Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:34


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Pakke post
Indlæg: 15 mar 2019 19:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 feb 2019 16:11
Indlæg: 27
Ved ikke om jeg overtræder reglerne , men nogle der ved om post der er sendt i dk til dk bliver tjekket / scannet for forbudte ting ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2019 20:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Det kan du tro de gør. I hvilken grad er svært at sige.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2019 20:46 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Kommer an på hvilket land det bliver sendt fra

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2019 20:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 feb 2019 16:11
Indlæg: 27
Mener når det ikke kommer ud af danmark, bare en anden by ..
Med f.eks dao ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2019 23:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
Alt post uanset til- og fra destination bliver kontrolleret via stikprøver af Told og skat, i et ukendt omfang. Der er yderligere (decideret) kontrol på post fra enkelte høj risiko lande, fx Holland og meget kontrol på alt der skal told- og afgift belægges (kina, asien, usa ovs).

Indenrigspost og går igennem en kortere transport kæde, og krydser ingen grænser så ja det vil umiddelbart være den sikreste metode. Det er dog med kæmpe undtagelse, da der som sagt laves stikprøver på indenrigspost(hoved- og sorteringslagrer) og det også heraf kan blive konfiskeret.

Vojens - Åbenraa er bedre er Maspalomas - Skagen. :? :mrgreen:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2019 00:25 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg er helt enig med Endorfiner. Jeg føler mig mere tryg ved at få tilsendt ulovlige stoffer fra et andet sted i Danmark, end fra udlandet, men 100 % sikkert er det ikke. Jeg vil tilføje at piller og kapsler er mere usikkert end pulver og krystaller. Det er mit indtryk at tolderne lettere kan spotte pillerne og kapslerne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2019 14:15 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Det er også det jeg har deduceret igennem årene, at de simpelthen har en scanner som reagerer på piller og kapsler, og selv ordre fra EBay med kapsler ryger stort set altid til told hvor pulver yderst sjældent gør.

Sverige har et stort darknet markede og det er da også bedre at bestille fra end Holland selvom de ikke altid kan konkurrere med de Hollandske priser, så er du i det mindste lidt mere sikker. Men igen undgå piller, tabletter og kapsler og gå efter dem som har fået gode reviews på deres stealth. Der er også nogle gange du kan betale ekstra for super-stealth hvilket godt kan betale sig hvis du bestiller større mængder.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2019 14:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 maj 2008 19:24
Indlæg: 242
Geografisk sted: Snurrestrup
Nafets skrev:
Det er også det jeg har deduceret igennem årene, at de simpelthen har en scanner som reagerer på piller og kapsler, og selv ordre fra EBay med kapsler ryger stort set altid til told hvor pulver yderst sjældent gør.

Sverige har et stort darknet markede og det er da også bedre at bestille fra end Holland selvom de ikke altid kan konkurrere med de Hollandske priser, så er du i det mindste lidt mere sikker. Men igen undgå piller, tabletter og kapsler og gå efter dem som har fået gode reviews på deres stealth. Der er også nogle gange du kan betale ekstra for super-stealth hvilket godt kan betale sig hvis du bestiller større mængder.


Af ren nysgerrighed: Hvad indebærer stealth- og superstealth indpakning? Send gerne pb med dine erfaringer, såfremt hemmelighederne ikke skal se dagens lys :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2019 16:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 14:07
Indlæg: 34
Jeg er ret sikker på at post sendt fra DK til DK - dvs ikke krydser nogen grænser er omfattet af brevhemmelighed og kun kan åbnes af andre med en ransagningskendelse eller hvis modtageren giver lov. Det gælder sjv uanset om det er et brev eller en pakke. Skat har mig bekendt kun hjemmel til at checke post der kommer ind i landet og posten selv checker ikke pakker for ulovligheder - muligvis undtaget noget sikkerhedsrelateret der kunne ramme postens medarbejdere feks noget apparatur der detekterer sprængstoffer.

Jeg har heller aldrig hørt om nogen der har fået deres indenrigspost åbnet i en rutine-stikprøve. Kun at det er sket hvis man har været under efterforskning og der forelå en kendelse.

