Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:27


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 mar 2019 05:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
hej·

jeg har nævnt det her før i andre tråde men jeg har en smule morfin tolerance fordi jeg har fået tramadol igennem tolv år så jeg kan ikke bruge de 5 mg oxy tre gange om dagen læger på sygehuse vil spise mig af med.

jeg skal have 10 mg af gangen tre gange om dagen før det har en effekt. jeg kan æde 20 mg oxy uden at blive påvirket og på et tidspunkt da jeg led meget af migræne kunne jeg på et enkelt migræne anfald æde op til 60 mg på en dag uden det tog smerterne men det gør jeg dog slet ikke mere. jeg tog en lang periode med druk og hash for at bringe tolerancen på morfin ned.

jeg har kæmpet en kamp med det sygehus væsen for at få dem til at fatte det er ikke morfin misbrug men naturlig tolerance de selv er skyld i og selv må rode med nu der er problemet.

jeg er stoppet med medicinsk cannabis /hyggefede da jeg blev stoppet med 8 gram på mig og vil egentligt gerne have lov til lige at køre på min scooter i fred uden at blive knaldet med THC i blodet . læger er også så pissetræls med det de cannabis fordi det er jo noget farligt noget stadigvæk når de ikke selv har udskrevet det. hvilket de så nægter fordi de er gammeldags og forstokket.

jeg har fået en henvisning til tina horsted vedrørende cannabis til medicinsk brug så kan de læger på sygehuse holde deres kæft med deres anti cannabis propoganda når/hvis jeg får en recept på det.

men hvad gør jeg så med tolerance på morfin /oxy ? jeg tåler ikke tramadol det udvikler kramper . jeg æder dem dog alligevel og drikker på dem hvis jeg har lyst men dem skaffer jeg af nød og kun 100 mg om dagen og det er depot.

kan ikke klare en hverdag uden smertestillene og det udskriver de bare ikke nok af .

er det misbrugs centere og så lyve og sige jeg er narkoman og skal have et dagligt fix på skide 5 mg mere end det jeg må få på sygehuse eller en smerteklinik som udskriver noget andet end tramadol eller hvad gør man ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2019 19:14 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Hej IWA!
Nu spørger jeg lige: har du brug for det hver eneste dag mod migræne??.. eller er det lidg mere af lyst osse?..
umiddelbart vil jeg mene at du skal igennem smerteklinik for at få mere, hvis din praktiserende læge ikke mener at din dose bør oppes..

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2019 02:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
STWOD skrev:
Hej IWA!
Nu spørger jeg lige: har du brug for det hver eneste dag mod migræne??.. eller er det lidg mere af lyst osse?..
umiddelbart vil jeg mene at du skal igennem smerteklinik for at få mere, hvis din praktiserende læge ikke mener at din dose bør oppes..

det er fordi jeg er kronisk smertepatient ledgigt migræne og så har jeg altid lidt ondt i kroppen ligesom når man har influenza. det er bare generelt i perioder har jeg brug for smertestillene hver dag og i perioder klare jeg mig helt uden og vil egentligt helst uden.

min sidste læge udskrev metadon til mig men det virked ikke. det skaffed jeg af vejen ret hurtigt. jeg tog det i to dage og kunne mærke det fik jeg ikke noget ud af.

tramadol udvikler jeg kramper på så det må jeg faktisk ikke få jeg har været indlagt med krampeanfald pga tramadol.

oxynorm må jeg få til migræne så dem har jeg men ikke nok til de dækker to mǻnder som min recept tillader. oxyer er meget kedelige som rusmiddel i min verden jeg bryder mig slet ikke om deres virkning på nogen måder og til smerter virker de ikke optimalt men det er det jeg må få.

ren morfin som vagtlæge giver 20 mg af IV virker stadig men jeg er som sagt tolerant. jeg bliver ikke snaldret af det mere men bare klar i hovedet så det tager stadig mine migræne anfald.

hvis jeg brækker et eller andet eller har meget ondt kan jeg ikke blive smertedækket på det jeg må få nu.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2019 08:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 03 sep 2006 18:20
Indlæg: 191
Jeg er selv kronisk smertepatient og blev også smertedækket med opiater. Det virkede fint den første tid, men derfra skulle der højere dosis for samme effekt.

