Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:49


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 jun 2019 05:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2012 22:29
Indlæg: 10
Jeg skal om en ugen prøve LSD for første gang med min kammerat )det er også hans første gang,
har selvfølgelig googlet lidt hvad vi skal gøre for at få et godt trip,
tænker at vi skal tage et mærke hver nu det er første gang, men er lidt bange for det ikke er nok, og det bliver for tamt, men er samtidig bange for at det bliver for voldsomt
er det dumt at tage et mærke og så se hvordan aftenen bliver, og hvis vi ikke opnår det vi vil så prøve igen 1 til 2 uger efter, eller bliver det for hyppigt?
jeg har lidt pt jeg går og roder med i mit hoved, og det er det jeg ønsker at få lidt afklaring på ( føler mig ikke psykisk ustabil, men jeg har brug for at få lidt klarhed over hvilken retning jeg skal tage i mit liv)
Min mor døde for 5 år siden og synes jeg er kommet videre, men har aldrig rigtigt sørget, er det noget jeg skal være ops på måske kommer til at fylde mit trip_

pt er planen det bare skal være mig og min gode kammerat, i hans lejlighed hvor vi gør det hyggeligt med lys og musik,

lyder det som en god plan?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jun 2019 09:37 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Hvor gammel er I?
14 dages pause lyder ok hvis det blir for fessent heller start lavt end højt.
Hvad og hvor meget har i tænkt at indtage.
Naturen er et dejligt sted og trippe, men en lejlighed i sikre rammer er nok heller ikke en dum ide til første gang.
Skru forventningerne ned med hensyn til at se ting så som drager der flyver osv sådan virker det ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jun 2019 12:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 aug 2010 23:22
Indlæg: 81
Hvis i ikke ved hvor mange ug der er i jeres mærker, så ville jeg nøjes med et halvt i stedet for et helt. Ellers er det bedste tip jeg har at slukke mobilen :)

_________________
To, tre, fir', trod' det var en flue!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jun 2019 13:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2012 22:29
Indlæg: 10
tak for jeres svar,
vi har planlagt at tage et mærke hver (har fået at vide de er 100ug)
det er egentligt et lejet hus og ikke en lejlighed, det ligger så vi Kan komme ud og gå hvis der er brug for det
vi har prøvet en del 2cb før, forventningen er at det bliver anderledes og mere intenst, ingen drager her haha

sjovt du nævner det med mobilen, havde selv samme tanke i morges da jeg gik og tænkte over det,

overvejer at lave en mappe med musik og nogle fede billeder og købe nogle farvede led lys, er der andet der er fedt at få fat i?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jun 2019 17:45 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
En ovn med pyrolyse funktion

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2019 17:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2012 22:29
Indlæg: 10
hah flækkede af grin da jeg fandt ud af hvad det var


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2019 20:19 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
:D
frugt!! -og lidt bærbart komfort i form af et tæppe eller hvad man nu er til.. :)

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2019 21:14 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
sumsar skrev:
hah flækkede af grin da jeg fandt ud af hvad det var

haha det var nu også mest en joke. mig og nogle venner åd engang 10g svampe og begyndte at smide diverse ting og mad ind i ovnen for at teste hvordan de reagerede på en omgang pyrolyse :rocking:

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jul 2019 18:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2012 22:29
Indlæg: 10
Tak for rådet, er der nogle specielle råd til når nu der er første gang og uden tripsitter?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jul 2019 21:13 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det bedste råd jeg kan komme på er at I ikke låser jer fuldstændig fast på datoen, men føler om lysten og overskuddet er der på dagen, hvis ja så gør det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jul 2019 21:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Fso skrev:
Det bedste råd jeg kan komme på er at I ikke låser jer fuldstændig fast på datoen, men føler om lysten og overskuddet er der på dagen, hvis ja så gør det.

Godt råd!


Må man spørge hvor gamle i er?

(Jeg ved ikke lige hvor gamle i er, så nu antager jeg bare lige at i er helt unge <18. Ikke tag det personligt, det er bare for HR skyld hvis der nu er nogle helt unge folk der finder frem til denne tråd engang i fremtiden)
Jeg spørger bare fordi mange som trippede da de var helt unge (heriblandt mig) fortryder lidt at de ikke ventede med at trippe. Hvis der er nogen helt unge (under 18) der kigger med så vil jeg seriøst kraftigt anbefale at vente, minimum til i er 18, men egentligt helst til i er ~25 år selvom det nok kan føles som lang tid. I har mange år foran jer og stofferne løber ingen vegne! Kan godt forstå det er svært at vente, men tro mig, lige mht psykedelika er det virkelig noget i skal tænke jer en ekstra gang om med før i indtager det. Når man er så ung har man som regel ikke så meget livserfaring, og med større livserfaring har man flere værktøjer og erfaringer at trække fra hvis man løber ind i en svær psykedelisk oplevelse. Desuden er der INGEN der ved hvordan det påvirker en ikke-færdigudviklet hjerne. Så pas på jer selv, vent hellere og brug evt tiden på at læse omkring psykedelika (kan anbefale Stanislav Grof).
Seriøst, når du om nogle år kommer ud på dit første trip, så kommer du ikke til at fortryde at du ventede, tværtimod bliver du nok rigtig glad for det. Det tør jeg næsten garantere.

Jeg vil VARMT anbefale at teste mærkerne først. Der findes nogle ret nasty research chemicals folk er kradset af på. Desuden er det IKKE sjovt at betvivle om det nu rent faktisk er LSD når først man har indtaget substansen! Personlig erfaring!
Test det.

