Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:11


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 mar 2019 20:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
hej,
det her er en lidt speciel forspørgelse men på et hospital oplever jeg at en kontaktperson giver mig benzoer og oxynorm i kombination som ikke er ordineret og hun påstår det er overlægen der mener jeg skal prøve noget nyt medicin

jeg ved på forhånd jeg skal være lidt varsom med det der for jeg stoler ikke på hende og ganske rigtigt slår drugtest ud på både oxy or bzo dagen efter

jeg hygget mig lidt på det og der skete ikke noget men jeg kunne godt mærke det var noget som slog hårdere end kodymagnyler for at sige det sådan.

kontaktpersonen skriver selv i journalen hun ikke kan kvittere for den medicin jeg skal have og at jeg ikke drikker vand til de piller hun udlevere så på den måde ved jeg at jeg kan bevise hun har gjort det.

mit spørgsmål er så jeg er vant til 10 mg oxy tre gange dagligt så det vil ikke røre mig at drikke lidt alkohol oenpå eller noget i den stil. men jeg har ingen erfaring med benzoer i kombination med oxy men hvor farlig er den blanding egentligt , jeg har læst mig frem til at den kan være dødelig.

det kan alkohol og tramadol /oxy også men det har jeg gjort mange gange uden der er sket noget. ikke at jeg siger det er en forsvarlig ting at gøre men jeg har gjort det mange gange.

jeg skal bruge jeres svar i forhold til når jeg udfærdiger en klage over det her. det er rart lige at vide inden man sætter noget på skrift hvad jeg har med at gøre.

der står naturligvis intet om hvad dosis og hvilke benzoer hun har givet mig. det har hun heller ikke oplyst mig.

takker for svar


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2019 19:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Hej IWA!
hvorfor er du sikker på at det var benzo?

hvordan så pillen ud? form, præg og farve..
og hvor længe virkede den ca i?

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2019 20:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
det er et halvt år siden så jeg husker ikke helt hvordan den så ud men mener den var rødlig i farve. den virker i lang tid for det slår ud på drugtest mindst 24 timer efter.

jeg blev baskeskæv og det er da også meget hyggeligt men det var ikke en fejl hun giver mig det.

det kan man se i journalen simptehen at den medicin jeg skulle have haft har hun ikke doseret og kvitteret for men har givet mig noget hun påstår ikke er benzoer for jeg spørger og så 10 mg oxyer som jeg selv beder om selvom jeg kun må få 5 mg.

jeg tåler ikke benzoer og det ved alle på afdelingen godt det står i mine papir så der kan ikke nogen god grund til at jeg har fået udslag på benzoer i drugtests andet end ved en medicin fejl og det står faktisk i journalen det ikke er.

der står bare ikke hvad og hvor stor mænge. eller at jeg skulle have haft noget andet. der er med andre ord ingen læge der har udskrevet det og ingen aner hvad eller hvor meget jeg har fået.

hun påstår det er noget nyt medicin lægen vil prøve af og dagen efter er der ikke nogen der ved hvad det var for noget men jeg kan se i mine journaler der er udslag på BZO efter udgang hvor de tester for THC og jeg det er de piller hun har givet mig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2019 20:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Ja, jeg har prøvet Oxy med både alkohol og en smule benzo oven i, uden der skete noget... jeg tror generelt, at nogle af de der advarsler er lidt for overdrevne. Har være smaskskæv af tramadol, alkohol og benzo, uden andet end et blive "oppe at køre", men det afhænger alt sammen af dosis, det giver sig selv, men ved en høj dosis eller især IV skal man passe på

Men hvis ikke du tåler Benzo, så er det selvfølgelig en anden sag. Alprazolam er lyserød, men halveringstiden er hurtig.
Den værste blanding er når man blander forskellige benzoer, det kan virkelig være noget skidt.

Måske skulle man vende den om og sige, at du fik en gratis rus?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2019 20:56 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Alkohol, benzo og opioid advarslen er ikke overdrevne. Jeg har mistet en håndfuld venner og bekendte på den måde. Det kan ikke understreges at det bestemt ikke er en god ide at blande de tre ting. Tramadol er jo nærmest bare en panodil der er gået i voksealderen.

Det kan ikke sammenlignes med oxy, morfin, ketogan eller andre af de stærke opioider.

@trådstarter:
Er du indlagt på psyk?

