Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:46


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 10 jan 2019 16:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2018 20:30
Indlæg: 63
"Tag dig sammen, kan du ikke selv se at du er fucked?" klask klask klask. Og så skred hun.

Nogle hårde lussinger fra en gammel flirt vækkede mig lidt op og for første gang i lang tid tænker jeg på fremtiden og hvad jeg gerne vil med den. Jeg vil gerne have kone, børn og hus. Du ved alt det kedelige man sikkert fortryder i samme sekund som man skal skifte den første diarré fyldte ble. Få mig en uddannelse, en stabil indtægt og være et godt forbillede og far.

Men det ville ikke være første gang jeg prøvede og ser man på min statistik er tallene imod mig. Alle andre forsøg er fejlet på det groveste og på en måde har jeg nok opgivet lidt. Jeg kender for mange, laver for meget dumt, bruger for meget tid på staden og ryger alt for meget.

Jeg fristes så let af Københavns mange fristelser og på en måde tror jeg at jeg ville komme videre lettere hvis jeg fjernede mig selv fra København og startede på en frisk i en ny by.

Men det er ikke så let gjordt som sagt.

Ikke bare ville jeg være nødt til at droppe alt jeg hidtil har kendt og brænde broer med fortiden. Jeg ville også skulle skabe en ny identitet for mig selv da den jeg er, er så tæt forbundet med det liv jeg ikke magter længere. For meget stress, for meget shit, for meget besvær.

Så spørgsmålet jeg har er egentlig: Virker det?

Smid gerne en kommentar hvis du selv er kommet videre ved at flytte eller bare har nogle andre brugbare tanker om det.


Edit: Jeg kom knapt nok igennem folkeskolen så det er en erhvervsuddannelse (start gf2) i Århus jeg evt. starter på. Jeg ved hvilket ry erhvervsuddannelserne har i København, så spørgsmål #2 er: Har de det samme i Århus?

_________________
Jeg kan ikke foredrage politisk korrekthed.
Politisk korrekthed < idiotisk racisme.

I det mindste siger de hvad de mener og er ikke bare nikkedukker.


Senest rettet af Fuckhvorduerfra 10 jan 2019 22:36, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2019 16:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
For nogle virker det. Problemet når du bor i København er, at hvis du flytter til en lille by med færre fristelser kan det være du vil røvkede dig, og det får man det ikke bedre af.

Jeg tror at dér hvor det virker er i de situationer hvor folks problemer meget direkte skyldes dem de omgås - fx et bandemiljø eller lignende.

Jeg har ikke selv været i sådan en situation, men det er mine $0,02

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2019 16:39 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Om det virker er op til dig selv - vi har en tendens til at at opsøge det velkendte.
Jeg flyttede først til Kbh for at komme væk fra gansterne og det vilde liv i Jylland, jeg ville ha en universitets uddannelse, men droppede ud efter et år og endte med at hænge ud med folk som gjorde det samme som vennerne i Jylland.
Gjorde nyt forsøg og tilbage til Jylland ny by, ny uddannelse, men endte i samme fortælling.
Det som gik galt var jeg prøvede at gøre det selv, kvitte stofferne, få en uddannelse osv, men det var jeg slet ikke stærk nok til og hashen blev skiftet ud med stærkere sager.
Køb narko, sælg narko og fremfor alt tag narko. Det blev mere og meee uhåndterligt psykisk.
Sådan var det i mange år indtil jeg brækkede ryggen i endnu en bilulykke, hvilket blev starten på at jeg tog til lægen og spurgte om hjælp, hvilket jeg fik via en henvisning til misbrugscentret.
Min pointe er spørg om hjælp først, få styr på misbruget og derefter ny by og uddannelse.
Alt det bedste til dig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2019 17:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2018 20:30
Indlæg: 63
Tak for svar til jer begge, det modtages med kyshånd og værdsættes at i tog tid til at skrive et svar.

Jeg har prøvet flere forskellige misbrugstilbud, det virker et kort øjeblik før jeg falder tilbage i gamle vaner når "vennerne" frister og staden er så tæt på.

