Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:04


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 nov 2019 22:28 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2019-11-1 ... in-i-skive

Er det ikke noget med, at er man en af de sigtede, så bør man bede om evidens fra Politiet om, at man har købt kokain, før man melder sig skyldig?
Men helt sikkert, Skive. Glæder mig til at se hvor lidt kokain der er i byen de kommende år :eyes: :eyes: :cheers:

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2019 10:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Citat:
Det, vi gør nu, er jo i virkeligheden at tage fat om roden til problemerne. For når der er købere, vil der også altid være sælgere, og selv om politiet gør en stor indsats for at angribe den organiserede narkohandel, så er det et grundlæggende problem, at der stadig er en efterspørgsel, og det er det, vi i Skive forsøger at gøre noget ved nu


Citat:
En del af de købere, Midt- og Vestjyllands Politi har identificeret, vil modtage et bødeforlæg i e-boks. Betaler de bøden, gør politiet ikke mere ud af sagen, men ellers vil de blive indkaldt til et retsmøde. Andre købere risikerer fængselsstraf.


lol, how to beat drugs. ez.

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 nov 2019 11:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
https://www.tvmidtvest.dk/artikel/flere ... r-narkosag

Militærnarko, love it.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 nov 2019 12:36 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Det er da også tarveligt bare at man ikke bare pumper soldaterne med meth nu til dages

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2019 00:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 nov 2015 14:40
Indlæg: 88
En fyr fra min omgangskreds er én af dem, der har fået en bøde for køb af kokain. Det er sgu træls.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2019 00:49 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
FiveHours skrev:
En fyr fra min omgangskreds er én af dem, der har fået en bøde for køb af kokain. Det er sgu træls.

Han nægtede vel bare kendskab

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2019 19:33 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Buttkraken skrev:
FiveHours skrev:
En fyr fra min omgangskreds er én af dem, der har fået en bøde for køb af kokain. Det er sgu træls.

Han nægtede vel bare kendskab

Synes nu heller ikke der er noget galt i at betale en bøde hvis man har bidraget til noget kriminelt, også selvom det ikke er med ens gode vilje. Men det må være op til den enkelte at bedømme om man har fortjent det.

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2019 20:11 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Fritzie skrev:
Buttkraken skrev:
FiveHours skrev:
En fyr fra min omgangskreds er én af dem, der har fået en bøde for køb af kokain. Det er sgu træls.

Han nægtede vel bare kendskab

Synes nu heller ikke der er noget galt i at betale en bøde hvis man har bidraget til noget kriminelt, også selvom det ikke er med ens gode vilje. Men det må være op til den enkelte at bedømme om man har fortjent det.


Vent... Intet galt i at betale en bøde for at besidde narko?
Alt er galt i at betale en bøde for narko lol.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2019 20:16 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Ja for helvede

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2019 20:55 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Alle ved sgu da "narkoindustrien" er noget lort, de slår også folk ihjel og er pisse ligeglade nogen af dem. Hvis man støtter det, så er det også fair nok at betale lidt i den anden ende engang imellem synes jeg.

Det er da ikke kun statens skyld at man nogen gange får angst når man skal tage stoffer.

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2019 20:58 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
-specielt når de OSSE konfiskerer det!..
jeg suger/spiser/hapser mit knark som bar fanden, hvis uheldet er ude.. altså jeg mener at bøden betaler jo for stoffets besiddelse.. så ska jeg osse besidde så meget jeg kan inden de konfiskererer :D *mulig miljøskade

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2019 21:21 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Fritzie skrev:
Alle ved sgu da "narkoindustrien" er noget lort, de slår også folk ihjel og er pisse ligeglade nogen af dem. Hvis man støtter det, så er det også fair nok at betale lidt i den anden ende engang imellem synes jeg.

Det er da ikke kun statens skyld at man nogen gange får angst når man skal tage stoffer.


Men det er jo netop statens skyld at man skal støtte den industri, det kan aldrig blive forbrugerens skyld. Derfor synes jeg aldrig, at det kan være fair, at man skal straffes for statens egen fejl.
Udover det så kommer bøden jo aldrig til at gå til de reelle ofre for narkoindustrien, Coca farmeren får jo ikke ligefrem en undskyldning af den danske stat, når en dansk borger støtter karteller der dræbte hans familie og brændte hans afgrøder.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2019 21:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Buttkraken skrev:
Fritzie skrev:
Alle ved sgu da "narkoindustrien" er noget lort, de slår også folk ihjel og er pisse ligeglade nogen af dem. Hvis man støtter det, så er det også fair nok at betale lidt i den anden ende engang imellem synes jeg.

Det er da ikke kun statens skyld at man nogen gange får angst når man skal tage stoffer.


Men det er jo netop statens skyld at man skal støtte den industri, det kan aldrig blive forbrugerens skyld. Derfor synes jeg aldrig, at det kan være fair, at man skal straffes for statens egen fejl.

Spørgmålet er om det ikke er menneskets egen elendighed som helhed der er skyld i narkolovgivningen. Igennem tiden har man prøvet forskellige ting, men man har aldrig haft de samme muligheder vi har idag med at hjælpe folk terapeutisk. Siger ikke at reefer madness kampagnen var god, men det var måske også lige i overkanten at have coke i supermarkederne.

