Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:57


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 jul 2019 00:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 aug 2018 15:29
Indlæg: 16
Hej Psychedelia,

Det er rimelig langtid siden jeg har skrevet et indlæg herinde, men nu igen, vil jeg gerne høre jeres meninger.

Jeg er en dreng, 16 et halvt år, vejer ca 70kg og er 182cm høj ca.

De sidste par måneder har jeg festet rimelig meget igennem, stort set hver weekend og jeg føler virkelig det er begyndt at tage overhånd. Synes for det meste, jeg ender med at drikke lidt for meget og gør dumme ting, eller bare ender i drama/problemer med folk. Jeg er egentlig ret træt af det, må jeg sige. Vil ikke smide hele min ungdom fra mig, og sig jeg aldrig drikker igen og aldrig tager til fest. Men så længe det er sådan her, vil jeg ikke.

Når jeg drikker, vil jeg altid have mere indtil jeg er fuldstændig blackout. For det meste holder jeg selvfølgelig igen, og drikker ikke indtil det sker, men synes dog det bliver sværere og sværere... Har her for nyligt taget en måneds pause uden overhovedet en genstand, for at se om det hjalp. Det gjorde det overhovedet ikke, så jeg ved det et problem.

Har i nogle råd? Udover, at jeg har været meget uansvarlig med mit drikkeri.

_________________
bad vibes forever


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2019 08:10 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det lyder som en fornuftig beslutning gid jeg kunne ha haft den tilgang i min ungdom.
Det smarteste du min optik kan gøre er at begynde og investere din tid i at dyrke sport det giver en motivation til at lade være med at drikke (igennem) når man ved hvor meget det fucker ens træning op.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2019 14:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 aug 2018 15:29
Indlæg: 16
Tak for de positive kommentarer. Har svært ved at snakke om sådan nogle ting, med mine venner, da jeg bange for de ikke kan tage mig seriøst. (Mange på min alder, tror jo alkohol er ufarligt.)

Udover det, så jeg også lige begyndt på at træne igen, så det har faktisk også været en grund til min beslutning. Har trænet i snart et år, hvor jeg har drukket hver weekend, så jeg har også selv set at det fucker ens "gains" fuldstændig.

Men vil også lige spørge om noget andet. Den måneds pause jeg havde, er nok en af de bedste måneder jeg har haft i langtid. Havde det bare bedre med mig selv generelt. Tænker vel ikke, det er unormalt?

_________________
bad vibes forever


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2019 14:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 aug 2018 15:29
Indlæg: 16
Tjo det er det sgu nok. Det kan være, jeg laver en opdatering inde på denne tråd engang imellem, hvis det skulle interessere nogle?

_________________
bad vibes forever


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2019 16:41 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Det er forfriskende at se unge som dig, respekt for din beslutning. Det kan være svært med en omgangskreds og kultur der peger i en anden retning. Men hvis du føler det er det bedste for dig, så er det jo selvfølgelig den vej du skal gå. Så kan du altid feste igennem ved senere lejlighed når lysten opstår igen

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2019 18:34 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Jeg stemmer for opdateringer - det er godt at følge med fra sidelinjen. En anden ting er gør det for din egen skyld det er lettere at holde fast i sine beslutninger når først man har sat ord på og delt dem med andre. Og alle her inde kan sagtens forstå hva det smutter og du ikke lever op til dine oprindelige intentioner der har vi alle været om og om igen :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2019 14:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 aug 2018 15:29
Indlæg: 16
En lille opdatering

Er idag inviteret til noget druk hjemme hos en jeg kender, og har voldsomt meget lyst til at tage afsted. (selvom jeg godt ved, jeg kommer til at fortryde det imorgen.)
Nogle der ved, hvorfor lysten er så stærk?

_________________
bad vibes forever


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2019 19:12 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Lysten til at lamme sig var altid stærk i min ungdom, selvkontrol er en svær en og mestrer som ung.
Tog du afsted?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2019 19:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 aug 2018 15:29
Indlæg: 16
Nej, blev og bliver hjemme i dag.

_________________
bad vibes forever


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2019 20:13 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Godt klaret !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2019 19:41 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Din ungdom forsvinder sku ikke, bare fordi du drikker mindre.
Jeg drak selv ekstremt moderat i gymnasiet (sammenlignet med de andre lol), og det er jeg virkelig glad for i dag. Alt det pis med tømmermænd, tab af kontrol, drama, slåskampe osv osv er bare ikke det værd. Jeg brugte dog alkohol i helt moderate mængder til at udvikle mig socialt med, det var vildt fedt.

Så.. Drik mindre, hold ud, husk på at du er helt god, som du er, og at ingen kan tale dig ned. Nogle af mine sjoveste og fedeste venner i gym var sådan set også dem, der kunne have det sjovt uden samtidig at være helt sønderstiv.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2019 23:31 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Jeg havde samme overvejelser og problemstilling som dig, dog senere i mit liv, så tommelfinger opad for at at indse det nu, fremfor bare at fortsætte med druk til man går ud. Jeg har umiddelbart to råd:
Tag til nogle fester uden at drikke! Lær at se det tragikomiske i hvordan folk opfører sig, når de er fulde og man selv er ædru. Det gør det en del mindre attraktivt at være fuld, måske lige bortset ift. at kunne holde fulde mennesker ud.

Mit andet råd er, at begynde at drikke noget ren spiritus i god kvalitet, hvor man kan gå og nyde et glas over længere tid, end hvis det var shots, øl eller lignende. Alkohol er meget mere behageligt i moderate doser, hvor jeg i hvert fald i mange af mine teenageår, jagtede punktet hvor det blev behageligt i de højere doser, hvor det er utroligt flygtigt og man får den geniale ide, at nu er det tid til mere. Whisky, Gin, Rom, Gognac er noget man kan nørde og nyde, uden at det forventes at man drikker sig i hegnet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jul 2019 01:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2017 17:35
Indlæg: 77
Respekt for dit valg
Er selv i samme situation som dig at jeg bliver en del dum og ligeglad af alkohol. Men har valgt Ca at drikke 5 genstande over en aften. Så kan man more sig over de andre stive mennesker og stadig havde det helt fint med sig selv. Ennda uden tømmermænd
PS det er et meget nyt valg jeg har træffet


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2019 12:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Jeg er en smule ;) ældre end trådstarter, men holdt stort set op med at drikke alkohol for nogle år siden. Årsagen er at jeg simpelthen synes det er et dårligt stof, og at jeg ofte føler at jeg gør ting på alkohol som jeg fortryder bagefter.

Jeg er beruset mindre end 1 gang om året, og har det storartet med det :)

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 okt 2019 01:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 mar 2014 19:24
Indlæg: 10
Prøv antabus, det er nemt at få.. og ellers noget istedet for.. cigaretter, nigurette, snus,10 armbøjninger..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 okt 2019 01:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 mar 2014 19:24
Indlæg: 10
Og ta med hvis du har vilken, og sig, at du vil teste dig selv/din krop og se hvad alkohol gør ved din krop med og når den har været 100% væk fra det i et pænt stykke tid :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team