Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:58


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 apr 2019 22:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 feb 2018 00:16
Indlæg: 18
Hej allesammen!
Jeg er efterhånden blevet mere nysgerrig på MDMA, da jeg har hørt/læst at rusen varer 3-6 timer? Hvorimod hvis jeg suger kokain, så skal jeg ud jævnligt i løbet af aftenen/natten og det er temmelig upraktisk :/

Har ikke kunne undgå og scrolle forbi en masse artikler med dødsfald pga MDMA, og det er jeg ikke interesseret i :D
Derfor vil jeg gerne høre hvordan jeg får mest ud af det, uden at jeg er milligram for at dø, eller hvad ved jeg... Jeg er 187 og vejer godt 110kg cirka ;)

Hvilken form skal jeg have det i?
Hvordan indtager jeg det?
Hvordan sørger jeg for ikke at skulle OD, da jeg altid læser det som om at der ikke er stor forskel på et godt trip og en dødelig dosis?

Tusind tak for jeres råd og eventuelle råd til at skulle holde mig fra det! :hjerte:

_________________
i spoke to the devil in miami, he said everything would be fine


Senest rettet af Randrusianeren 26 apr 2019 13:42, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2019 22:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Hey!

Efter min mening, skal du have fat i MDMA krystaller, da piller ikke altid er hvad man bliver lovet.

Nogle sniffer det, men jeg synes det gør pænt ondt i næsen, og smager virkelig dårligt. Derfor plejer jeg og veje min dose op, og smide den i et glas cola eller lign, der kan sløre smagen lidt.

Dosering er der en tommelfingerregel der siger personens kropsvægt ganget med 1,5. Så i dit tilfælde lyder regnestykket 110*1,5 = 165 mg MDMA krystal.
Mere skal der ikke til. Så efter et par timer, så kan du tage halvdelen af din startdose, som en redosering, for at forlænge trippet lidt ekstra.
Vil dog anbefale dig at starte med 120mg, da jeg selv bliver blæst bagover af doser der er højere end 120mg.

Husk og drikke vand undervejs. Ca 1/2 liter i timen, for at holde systemet nedkølet. Hvis du er typen der danser igennem, så drik noget mere, og husk og hold pauser, da din udholdenhed vil føles til og være ekstra stærk, så man føler ikke udmattethed og træthed på samme måde som normalt.

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2019 23:23 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
For det første så skal du vide at rusen fra kokain og MDMA slet ikke kan sammenlignes. Udover at begge stoffer er stimulerende, så synes jeg ikke der er nogen lighedstræk. MDMA gør dig ekstremt euforisk, empatisk og kærlig. Det er ofte så ekstremt at du vil blive bemærket af de fleste mennesker omkring dig.

Umiddelbart synes jeg personligt ikke MDMA bliver udnyttet optimalt på en klub og slet ikke i kombination med alkohol. Alkohol kan dæmpe MDMAens effekt kraftigt. Det gør sig bedst i hjemlige omgivelser hvor man selv kan styre musikken og slippe alle hæmninger. Det er i hvert fald det jeg har lyst til på MDMA. Gruppekram, massage, sofaer, bad og hvad der ellers kan være komfortabelt. Musikken må gerne være elektronisk, men det bare 10 x så fedt hvis man selv vælger hvad.

Første gang på MDMA er noget helt særligt og der synes jeg man skylder sig selv at gøre det i trygge rammer, for det er som sagt der oplevelsen bliver helt magisk.

Prøv at læs nogen triprapporter herinde for at få en fornemmelse af hvad der sker med sindet. Det er slet ikke ligeså subtilt som kokain.

Narkopolos råd er fine, men vil stadig understrege at du ikke skal gå over 120 mg første gang du tager MDMA. Selvom din krop ikke er small size, så burde 120 mg hver rigeligt til at sende dig afsted.

Hvis du ikke kan mærke nok efter 1½-2 timer, så kan du evt. redosere med 50 mg. Rusen varer normalt omkring 3-4 timer og det er ikke rigtig muligt at redosere sig til et længere peak. Du kan måske strække den fede del af rusen i en times tid, men derefter bliver du primært stimuleret af mere MDMA.

Det hænger så også sådan sammen at MDMA er neurotoksisk og ligeså snart man ryger over 150-200 mg i hele aftenens dose, så stiger bivirkninger af stoffet kraftigt. Den mest typiske bivirkning er en depressionslignende tilstand der kan vare et par dage til flere uger alt efter dosis. Denne bivirkning forværres hvis man bruger stoffet med korte intervaller. Så hvis du prøver MDMA så vent mindst 2 måneder til næste gang. Dette er vigtigere end ved f.eks. kokain. Ikke pga. afhængighedspotentiale, men fordi man kan få kronisk depression af MDMA, hvis man bruger det ofte.

Jeg synes det er lidt tidligt i din rusmiddel karriere at du begynder at indtage MDMA, så håber du genovervejer din beslutning og holder dig til alkohol og evt. cannabis et par år endnu. På grund af lovgivningen på området og socialt stigma er der bare flere konsekvenser ved de her substanser.

Til sidst kommer der lige nogen gode links:
https://rollsafe.org/
https://erowid.org/chemicals/mdma/mdma.shtml
https://psychonautwiki.org/wiki/MDMA

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2019 23:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Hector Salamanca skrev:
Jeg synes det er lidt tidligt i din rusmiddel karriere at du begynder at indtage MDMA, så håber du genovervejer din beslutning og holder dig til alkohol og evt. cannabis et par år endnu. På grund af lovgivningen på området og socialt stigma er der bare flere konsekvenser ved de her substanser.


