Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:36


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Tilbagefald
Indlæg: 30 aug 2019 04:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 aug 2008 12:11
Indlæg: 423
jeg ved ikke hvor jeg skal starte. de sidste ti år er mit liv gået drastisk ned af bakke. har et seriøst benzo problem og alkoholen er også et stigende problem, det ødelægger virkelig mit liv gang på gang.
har været ind og ud af døgnbehandling, dagbehandling og diverse psykiatriske behandlingstilbud, men intet har hjulpet. føler mig virkelig magtlesløs over for benzoerne.
i bund og grund handler det jo om selvmedicinering af bl.a. angst, deppression. samt skizotypi som jeg har lidt svært ved, at foholde mig til..
Da jeg kom ud af døgnbehandling i januar måned, gik der ikke længere end en måned så havde jeg et tilbagefald, hvilket jeg heldigvis fik sat en stopper for forholdsvis hurtigt . men nu er den gal igen, og jeg er bange for at miste kontrollen, jeg har så meget at, miste. et nyt job jeg faktisk holder rigtig meget af. og jeg tror min familie er ved at miste tolmodigheden, for de gør alt hvad de kan for, at hjælpe mig, men jeg skuffer dem gang på gang .
det er bare noget rigtig lort når man skal have minimum 20 mg clonazepam bare for at få lidt ro (min tolerance eur lidt høj). og tro mig jeg har prøvet lidt af hvert når når det kommer til psykofarmaka, men intet har hjulpet..

jeg har overvejet, at prøve, at tage til et na møde, men ærligt så skræmmer det mig lidt.

jeg håber virkelig i har nogle inputs til hvad jeg kan gøre. men er færdig med psykiatrien og behandlingstilbud så som (døgnbehandling, misbrugscenter osv.)

Venlig hilsen Hytteost


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2019 10:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Shit en kattepine! Du må for alt i verden ikke tage en kold tyrker når du er oppe i de doser - det kan ende fatalt!

Hvorfor er du færdig med misbrugscenter etc? Tror det er der du har den bedste mulighed for udtrapning - din læge vil højst sandsynligt ikke hjælpe dig..
Hvis du kan få lov at få lidt indflydelse, så ville jeg anbefale, at skifte til risolid når/hvis du vil trappe ud..

Håber virkelig at du kommer godt ud på den anden side - det lyder til, at du endnu ikke har brændt alle dine broer - så, gør noget ved det - og prøv da et NA-møde, du har intet at tabe, tværtimod - du har brug for noget støtte her og måske finder du en ny vennekreds, hvor i sammen kan skabe noget nyt indhold i tilværelsen.. Det kommer til at tage tid, men du der det værd!!!

Bliv enndelig ved med at poste i denne tråd - du er også velkommen til at skrive privat - jeg har selv været noget lignende igennem, bare ikke i helt så ektrem grad som dig, men har da gjort mig en del erfaringer gennem tiderne =)

Mvh HopIFjordeN


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2019 22:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 aug 2008 12:11
Indlæg: 423
skid mig i munden.. tilbagefald... igen igen
hvorfor når jeg har så meget at miste..?
Vil gerne give lidt feedback når jeg kommer til mig selv igen.
Mit hoved er bare på overarbejde lige nu


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2019 22:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Har du været til psykolog eller overvejet det? Eller overvejet anden behandling der kan bearbejde noget psykologisk, måske hypnose?
Jeg ved desværre ikke meget om emnet, men jeg ved, at det oftest er rigtig gavnligt at snakke åbent om sine udfordringer med folk, som man føler sig fortrolig med.

Alt det bedste - der er altid et bedre liv forude. Ikke giv op.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2019 22:47 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det er bare op på hesten igen :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2019 22:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
https://www.youtube.com/watch?v=N1EhXF1lskA Synes den er fin hvis du man har lidt modstand imod at føle sig lille som mand eller komme til N/A A/A møder osv.

Det lyder som om du har haft det svært og har brug for både et godt netværk, en hverdag hvor du ikke keder dig samt en masse urter som kan hjælpe dine belønningsstrategier såvel som GABA system til at komme sig. Ofte bruger vi også de midler vi gør, fordi de er de eneste vi kender til. Der er vitterligt tusindvis andre som på sigt vil få dig til at få det meget bedre end nogen benzo kan men det kræver lidt tid og dedikation som kan være lidt svært under en udtrapning. Jeg vil anbefale dig at læse op på andre historier med folk som succesfuldt har brugt adaptogen urter og evt. substitutsmedicin (kemisk) over en kort periode. Der er massere af succeshistorier derude med folk som i stedet i dag er helt clean eller bruger Kava Kava som relaxant uden bivirkninger osv. Læs evt. op på Ashawagandha, Passionblomst Ekstrakt, Skullcap Ekstrakt, Bacopa Monnieri, og har engang skrevet en tråd om Gaba-relaterede abstinenser mm. du læse lidt med her så jeg ikke lyder som en gammel pladespiller som gentager mig selv. viewtopic.php?f=18&t=55555

Husk vi er mange herinde som kender lidt til hvad du måske har gået igennem og ingen indlæg eller spørgsmål er for små, og når du skriver åbent om dine problemer hjælper du også andre som måske sidder i samme position men ikke helt kan eller tør sætte ord på.

