Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:52


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 03 feb 2019 10:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 feb 2019 10:46
Indlæg: 12
Kære alle.

Efter at have taget mod til mig, kommer her et indlæg.
Jeg har gennem flere år taget Oxy (i kæmpe doser 200-300 x 2-3), hvorefter jeg skiftede til Metadon. Det har jeg også brugt massivt (60-100 x 2-3) men det er lykkedes mig at trappe ned på 5 mg x 3 og nu har jeg ikke flere. Og her ligger jeg så, syg, med en krop der gør ondt i alle ender, leder og kanter, jeg græder og kan ikke holde ud at være i min egen krop, da det kribler og krabler i hele kroppen. Jeg er med på at jeg har været langt ude og er kommet langt ned ved egen hjælp, men jeg kunne godt tænke mig at vide om cannabisolie kan tage toppen at alt det her ubehag? Og i så fald, hvilken slags?

På forhånd tak - RUD.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2019 11:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
Jeg tog 50-60mg oxycontin hver dag i en lang periode. Jeg var meget afhængighed, men slet ikke oppe i de dosiser du skriver.. Jeg tog en kold tyrker, hvilket jeg ikke kan anbefale, men jeg fandt noget THC-olie midt i mit forløb og begyndte at spise 1g morgen og aften, og det hjalp ekstrem meget! Ud af alt jeg har eksperimenteret med, så er kæmpe mængder oral THC det jeg foretrækker! Udover det syntes jeg CBG hjalp lidt. Som om det gav en smule indre ro og hjalp lidt på benene. CBD derimod syntes jeg ikke rigtig gjorde nogen forskel overhovedet. Jeg prøvede full spectrum dab/ryst og hash af det, samt af bage en kombination af alle ting.

Held og lykke. Der venter sig en bedre fremtid forude.

Edit: Udover THC-olie så fandt jeg mad til at virke bedst. Hvis jeg konstant proppede mig med kæmpe mængder THC og sørgede for at spise (på trods af kvalme og ubehag) uanset om det tog mig 2 timer at spise 20% af et rugbrød, så var det for mig vejen frem. Så snart ens maven er fyldt op, så gør det abstinenserne langt mindre. Foruden disse to ting; så undgå koffein og alkohol. Brug masser af Imodium til maven! Da de er afhængighed af Metaton som desværre går på mange brede recepter i hjernen, så kan du med fordel også bruge Gabapetin, da dit gabba systen også kommer til at være trykket. Du kan læse mere om det i en tråd skrevet af Naf herinde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2019 11:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 feb 2019 10:46
Indlæg: 12
Tak for svar. :D Hvad er CBG? Jeg er ikke så velbevandret i disse termer. THC ved jeg godt hvad er og er også primært det jeg havde tænkt som “løsning”. Jeg har også nogle Diazepam liggende, men dem bliver jeg helt lammet af - på den dårlige måde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2019 13:24 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Hej RUD!
CBG er cannabigerol!..
husk at du er tættere på målet end det føles.. -hold skruen lige i vandet! :hjerte:
mvh S

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2019 13:37 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Tag og bestil et par hundrede gram Kratom hjem og nedskaler langsomt over en måned så burde du være så godt som abstinensfri. Og Immodium kan nemlig også hjælpe da det aktive stof Loperamid reelt er en slags Fentanyl med et ekstra molekyle på som gør at det i meget lille grad krydser blod-hjernebarrieren. Immodium kan derfor tage lidt af abstinenserne til en kort forveksling men kan ikke anbefales med HR (Harm Reduction) for øje, da det øger chancen for hjerteproblemer ret kraftigt. Dog kan det måske lindre en smule indtil din Kratom ankommer, hvilket sjældent tager mere end et par hverdage. Det er den mest smertefri og IMO problemfri løsning jeg kan se, men der er selvfølgelig også misbrugscenteret som måske kan hjælpe med noget Burprenofin eller lign. men det er ikke alle som ynder at være i hænderne eller i samarbejde med dem, hvilket i mange tilfælde også giver mening.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2019 13:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 feb 2019 10:46
Indlæg: 12
Tak for svar, det sætter jeg stor pris på. Jeg har ikke megen tid at løbe på, da det sidste 1,5 døgn har været stride. (Jeg er en pussy mht abstinenser). Så jeg tænker at THC er det eneste jeg kan gå fat i idag?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2019 13:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 feb 2019 10:46
Indlæg: 12
gå = få


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2019 15:53 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Du kan købe Immodium stort set alle steder med håndkøb, og det kan potentieres med Grapejuice, men det er kun i nødstilfælde det skal bruges, og det håber jeg du forstår. Abstinenser er ikke sjove og er ikke noget at spøge med, så lad ikke andres brave fortællinger om deres kampe, gøre at du ikke accepterer seriøsiteten i dette. Mange bliver afhængige på to fronter, glæden ved rusen og frygten for abstinenser.

Kratom tager som sagt typisk et par dage for at ankomme til DK men er nok det bedste at hoppe over på til en afveksling.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2019 16:21 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
en god fed er nu også noget der kan hjælpe til at få ro på.. -er du vant til thc RUD?..

