-01-2019


Senest rettet af Ø Tripperen 12 jan 2019 06:00, rettet i alt 1 gang.

Top
  
 
Indlæg: 10 jan 2019 21:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jul 2018 23:13
Indlæg: 28
Hej Ø
Tak for dit skriv. Det lyder som en meget voldsom oplevelse du var ude for. Jeg håber at du har fået den ordentligt bearbejdet.
Jeg er enig i meget af det du skriver, uenig i noget af det.
Jeg deler i stort omfang din skepsis i forhold til Ayahuasca bølgen, dog fra en lidt anden vinkel, nemlig den, at jeg oplever den neo-shamanistiske forståelses- og praksisramme som utilstrækkelig ift. den dybde folk "risikerer" at skulle arbejde i når de bruger psykedeliske forstærkere. Jeg talte forleden med en bekendt der selv er med til at facilitere ceremonier, og han havde også sine indvendinger mod "scenen". Bla. mod det New Age halløj som du også kritiserer, samt den manglende terapeutiske opfølgning for den enkelte.
En ting som jeg tror vil bidrage til at nuancere hele rammeforståelsesen i de nærmeste år, er det crash, som nogle mennesker uundgåeligt kommer til at opleve. Ikke de dramatiske ting som psykoserne eller din egen forfærdelige oplevelse, men de mennesker der gradvist får problemer relateret til deres brug af psykedelika. Det kan være forstærkede symptomer der ikke går væk, men bliver værre trods alle løfterne om helbredelse, folk der mister retning i livet, mister dem selv som de var, eller bare generelt har svært ved at få det hele til at hænge sammen. Hallelujaånden indenfor Ayahuasca miljøerne brager skingert og for fuld volumen, og tankeformen omkring Mother Aya's mirakelevner er massiv og svært gennemtrængelig, og derfor fylder de stemmer ikke så meget - endnu. Men det kommer de til at gøre, og jeg tror det vil nuancere det hele i positiv rentning.

Rigtig mange af den type crashes, men ikke dem alle, kan jo undgås hvis folk konsekvent arbejder indenfor den dybdeterapeutiske ramme, som du skitserer med henvisning til Grof. Problemet er bare, at mange af de mennesker, der virkelig kunne have gavn af den type behandling, ikke har økonomien eller overskuddet til at opsøge eller betale for det, selv hvis det fandtes. (Jeg har ligesom dig heller ikke fundet nogen der arbejder efter Grof metoden, selvom mange claimer ham. De har hans teoretiske ramme, men gør i praksis noget andet, i hvert fald dem jeg er stødt på.) Og her kommer ceremonierne så ind i billledet, for de er billigere, lettere at opspore, og måske også mindre forpligtende at tage første skridt til. Jeg tror at rigtig mange mennesker derigennem får en hjælp og et løft, som de ellers måtte have været foruden, uagtet at der for nogen følger store risisci med.

Vedrørende din holdning til udveksling af penge mellem tripper og "guide" - det er altid et kildent tema i en ramme hvor selvforståelsen ofte indebærer noget med at hjælpe - individet, planeten, "consciousness evolution". Men ultimativt betaler du ikke for et "resultat", men for en anden persons tid.

Din primære anke om, at facilitatorerne bliver opblæste og falder i egofælderne ser jeg som mindre problematisk, simpelthen fordi det er uundgåelige vilkår i en hvilken som helst psykologisk/terapeutisk/shamanistisk/spirituel/idealistisk arbejdsramme. Den klassiske prøvelsestreklang af Sex, Magt og Penge gælder her som alle andre steder, nu som altid. Dybest set hjælper den jo os alle, "lærere" som "elever", til at optræne den måske vigtigste evne på den livets vej: skelneevnen. Det er ikke kun de egoinflaterede lærere, der er faldet for deres eget blændværk. De naive disciple, der ivrigt flokkes om diverse magnetiske centrummer, det være sig en karismatisk lærer eller et kendt center, gør det jo ikke bare af hjertets renhed, de har også egosider der gerne vil med på vognen og pyntes med de lånte fjer.




