Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 11:27


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 31 aug 2019 15:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2012 21:46
Indlæg: 266
Er I nogensinde stødt på det her jamaicanske, brune, sammenpressede pot, der ser nogenlunde sådan her ud?

Billede

Det har en helt speciel, karateristisk sød duft - ikke som noget andet cannabis.

Det er pot, der til tider indeholder frø og grene og kommer sammenpresset, og måske er den ikke det, de fleste forbinder med kvalitet.

Men jeg elsker den! Den giver den dejligste, blødeste rus (og røg) som ikke er for voldsom til en som mig, der sjældent ryger og som ikke bryder sig om en alt for voldsom koger. Det er, som om at jeg kan blive ved med at ryge og ryge og blive skævere og skævere, uden at det bliver overvældende.

Sidst jeg stødte på den var i en coffeeshop, hvor den var allernederst på menukortet ved siden af noget thai-stick. De andre produkter stod til at have 20 %+ THC, mens denne var listet til at have 10-12%. Manden bag disken kiggede underligt på mig, da jeg bad om den.

Er det noget, der er er til at opstøve herhjemme uden at skulle på darknet? Jeg vil ikke gå så langt som at spørge, om man kan købe det på Christiania. Men hvis nogen, der bor i Københavnsområdet og har det med at erhverve sin cannabis derinde, for nyligt er stødt på lige præcis denne pot eller lignende, må man da gerne sige til!

Jeg ryger udelukkende pot, da det er det mildeste, jeg kan finde, men jeg er efterhånden lidt træt af den velkendte Samsø-sort.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2019 15:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Nej, det er jeg aldrig stoedt paa, og tvivler staerkt paa, at du kan opstoeve det i Danmark. Saa skal du i hvert fald vaere uhyre heldig og stoede paa en rigtig feinschmecker.
Darknet er din ven :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2019 22:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Jeg er stødt på det flere gange, men kun i kbh på staden, solgt som jamaicapot og så i Amsterdam - det er vildt lækkert, ikke særlig stærkt, men dejlig blød rud - jeg er helt klart fan! Fik en del frø med fra Amsterdam, men ingen af dem var spirringsdygtige desværre, muligvis ødelagt af at ha været lagt i pres..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2019 03:43 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
jamaicapot :D
nok nærmere Albansk udeskunk

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2019 19:05 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg har også set lignende på staden, men det er meget længe siden. Jeg er dog begyndt primært at handle hos den samme bod, og det er ikke dem der havde den i gamle dage (tror det er 4 år siden jeg sidst så det). Pointen er: Hvis du skal have fat i den, så spørg på staden.

Jeg husker det også som en rigtig god pot til prisen.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2019 22:20 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Jeg lavede noget lignende med noget udepot engang. Rullede popcornbuds i en tykkelse af lidt mere end en tommelfinger, stramt ind i avispapir, og smed et par elastikker om til at holde det sammen. Derefter på en rist og lade potten tørre deri. Vendte den engang imellem og skiftede også avisen ud - mest fordi jeg var nysgerrig på processen. Det var faktisk en meget sjov curring og gav som du siger en sødlig duft, og mørkere farve, så det lignede det på billedet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2019 18:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2012 21:46
Indlæg: 266
Fine og interessante svar, tak for dem. Mente nu også, jeg havde set det på staden solgt som Jamaicapot engang, så jeg må vel bare spørge derude, næste gang jeg skal bruge noget pot.

Sjovt med tørring/curingsmetoden, Bismann. Vidste ikke, at det var det, der gjorde det. Hvor længe tog det egentlig? Gætter på, man sparer noget tid på den måde, og det måske er derfor, det bliver solgt sådan? Gad vide, om det er en metode, der er særligt brugt på Jamaica :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2019 02:12 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Ved ikke om det er sådan de gør, men det mindede i hvert fald meget om det Jamaica pot jeg har fået Amsterdam. Det er dog over 10 år siden jeg gjorde det, så kan ikke huske hvor længe det tog, eller hvad præcis der ansporede mig til at gøre det, men så vidt jeg husker var der en 2-3 mm lag avis rundt om potten. Mener også jeg opbevarede det lufttæt, noget af tiden, så tørringen ikke gik for stærkt, men som sagt det er ved at være længe siden, så detaljerne er ikke hvad de har været.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2019 14:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 aug 2011 00:18
Indlæg: 104
Det ligner det pot jeg har røget i Indonesien, det kom også i "sticks" som var rullet sammen. Det jeg fik dernede var også meget mildt i det, men fantastisk smag. Og helt klart sativadomineret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2019 20:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 okt 2014 12:15
Indlæg: 141
Vil tro at man kan få et lignende resultat med 'malawi cob curing'


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team