Cheers!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2019 06:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 aug 2008 12:11
Indlæg: 423
Tak for jeres støtte.
Fuck en omgang.. var måske lidt for påvirket til, at ytre mig på dette forum i går. men havde bare så mange følelser der skulle ud, og vidste ikke lige, hvor jeg skulle komme ud med det.

Mht. terapi, misbrugscenter, dagbehandling, døgnbehanding og ikke mindst psykiatrien er der intet der har hjulpet, derfor er jeg en smule tilbageholdene når det kommer til disse tilbud.
Misforstå mig ikke, har da stadig kontakt til psykiatrien og misbrugscenteret... men det er ikke meget.
Problembet er, at de fylder mig med diverse former for psykofarmaka. Har været hele møllen igennem (flere former for antipsykotisk, flere former for antideppressiver, methylphenidat, sturattera... your name it.. og intet har hjulpet.

Har dog altid kunne finde ro i benzoerne og alkoholen. Og man går som regel efter det der hjælper i øjeblikket, om det er skadeligt eller ej. Jeg er jo ikke dum, bare desperat for at få lidt ro. Men jeg må jo lære, at finde den ro på en anden måde inden det stikker helt af igen. For jeg sidder ikke helt i saksen endnu.

Mht, Psykolog kunne det måske være en mulighed, det har jeg aldrig rigtig givet en chance.

I Januar måned blev jeg udskrevet fra mit døgnbehandlingstilbud. min udtrapning varede lige præcis seks måneder. selve behandlingnen stod på i 4 måneder og så var jeg urdskrevet (var nok helt ikke klar på at face virkeligheden dagen efter jeg havde indtaget min sidste risolid). Der gik lige prævis en måned og jeg var full blown misbruger igen. Det fik jeg dog hurtigt sat en stopper for, med hjælp fra min kontaktperson, og blev hurtigt udtrappet igen. Har da også holdt den misbrugsfri lige siden lige siden. indtil for to uger siden..

Men Nu står jeg pludselig i en situation, hvor jeg har så skide meget at miste. Der er for en gangs skyld styr på mit liv, og det er det der virkelig skræmmer mig. det har jeg aldrig rigtig haft, altså noget, at miste. Ønsker virkelig ikke, at tabe det hele på gulvet igen, og bruge endnu et år af mit på behandlingssystemet, eller resten af mit liv på misburug, udtrapning og behandling. Og ja det tog sku et års tid fra jeg startede udtrapningen, før jeg følte mig helt oven på igen.. det var den tid det tog at komme oven på igen, det er skr noget skræmmende stads de benzoer. HOLD JER FOR ALT I VERDEN FRA DET LORT!!

Mit store dilemma, er dog at jeg er valgt, at flytte til Jylland fra København, i den naive tro, at man kan flygte fra sine problemer. Uanset, hvor du flygter hen vil problemerne altid følge med.. Nu står jeg bare uden venner og bekendtskaber og det er da en smule ensomt.

Men Jeg håber da på, at jeg kan nosse mig sammen til, at melde mig ind i nogle sportslige fælleskaber, om ikke andet for at skabe nogle nye sunde relationer og endda få noget motion.

Endte alliegevel med, at drikke en flaske vin og æde +20 mg clonazepam i går aftes. og fik ikke mere end tre timers søvn. Så håber ikke mit indlæg bærer præg af, at jeg stadig er en "smule" påvirket og i søvnunderskud.

MVH. Hytteost


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2019 08:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 aug 2008 12:11
Indlæg: 423
Ps. fik lige nosset mig sammen til, at skylle de sidste 50 rivotriler ud i toilettet. ikke med min gode vilje. men det er nok for det bedste


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2019 10:32 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Hytteost skrev:
Ps. fik lige nosset mig sammen til, at skylle de sidste 50 rivotriler ud i toilettet. ikke med min gode vilje. men det er nok for det bedste

Sådan! Det er sgu et stort skridt!

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2019 11:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 aug 2008 12:11
Indlæg: 423
Buttkraken skrev:
Hytteost skrev:
Ps. fik lige nosset mig sammen til, at skylle de sidste 50 rivotriler ud i toilettet. ikke med min gode vilje. men det er nok for det bedste

Sådan! Det er sgu et stort skridt!


