Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:46


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Sömnmedel
Indlæg: 09 jun 2002 17:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jun 2002 01:01
Indlæg: 4
Geografisk sted: Sverige
Hej, jag är svensk och jag undrar om det finns något lagligt sömnmedel som man kan köpa i danska apotek. Om så är fallet är det sömnmedel som fungerar?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2019 23:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 feb 2019 00:16
Indlæg: 12
Geografisk sted: Atlantis
Du ka ø hente i Pussycat køb poppers amyl nitrate gamle homo medicin det dælme dejlig
GOD HR


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2019 08:38 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Kusse kurt skrev:
Du ka ø hente i Pussycat køb poppers amyl nitrate gamle homo medicin det dælme dejlig
GOD HR

Nej, det er ikke god HR, men derimod et elendigt råd i forhold til hans forespørgsel.

Jeg kender ikke markedet for, eller effekten af, lovlige søvnpræperater da jeg stort set aldrig har brugt dem, og det er 10+ år siden - men der er fx forskellige kosttilskud som indeholder baldrian og melatonin.

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2019 11:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 feb 2019 00:16
Indlæg: 12
Geografisk sted: Atlantis
Frugthat skrev:
Kusse kurt skrev:
Du ka ø hente i Pussycat køb poppers amyl nitrate gamle homo medicin det dælme dejlig
GOD HR

Nej, det er ikke god HR, men derimod et elendigt råd i forhold til hans forespørgsel.

Jeg kender ikke markedet for, eller effekten af, lovlige søvnpræperater da jeg stort set aldrig har brugt dem, og det er 10+ år siden - men der er fx forskellige kosttilskud som indeholder baldrian og melatonin.



Man bliver søvnig af poppers og sover rigtig så helt et elendigt råd, ville jeg ikke kalde det. Det er god HR


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2019 12:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Baldrian melatonin passionsblomst-ekstrskt er nogle få muligheder. Synes poppers til søvn virker dumt, men har ikke erfaring med det sjååå..

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2019 14:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Kusse kurt skrev:
Frugthat skrev:
Kusse kurt skrev:
Du ka ø hente i Pussycat køb poppers amyl nitrate gamle homo medicin det dælme dejlig
GOD HR

Nej, det er ikke god HR, men derimod et elendigt råd i forhold til hans forespørgsel.

Jeg kender ikke markedet for, eller effekten af, lovlige søvnpræperater da jeg stort set aldrig har brugt dem, og det er 10+ år siden - men der er fx forskellige kosttilskud som indeholder baldrian og melatonin.



Man bliver søvnig af poppers og sover rigtig så helt et elendigt råd, ville jeg ikke kalde det. Det er god HR


Ved du hvad HR betyder Kusse Kurt? Bare fordi det gør en søvning er det sgu da ikke = det er god HR.

Men bliver også træt af Benzo er det så også god HR bare at forslå det?

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2019 08:59 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Kusse kurt skrev:
Frugthat skrev:
Kusse kurt skrev:
Du ka ø hente i Pussycat køb poppers amyl nitrate gamle homo medicin det dælme dejlig
GOD HR

Nej, det er ikke god HR, men derimod et elendigt råd i forhold til hans forespørgsel.
Jeg kender ikke markedet for, eller effekten af, lovlige søvnpræperater da jeg stort set aldrig har brugt dem, og det er 10+ år siden - men der er fx forskellige kosttilskud som indeholder baldrian og melatonin.

Man bliver søvnig af poppers og sover rigtig så helt et elendigt råd, ville jeg ikke kalde det. Det er god HR

1. Forklar venligst hvordan det er skadesreducerende at anbefale en helt anden stofgruppe end den trådstarter ønskede?
2. Poppers er ulovligt (liste E); igen, skudt ved siden af trådstarters ønske.
3. Poppers er ikke et søvnmiddel. Det er muligt at du bliver træt af det, men det er langt fra alle, og formentlig kun i ganske kort tid. Hvis det skulle bruges som sovemiddel, tror jeg, at man(/jeg) ville få ondt i hovedet inden

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2019 10:15 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Poppers som sovemiddel er helt hen i vejret at foreslå - WTF, helt ærligt!!

Baldrian og humle er godt
Melatonin ligeså
Motion er bedst
Kan sagtens kombineres =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2019 22:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2003 02:01
Indlæg: 2386
Geografisk sted: NRBX
Melatonin er receptpligtig i DK og det har en tvivlsom effekt på personer under 55 år. Ikke at sige at det ikke virker for nogen, men der er ingen garanti. Dog kan det hel sikkert hjælpe personer med døgnrytme forstyrelser. Men det kan ikke bruges som indsovningsmiddel af alle.

Baldrian og humle har jeg ingen erfaring med, men det skulle hjælpe lidt. Dog først efter 2-3 uger.

Det mest effektive er hård fysisk arbejde og motion og frisk luft og en evt. i en kombination af nogen af nævnte middel Det ville jeg give dig ret i. Men det er ikke alle der har mulighed for det.