Grunden til at jeg bringer det nu er at jeg har fået en mulighed for at starte på en uddannelse i Århus med start om en uge og med tilhørende skolehjems lejlighed til under 2k om måneden.

Jeg er med på at der ingen garantier er for det bliver bedre i Århus for det er selvfølgelig også en stor by med fristelser. Men jeg kender den slet ikke som min egen baglomme og kender ingen folk i den der kunne få mig på afveje. Derudover har jeg lidt familie i andre jyske byer tæt på der vil kunne fungere som et support netværk.

_________________
Jeg kan ikke foredrage politisk korrekthed.
Politisk korrekthed < idiotisk racisme.

I det mindste siger de hvad de mener og er ikke bare nikkedukker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2019 20:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Det lyder da som om det er et forsøg værd, at tage til Århus.
Men det er også muligt at blive i København.
Problemet nævner du selv i dit seneste indlæg "falder tilbage i gamle vaner når "vennerne" frister". Hvis ens venner konstant ryger/tager narko og man fortsætter i det miljø, selvom man vil stoppe, bliver det langt sværere, end slet ikke at ses med de mennesker.
Så om du tager til Århus eller ej, så skal du nok prøve at opsøge nogle nye omgangskredse, hvor du kan møde mennesker med andre interesser end narko. Du kan f.eks. begynde til en sport, begynde at lære musik et eller andet sted eller noget helt andet.

Det vigtigste er nok at møde nogle folk der ikke kommer til at friste. :)

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2019 20:21 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Du er træt af hvordan livet er nu, så tag og giv det et skud. Brug din familie til at møde mennesker du kan danne sunde relationer med. Plus self studiet, fordyb dig i det og lad vær med at opsøg de mennesker du plejer når du møder dem os i forbindelse med studiet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2019 20:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Altså, skulle du ende i uføre med nogle nye kammerater, så kan man da i det mindste sige at du får udvidet dit netværk, alene dét skal man ikke undervurdere. Håber du får det sjovt med hvad end du vælger :)

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2019 21:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2018 20:30
Indlæg: 63
Tak til alle for jeres syn og meninger. Der sættes pris på det.

@Læbepomaden du fik mig til at flække med din kommentar. Det er vigtigt altid at se tingene fra den positive side.

_________________
Jeg kan ikke foredrage politisk korrekthed.
Politisk korrekthed < idiotisk racisme.

I det mindste siger de hvad de mener og er ikke bare nikkedukker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2019 22:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2018 20:30
Indlæg: 63
Har faktisk overvejet en workaway men kom frem til at jeg desværre er for materialistisk til at det ville fungere uden at jeg modtager en reel lønseddel.

PS grineren tekst du har

_________________
Jeg kan ikke foredrage politisk korrekthed.
Politisk korrekthed < idiotisk racisme.

I det mindste siger de hvad de mener og er ikke bare nikkedukker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2019 22:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2018 20:30
Indlæg: 63
På de rette tider kan kraftige lussinger være ret så hjælpsomme. Thank god for the wrath of a dissapointed woman.

_________________
Jeg kan ikke foredrage politisk korrekthed.
Politisk korrekthed < idiotisk racisme.

I det mindste siger de hvad de mener og er ikke bare nikkedukker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2019 19:23 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Hva endte du med at beslutte? Sprang du ud i flytningen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2019 19:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2018 20:30
Indlæg: 63
Jeg venter bare på et officielt optagelsesbrev, giver dem et kald imorgen før lukketid hvis jeg ikke har modtaget noget inden.

Rent mentalt (tror jeg) er jeg klar på det men samtidig er det også skræmmende for det vil være en forandring på alle måder. Jeg har kørt igennem Århus én gang for mere end et årti siden og det er så mit reelle kendskab til byen.

Men rent praktisk er jeg slet ikke for hold da kæft der er mange ting der skal ordnes først og realistisk set skal jeg nok tilbage til København de første par weekender for at kunne nå det hele.