Samtidig blev jeg viklet ind i et selvbedrag om at jeg skulle smertedækkes hele tiden og ikke selv skulle tage ansvar. Rusen blev også min ven - når jeg skulle hygge tog jeg mere. Sagt med andre ord - et smerteproblem blev til flere problemer pga afhængigheden og misbrug.

I dag får jeg intet stærkt smertestillende og har aldrig haft et bedre liv. Smerterne er der stadig på samme niv som ved opiat behandling - forskellen er bare, at jeg ikke skal bruge mine smerter osv som sutteklud for at dope mig med opiater.

Mit indlæg blir du måske muggen over - fair nok - men livet uden opiater er bare Så meget bedre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2019 09:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
Peter Pedal skrev:
Jeg er selv kronisk smertepatient og blev også smertedækket med opiater. Det virkede fint den første tid, men derfra skulle der højere dosis for samme effekt.

Samtidig blev jeg viklet ind i et selvbedrag om at jeg skulle smertedækkes hele tiden og ikke selv skulle tage ansvar. Rusen blev også min ven - når jeg skulle hygge tog jeg mere. Sagt med andre ord - et smerteproblem blev til flere problemer pga afhængigheden og misbrug.

I dag får jeg intet stærkt smertestillende og har aldrig haft et bedre liv. Smerterne er der stadig på samme niv som ved opiat behandling - forskellen er bare, at jeg ikke skal bruge mine smerter osv som sutteklud for at dope mig med opiater.

Mit indlæg blir du måske muggen over - fair nok - men livet uden opiater er bare Så meget bedre.


jeg har fået en henvising til tina horsted af min egen læge (istedet for opiater) men min tolerance er stadig meget høj og migræne og brækked knogler er stadig opiater man skal bruge.

jeg hader faktisk opiater , altså det er sjovt nok at blive lidt småsnalret de første gange man får morfin men den fronemelse fortager sig meget hurtigt og alkohol og lightergas er meget meget mere intensiv hvis det er en rus man søger.

jeg sniffter ikke gas mere det er noget man gør som meget ung men en god alkoholrus hvor man vælter rundt og vågner smurt ind i sit eget blod bræk og afføring og intet husker kan hverken oxynorm eller tramadol hamle op med :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2019 09:36 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Prøv at holde dig helt fra ethanolen i et par år, det hjælper på gigten. Ellers er høje doser (100mg) CBD en god løsning.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2019 09:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
Kaktus Klausen skrev:
Prøv at holde dig helt fra ethanolen i et par år, det hjælper på gigten. Ellers er høje doser (100mg) CBD en god løsning.

jeg har ikke sniffte særligt meget og det var dengang jeg var 16 jeg gjorde sådan noget.

det er faktisk en af de ting jeg fortryder for gas er torskedumt .

tina horsted udskriver medicinsk cannabis og jeg har brugt CBD olie med god effekt. jeg håber faktisk hun kan hjælpe mig så jeg slipper for den tårnhøje tolerance jeg har på morfin.

jeg ladge mærke til dengang jeg røg fede havde jeg næsten aldrig migræne anfald og jeg brugte næsten ikke smretestillende heller.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2019 17:44 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
IWANTALCOHOL skrev:
Kaktus Klausen skrev:
Prøv at holde dig helt fra ethanolen i et par år, det hjælper på gigten. Ellers er høje doser (100mg) CBD en god løsning.

jeg har ikke sniffte særligt meget og det var dengang jeg var 16 jeg gjorde sådan noget.


Tror nok at det er alkoholen Kaktus Klausen mener. :wink:

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2019 19:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
Bo Dega skrev:
IWANTALCOHOL skrev:
Kaktus Klausen skrev:
Prøv at holde dig helt fra ethanolen i et par år, det hjælper på gigten. Ellers er høje doser (100mg) CBD en god løsning.

jeg har ikke sniffte særligt meget og det var dengang jeg var 16 jeg gjorde sådan noget.


Tror nok at det er alkoholen Kaktus Klausen mener. :wink:

nåh ja. det kan jeg godt se. hmm....den er lidt svære at undvære i et par år ;)

altså jeg tager antabus i perioder men en gang imellem har jeg bare brug for lige at vælte lidt rundt. jeg ved ikke hvorfor men det giver mig en eller anden form for livskvalitet eller hvad man skal sige.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team