Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:20


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 jan 2019 03:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej med jer

Som overskriften indikerer har jeg over det sidste år opbygget resistens overfor den behagelige/lammende rus ved kodein. For 1 år siden kunne 100 mg være rigeligt. Idag får jeg ikke den samme rus ved bare 200 mg. Bliver dog stadig træt som også er en del af formålet..

Da jeg har sat mig en personlig grænse på Max 2 gange pr måned og Max dosis på 210-240 mg pr gang så ville jeg høre om i har prøvet at genvinde følelse/rus? Jeg har ingen problemer med at vente overhovedet - men hjælper det? Spørger ikke i desperation, men mere fordi jeg gerne vil spare på det, have mest ud af det og blive klogere på emnet :)

Ps: forleden tog jeg 120mg en aften hvor jeg havde haft en heftig dag. Jeg havde spist mindre kcal mæssigt den dag end den hvor jeg indtog 200 mg og de 120mg virkede kraftigere. Er der nogle "showstoppere" af mad man måske ikke skal spise, eller er det mængden af mad? Eller har det intet at sige med mad og bare været en tilfældighed?

Tak! Peace :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2019 14:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Ja, du skal bare holde lidt længere pause, så falder tolerancen igen, og du vil blive ligeså påvirkert som i starten.

Mht. dit sidste spørgsmål, så er der en række ting der kan potentiere kodein (og andre opioider). Grapefrugt/juice gør for eksempel - kan ikke lige huske de andre. Hvis du vælger at bruge disse midler, så vær opmærksom på at du self skal indtage mindre af stoffet, da du ellers risikerer at effekten bliver alt for forstærket. Men det er nok meget klogt at gøre sig lidt klog på hvilke midler det drejer sig om, når man indtager opioider. Ellers kan man ende med en for kraftig dosis, hvis ikke er klar over at man rent faktisk har indtaget noget der kan potentiere stoffet

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2019 20:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej - tak for svar. Jeg prøver at køre en måneds tid uden og se hvad der sker ved det.

Tak for det :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2019 21:24 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
hej freddy90
det kunne være ret fedt hvis du vil være en guttermand og vende tilbage og fortælle om det virkede :)
mvh S

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jan 2019 00:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej S - det skal jeg gøre. Vender retur om 4-5 uger :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jan 2019 07:11 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Også skal det vel lige nævnes, at du nu kender rusen, så "wow-effekten" vil aldrig blive som i starten, ligegyldigt hvad =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jan 2019 20:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 dec 2018 15:58
Indlæg: 17
Giver hopIFjordeN ret. Det bliver aldrig det samme som den indledende forelskelse.

Endvidere ændrer rusen sig også i takt med øjet dosis - som du selv nævner til at være mere sederende. Til potentiation kan jeg anbefale kinin. Det forstærker, men subjektivt synes jeg rusen ændrer sig til at føles mere 'beskidt'. Det samme gælder grapefrugt-tricket.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2019 01:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej.. Eksperimentet om at vente er sat på hold.. Jeg er blevet syg og hoster meget og har ironisk nok fået det til at stoppe hosten.. Jeg indtager over de næste 5-6 dage 150-200mg dagligt.. Lyder det voldsomt? Hvad er jeres egne erfaringer? Hvor tit og hvor længe har i gjort det? Og hvor meget af gangen..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2019 11:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Hej Freddy90.

Ud fra personlige erfaringer vil jeg anbefale dig ikke at bruge det medicinsk, hvis du samtidig går og bruger stoffet rekreationelt. Grænsen mellem de to kan være flydende, da man meget let kan overbevise sig selv om at indtaget er i orden, da man jo bare benytter det medicinsk. Hvorefter man oftere vil opleve at have et 'medicinsk' behov. Derved undgår man at rykke de grænser man har sat sig om begrænset indtag. Jeg oplevede fx oftere og oftere at have ondt i ryggen, mens min trang til opioidernes rus også steg, endte så med at blive afhængig af tramadol. Hjernen kan være tricky, specielt når det handler om opioider.
Det tyder også på at du nu er oppe i rekreationelle doser, selvom du skulle forestille at bruge det medicinsk, og det burde måske få alarmklokkerne til at ringe.
Kan du ikke undvære det? Snuppe nogle strepsils i stedet? Under alle omstændigheder bør du nok tage en lang pause fra rekreationelt brug efter denne omgang.

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2019 11:16 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Heh, nu er der allerede en grund extra til at tage det der har sneget sig ind. Man kan altså hurtig rationalisere et øget forbrug af de her bæster og det er ikke helt umuligt at hosten/snuen kommer som abstinens symptom

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 feb 2019 01:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej med jer - tak for jeres indlæg og råd. Jeg lover jer, så snart min feber er nede så kvitter jeg det for en god periode. Og her tænker jeg mindst 3 mdr. Bare for at vise mig selv at jeg kan.. Og jer. Jeg vil melde ærligt ud tilbage, hvis jeg falder i. For vi kan og skal jo hjælpe hinanden herinde :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team