Spændende debat!

PS: Ville det hjælpe dig at nævne det sted hvor du havde ulykken offentligt? Det er jo en ret alvorlig sag, og jeg overvejer om ikke den stadig ligger som en del af dit brændstof bag et indlæg som dette? (Jeg ved godt hvilket sted det handler om, så det er ikke for at snage jeg foreslår det.) Ikke fordi det rager mig, blot en overvejelse.

_________________
He not busy being born is busy dying
Dylan
[/i]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2019 22:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Stærkt indlæg. :rocking:

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 01:53 
Status, magt, seksuel begær og grådighed er altid gældende, det er derfor jeg nævner det også her.

Det med pengeløsheden kan du fordybe dig mere i, ved at undersøge SN Goenka. Der er en grund til Vipassana traditionen er gratis, også maden man får undervejs, som i denne sammenhæng kunne oversættes direkte til substansen. Jeg mener i hvert fald, det bør foregå således, så længe det er ulovligt. Det er dumt at betale 1500-4000kr for en Svampe, MDMA, Ayahuasca eller LSD session. Hvis det er så krævende at være vejleder undervejs, er man ikke trænet nok. Grof gav da han var på højdepunktet to LSD sessioner om dagen, det har han lige fortalt om i et nyt interview med Tim Ferris. For mig er det en leg, jeg nyder det. Jeg elsker at kunne være med til at give folk disse oplevelser, da jeg ved, hvor betydningsfulde de kan være. Det kræver ingenting, når man er i form. Gu fanden bør det ej koste, hvad det koster i øjeblikket. Det er bumseri og grådighed. Folk der ikke gider at arbejde, og tjener penge på varm luft.

Det behøver ikke at være dyrere at få enkelt sessioner, man kan bare gøre det gratis eller donations baseret. Sådan gør jeg.

Jeg har tillid til mine undervisere, så min helbredelses process kører som den skal. Ellers tak for du spørger. Og jo selvfølgelig er den oplevelse en del af brændstoffet bag, det er det gode ved det. Syren har sendt mig på arbejde.

Grunden til oplægget nu er fordi jeg har bedt om at få slettet min profil den 12. i denne måned, da jeg nu vil skifte fokus, og følge mine egne visioner fremover. I må debatere, som I lyster. Jeg bliver dog ikke en del af det.
Håbet er det vil kunne så nogle fornuftige frø imellem al galskaben. Måske det er naivt, måske det er storhedsvanvid, det kan kun tiden fortælle mere om.
Det er ikke mere galt det specifikke sted uheldet skete. Jeg har været alle steder rundt og kigget på sikkerheden, det kunne være sket hos alle de andre også og udfaldet det samme. Der har været en del forskellige som har påstået, at det ikke er rigtigt. Men det er kun mig, ham den anden der også var på LSD den dag og den ene af guiderne der bevarede roen, som har en større indsigt i, hvorfor det gik som det gik. Vi har drøftet det frem og tilbage, og det er ret abstrakt.
Tag det til jer, som I synes er godt og lad resten ligge.
Og jeg klarer mig godt i dag, sindsygt godt. Jeg er ude på fodboldbanen igen, så alt er godt. Indsigten fik jeg, og det var den jeg søgte :)

Tak spaffeh.

God energi, og hav det rigtig rigtig skønt.

Kh :hjerte:


Top
  
 
Indlæg: 11 jan 2019 10:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Ø Tripperen skrev:
Grunden til oplægget nu er fordi jeg har bedt om at få slettet min profil den 12. i denne måned, da jeg nu vil skifte fokus, og følge mine egne visioner fremover.

Øv, hate to see you leave.. Så må du have alt godt fremover, og tak for julegaven! Dejligt gensyn med færøsk øl ;)
Vi tales ved!

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 12:01 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Hvad med om dine posts bliver stående, og du bliver lavet om til inaktiv profil?

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 12:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Trist at én med din indsigt smutter, men god vind fremover!