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2019 17:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 feb 2019 10:46
Indlæg: 12
Alene det at skrive med jer bedrer det her snot. Jeg har taget konsekvensen af mit forbrug, sidenhen galopperende misbrug, og skiftet levevej. Jeg hverken ryger eller drikker, men tænker THC i dråbeform eller Kratom må være løsningen lige nu og her. Kratom virker bare som noget man/jeg skal holde nallerne fra. For havde jeg haft mere medicin tilbage, så havde jeg ædt rub og stub. Jeg kan ikke styre det. Og det er den psykiske afhængighed + frygten for abstinenser der har holdt mig i det. Rusen er for længst væk, det er flere pr siden jeg har mærket noget til den slags (på Metadon og Oxy) Jeg husker at jeg kunne gå på vandet, da jeg tod de første 5 mg Oxy i forbindelse med en operation for 8 år tilbage. Der er jeg ikke længere. Langt fra.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2019 06:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 feb 2019 10:46
Indlæg: 12
Puha, endnu en nat uden søvn, med spasmer i arme og synes ikke at THC’en hjælper det store.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2019 06:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 feb 2019 10:46
Indlæg: 12
*rettræde, spasmer i arme og ben.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2019 11:22 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
THC kan måske hjælpe på de meget sene abstinenser med snerten af uro som i nogle tilfælde kan få folk til at begynde igen.. Når der er tale om så store doser Metadon og du er trappet ned uden hjælpemidler så skal der skrappere sager til før du får en smule lindring. Der er desværre ikke meget andet at gøre end at bestille noget Kratom hjem, hvis ikke du vil i behandling igennem misbrugscenteret. Ellers skal du ride den af, men Metadon er notorisk grel, da abstinenserne godt kan trække betydeligt længere ud. Indtil din Kratom kommer tag og smid 5 Loperamid, 3-5 Kodymagnyler og et glas Grapefrugtjuice indenbors. Det burde kunne give dig lidt søvn. Man kan desværre ikke bruge alkohol eller THC til svære opiatabstinenser ligesom man ikke kan bruge Opiater til svære Benzodiazapinabstinenser.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2019 12:27 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Føler med dig! Trøst dig med det vender lige om lidt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2019 13:34 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Hej rud!
Jeg kan anbefale dig at få nok med vand og go mad, sex og motion.. -det der tit stryges først når et misbrug tager fat..
Hvis du har energi til at komme afsted til noget, så gør det! ta en tur i den lokale svømmer, besøg en ven, læs en bog, hvadsom helst.. adspredelse er efter min erfaring nøglen til at få tankerne og tiden til at arbejde for dig..
En simpel kop urtete med store mængder kamilleblomst er noget jeg selv har brugt, sammen med et par te-breve fra mærket Pukka (relax) i.. -som en varm virksom drik, istedetfor kaffe.. det er nemt og ofte til at finde i den lokale butik..
Sæt nogle delmål for hver dag..
skriv/spørg løs herinde..
jeg skyder lidt løst rundt her -men håber at der er noget som du kan bruge :)
mvhS

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2019 14:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 feb 2019 10:46
Indlæg: 12
TAK! Det kommer egentlig lidt bag på mig at jeg bliver “så ramt”. Det her er vand i forhold til sidste gang jeg var nedlagt. Men her har jeg nøje planlagt aftrapningen, så jeg de sidste 5 dage tog Metadon 5 mg x 2-3 + 20 mg Oxy p.n og de sidste 2 dage 1-2 x 5 mg Meta. Den manglende søvn og uroen/den sintrende/kriblende fornemmelse er frygtelig.
Jeg prøver at bestille Kratom og indtil da, som må THC + Loperamid sjussen være vejen ud. Sikke noget rod!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2019 14:21 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Det er nok grundet at Metadon har så lang en halveringstid og en hurtig udtrapning bliver aldrig smertefri på Metadon og efter hvad jeg har hørt slåsser folk tit med få mg. pr måned i deres nedtrapningsplan. Det er bedst at finde så mange strains af Kratom som du kan og så begynde at veksle imellem dem så du ikke udvikler tolerance for en enkelt slags. Det gør at du godt kan tage en forholdsvis stor opiat-tolerance og på kort tid komme over på Kratom, og derefter på kort tid komme ned på minimale doser og derefter være helt clean, uden at få abstinenser i nogen synderlig grad.

Og som STWOD siger så begynd at få en masse andre gode ting ind i dit liv imens da det speeder processen gevaldigt op. Få en hobby, begynd til noget sport, begynd at spise sundt, se dine venner/familie noget mere osv. osv. osv.

Hvis du ikke kan holde dig helt på måtten med opiaterne så er det også helt fint, og husk at en smule Kratom om dagen indtil du lige får fødderne på jorden igen, sammen med en masse sunde og gode vaner og aktiviteter, er langt bedre end store doser Metadon og en masse usunde eller ubæredygtige vaner såvel som sideproblemer som det økonomiske.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2019 14:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 feb 2019 10:46
Indlæg: 12
Jeg har ikke flere opiater og har heller ikke skulle bruge penge på at skaffe dem. Det er formentlig også derfor at det er gået sådan. Jeg kaster hverken op/har diaré eller noget andet i den dur. Kun myrer i hele kroppen og ingen søvn på 4. døgn nu. Tak for jeres råd - det hjælper. Meget. For jeg skal ikke forbi misbrugscenteret, det vil få alt for store konsekvenser.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2019 14:40 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Kratom er også et mildt Opiat men har både antagonister og agonister, hvilket betyder at den faktisk både binder til dine opiod-receptorer og også fjerner bindingerne til dem, som Morfin præparater kan have haft så godt et greb om. Lidt som en slags vag Naltraxone ikke kun fjerner rusen men også giver den på samme tid.


Godt at høre du "kun" har kriblen og krablen tilbage, så er du ovre den intense del, selvom det også kan være en slags tortur når det går ud over nattesøvnen på den måde.

Så lidt da, glad for at du kan bruge os. Og forståeligt med misbrugscenteret det er ikke alle cases hvor det giver mening at inddrage dem, desværre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2019 15:13 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Prøv og sæt noget Niels Larsen på i aften når du skal sove. Det er en meditation hvor man guides til at slappe af og falde i søvn.
https://www.bog-mystik.dk/sov-nar-du-vi ... musik.html
Du kan nemt finde den gratis.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team