Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:22


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 18 jul 2019 22:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jul 2019 14:49
Indlæg: 13
Hej.
Er der nogle som ved hvor grundige tyskerne er i deres told kontra den danske?
Jeg har fået taget 2 pakker med mindre mængder i, og er itvivl om adressen er blevet flagged. Så derfor er jeg ved at undersøge om Tyskland er en mulighed. At få det leveret til et lager hotel dernede også hente det derfra. Bor 30 min fra Flensborg.
Men hvis de er lige så grundige som de danske så kan det sgu være ligemeget :eyes:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2019 22:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jul 2019 14:49
Indlæg: 13
Det er værd at nævne begge pakker var sendt fra UK


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2019 02:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Var dine forsendelser med sporing?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2019 08:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jul 2019 14:49
Indlæg: 13
Ja det var de


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2019 12:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Gettingheavy skrev:
Ja det var de


Det er som regel dem der bliver taget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2019 15:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jul 2019 14:49
Indlæg: 13
Yes. Men jeg tør ikke løbe chancen igen. De er ret strikse efterhånden. De har fået lov til at tjekke konto udtog osv over en meget lille mængde.
Derfor overvejede jeg at gå sendt til tyskland fremover


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2019 16:33 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Tror ikke deres indenrigspost scannes i så høj grad som den post fra DE til DK gør så ideen er egentlig meget god. At i forvejen almindeligt udseende pakker og breve (som de jo er grundet stealth-hensyn) sendes til en postboks fjernt fra dit hjem, kan godt være mistænkeliggørende og gøre at de hiver den til side.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jul 2019 07:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jul 2019 14:49
Indlæg: 13
Det sted jeg har fundet er et lager hotel som modtager pakker og forsendelser. De skulle have 50 kr for at modtage min pakke og jeg så selv hentede den. Jeg tror ikke det er så unormalt. En del firmaer og ebay sælgere sender fx ikke til dk. Så der kan man bruge den anden service. Men det kan godt være mig som bare er for naiv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jul 2019 14:39 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Kan også lige så godt være mig som er sort-seende men synes ellers ideen er god. Og rigtigt nok mange sender ikke til DK og en del Darknet-handel foregår i Tyskland så kunne bestemt være bedre end at sende direkte til en flagged adresse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jul 2019 15:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jul 2019 14:49
Indlæg: 13
Det eneste lager hotellet får af informationer det er den mail jeg sender omkring der kommer en pakke, og den bliver sendt fra proton alligevel. Navnet på pakken er ikke mit eget. Jeg prøver sgu når det giver løn


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2019 12:23 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg synes det lyder som en god idé. Det må da være mere sikkert end at få sendt brevene til din egen adresse i Danmark. Men du risikerer stadig at blive snuppet. Jeg går ud fra at du skal vise ID, når du modtager din post. Hvis de tyske toldere har set at posten indeholder ulovlige stoffer, så kan de overlade sagen til de danske myndigheder. Men vil de gøre det, hvis der bare er tale om en lille mindre?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2019 21:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jul 2019 14:49
Indlæg: 13
Jeg tror ikke jeg skal vise id. Men jeg ved det ikke med sikkerhed dog. Hvis jeg får tracking på så kan jeg jo se om den ryger i tolden eller ej. Jeg prøver også ser vi hvad der sker


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2019 12:28 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg er 99 % sikker på at du skal vise ID. I modsat fald ville du kunne smugle en masse stoffer til Danmark, uden nogensinde at blive opdaget. Det ville være en sensation.

Meld gerne tilbage. Jeg vil godt høre hvordan det gik.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2019 14:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jul 2019 14:49
Indlæg: 13
Jeg skal nok smide en tilbagemelding. Altså her i dk har jeg aldrig vist id.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2019 20:55 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2009 13:41
Indlæg: 2369
Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Enspænderen skrev:
Jeg er 99 % sikker på at du skal vise ID. I modsat fald ville du kunne smugle en masse stoffer til Danmark, uden nogensinde at blive opdaget. Det ville være en sensation.

Meld gerne tilbage. Jeg vil godt høre hvordan det gik.


Hvad mener du med at han ville kunne smugle uden at vise ID, og at det ville være en sensation? Er da ret sikker på at folk der smugler i stor stil ikke viser ID nogen steder, og det er da ikke særlig sensationelt. :roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2019 11:01 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Gettingheavy skrev:
Jeg skal nok smide en tilbagemelding. Altså her i dk har jeg aldrig vist id.

Findes disse lagerhoteller også i Danmark? Har du et link? Det vil jeg være meget interesseret i. Normalt er et lagerhotel et sted, hvor de opbevarer større ting, men det er vist en anden slags lagerhotel du taler om.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2019 11:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jul 2019 14:49
Indlæg: 13
Enspænderen skrev:
Gettingheavy skrev:
Jeg skal nok smide en tilbagemelding. Altså her i dk har jeg aldrig vist id.

Findes disse lagerhoteller også i Danmark? Har du et link? Det vil jeg være meget interesseret i. Normalt er et lagerhotel et sted, hvor de opbevarer større ting, men det er vist en anden slags lagerhotel du taler om.

Pas. Der må jeg være dig svar skyldig. Men det tror jeg da at de gør. Dem jeg har fundet i Tyskland tilbyder også at sende din pakke videre med gls til din adresse. Men så kommer problemet med pakken krydser en lande grænse igen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2019 11:18 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Flux. skrev:
Hvad mener du med at han ville kunne smugle uden at vise ID, og at det ville være en sensation? Er da ret sikker på at folk der smugler i stor stil ikke viser ID nogen steder, og det er da ikke særlig sensationelt. :roll:

Det er en stor fordel at man kan få tilsendt stoffer via postvæsenet, for så har man adgang til hundredevis af sælgere, og kan let få alt man ønsker sig. Derfor holder myndighederne skarpt opsyn med hvad posten indeholder, især den fra udlandet. Hvis man får sig en postboks, så skal man vise ID. Myndighederne vil have styr på hvem der modtager posten, så man kan blive retsforfulgt, hvis man får tilsendt ulovlige stoffer.

Men trådstarteren mener at han har fundet et smuthul. Hvis man kan få sendt sin post til et lagerhotel, uden at skulle vise ID, så kan man smugle stoffer til Danmark via posten, uden nogen som helst risiko. Der er selvfølgelig altid en vis risiko for at tolderne snupper brevene, men det kan man betragte som et kalkuleret tab. Der er en vis spildprocent. Hvis bare halvdelen kommer igennem, så vil det stadig være en stor fordel. Det vil jeg helt sikkert benytte mig af, hvis der virkelig er tale om et smuthul. Men jeg er stadig lidt skeptisk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 aug 2019 21:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 jul 2019 14:19
Indlæg: 1
Hej, Det lyder virkelig spændende.
Jeg har selv boet i Tyskland i nogle år og har aldrig oplevet ikke at skulle vise ID ved afhentning af pakker i pakkeshop eller lignende. Vil man oprette en postboks med service om modtagelse, er man også nødt til at angive sit navn, adresse samt betalingsmethode for denne service.
Venter spændt på svar fra trådstarteren.

_________________
Siden jeg handler på http://www.netpris.dk er jeg fri for at stå i kø ved grænsen.


Senest rettet af Bjørnsen 23 aug 2019 10:46, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 aug 2019 20:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jul 2019 14:49
Indlæg: 13
Det virkede. Ingen id, ingen adresse, ingen telefon numre og kun et andet navn og mail end mit/min egen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team