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 16:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jul 2018 23:13
Indlæg: 28
Ø Tripperen skrev:
Det med pengeløsheden kan du fordybe dig mere i, ved at undersøge SN Goenka. Der er en grund til Vipassana traditionen er gratis, også maden man får undervejs, som i denne sammenhæng kunne oversættes direkte til substansen. Jeg mener i hvert fald, det bør foregå således, så længe det er ulovligt. Det er dumt at betale 1500-4000kr for en Svampe, MDMA, Ayahuasca eller LSD session. Hvis det er så krævende at være vejleder undervejs, er man ikke trænet nok. Grof gav da han var på højdepunktet to LSD sessioner om dagen, det har han lige fortalt om i et nyt interview med Tim Ferris. For mig er det en leg, jeg nyder det. Jeg elsker at kunne være med til at give folk disse oplevelser, da jeg ved, hvor betydningsfulde de kan være. Det kræver ingenting, når man er i form. Gu fanden bør det ej koste, hvad det koster i øjeblikket. Det er bumseri og grådighed. Folk der ikke gider at arbejde, og tjener penge på varm luft.

Det behøver ikke at være dyrere at få enkelt sessioner, man kan bare gøre det gratis eller donations baseret. Sådan gør jeg.


Grof arbejdede ikke gratis. Han var aflønnet som psykiater, hvilket var hans job. Han arbejde ikke alene, men i en facilitet hvor kollegaer, sygeplejesker samt døgnovervågning af patienter var en del af rammen. Og han faciliterede ikke højdosis sessioner, men psykedelisk forstærket psykoanalyse (psykolytisk terapi).
De glade visioner om pengeløse relationer er du hverken den første eller sidste gut, der har trippet på psykedeliske stoffer, som har fået. (Men hvis du starter en Diggers vers. 2019 er du alligevel sej! :D )
Hvis en person har nogle solide kompetencer indenfor et felt, så synes jeg det er fint at hun eller han kompenseres for deres tid, så de kan gøre det de er gode til, og ikke skal tjene til dagen og vejen først. Det gælder uanset om vi taler psykedelisk "terapi", terapi generelt, healing, shamanisme, eller en hvilken som helst anden nyttig virksomhed.

God vind fremover Ø, jeg håber du finder hvad du søger.

_________________
He not busy being born is busy dying
Dylan
[/i]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 18:23 
Præcis, det var lovligt med en form for garanti. Derudover var han lønnet af systemet, og klienterne betalte ikke for sessionerne, hvilket gjorde, at der ikke kom den form for spænding ind i terapi arbejdet.

Igen, jeg har lænet mig op ad Vipassana i denne sammenhæng, andre må gøre hvad de føler for :)

Grof lavede en masse højdosis sessioner, rigtig mange. Jeg er oplært i Grof´s LSD psykoterapi og har læst alle bøgerne. Han var helt oppe på 2000µg i enkelte tilfælde, men doser imellem 300-500µg var helt almindelige. Han lavede også psykolytisk terapi, som var lavdosis med assisteret terapi.

Jeg har fordybet mig i dette. Mere er der som sådan ikke at sige om det.

Jeg har fundet, det jeg søgte. Det er derfor jeg nu rejser videre. Jeg vil have det fedt :D :hjerte:

Tak alle de andre. Jeg har indvilliget i, at lade mine indlæg stå, til fordel for dem som søger.

Kærlighed.


Top
  
 
Indlæg: 11 jan 2019 18:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jul 2018 23:13
Indlæg: 28
Ø Tripperen skrev:
Grof lavede en masse højdosis sessioner, rigtig mange. Jeg er oplært i Grof´s LSD psykoterapi og har læst alle bøgerne. Han var helt oppe på 2000µg i enkelte tilfælde, men doser imellem 300-500µg var helt almindelige. Han lavede også psykolytisk terapi, som var lavdosis med assisteret terapi.


Ja den fangede jeg godt dengang jeg selv læste alle bøgerne :lol: Jeg forholdt mig til hans tid i Prag, som var der han først og fremmest havde flere sessioner om dagen.
Hav det fedt!