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2019 21:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
Obama skrev:
Alkohol, benzo og opioid advarslen er ikke overdrevne. Jeg har mistet en håndfuld venner og bekendte på den måde. Det kan ikke understreges at det bestemt ikke er en god ide at blande de tre ting. Tramadol er jo nærmest bare en panodil der er gået i voksealderen.

Det kan ikke sammenlignes med oxy, morfin, ketogan eller andre af de stærke opioider.

@trådstarter:
Er du indlagt på psyk?

ikke mere indlagt. et halvt år siden ja. til afrusning. og nej det var ikke risolid . det er fordi afdelingen har jeg sagt til at jeg bliver meget agressiv på benzoer hvilket kan ske og jeg tør ikke røre en benzo af samme årsag. og du ved godt personaler kan nogengange finde "undskyldinger" for at smide folk i bælte hvis de brokker sig og sender klager osv på den slags afdelinger .

så det er for at fucke mig up hun har gjort det der. jeg aner ikke hvor stor mænge men der var vist tre små piller og jeg mener de var lidt røde i farve .

jeg havde min telefon så jeg kunne ringe 112 hvis nødvendigt ved siden af mens jeg sad og koksed lidt ud. dejlig rus men jeg var godt klar over det var stærke sager.

dagen efter går jeg tur i byen og da jeg kommer hjem skal jeg drugtestestest for THC og den slår ud på OXY og BZO.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2019 21:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Obama skrev:
Alkohol, benzo og opioid advarslen er ikke overdrevne. Jeg har mistet en håndfuld venner og bekendte på den måde. Det kan ikke understreges at det bestemt ikke er en god ide at blande de tre ting. Tramadol er jo nærmest bare en panodil der er gået i voksealderen.

Det kan ikke sammenlignes med oxy, morfin, ketogan eller andre af de stærke opioider.

@trådstarter:
Er du indlagt på psyk?



Sorry for dit tab, Obama, det er nok fordi jeg er i den lette afdeling af misbrug, dvs. små doser af både alkohol, benzo og opiat, men som jeg skrev er det no go med store doser og opiater er svære at dosere, synes jeg. Det kan pludselig gå galt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2019 21:23 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Aaargh... Ved sgu ikke helt om jeg vil give dig ret i det med at de smider en i bælte hvis man brokker sig, overhovedet faktisk.

Men du blev jo heldigvis ikke aggressiv og blot skæv.

Jeg er ikke helt med på hvad det er du egentlig søger svar på?

@Kryddersnaps: Jo tak. Men det kan altså bare rigtig hurtigt gå galt. Når man først har fået lidt alkohol og et par enkelte piller indenbords er ens dømmekraft ikke den samme som når man er ædru.
At jeg for snart 12 år siden mistede en rigtig god og tæt ven efter han havde hygget sig på piller og alkohol med en anden ven gjorde rigtig ondt. Specielt fordi at jeg lige havde snakket med ham dagen inden og advaret ham mod netop denne kombination. Det er ikke legetøj. Husk lige på det. Selvfølgelig har jeg jo selv været dum nok utallige gange siden til selv at blande de tre ting. MEN.. Folk dør, og de dør oftere af denne kombination end af mange andre ting.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2019 21:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
Obama skrev:
Aaargh... Ved sgu ikke helt om jeg vil give dig ret i det med at de smider en i bælte hvis man brokker sig, overhovedet faktisk.

Men du blev jo heldigvis ikke aggressiv og blot skæv.

Jeg er ikke helt med på hvad det er du egentlig søger svar på?

@Kryddersnaps: Jo tak. Men det kan altså bare rigtig hurtigt gå galt. Når man først har fået lidt alkohol og et par enkelte piller indenbords er ens dømmekraft ikke den samme som når man er ædru.
At jeg for snart 12 år siden mistede en rigtig god og tæt ven efter han havde hygget sig på piller og alkohol med en anden ven gjorde rigtig ondt. Specielt fordi at jeg lige havde snakket med ham dagen inden og advaret ham mod netop denne kombination. Det er ikke legetøj. Husk lige på det. Selvfølgelig har jeg jo selv været dum nok utallige gange siden til selv at blande de tre ting. MEN.. Folk dør, og de dør oftere af denne kombination end af mange andre ting.

det jeg gerne vil vide er faktisk om hvorvidt det er en livsfarlig kombination dvs når jeg skriver en klage så vil jeg da gerne vide om folk falder døde om som fluer eller om det bare er et generelt godt råd at undgå denne kombination.

vedrørende det med bælte. tro mig noget personale vil gerne bruge tvang hver gang de kan. ikke alle. men nogen .jeg har hørt og set det jeg skal omkring dette.

naturligvis er der meget gode og flinke og venlige mennesker ansat sådanne steder der har hjertet det rigtige sted blot ikke alle . der er meget kolde fisk i det miljø har jeg på de 30 dage ti afrusing fundet ud af.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2019 21:54 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Det er en farlig kombination i høje doser. Hvis du allerede har tolerance overfor opiater mm. så skal du have højere dosis end ellers.

