Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:50


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 jul 2019 11:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2017 17:35
Indlæg: 77
Hej i alt for lang tid hver weekend cirka har jeg indtaget en del stimulanser og diverse andre stoffer og en masse alkohol. Men for en uge siden valgt jeg at melde mig til misbrugskonsulent. Lige nu går det ufatteligt godt. Inden for den sidste uge har jeg drukket lidt alkohol. 3 til 5 genstande nogen af dagene. Men nu er den lidt sværere del hvad kan jeg forvente når jeg skal til at stoppe med det efter en lang periode Ca et par år hvor mange af mine weekender har stået på stimulanser alkohol og diverse andre ting


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2019 13:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Stærk beslutning yungemma!
mener du tanker eller abstinenser eller sådan i det hele hva du kan forvente dig?. -ikke to forløb er helt ens, men noget går da igen ved de fleste.. ofte er det svært i starten at finde noget at give sig til og få et humørboost, tiden til at gå osv - her hjælper træning, gåture og at genoptage gamle hobbyer gevaldigt!
men uddyb venligst dine tanker og spørgsmål lidt
du får sku respekt herfra :)
VhS

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2019 14:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2017 17:35
Indlæg: 77
Det mere tanker og hvad andre folk ville tænke i min vennekreds da de slet ikke er clean. Men tak For din ros. Er også begyndt at gå en del ture for at få tiden til at gå når man føler sig lidt alene


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2019 16:24 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Respekt herfra også :) hva folk i din omgangskreds vil tænke om dig bør du ikke bruge så meget energi på at overveje. De må sige og tænke hva de vil. Det vigtigste er at du er i gang med at give dig selv en chance for et godt og langt liv.
Du finder sikkert ud af at du ikke er den eneste i din omgangskreds som godt kunne tænke sig og kvitte forbruget.
Begynd og gå til møder aa/na og byg dig en ny omgangskreds op af folk som prøver at gøre det samme som dig - hold fast i de venner som acceptere og respektere din beslutning, men lad vær med at hænge for meget ud med dem her i starten.

Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2019 12:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2017 17:35
Indlæg: 77
Tusind tak for din ros. Holder også ved dem der respekter min beslutning. Har også tænkt når jeg begynder i skole i august igen at finde nogen nye venner. Går nu i behandling på et misbrugscenter hvor de er ved at finde en misbrugskonsulent til mig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2019 13:00 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det lyder godt gå ind i behandlingen med åbent sind og tag det med dig du kan bruge.
Fokuser og fordyb dig i uddannelsen, lad dig ik slå ud af de bumb der kommer på vejen og del/spørge endeligt herinde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2019 22:32 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
For mig eget vedkommende, så var det sværeste helt klart at sige farvel til de af vennerne som stadig tog mere end hvad man kan beskrive som et hyggeforbrug.

Pludselig opdagede jeg rigtigt nok, som Fso også er inde på, hvor meget at ens omgangskreds der er centreret om det at indtage rusmidler af den ene eller anden slags.
Hvor bor du henne af i landet?
Hvis du har et ønske om at stoppe med at bruge stoffer og alkohol, så er det sindssygt vigtigt at få opbygget et clean netværk og finde sig nogle nye og sundere interesser. Gerne nogle som dit nye netværk af clean mennesker allerede har indarbejdet i deres liv. Stick to the winners. Brug AA eller NA. Også selvom det kan virke fuldstændig surrealistisk i starten. Ræk hånden ud efter hjælp, så får du den helt sikkert igennem de møder.

Der findes jo desværre nogle som ikke kan styre det at tage stoffer uden det kommer til at fylde mere end man egentlig ønsker. Inklusiv mig selv. Så kæmpe respekt for at du har meldt dig ind nede ved det lokale misbrugscenter. Det kræver balls of steel at indse at man er kommet ud på et sidespor.
Men tag en dag af gangen. Lad være med at tænke over fremtiden. Bare sig til dig selv "I dag vil jeg gå clean i seng, så vil jeg overveje morgendagens problemer imorgen".

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2019 14:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2017 17:35
Indlæg: 77
Hej Obama
Bor i Aalborg og det heller ikke noget jeg tænker så meget over. Skal også snart begynde i skole og så må jeg se om jeg kan finde et clean netværk
Men tusind tak for dine råd og din ros


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2019 13:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2017 17:35
Indlæg: 77
Hej undskyld jeg ikke svaret på beskedne i sendt mig. Det gik godt rørt ikke alkohol i en måned stofferne var 6 uger
Men igår faldt jeg i med Alkohol i store mængder lidt md og poppers
Ikke noget jeg er stolt af men intet for at kæmpe igen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2019 14:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Op paa hesten igen. Godt klaret ellers!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2019 15:48 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Ja op på hesten igen :) du har gjort det godt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2019 21:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 feb 2019 00:16
Indlæg: 12
Geografisk sted: Atlantis
Poppers er sjove


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2019 06:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2017 17:35
Indlæg: 77
Tak for støtten dem der siger jeg skal op på hesten igen
Det går allerede bedere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2019 07:15 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det lyder godt :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bandit420 og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team