_________________
He not busy being born is busy dying
Dylan
[/i]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 19:01 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Åhr, jeg kommer fandeme til at savne dine posts, Ø, men fedt du lader os beholde dine guldkorn.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 19:17 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg er også ked af at du forlader os, Ø-tripper. Men jeg forstår ikke rigtig din begrundelse for at gøre det. Du skriver at du fremover vil følge dine egne visioner. Men har du ikke gjort det hele tiden? Derfor kan man jo godt diskutere sine erfaringer og problemer med andre. Du gør mig lidt nysgerrig. Sig mig: Tager du afsked med Psychedelia fordi du har besluttet dig til at lægge stofferne på hyllen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 21:41 
Nææh ikke for good. Jeg arbejder med psykedelisk terapi, så stofferne undgår jeg ikke. Men jeg har mange ting, jeg nu har lyst til at lave. Fodbold, håndbold, parkour, motorcross, musik, kunst, finde en kæreste og en masse andre ting. Jeg er ikke stødt på BPM2 siden november 2017, og det var jo mit crash der gjorde, at jeg blev ved med at tage de rejser, for at bearbejde matricerne. Nu kommer det ikke op mere, mine rejser består hovedsageligt af transpersonelt materiale, og jeg har det forrygende. Dvs jeg har ikke samme hast, da smerten er transformeret.
Man har kun et fokus, og nu vil jeg fokusere på det der betyder mest for mig. Der har været lidt små konflikter imellem mig og administrationen, og jeg føler også, at mange af dialogerne herinde har krævet mere, end udbyttet har været. Jeg vil finde en stabil og interesseret programmør, og stifte et nyt board som specifikt omhandler egodøds-processen, hvor vi kun beskæftiger os med psykedeliske, dissocierende og central stimulerende stoffer. Ingen depressanter.
Jeg har ligesom prøvet at presse min viden ind på boardet, selvom folk ikke har bedt om den. Det har skabt en hel masse misforståelser og konflikter. De fleste herinde er her for at få et high, men det er ikke derfor jeg bruger psykedeliske stoffer. Derfor føler jeg det er passende, med endnu et board. Det vil jo ikke skade psykedelia, I får stadig lov til at være, dem I er.
Sidst skal jeg ind på universitetet igen. Denne gang bliver det KU, Abstrakt Matematik. Det er der jeg hører hjemme, jeg er matematiker af natur, og passede ikke ind på DTU.
Jeg kunne blive ved, men var det svar på spørgsmålet? Ellers mange tak for interessen Enspænderen, jeg kommer også til at savne jer alle sammen. Det har været så fedt, med op og nedture. Det har været det hele værd :hjerte:

Kram


Top
  
 
Indlæg: 11 jan 2019 21:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jul 2018 23:13
Indlæg: 28
Interessant! Det er mere eller mindre mit eget primære fokus, og den egentlige grund til at jeg oprettede mig som bruger her. Jeg var vildt overrasket over at forummet for Psykedelisk Terapi var det mindst brugte! Til gengæld har jeg så lært om en hulens masse andre stoffer end lige de kernepsykedeliske. Jeg ville sindssygt gerne udveksle med folk der har erfaringer med netop egodødsproblematikkerne. Jeg har haft virkelig god hjælp fra Grofs arbejde inden og under de perinatale processer, som jeg var færdige med i efteråret. Herefter har jeg været nødt til at gå mere fænomenologisk til værks og forholde mig til rejserne mere på deres egne præmisser og i forhold til det materiale de udfolder.
Hvor kan jeg eventuelt finde dit nye board, hvis dine planer bærer frugt?
Og kender du mange der har været fuldt igennem de her dele af vejen? For jeg møder lige præcis ingen!

_________________
He not busy being born is busy dying
Dylan
[/i]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 22:02 
Nej der er ikke mange af vores slags, som absolut ikke. Men jeg kender en del, der er igang. Man bliver jo lidt af en magnet, når man er så høj og suger folk til sig fra øst og vest. Jeg har mange andre planer også, men nu må vi se. En ting ad gangen.