Det kan selvfølgelig ikke udelukkes at en hundepatrulje fra tid til anden også checker tilfældig indenrigspost og skaffer en kendelse hvis hunden markerer, men jeg tvivler på at det sker særlig tit om overhovedet. Det sker nok oftere at de ikke er pakket ordentligt så der går hul og indholdet drysser ud eller kan ses eller at den lugter så kraftigt at en postarbejder alarmerer politiet.

Ordentlig stealth betyder efter min mening mindst at pakken hvis den åbnes ligner noget legitimt. Endnu bedre at man kun vil opdage emnet hvis man på forhånd ved at der der og ideelt at det hverken kan ses på en scanner eller lugtes af en hund.

Feks LSD WOW (white on white - LSD på blotterpapir uden tryk og perforering) er næsten perfekt stealth ikke til at skelne fra bare papir.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2019 18:32 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Jeg har fået taget en pakke fra dk-dk. men har dog ikke hørt noget endnu


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2019 20:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 feb 2019 16:11
Indlæg: 27
Det lykkedes at få pillerne hjem uden problemer .
Men kan da bare håbe jeg er lige så heldig en anden gang :lol:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2019 13:50 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
SuperGreen skrev:
Jeg er ret sikker på at post sendt fra DK til DK - dvs ikke krydser nogen grænser er omfattet af brevhemmelighed og kun kan åbnes af andre med en ransagningskendelse eller hvis modtageren giver lov.

Det tror jeg ikke du har ret i. Hvis politiet for eksempel har begrundet mistanke om at du går rundt med en pistol, så har de ret til at undersøge det uden en ransagningskendelse. Noget tilsvarende må gælde for vores post. Hvis tolderne har begrundet mistanke om at et brev indeholder ulovlige stoffer, efter at have gennemlyst det, så har de ret til at åbne det (eller overlade det til politiet, som så har ret til at åbne det).

I min afstemning for et år siden tilkendegav to brugere, at de havde fået beslaglagt indenrigs-breve med ulovlige stoffer: https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 82&t=54246.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2019 15:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 14:07
Indlæg: 34
Indenrigspost skulle slet ikke komme omkring toldere eller blive rutinemæssigt gennemlyst. Toldere har ret til at gennemse sager der krydser grænsen de har ikke ret til at gennemse alt muligt andet der bliver flyttet rundt indenfor landets grænser.

Som ved sagen du nævner med pistolen skal der være begrundet mistanke. Altså enten er modtager eller afsender allerede under efterforskning eller der er noget ved pakken der gør den mistænkelig - feks at der er gået hul på den og der falder piller ud eller en kraftig lugt af hash eller lign.

I USA er langt den hyppigeste årsag til at indenrigspakker bliver gennemset at den der har pakket den har gjort det så ringe at de går i stykker under transporten og en postmedarbejder i den forbindelse ikke kan undgå at bemærke noget ulovligt indeni. Det sker nok også herhjemme selv om jeg ikke har set nogen tal over hvor mange indenrigsforsendelser der bliver åbnet og af hvilke grunde. Stenere er ind imellem ikke de mest omhyggelige eller præcise.

Lovgivningsmæssigt skal der foreligge en konkret mistanke for at åbne indenrigsforsendelser modsat udenrigs hvor der udføres rutine kontrol og alt må kontrolleres uden at der behøver at være en anledning.

Mere info her: https://da.wikipedia.org/wiki/Brevhemmelighed


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2019 14:02 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Lad os sige at alle brevene bliver scannet automatisk på en postcentral. Er det et brud på brevhemmeligheden? Det mener jeg ikke. Sålænge der ikke er nogen mennesker, der kigger med, kan det ikke være et brud på brevhemmeligheden.

Lad os sige at scanneren kan genkende breve med tabletter, som ligger i et symmetrisk mønster. Så er der begrundet mistanke om at brevene indeholder ulovlige stoffer. Derfor må politiet åbne dem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2019 14:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
SuperGreen

Stop dig selv.. :lol:

Selvfølgelig bliver indrigspost tjekket, der er et utal af brugere herinde incl undertegnet som har fået taget indrigsforsendelser. Så sent som for 1 mdr siden fik min kammerat taget en forsendelse med valium og hash (72 km transport strækning) og politiet mødte talstærkt op på hans bopæl 3 dage senere.