Jeg vil også mene at en af de vigtigst ting er at finde ud af hvad søvnproblemerne skyldes. Hvad er årsagen også arbejde med det

_________________
Den røde knap →


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2019 10:46 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Baldrian/humle kombien er altså guld. Nu er jeg selv blevet frabedt at tage den længere af min læge pga. interaktioner med noget medicin, men sådan en pille/the før sengetid og så var jeg godt på vej til drømmeland 20-30 minutter efter, det var min ‘go-to’ i lang tid. Derudover er et godt trick at slukke lyset 1,5 time før sengetid, hvis du endelig skal bruge skærm så skru ned så meget så muligt og sæt på ‘night-time’ indstilling, så du ikke bliver udsat for så meget blåt lys.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2019 14:44 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
snufkin skrev:
Jeg vil også mene at en af de vigtigst ting er at finde ud af hvad søvnproblemerne skyldes. Hvad er årsagen også arbejde med det


Meget, meget enig. Alle tilskud/præparater etc. er imo udelukkende symptombehandling. Klart at de kan hjælpe meget over tid, men ultimo er de en hæmmer for god kvalitetssøvn.. Det er desværre noget man skal øve sig i :D

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2019 17:04 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2003 02:01
Indlæg: 2386
Geografisk sted: NRBX
Plejadestjerne skrev:
Baldrian/humle kombien er altså guld. Nu er jeg selv blevet frabedt at tage den længere af min læge pga. interaktioner med noget medicin, men sådan en pille/the før sengetid og så var jeg godt på vej til drømmeland 20-30 minutter efter, det var min ‘go-to’ i lang tid. Derudover er et godt trick at slukke lyset 1,5 time før sengetid, hvis du endelig skal bruge skærm så skru ned så meget så muligt og sæt på ‘night-time’ indstilling, så du ikke bliver udsat for så meget blåt lys.


Det kunne være man skulle prøve det der baldrian/humle. JA det er klart at de ting man foretager sig i timerne op til man skal sove har stor invirkning:

Ingen stimulanser
Ingen skærme
Ingen lys
Ingen mad men heller ingen sult
Soveværelset temperatur skal være ikke for kold og ikke for varm
Sørg for kun bruge soveværelset til at sove i (udover sex)
Sørg også at det ikke roder for meget i soveværelset
Brug gerne lidt tid på noget rart og roligt
Lav nogen kropsopmærksomhedsøvelser eller mindfullness halløj

Ogås det vigtigt ikke at have kolde tær. Man har fundet ud af at der er en sammenhæng imellem kolde tær og falde i søvn. Derfor kan et varmt fodbad varmt anbefales. Hvis du ikke kan falde i søvn og du har kolde tær. Stå op igen og tag et varmt fodboad.

_________________
Den røde knap →


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2019 18:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 mar 2007 21:07
Indlæg: 691
Geografisk sted: KBH
Mange har god gavn af sederende antihistamin såsom phenergan.

_________________
The general form of a truth-function is [p¯,ξ¯,N(ξ¯)].
This is the general form of proposition.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2019 11:13 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2003 02:01
Indlæg: 2386
Geografisk sted: NRBX
Det har jeg prøvet. Det fungerer virkelig godt som søvndyssende middel. Jeg var hvertfald meget søvnig og træt i virkelig lang tid efter at have indtaget en enkel pille. Faktisk i to dage eller sådan noget.

Og det er også klart en af de negative ting ved antihistamin som sovemiddel. Det virker meget lang tid. Dog ikke på en der benzo zombie agtige måde. Man er bare træt

_________________
Den røde knap →


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2019 16:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 mar 2007 21:07
Indlæg: 691
Geografisk sted: KBH
snufkin skrev:
Det har jeg prøvet. Det fungerer virkelig godt som søvndyssende middel. Jeg var hvertfald meget søvnig og træt i virkelig lang tid efter at have indtaget en enkel pille. Faktisk i to dage eller sådan noget.

Og det er også klart en af de negative ting ved antihistamin som sovemiddel. Det virker meget lang tid. Dog ikke på en der benzo zombie agtige måde. Man er bare træt


Jeg har selv prøvet det et par gange for nyligt. Jeg blev også ubehageligt fjern i hovedet dagen efter. Så det giver jeg dig ret i. Alligevel hører det jo dog til de mildere midler, og det var derfor, jeg alligevel ville anbefale det.

_________________
The general form of a truth-function is [p¯,ξ¯,N(ξ¯)].
This is the general form of proposition.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2019 23:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
Jeg får mine urter som tea (sleepytime extra) eller igennem solar-rays vitaminpiller "Sleep Blend" gerne en kombo af hver. Desuden syntes jeg magnesium citrat er godt før sengetid til at tage muskelspændinger sammen med l-theanin.

Jeg har forsøgt mig med antihistaminer, og fandt hvis jeg selv skal sige det, en lille guldfugl - "Doxylaminsuccinat" som godt og vel ikke kan fåes i danmark, men i flensborg under navnet "Hoggar Night" i 25mg tabletter. Det er dog noget specielt med lige det histamin, så den må absolut ikke overdrives - står også en advarsel på med maks antal pr mdr. Men til en slem nat hist og pist skader vidst ikke.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team