Folk bliver ikke tvangsfikseret fordi personalet har lyst til det. Der er ikke nogen i det fag som ikke arbejder ud fra en optik om at hjælpe andre mennesker. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre.

Læs evt: LBK nr 1160 af 29/09/2015 Gældende
https://www.retsinformation.dk/forms/r0 ... 1665b27e41

"§ 14. Som midler til tvangsfiksering må alene anvendes bælte, hånd- og fodremme samt handsker.

Stk. 2. Tvangsfiksering må kun anvendes kortvarigt og i det omfang, det er nødvendigt for at afværge, at en patient

1) udsætter sig selv eller andre for nærliggende fare for at lide skade på legeme eller helbred,

2) forfølger eller på anden lignende måde groft forulemper medpatienter eller

3) øver hærværk af ikke ubetydeligt omfang.

Stk. 3. En patient kan tvangsfikseres i længere tid end nogle få timer, når hensynet til patientens eller andres liv, førlighed eller sikkerhed tilsiger dette.

§ 15. Beslutning om tvangsfiksering træffes af overlægen, efter at denne har tilset patienten.

Stk. 2. Beslutning om, at der foruden bælte skal anvendes hånd- eller fodremme, skal dog træffes af overlægen.

Stk. 3. Ville det i et tilfælde som nævnt i § 14, stk. 2, nr. 1, af hensyn til patientens egen eller andres sikkerhed være uforsvarligt at afvente lægens tilsyn, kan sygeplejepersonalet på egen hånd beslutte at fiksere den pågældende med bælte. Lægen skal da straks tilkaldes og træffe afgørelse vedrørende anvendelsen af tvangsfiksering med bælte.

§ 16. En patient, der er tvangsfikseret med bælte, skal have fast vagt."

Hvis du virkelig gerne vil have det bedre i dit liv, så drop offerrollen og se dig selv i spejlet og dine dæmoner i øjnene. Der er kun én der kan træffe beslutningen omkring din livskvalitet og hvad dit liv indeholder. Og det er ikke overlægen der tvangsfikserer dig eller kontaktpersonen der hjælper dig på psyk. Bliver så træt af at høre om folk der skyder skylden for deres egen personlige ulykke over på "systemet". Det koster masser af ressourcer og tid, som nu skal bruges på at behandle din klage i stedet for at behandle de mennesker som virkelig trænger til hjælp.

Hvis du vil undgå at blive bæltefikseret og få piller du ikke ved hvad er, så undgå at komme i den situation hvor det er nødvendigt. Sagt med andre ord, stop dig selv inden du bliver så psykisk og syg at du skal indlægges.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2019 21:59 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Hvad var du i afrusning for, og hvad får du oxynorm imod?

Edit: Så vidt jeg lige hurtigt kunne læse mig til, gælder afrusning kun alkohol, så stryg det spørgsmål.

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2019 22:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
Fritzie skrev:
Hvad var du i afrusning for, og hvad får du oxynorm imod?

alkohol misbrug. oxy til kroniske smerter. hvad angår tvangsindlæggelse så var den ulovlig og det er påklaget. derfor den forspørgelse i den her tråd. jeg har ikke engang en psykiatrisk diagnose. er dog alkoholiker.

politiet kalder det på deres hjemmeside systemsvigt når kommune og system giver op og indlægger folk som egentligt ikke brude være det https://www.dansk-politi.dk/artikler/20 ... ykisk-syge

åh ivøvrigt som pårørende tidliger LAP medlem.. dvs politisk modstander af psykiatrien all the way.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2019 22:12 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Okay, hvorfor blev du tvangsindlagt? Var du til skade for andre, eller dig selv?

Hvis du ikke vil tage imod benzoer (jeg har læst hvad du skriver), var det så meningen du skulle klare den uden noget til at hjælpe?

Får du andet medicin oveni?

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2019 13:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
Fritzie skrev:
Okay, hvorfor blev du tvangsindlagt? Var du til skade for andre, eller dig selv?

