Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:45


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 31 aug 2019 06:34 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Hej.

Er der nogle risici forbundet med at indtage psilocybin eller andre klassiske serotonerge psykedeliske stoffer ofte? Udover HPPD.
Er der risiko for at paafoere serotonin-receptorerne skade, som man ser ved et overforbrug af f.eks MDMA?
Jeg spoerger ikke fordi, at jeg har i sinde at guffe svampe jaevnligt, men jeg har brugt dem med tre-fire dages mellemrum de seneste to uger med henblik paa personlig udvikling - med enorm succes.

Jeg har i sinde at tage mit sidste trip i aften, og saa laegge dem paa hylden igen for en lang stund.
Senest jeg udoevede denne form for "psykedelisk-terapi", var for tre aar siden, saa jeg vil ikke paastaa, at jeg er misbruger af svampene. Dog kunne det vaere interessant, hvis I kender til nogle studier, der har studeret den fysiologiske effekt paa hjernen ved vedvarende brug af serotonergt psykedelika.

"Once you get the message - hang up the telephone"


Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2019 18:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 jan 2009 04:57
Indlæg: 126
Geografisk sted: KBH/Falster/Berlin
Det her vil jeg følge kraftigt med i. Meget interessant!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2019 19:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Jeg har fundet noget fra Johns Hopkins University/Hospital, som er foerende inden for forskning af psykedelika og saerligt psykedelisk-terapi
Jeg taenker, at jeg skriver til dem i morgen, eller naar jeg lige foeler, at jeg har tid, for at hoere naermere, om dette udsagn ogsaa er gaeldende ved regelmaessigt brug af psilocybin.
Savner dog et videnskabeligt studie. Maaske de har noget liggende i gemmeren :)


https://www.hopkinsmedicine.org/Press_r ... silocybinQ

"Q 9: Studies at Hopkins have shown the potential for brain damage from MDMA ( "ecstasy"). How do you know psilocybin doesn’t have the same risk?

Some studies have shown that MDMA can damage certain nerve cells. There is no experimental or clinical evidence in animals or humans that psilocybin, even in very high doses, is similarly neurotoxic. Enough research has been done with psilocybin, starting in the 1950s, that we can be reasonably confident that it is not physically toxic in doses humans ordinarily use. This is consistent with the fact that psilocybin-containing mushrooms have not, in millennia of use, acquired a reputation of being physically harmful. Traditions that use psilocybin mushrooms do, however, caution about psychological and spiritual risks of using them haphazardly."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2019 15:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Ingen hjaelp at hente fra Johns Hopkins.
Jeg maa lede videre.

Jeg tror ikke, at der er blevet foretaget et saadant studie endnu, men eftersom micro-dosing har vundet stor interesse blandt den brede befolkning, er det nok kun et spoergsmaal om tid, inden vi kan faa opklaret mysteriet om hvorvidt, der er risiko for at paafoere det serotonerge system skade ved et overdrevent brug af psilocybin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2019 16:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Nogen vil nok råbe dårlig HR.
På min egen krop har jeg prøvet at tage 184 spids nøgenhat trips på tre år. Der er så 156 uger på tre år. De eneste bivirkninger jeg fik var et par flash backs, og et par forlængede virkninger der næsten varede 24 timer. Men det påvirkede mig måske på den måde, at bagefter følte jeg mig som Obelix der ikke skulle have mere trylledrik, da han jo var faldet i gryden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2019 18:09 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
jeg har for nogle år siden konsekvent kørt svampe i migselv i et helt år, hver weekend.. -og jeg har da ikke taget ugle.. øhh jeg mener skade.. :)
jeg fik det som dig psykofreak, sku liiige holde en lang pause og få noget jordkontakt igen.

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2019 19:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Det lyder som nogle dejlige aar, I har haft :eyes: :eyes: :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2019 19:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Ja, jeg holdt nok fire års pause og startede så op med ca fire ture om året.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2019 08:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
STWOD skrev:
jeg har for nogle år siden konsekvent kørt svampe i migselv i et helt år, hver weekend.. -og jeg har da ikke taget ugle.. øhh jeg mener skade.. :)
jeg fik det som dig psykofreak, sku liiige holde en lang pause og få noget jordkontakt igen.


Steg din tolerance ikke eller hvordan?

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2019 12:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Hector Salamanca skrev:
STWOD skrev:
jeg har for nogle år siden konsekvent kørt svampe i migselv i et helt år, hver weekend.. -og jeg har da ikke taget ugle.. øhh jeg mener skade.. :)
jeg fik det som dig psykofreak, sku liiige holde en lang pause og få noget jordkontakt igen.


Steg din tolerance ikke eller hvordan?


Det er jeg også meget interesseret i at høre om - man siger jo at de er selv regulerende fordi virkningen aftager voldsomt med hyppig brug.