Har trådstarter skrevet sin alder i en anden tråd, eller overser jeg et eller andet?
Jeg vil da mene man sagtens kan lægge ud med MDMA som et af de første drugs man tager, selvom trådstarter oven i købet har taget kokain før.

Og til den med at gøre det i hjemlige, trygge omgivelser. Det er selvfølgelig meget smag og behag, hvad trygge omgivelser er! Men jeg synes ikke det er helt hul i hovedet at tage MDMA til f.eks. en koncert eller et andet musik event, første gang man prøver det. Det eneste der er vigtigt her, er at man ikke skal tage til en koncert/fest, hvor der bliver set ned på at man har taget stoffer, det skal slet ikke være noget man skal tænke over, så går det sgu nok! Selvfølgelig også at man passer på mht. dosering, kombinationer etc.

Udover det, er jeg enig i Hectors råd og vil lige understrege som han gør, at kokain og MDMA ikke har samme virkning. Overhovedet.

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2019 23:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Trådstarter skriver her han er 18: https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 86&t=55852

Ok. Jeg omformulere mig, min egen MDMA debut var faktisk også til en koncert. Men man skal ikke tage det på et random diskotek hvor der ikke er plads til at udfolde sig. Synes det skal være muligt at finde et sted at sidde ned/ligge ned, have plads til dans osv. Desuden vil jeg anbefale at man clearer det med den gruppe man er sammen med, så alle er enige om at man hopper væk fra en klub, hvis en får det dårligt osv.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2019 01:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 01:54
Indlæg: 151
Det der er mest bekymrende rent harmreduction-mæssigt her i forhold til trådstarter er vist ikke så meget dosis og frygt for OD (selv om det også er alvorligt) men mere, at trådstarter for kun en uge til halvanden siden kort før påske spurgte til råds i Grundskolen om coke og ville prøve det for første gang.

Siden er der kommet op til flere tråde fra trådstarter - trods advarsler fra bl.a mig om hurtig afhængighed - hvor trådstarter fortæller, at han har taget flere dage i træk og har problemer med venner, som lokker i fordærv. Altså er der sket lige præcis det, jeg og flere andre advarede imod. At djævlen allerede har taget over og lokker konstant.

Og nu - ja, så spørges der efter en uges tid om MDMA. Det ender galt. Siger det bare.

Halv en pause, champ. Pas nu på dig selv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2019 11:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Der er nok også masser af MDMA tilgængeligt til sommer. IMO vent.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2019 11:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Hector Salamanca skrev:
Men man skal ikke tage det på et random diskotek hvor der ikke er plads til at udfolde sig. Synes det skal være muligt at finde et sted at sidde ned/ligge ned, have plads til dans osv. Desuden vil jeg anbefale at man clearer det med den gruppe man er sammen med, så alle er enige om at man hopper væk fra en klub, hvis en får det dårligt osv.


+1

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2019 13:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 feb 2018 00:16
Indlæg: 18
Tusind tak for alle de informationsrige besvarelser, jeg er ihvertfald blevet en hel del klogere og jeg er nu egentlig lidt i tvivl om det overhovedet er noget jeg skal teste...

Kokainen er ikke noget jeg har trang til længere, selvom det i påsken godt nok var lidt stramt til tider hvor jeg godt kunne bruge en bane, men jeg har nu egentlig kommet rimelig ovenpå igen efter bare at slappe af 2 dage i påsken, så jeg var klar til skole :D

Men jeg ville måske gøre klogt i at holde mig fra det, men interessen for det er der og jeg ved ihvertfald meget mere om det, end da jeg skrev tråden :)

Hvordan påvirker MDMA dig helt præcist i forhold til kokain?
De gange jeg har prøvet kokain har jeg følt mig på toppen, glad i låget og haft et væld af overskud, men sådan virker MDMA ikke?

Jeg bryder mig bestemt ikke om følelsen af være “høj” altså ligesom hvis man ryger cannabis eller når man er på vej ned fra sit kokain trip?

Det har været en oplevelse og begive mig ind på området omkring euforiserende stoffer og opleve tingene på en helt ny måde ;)
Vil lige begå mig omkring triprapporterne herinde, for at gøre mig mere klog på stoffet.

Vil lige understrege at jeg ikke nemt blir “afhængig” men at min kokain-rejse i påsken egentlig ikke har påvirket mig siden heldigvis :D

_________________
i spoke to the devil in miami, he said everything would be fine


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2019 16:07 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Hej randhusianer!
ehh har du gennemlæst hectors links?..
mht afhængighed:
må jeg spørge hvad du har at sammenholde det med?
hold dig fra knark, alkohol, sukker og tobak i en måned, og se om du stadigvæk mener at du er mindre tilbøjelig end andre til at blive hooked.. :shock: stoffet er nemlig ligeglad med alder og meninger -viden og selvkontrol er vejen frem ;)

:?:
hvordan er man høj på vej ned fra cåke?

link angående effekt:
https://psychonautwiki.org/wiki/MDMA
https://erowid.org/chemicals/mdma/mdma_basics.shtml

*edit hvis du ikke bryder dig om at være høj/blæst, vil jeg ærligt fraråde mdma, eller sige maaax 50mg hver 3.måned!
vh STW

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team