Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:21


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6405 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294 ... 321  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 nov 2018 17:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 nov 2018 17:13
Indlæg: 1
https://imgur.com/a/JFGdL6o

Hvad har jeg fået fingrene i her? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2018 17:35 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Ikke de rigtige desværre


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2019 19:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 feb 2019 19:15
Indlæg: 2
Hej Folkens, jeg har besluttet mig for at prøve psilocybin svampe, og har derfor været ude og købe 7 gram. jeg ved dog ikke hvilken sort det er, men vil rigtig gerne have det på plads så jeg kan tage den korrekte dosis (tænker 1 gram til at starte med, og måske et halvt gram ekstra hvis effekterne ikke er så tydelige). det eneste sælgeren kunne oplyse var at de er mexikanske. efter en hurtig google-søgning konstaterede jeg dog at jeg ikke synes at de ligner psilocybe mexicana, da de er mindre og mere spidse. synes umiddelbart mere at de ligner almindelige psilocybe cubensis. Måske en Psilocybe Cubensis Mexican grundet den mexikanske oprindelse jeg blev oplyst om? men da jeg aldrig har prøvet svampe før, har jeg ingen erfaring på området. Derfor håber jeg at der er en venlig svampe-kender som kan oplyse mig om hvad jeg har købt :)

Her er et billede af dem:
https://imgur.com/a/lh3Koq2


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2019 21:24 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Psilocybe Cubensis

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2019 08:35 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Kaktus Klausen skrev:
Psilocybe Cubensis


+1

og dosen på 1-1,5 g er en fornuftig begynder dosis. Det burde kunne mærkes tydeligt uden at blive overvældet. Tag ud i naturen eller mediter til din yndlingsmusik hjemme i din bolig. Lad vær med at tag for meget ud blandt andre mennesker. Man bliver meget nemt forvirret på psykedelika og andre mennesker uden sans for din udvidede sindstilstand er det sidste til at berolige.

Husk at hvis du får det mærkeligt så er det ofte vand du mangler. Eller skift musik. Små ændringer i din oplevelse af verden kan gøre en kæmpe forskel, så hvis man bliver bange, kan nye toner eller kropslige ændringer som indtag af vand være det eneste der skal til.

Held og lykke med det!

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2019 14:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 feb 2019 19:15
Indlæg: 2
Tak skal i have :)
Jeg har dyb respekt for substansen, og har undersøgt så meget jeg kunne. Har læst utallige trip-rapporter, læst om psykedeliske svampe, undersøgt hvordan man kan prøve at undgå et bad trip med det korrekte set & setting. Har planlagt med tre venner med erfaring med psykedeliske stoffer at de kommer hjem til mig idag, og så tager vi dem sammen. tænker at vi skal høre musik og måske gå en tur ud i naturen og få lidt frisk luft.
Har læst på et par opslag herinde at nogle folk anbefaler at ryge en joint når svampe-trippet er ved at være overstået, og det nærmer sig slutningen. ER det noget i kan anbefale til en nybegynder, og hvilken effekt har det? ved godt at hash på svampe varier en del fra person person. nogle mener at det forstærker trippet, og andre mener at det tager det værste og "dræber" det lidt.
Har også tænkt lidt over hvordan jeg skal tage svampene. valget står imellem svampe te, eller bare at spise dem rå.
på den ene side vil jeg gerne lave te og undgå de mulige maveproblemer i starten, og på den anden vil jeg også gerne spise dem så trippet kommer mere stille og roligt snigende. Hvad kan i anbefale? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2019 14:55 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
“Mexicanske” er gængs slang for cubensis. Psilocybe mexicana er svjv meget svære at dyrke, hvorfor man ikke ser dem solgt særlig tit. Hovedsagligt er svampene i salg her i Danmark cubensis eller SN.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2019 15:01 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Jeg ville i øvrigt bare spise dem, netop for blødere comeup og så er det ikke så slemt med maveonde når du ikke har ædt flere gram svampefrugter. Du kan selvfølgelig selv mærke efter, når du er ovre peaket og på comedown-fasen af trippet, om du føler for en joint. Det kan godt sætte gang i tingene igen. Personligt synes jeg at cannabis “tåger” mine trips og gør tingene lidt forvirrede, så derfor er jeg ikke selv den store fan af joints på psykedelika. Det afhænger nok også lidt af, hvordan dit forhold til cannabis er, og hvor stort et forbrug du har.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 aug 2019 09:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 sep 2018 14:00
Indlæg: 19
Hej,
Hurtigt spørgsmål. Jeg fandt en masse SN sidste år som jeg tørrede ned og gemte men har først fået tid/chance for at prøve dem nu her. Som førstegangsbruger fulgte jeg råd herinde fra og spiste 0,8 g tørrede SN dog uden den store effekt ud over lidt opstemthed. Siden har jeg forsøgt med 1,2g men med samme ‘skuffende’ resultat - altså ingen hallucinationer og andre sjove ting jeg læser om i andres trip-beretninger.
Derfor er mit spørgsmål om nogen har erfaringer med om tørken sidste år måske har gjort svampene mindre potente? Eller om jeg måske har galt fat i dosis’en? Tørret er 1,2g ca 35-45 svampe, som dog generelt ikke er store sammenlignet med andre fotos herinde fra. Er der noget jeg gør galt, eller forventer jeg måske for meget af mit trip? Skal måske siges at jeg også ryger hash, kan det have nogen indflydelse??
Tak for svar!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 aug 2019 14:18 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Kom med et billede