_________________
Jeg kan ikke foredrage politisk korrekthed.
Politisk korrekthed < idiotisk racisme.

I det mindste siger de hvad de mener og er ikke bare nikkedukker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2019 21:03 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Fedt du giver det et skud.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2019 21:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2018 20:30
Indlæg: 63
Det er på tide at jeg kommer videre. Been there, done that. What's next? The schoolbench

_________________
Jeg kan ikke foredrage politisk korrekthed.
Politisk korrekthed < idiotisk racisme.

I det mindste siger de hvad de mener og er ikke bare nikkedukker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2019 01:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2013 03:46
Indlæg: 146
Geografisk sted: Sumpen
Uden at skulle gå for meget i detaljer... Århus er ikke det bedste move, hvis du vil stoppe med at ryge/tage narko :eyes:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2019 03:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2018 20:30
Indlæg: 63
Min akilleshæl er cannabis og uden at overdrive kan jeg vist godt sige at København har nordens største og mest tilgængelige hashmarked.

_________________
Jeg kan ikke foredrage politisk korrekthed.
Politisk korrekthed < idiotisk racisme.

I det mindste siger de hvad de mener og er ikke bare nikkedukker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2019 13:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2018 20:30
Indlæg: 63
Wee så modtog jeg optagelsesbrevet - mindre end et døgn før skolen starter... Og skolehjemmet er jeg lige pludselig ikke berettiget til. Halleluja.

_________________
Jeg kan ikke foredrage politisk korrekthed.
Politisk korrekthed < idiotisk racisme.

I det mindste siger de hvad de mener og er ikke bare nikkedukker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2019 14:53 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Jævn træls for at sige det på jysk :( hva går du så?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2019 17:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Hvis det er helt skrald det hele pga. Skolehjemmet, vil jeg anbefale noget vikararbejde. Kan være den maksimale bund at lave, men fks. Rengøring på skoler alene sent om aftenen kan være næsten meditativt for nogle mennesker.

Hvis du stadig er opsat på skole i Århus, kan man også let finde billigere uden for Århus C til billige penge, men samtidig med god adgang til offentligt transport.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2019 19:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2018 20:30
Indlæg: 63
Skolehjemmet var en ret vigtig del af puslespillet grundet den korte forbedredelsestid jeg havde - søgte ind 8 dage før start, fik svar idag og den starter imorgen.

Jeg har talt med et familiemedlem der bor en times tid fra skolen og jeg må godt bo der men hun er væk til på mandag og hendes naboer/venner har ikke en ekstra nøgle.

Det ville ikke blive noget fast, blot i en overgangsperiode til jeg kan finde en lejlighed hvilket vil tage lidt tid men det burde ikke blive noget problem da jeg har en lejelejlighed centralt i København at bytte med.

I mit optagelsesbrev står der at hvis man bliver væk på introdagen vil man miste sin plads. Jeg skriver selvfølgelig en mail eller ringer og forklarer situationen.

Men hvor hårdt tror i at de håndhæver den regl?

Jeg har lavet al slags vikararbejde deltid de senere par år og jeg er ved at brække mig over de manuelle, kedelige og dårligt betalte jobs.


Edit: Såfremt jeg stadig har pladsen på mandag er det stadig min intention at starte. Af gode grunde har jeg ikke mulighed for at stå i Århus imorgen kl 8. Lidt modstand er forventet og jeg regner med at møde meget mere før alt er sagt og gjort. Fra 10g dagligt til 0, fra engangsmobiler til abonnement, fra the high life til livet på su. Alt andet end at møde modstand på vejen ville være mærkeligt og totalt urealistisk.

Edit2: jeg kigger ret bredt, f.eks Skanderborg og lign. (wtf troede aldrig jeg skulle sige det) så længe der er offentlig transport tæt på.

_________________
Jeg kan ikke foredrage politisk korrekthed.
Politisk korrekthed < idiotisk racisme.

I det mindste siger de hvad de mener og er ikke bare nikkedukker.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team