Top
  
 
Indlæg: 11 jan 2019 22:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jul 2018 23:13
Indlæg: 28
Ø jeg har sendt en PM. Håber du når at læse den inden dit armageddon bliver stadfæstet af admin!

_________________
He not busy being born is busy dying
Dylan
[/i]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 22:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Hey Ø. Vil bare sige, jeg er trist over du forlader boardet. Jeg er oprigtig fascineret og misundelig på din erfaring og vide med psykedeliske stoffer.

Vil også bare sige tak for den hjælp, som du gav mig, da jeg havde et bad trip, det betyder virkelig meget, at der var en som dig, der forstod mig og det hjalp mig virkelig videre.

Håber vi snakkes ved på et andet tidspunkt. Alt det bedste herfra :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2019 01:33 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Ja, buuhu, din kryster-Ø. Du ka' sgu da ik' slutte af med sådan et indlæg og så skride 'den næste dag'. Giv os en chance (for at debattere med dig) menneske. Du gør fand'me folk kede af det - mig selv inklusiv. :hjerte:
:peace:

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2019 05:27 
DDSIT
Det glæder mig at høre, at du er kommet dig over faldet, og landet godt og trygt i kroppen. Du opsøger mig bare, hvis du får brug for hjælp igen. Det mener jeg oprigtigt.

Bo Dega
Jeg håber det er humor, hvilket jeg fornemmer det er. Jeg kan i hvert fald godt lide din Spirit her på boardet, du er en ret sej figur.
Livet kalder, ud at nyde :hjerte: :D
Tak for gensidig informations bytning alle sammen!

Kærligste hilsener
Ø Tripperen


Top
  
 
Indlæg: 12 jan 2019 13:55 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Ø Tripperen skrev:
Nææh ikke for good. Jeg arbejder med psykedelisk terapi, så stofferne undgår jeg ikke. Men jeg har mange ting, jeg nu har lyst til at lave. Fodbold, håndbold, parkour, motorcross, musik, kunst, finde en kæreste og en masse andre ting. Jeg er ikke stødt på BPM2 siden november 2017, og det var jo mit crash der gjorde, at jeg blev ved med at tage de rejser, for at bearbejde matricerne. Nu kommer det ikke op mere, mine rejser består hovedsageligt af transpersonelt materiale, og jeg har det forrygende. Dvs jeg har ikke samme hast, da smerten er transformeret.
Man har kun et fokus, og nu vil jeg fokusere på det der betyder mest for mig. Der har været lidt små konflikter imellem mig og administrationen, og jeg føler også, at mange af dialogerne herinde har krævet mere, end udbyttet har været. Jeg vil finde en stabil og interesseret programmør, og stifte et nyt board som specifikt omhandler egodøds-processen, hvor vi kun beskæftiger os med psykedeliske, dissocierende og central stimulerende stoffer. Ingen depressanter.
Jeg har ligesom prøvet at presse min viden ind på boardet, selvom folk ikke har bedt om den. Det har skabt en hel masse misforståelser og konflikter. De fleste herinde er her for at få et high, men det er ikke derfor jeg bruger psykedeliske stoffer. Derfor føler jeg det er passende, med endnu et board. Det vil jo ikke skade psykedelia, I får stadig lov til at være, dem I er.
Sidst skal jeg ind på universitetet igen. Denne gang bliver det KU, Abstrakt Matematik. Det er der jeg hører hjemme, jeg er matematiker af natur, og passede ikke ind på DTU.
Jeg kunne blive ved, men var det svar på spørgsmålet? Ellers mange tak for interessen Enspænderen, jeg kommer også til at savne jer alle sammen. Det har været så fedt, med op og nedture. Det har været det hele værd :hjerte:

Kram

Tak for en meget grundigt forklaring. Nu forstår jeg det bedre. Held og lykke med dine mange projekter.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team