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 aug 2019 18:22 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Personligt får ringe til ingen effekt når det er under 1,8-2.0 gram svampe. Jeg ryger også hash. Det er en god idé ikke at spise 2+ timer inden du æder dem.
:peace:

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 aug 2019 01:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 22:54
Indlæg: 221
Hvis de ellers er tørret grundigt og opbevaret korrekt(tørt, mørkt og køligt) - så lyder det mystisk at du for så lille virkning ud af dem.
Hvor kyndig er du i at artsbestemme, måske er der nogle/mange snydere iblandt f.eks. glanshatte?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2019 07:10 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Nu må de snart komme 1-2 uger her hvor jeg bor kommer an på regnen.
Tænker nord og Midtjylland burde de være kommet. Nogen som har fundet?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2019 21:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 aug 2019 20:12
Indlæg: 7
Hej Psychedelia! Jeg har for første gang nogensinde været ude og prøve mig an på jagten på de spidse ;) Er der nogle svampe-eksperter der kunne bekræfte om der er en eneste spids her? Tænker de 5 til venstre ser lidt lovene ud, men har ingen erfaring og derfor ingen selvtillid mht. til identificering. Tak på forhånd! :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2019 21:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 aug 2019 20:12
Indlæg: 7
Glemte billeder... :oops:

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2019 22:12 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Jeg ka ik åbne dem


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2019 22:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 aug 2019 20:12
Indlæg: 7
Virker det her?
https://i.imgur.com/7MeddC2.jpg
https://i.imgur.com/lYln4Zz.jpg
https://i.imgur.com/g2Y4bjp.jpg
https://i.imgur.com/nQtxEY7.jpg
https://i.imgur.com/FrcbKty.jpg


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2019 23:04 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Jeg ser ik nogle sn desværre


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2019 01:35 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jul 2019 01:40
Indlæg: 4
Geografisk sted: Østlige del af Fyn
Hej allesammen.

Jeg er enormt ked af at skulle stille dette banale spørgsmål, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at sætte billeder ind. Jeg kan trykke på Img-knappen, men jeg ved ikke hvor jeg skal finde url'en til et billede jeg selv har taget... :eyes:

SKAL man benytte sig af hjemmesider som Imgur? Eller kan man nøjes med at uploade billeder direkte fra pc'en?

Jeg undskylder igen for dette dumme spørgsmål, da det sikkert er blevet stillet utallige gange før, jeg har bare ikke kunne finde noget svar.

PS. Jeg regner med at gå på svampejagt de næste par måneder (SN), så det ville være rart at få lidt bekræftelse fra nogle rigtige eksperter på området (formoder jeg) :lol:

Tak på forhånd! :D :D

_________________
Ah, I see you're a man of culture as well.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2019 06:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Ja. Du skal uploade dine billeder til f.eks imgur og indsaette URL'en i img-boksen


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6405 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team