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2019 13:23 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Var der ikke et studie, som påviste noget med, at 5-HT receptoren var på overarbejde når folk microdosede? Jeg kan hverken huske, hvor studiet var fra, eller hvad konklusionen var.
Men der er nok ikke meget forskning i det, til at du kan få réelle svar. Jeg ville lave en cost-benefit analyse og så huske mig selv på, at jeg rent faktisk påvirker mine receptorer rigtig ofte ved at gøre det hver tredje-fjerde dag.
Mængden er jo ikke stor, men hjernen er stadig ret sensitiv... glhf

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2019 14:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Hector Salamanca skrev:
STWOD skrev:
jeg har for nogle år siden konsekvent kørt svampe i migselv i et helt år, hver weekend.. -og jeg har da ikke taget ugle.. øhh jeg mener skade.. :)
jeg fik det som dig psykofreak, sku liiige holde en lang pause og få noget jordkontakt igen.


Steg din tolerance ikke eller hvordan?

De fleste gange var jo med en uges mellerum, der synes jeg ikke der var tolerans, de gange hvor der kun gik 3-4 dage imellem virkede det ikke helt hen af hensigten.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2019 14:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Din tråd gjorde mig nysgerrig, jeg kan jo se du ikke har i sinde at gøre som f.eks. Psykofreak og tage svampe så ofte.

Men mere til Psykofreak: Kunne du mærke nogle ændringer i din personlighed over de år, hvor du tog så mange svampe?

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2019 14:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Leah skrev:
Din tråd gjorde mig nysgerrig, jeg kan jo se du ikke har i sinde at gøre som f.eks. Psykofreak og tage svampe så ofte.

Men mere til Psykofreak: Kunne du mærke nogle ændringer i din personlighed over de år, hvor du tog så mange svampe?

Ja selvfølgelig kunne jeg det. Jeg blev bidt af fornemmelsen af at det var hamrende sundt for mig. Har altid været rimeligt udadvendt, og det tog til i styrke til nye højder. Men mod slutningen af den tre år lange "shamanistiske" uddannelses rejse, var det ved at kamme over. Jeg blev en anelse manisk måske på den måde, at jeg havde et nærmest religiøst forhold til potentialet af kraften og helbredelsen ved indtagelsen af svampene. Jeg blev opfordret til at lave en svampereligion, grundet min store indsigt. Det ligger 35 år tilbage i tiden, og der var ikke så stor viden om det dengang andet end det man havde hørt fra hippietiden, der jo lå 15 år før min tid. Min mani gav sig til kende ved bla. at ligegyldigt hvem jeg mødte der havde bare en anelse problemer opfordrede jeg til at spise svampe. Og da det med svampereligions skabelsen kom på banen, og jeg jo nærmest kunne blive en slags guru/shaman kunne jeg godt se at det var på tide at stoppe.
Det sidste trip jeg tog var jeg helt oppe at køre og i bussen på vej til Gilleleje festivalen, sad jeg med min kæmpe dåse helbredelse og delte svampene ud til gud og hver mand, uden andet forklaring en"spis dem og du bliver vis" På festivallen røg jeg ud af min krop og ned i græsset og blev bare "et komma i verdenshistorien" Der stoppede min rejse i 4-5 år.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2019 14:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Psykofreak skrev:
Leah skrev:
Din tråd gjorde mig nysgerrig, jeg kan jo se du ikke har i sinde at gøre som f.eks. Psykofreak og tage svampe så ofte.

Men mere til Psykofreak: Kunne du mærke nogle ændringer i din personlighed over de år, hvor du tog så mange svampe?