Hvis du ikke vil tage imod benzoer (jeg har læst hvad du skriver), var det så meningen du skulle klare den uden noget til at hjælpe?

Får du andet medicin oveni?

det er en lang historie hvorfor jeg ender med at blive indlagt men jeg var ikke til fare for mig selv eller andre jeg lå og faldt om flere gange og var dødsyg pga delir og lidt lungebetændelse.

jeg får ikke medicin og har ikke nogen psykiatrisk diagnose og blev udskrevet uden.

jeg vil helst ikke for meget ind i det ophold på psykiatrisk da jeg har klaget til patientklagenævnet som også henviser til politiet og så skal jeg til møde med psykiatrisk patientklagenævn omkring tvangindslæggelsen og tilbageholdesen.

jeg ville bare vide noget om hvor farlig den kombination af oxynorm sammen med ukendt benzo i ukendt mænge genrelt er , altså jeg kan jo regne ud at man skal lade være med at tage den kombination når man ikke engang ved hvad mænge de er tale om at benzoer men som jeg siger det er noget hun har gjort med vilje det er ikke er en fejl og det kan man så se i journalen bagefter.

det er fordi jeg dagen efter ligger helt stille på min stue og er for doven til noget som helst men dagen efter igen er jeg på udgang og bliver drugtestet og den slår ud på Benzoer. så den benzo har virket mindst 24 timer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2019 13:53 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
ok! forstå mig ret, men er du helt sikker på hvad du har lavet på hele udgangen?.. -altså jeg tænker der kunne vel godt være røget bzd ind der?.. det er noget andet hvis du blev testet inden du blev lukket ud jo..

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2019 17:11 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Har sendt dig en besked.

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2019 18:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
STWOD skrev:
ok! forstå mig ret, men er du helt sikker på hvad du har lavet på hele udgangen?.. -altså jeg tænker der kunne vel godt være røget bzd ind der?.. det er noget andet hvis du blev testet inden du blev lukket ud jo..

jeg ved hvad jeg har lavet på udgangen. jeg var ikke i nærheden af noget der kunne give andledning til at tro jeg har fået det på udgangen. jeg var ude i byen på genbrug og jeg købte billigere smøger med også. intet andet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2019 05:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
https://www.bt.dk/krimi/sygehusdrab-ove ... mest-intet
det er så en dødelig kombination og det er sket før på sygehuse .

nu ved jeg jo ikke hvad piller var men de slår ud på benzoer 24 timer efter i drugtest. det være i kroppen i lang tid hvis det kan spores i de der drugtests

jeg ved ikke hvor præcis urin prøver på hospitaler er . der står udslag på OXY som jeg får af personalet jeg har på recept.. ingen udslag på THC og udslag på BZO.

de tester kun for THC for at være sikker på jeg ikke ryger medicinsk cannabis inde på afdelingen.. det må man ikke på sygehuse så derfor vil de se om jeg bruger udgangen til at ryge fede.

jeg kan ikke skrive mere om det her pga klagesag og politianmeldese på det forløb men tro mig der sker ting på sådanne afdelinger som ikke er lægefagligt forsvarlig standard og enda også strafbart så hvis nogen har noget at byde ind med er det vist mest relevant bare at finde ud for mig hvad forgiftnignsdoser er og symptomer .

som jeg også skriver i mit første indlæg vil jeg bare vide hvor farlig den blanding er .

altså som jeg husker det så blev jeg pisseskæv og jeg ligger med min telefon i hånden for jeg ved godt at jeg har nemlig astma så allerede der er jeg meget forsigtigt med OXY og den slags i forvejen.

man kan se i journalen at der ingen kontakt er til personale samme aften eller dagen efter hvor jeg så er på udgang og så tages den test altså dagen efter udgang.


når jeg blander alkohol og tramadol eller OXY for den sags skyld er det fordi jeg er torskedum og tolerant på samme tid så jeg slipper afsted med det men jeg drikker heller ikke lige hovedkuls når jeg kombinere de to ting.

jeg kender godt til at være påvirket meget kraftigt af både morfin og alkohol alene og i kombination men jeg har aldrig taget andre ting sammen med OXY eller morfin det er kun hash jeg vil kombinere det med så jeg kan ikke sammenligne med noget .


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2019 10:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
10-4 :wink:

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Senest rettet af STWOD 21 apr 2019 14:11, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2019 13:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
STWOD skrev:
IWA slet lige wickr ;)

jeg kan ikke se det indlæg mere. det må være slettet.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team