Jo tak. det er bare så skide grænseoverskuridende. De piller har så meget magt over mig, at det er helt utroligt. så det eur virkelig en stor bedrift i min verden. selvom, det er så pisse simpelt. Og jeg er sku stolt over mig selv for en gangs skyld. Det kommer jo kun til, at gavne mig fremover, og så er der den bekymring mindre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2019 11:36 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det var så stærkt gjort!
Hvor der er vilje er der vej.
Jeg hepper på dig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2019 15:07 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
hytteost skal du trappe ned på clonazepammen?
jeg hepper osse på dig! :hjerte:
og det lyder som en rigtig god ide at melde dig til noget lokal-sport/hobby!

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2019 15:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 aug 2008 12:11
Indlæg: 423
STWOD skrev:
hytteost skal du trappe ned på clonazepammen?
jeg hepper osse på dig! :hjerte:
og det lyder som en rigtig god ide at melde dig til noget lokal-sport/hobby!


Nej gudske tak og lov har jeg kun haft nogle enkelte slip denne gang. Men det kan da godt tænkes, at jeg får lidt nedtur med de doser jeg har været oppe i. SÅ titlen er måske lidt misvisende.
Men jeg var næsten sikker på, at jeg stod i et decideret tilbagefald da jeg oprettede tråden. Heldigvis fik jeg stoppet mig selv, inden det tog fart.

Hvis jeg kan undgå det, skal jeg aldrig nogensinde igennem en udtrapning igen. det er det rene helvede.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2019 07:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 aug 2008 12:11
Indlæg: 423
Der gik lige præcis 2 dage fra jeg skyllede de lorte piller ud i toilettet.. jaa.. så skaffede jeg mig bare nogle nye. Jeg føler mig magtesløs over for de piller..
Nåede lige at nappe 25 mg alprazolam på ca. 4 timer i går aftes, og bliver da påvirket, men det bliver aldrig det buzz jeg leder efter igen. Det er ikke for at bragge om at, jeg kan æde åh så mange piller. Det er bare for at sætte det lidt i perspektiv.
Som sagt er jeg ikke fysisk afhængig endnu, har da lidt rysteture her til morgen og er da lidt små deprimeret. men det er til at leve med.
Da jeg startede med benzoer for en 8 års tid siden fik jeg det vildeste buzz af 1 mg. fik jeg 2 mg faldt jeg næsten i søvn.
Jeg er bare så bange for at det her udvikler sig til et rigtigt misbrug igen.
Har så mange gode idéer, til hvad jeg kan erstatte min afhængighed med.. men rom blev ikke bygget på en dag. og jeg er rimelig introvert/angst, så jeg har en smule svært ved, at få nosset mig ned i den lokale løbeklub/MTB klub. Selvom jeg ved, at lidt sportslig aktivitet samt socialt samvær kunne hjælpe mig.
Samtidig er der så mange der ønsker, at hjælpe mig.. Men en misbruger er sjældent ærlig.. selvom man kommer længst med ærlighed.
Det der undrer mig mest, er at jeg faktisk er forholdsvis ovenpå psykisk, så jeg ved ikke hvorfor jeg misburger. måske fordi jeg for en gangs skyld i har noget, at miste..

Men nu jeg nævner ærlighed, tror jeg, at jeg misbruger på ensomhed. valgte jo, at flytte til Jylland fra København.. og pludselig stod jeg i Jylland uden nogen at kunne gå til, hvis der opstod problemer. Har absolut ikke opbygget noget netværk op herovre endnu.
Har da prøvet NA-møder, men tror ikke, at jeg er klar endnu.. de møder påvirkede mig helt vildt.. og ved ikke rigtig om jeg havde en særlig positiv fornemmelse i kroppen da jeg forlod de møder.

Har et inderligt ønske om, at ændre mit liv. og leve et liv uden alkohol og stoffer..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2019 08:03 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det er jeg ked af at læse, den afhængelighed er en satan :( hva med at tage kontakt til misbruscentret og gå til nogle forebyggende ambulante samtaler og få noget tilbagefaldsforebyggende terapi. Det er langt bedre end nedtrapning helvede og du kan nå det endnu. Det vil højt sandsynlig kunne kombineres med din uddannelse så skriv en mail og få den sendt afsted.

Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2019 08:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 aug 2008 12:11
Indlæg: 423
Det bliver jeg nødt til, skal bare lige have lidt tid til at komme til mig selv igen. Har forresten kontakt til misbrugscenter og psykiatrien, men det eur kun under opstart, eftersom jeg lige eur flyttet herover (jylland).


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team