Selvfølgelig må de tjekke det? Så snart told og skat er på en postcentral, så tjekker de ALT incl. medarbejdere som arbejder på stedet. Jeg ved, jeg har set, jeg har prøvet det. Så snart en hund indikerer der er noget galt uanset forsendelse type, så må de tilbage hele piveriet.

Edit: Konkret mistænke = hund der reagerer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2019 17:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 mar 2019 12:22
Indlæg: 6
Endorfiner skrev:
SuperGreen

Stop dig selv.. :lol:

Selvfølgelig bliver indrigspost tjekket, der er et utal af brugere herinde incl undertegnet som har fået taget indrigsforsendelser. Så sent som for 1 mdr siden fik min kammerat taget en forsendelse med valium og hash (72 km transport strækning) og politiet mødte talstærkt op på hans bopæl 3 dage senere.

Selvfølgelig må de tjekke det? Så snart told og skat er på en postcentral, så tjekker de ALT incl. medarbejdere som arbejder på stedet. Jeg ved, jeg har set, jeg har prøvet det. Så snart en hund indikerer der er noget galt uanset forsendelse type, så må de tilbage hele piveriet.

Edit: Konkret mistænke = hund der reagerer.


Jeg har bestilt et brev med DMT indenrigs. Jeg tror ikke at hunde normalt bliver trænet til at sniffe DMT, men det ved jeg selfølgelig ikke.
Hvor stor vil du sige risikoen er, for at den bliver hapset?
Tak for hjælpen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2019 07:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 maj 2016 02:40
Indlæg: 24
Hej alle, faldt lige over tråden, så vil dele mine personlige erfaringer/teorier.

Har igennem en årrække bestilt forskellige stoffer/medicin fra udlandet.
1: È"er bestilt 3 gange fra Tyskland, og èn gang fra Holland ved et uheld, alle kom smertefrit.
2: Amfetamin ca. 10 gange, alle fra Tyskland, 2 blev opdaget i tolden, alle andre ingen problemer
3: Medicin. ca 20 gange ca 5 fra tyskland resten fra England. Ingen problemer overhovedet, det var diazepam og nogle få xanax.
4: Hash. 4-5 gange, alle fra England, ingen problemer.

Logisk tænkning: jo færre grænser, jo mindre risiko. Hold dig langt væk fra højrisiko lande som Holland, Spanien osv.
Som nævnt allerede i tråden så er stealth vigtigt, finder du en go' vendor så behold ham, også hvis
han er en smule dyrere.

Til sidst vil jeg lige nævne, at jeg en enkelt gang har fået konfiskeret en mindre pakke indenrigs.


-Nothing is illegal untill you get cut :offtopic:

_________________
-RYG DANSK, RYG DANSK, SIG NEJ TIL UDENLANDSK. STØT IKKE BANDERNE!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2019 07:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 maj 2016 02:40
Indlæg: 24
[quote="rygdansk"]Hej alle, faldt lige over tråden, så vil dele mine personlige erfaringer/teorier.

Har igennem en årrække bestilt forskellige stoffer/medicin fra udlandet.
1: È"er bestilt 3 gange fra Tyskland, og èn gang fra Holland ved et uheld, alle kom smertefrit.
2: Amfetamin ca. 10 gange, alle fra Tyskland, 2 blev opdaget i tolden, alle andre ingen problemer
3: Medicin. ca 20 gange ca 5 fra tyskland resten fra England. Ingen problemer overhovedet, det var diazepam og nogle få xanax.
4: Hash. 4-5 gange, alle fra England, ingen problemer.

Logisk tænkning: jo færre grænser, jo mindre risiko. Hold dig langt væk fra højrisiko lande som Holland, Spanien osv.
Som nævnt allerede i tråden så er stealth vigtigt, finder du en go' vendor så behold ham, også hvis
han er en smule dyrere.

Til sidst vil jeg lige nævne, at jeg en enkelt gang har fået konfiskeret en mindre pakke indenrigs.

-Nothing is illegal untill you get cut

_________________
-RYG DANSK, RYG DANSK, SIG NEJ TIL UDENLANDSK. STØT IKKE BANDERNE!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team