Jeg ved ikke om i ryger cannabis normalt, men pas på med den kære urt! Den opfører sig HELT anderledes når man tripper. Der er vanvittig synergi, det kan NEMT tage røven på en, da det kan sparke et trip op på et heeelt andet niveau! Det er helt seriøst, cannabis + et psykedelisk stof skal man være lidt varsom med.
Ikke at det behøver at gå galt når man ryger og tripper samtidig, mange folk nyder den kombo, men det er seriøst no joke. Nogle af de største grunde til at folk får et badtrip er pga elendig set/setting, for høj dosis eller Cannabis.
Så hvis i vil være helt på den sikre side så gem røgen til bagefter. Eller hvis i gerne vil ryge så tag det helt roligt, 1-2 sug ad gangen og så se hvor det fører jer hen. Eventuelt vent med røgen til come-down da den kan sparke lidt af 'magien' tilbage i trippet.
Men i sidste ende påvirker cannabis folk forskelligt, nogle føler endda det påvirker deres trip omvendt (altså, dæmpet og mindre intenst). Folk er forskellige, men da i ikke har kendskab til virkningen af LSD så tag det helt roligt med røgen.

sumsar skrev:
Tak for rådet, er der nogle specielle råd til når nu der er første gang og uden tripsitter?


Eventuelt hav en ven i kan ringe til og som kan troppe op hvis i føler det ville hjælpe jer ud af en meget dårlig situation.

Hvis muligt, så ville jeg også anbefale at have benzodiazepiner klar, just in case. Risikoen for at det bliver nødvendigt er ganske lav hvis i er fornuftige omkring HR (som det da også virker til at i er). Men man ved aldrig, så hvis helvedet virkeligt bryder løs og det går HELT galt så er det sgu altid rart at have tripkillers ved hånden.

Hvis i løber ind i en lidt svær periode i jeres trip (ikke hvad jeg ville kalde badtrip), så ikke pop benzoer med det samme da i kan nå at vende det igen ved b.la at skifte eksterne stimuli (tænd/sluk lyset, tænd/sluk/skift musik, gå ind i et andet rum/udenfor/indenfor etc). Ellers kan det være et kropsligt behov. Det kan hjælpe at drikke noget vand, spise noget eller gå på toilet da det kan være lidt svært at tyde kroppens signaler IME. Shit, måske er der ingen vej udenom og det er bare en process man skal igennem, men selvom det er ubehageligt kan det også være virkelig værdifuldt.
Jeg ville gemme benzoerne til hvis i virkelig er på vej helt ude og skide og det ikke længere ville være forsvarligt at køre videre. Start med 10mg Diazepam eller 0,5-1mg Alprazolam. Vær opmærksom på benzodiazepiners interaktion med andet medicin/rusmidler/alkohol, så hvis du får noget medicin så læs op omkring eventuelle interaktioner.

Nyd jeres trip, husk at go with the flow og ikke strit imod! :peace:

PS: Solbriller er alt for nice ;)


Senest rettet af T-1337 05 jul 2019 22:50, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jul 2019 05:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2012 22:29
Indlæg: 10
vi er ikke låst fast på datoen, vi har begge 3 ugers ferie fra fredag hvor der ikke er planlagt det store, så der er masser af tid,

tak for det meget fyldestgørende råd, jeg er 29 og min kami er 30 så vi er ikke helt unge mere, vi har også erfating med stoffer, dog ikke LSD endnu,

har kraftigt overvejet at finde en der kunne være tripsitter, men der er ikke rigtig nogen vi begge er komfortable med


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2019 19:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
sumsar skrev:
har kraftigt overvejet at finde en der kunne være tripsitter, men der er ikke rigtig nogen vi begge er komfortable med


Hvis I ikke kan finde en tripsitter I begge er fuldstændig trygge ved så hellere bare tage på rejse jer 2 alene IMO. Det kan være enormt forstyrrende og ubehageligt at trippe med folk man ikke er helt tryg ved. Har endda oplevet at ædru personer som jeg normalvis er totalt trygge ved var forstyrrende under et trip, fordi vi simpelthen overhovedet ikke var på samme bølgelængde og kommunikation var nærmest umulig. Jeg endte med at gå et sted for mig selv da de simpelthen bare var alt for normale at være sammen med.
Så enten trip alene eller også udsæt trippet indtil I finder en person i begge er absolut trygge ved.

Personligt foretrækker jeg at være alene eller kun at være sammen med folk der også tripper.
Eneste tidspunkt hvor jeg føler at en tripsitter er essentiel for mig er ved:
- En ukendt substans/kombination
- En ukendt dosis (større end hvad jeg er vant til)
- En stor dosis

Eventuelt kan tripsitteren bare helt uforstyrrende 'chille for sig selv' i et andet rum end det man tripper i, så man nemt kan få fat på personen hvis det skulle blive nødvendigt uden at personen direkte interfererer med trippet. Det kan være rart nok at vide at der er hjælp at hente lige rundt om hjørnet hvis der er brug for det.

Kig rundt her og link til jeres sitter(hvis i har en). Der er mange gode råd, tag dem i kan bruge. Noget af det føler jeg slet ikke har været nødvendigt for mig atleast, og nogle ting føler jeg er direkte grænseoverskridende og ville måske gøre tingene værre for mig. Tag en snak sammen med personen om hvad der giver mening for jer.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team