Ja selvfølgelig kunne jeg det. Jeg blev bidt af fornemmelsen af at det var hamrende sundt for mig. Har altid været rimeligt udadvendt, og det tog til i styrke til nye højder. Men mod slutningen af den tre år lange "shamanistiske" uddannelses rejse, var det ved at kamme over. Jeg blev en anelse manisk måske på den måde, at jeg havde et nærmest religiøst forhold til potentialet af kraften og helbredelsen ved indtagelsen af svampene. Jeg blev opfordret til at lave en svampereligion, grundet min store indsigt. Det ligger 35 år tilbage i tiden, og der var ikke så stor viden om det dengang andet end det man havde hørt fra hippietiden, der jo lå 15 år før min tid. Min mani gav sig til kende ved bla. at ligegyldigt hvem jeg mødte der havde bare en anelse problemer opfordrede jeg til at spise svampe. Og da det med svampereligions skabelsen kom på banen, og jeg jo nærmest kunne blive en slags guru/shaman kunne jeg godt se at det var på tide at stoppe.
Det sidste trip jeg tog var jeg helt oppe at køre og i bussen på vej til Gilleleje festivalen, sad jeg med min kæmpe dåse helbredelse og delte svampene ud til gud og hver mand, uden andet forklaring en"spis dem og du bliver vis" På festivallen røg jeg ud af min krop og ned i græsset og blev bare "et komma i verdenshistorien" Der stoppede min rejse i 4-5 år.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2019 14:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Psykofreak skrev:
Ja selvfølgelig kunne jeg det. Jeg blev bidt af fornemmelsen af at det var hamrende sundt for mig. Har altid været rimeligt udadvendt, og det tog til i styrke til nye højder. Men mod slutningen af den tre år lange "shamanistiske" uddannelses rejse, var det ved at kamme over. Jeg blev en anelse manisk måske på den måde, at jeg havde et nærmest religiøst forhold til potentialet af kraften og helbredelsen ved indtagelsen af svampene. Jeg blev opfordret til at lave en svampereligion, grundet min store indsigt. Det ligger 35 år tilbage i tiden, og der var ikke så stor viden om det dengang andet end det man havde hørt fra hippietiden, der jo lå 15 år før min tid. Min mani gav sig til kende ved bla. at ligegyldigt hvem jeg mødte der havde bare en anelse problemer opfordrede jeg til at spise svampe. Og da det med svampereligions skabelsen kom på banen, og jeg jo nærmest kunne blive en slags guru/shaman kunne jeg godt se at det var på tide at stoppe.
Det sidste trip jeg tog var jeg helt oppe at køre og i bussen på vej til Gilleleje festivalen, sad jeg med min kæmpe dåse helbredelse og delte svampene ud til gud og hver mand, uden andet forklaring en"spis dem og du bliver vis" På festivallen røg jeg ud af min krop og ned i græsset og blev bare "et komma i verdenshistorien" Der stoppede min rejse i 4-5 år.


Hold da op, det var sgu da noget af en tur!
Det er sjovt, at folk der tripper tit, ofte har den der "Hey, du skal bare lige tage x, så forstår du alt det jeg mener og ser lyset!"
Det var da til gengæld en noget brat afslutning du fik det, der på festivalen, men måske meget sundt? :)

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2019 16:05 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Hector Salamanca skrev:
STWOD skrev:
jeg har for nogle år siden konsekvent kørt svampe i migselv i et helt år, hver weekend.. -og jeg har da ikke taget ugle.. øhh jeg mener skade.. :)
jeg fik det som dig psykofreak, sku liiige holde en lang pause og få noget jordkontakt igen.


Steg din tolerance ikke eller hvordan?

jo den gjorde, men dengang var der mange at tage af.. jeg nåede jo nærmest ikke ud af afterglowet før næste weekend stod for døren.. og tilsidst følte jeg kun bodyloadet, det var som om mit hovede havde nået et mætningspunkt og stod stille og kun de kropslige effekter kunne mærkes..

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2019 16:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Leah skrev:
Din tråd gjorde mig nysgerrig, jeg kan jo se du ikke har i sinde at gøre som f.eks. Psykofreak og tage svampe så ofte.

Nej, det har jeg bestemt ikke, men jeg er da lidt raed for at "braende hjernen af", selvom jeg ikke har maerket nogle negative foelgevirkninger af mit indtag - tvaertimod :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2019 18:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
spaffeh skrev:
Var der ikke et studie, som påviste noget med, at 5-HT receptoren var på overarbejde når folk microdosede? Jeg kan hverken huske, hvor studiet var fra, eller hvad konklusionen var.
Men der er nok ikke meget forskning i det, til at du kan få réelle svar. Jeg ville lave en cost-benefit analyse og så huske mig selv på, at jeg rent faktisk påvirker mine receptorer rigtig ofte ved at gøre det hver tredje-fjerde dag.
Mængden er jo ikke stor, men hjernen er stadig ret sensitiv... glhf


Der er/var spekulationer om hvorvidt microdosing af LSD kan forårsage alvorlige hjerteproblemer.
Jeg ved ikke om der er kommet nye studier siden, og om de også tager højde for psilocybin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2019 18:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Jeg tror ikke, at der er foretaget nogle nye studier paa det omraade - desvaerre. Psilocybin binder ogsaa til 5-HT2B-receptoren.
Umiddelbart har jeg ikke oplevet nogle brystspaendinger eller lignende paa svampe, men det er helt sikkert ogsaa noget, man boer vaere opmaerksom paa - saerligt hvis man i forvejen har et svaekket hjerte. Men mon ikke alt dette bliver klarlagt inden for relativt faa aar.

Denver afkriminaliserede for nylig psilocybin-svampe, saa det aabner maaske op for endnu mere research paa omraadet.

https://thethirdwave.co/psychedelics-heart-risk/

https://www.citylab.com/life/2019/05/psilocybin-mushrooms-hallucinogens-medical-use-denver-ballot/587680/


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team