Det er heller ikke så meget forbrugeren jeg peger fingre af, jeg siger bare at hvis man får en bøde og får dårlig samvittighed, så synes jeg ikke nødvendigvis man skal føle sig dum for at betale den.

Citat:
Udover det så kommer bøden jo aldrig til at gå til de reelle ofre for narkoindustrien, Coca farmeren får jo ikke ligefrem en undskyldning af den danske stat, når en dansk borger støtter karteller der dræbte hans familie og brændte hans afgrøder.

Det synes jeg også er forkert i det store hele, men pengene går i det mindste indirekte til nogen af dem der sætter livet på spil imod det.

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2019 21:54 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Jeg ville nu til hver en tid foretrække at man kunne købe Coke på apoteket og så støtte velfærden og vide at det er et ordentligt produkt, fremfor at købe sketchy gade narko af sketchy typer

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2019 15:59 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Reefer Madness kampagnen var absolut en af de primære årsager til, at hele markedet er så sindssyg fucked idag? :D

Det ville da være super mærkeligt at få dårlig samvittighed over at købe og indtage narkotika?

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2019 01:50 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
spaffeh skrev:
Reefer Madness kampagnen var absolut en af de primære årsager til, at hele markedet er så sindssyg fucked idag? :D
Folk kunne da heller ikke styre sig inden det? Og de sindssyge var endnu sygere den gang, er helt klart mit indtryk. Og for fanden da, de lavede børnedrikke med massere narko i inden det wtf? De var syge i hovederne i deres lykkerus over at deres land endelig var blevet godt. Fuck USA.

Citat:
Det ville da være super mærkeligt at få dårlig samvittighed over at købe og indtage narkotika?

Synes det er at løbe fra et ansvar det der. Jeg er godt med på det principielle i det, hvis man laver noget narko ordenligt selv, og giver/sælger det til folk man kender så er det fint nok (det kan også diskuteres ved salg). Men hvis det kommer fra et sted i verden hvor folk dør i produktionen og på turen herop og her, så er det kun et spørgsmål om tid før man har fået en hel død mand med sit narko.

Eller er det en menneskeret at kunne købe narko? (Det skal jeg bare kunne! og ellers så gør jeg det bare alligevel!) Når man kender produktionskæden, og alligevel køber gang på gang, så er man ikke uskyldig længere.

Man kunne argumentere for at det er fair nok at dø i et job som coca farmer, eller mafia gansgter, for der kender man risikoen på lige fod med en stilladsarbejder feks. Eller at man jo teknisk set ikke ved om der døde nogen med lige præcis denne zipbag. Meeeen... Jeg synes man burde vide bedre.

@Buttkraken
Det sagde jeg heller ikke noget imod, tror sådan set vi er enige nok om målet.

Egentlig så argumentere jeg bare imod den "goverment madness" kampagne som stofbrugere lavede som modreaktion. Man kan ikke rigtig vælte staten af pinden, for de er også os, de gider sgu da heller ikke ligge sig med røven i vejret :D

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2019 08:53 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Tænker også at hvis folk kunne se dem de støttede med deres sparepenge i toppen af narkokæderne når de sniffer eller indtager på anden vis, så ville det give perspektiv.
For det er som regel ikke den slags mennesker vi vil synes godt om.
Narkohandel, menneskehandel, misbrug af mennesker, mord, børnearbejde, tortur, vold, afpresning, kidnapning osv for at de kan leve et liv med palæer, luksus og unge piger.
Så selv om jeg støtter fri narko tanken, så kræver det også at produktions kæden bliver gjort “anstændig”


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2019 18:19 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Folk kunne styre sig fint inden da. Udover det var det helt normalt at dyrke hamp i USA, faktisk lovpligtigt i mange, mange år. Specielt i 1940'erne blev der opfordret til at dyrke løs.

Der var et par djævle, som gjorde det til en sag at lave syndebukke o.lign, for på den måde at promovere deres egen agenda og få magt. Det er ret interessant, at det er meget få mennesker, der har sørget for dæmoniseringen af en (fucking) plante. Har et History blad liggende her, du må meget gerne må låne. Handler om cannabis' historie, udbredelse og udviklingen af lovene omkring det i forskellige lande. Ret grundig men også overkommelig læsning, max 70 sider.

Folk var heller ikke mere sindssyge dengang. Fx blev det efter fem års forskning i 1944 slået fast, at cannabis ikke øgede risikoen for nogen sygdomme, ikke øgede risikoen for at blive afhængig i medicinsk forstand, ikke ledte til forbrug af fx heroin eller kokain. Den blev udgivet af New York Academy of Medicine, men Harry Anslinger var sådan "fuck det her, det er mumbojumbo fra læger, der tror de ved noget", og truede med at arrestere alle der anvendte cannabis i deres forskning. Men jeg er ikke sikker på, om jeg svarer dig ordentligt, da jeg ikke helt ved, hvad du mener med "var mere sindssyge dengang".

Men, de sindssyge må nok betegnes som dem, der kategorisk har afvist fornuft, forskning og medmenneskelighed fremfor deres egen agenda. Og Harry J. Anslinger var uden tvivl en af frontfigurerne der. Bagefter ham løb det bare endnu mere ned ad bakke, både med crackepidemien som USAs regering selv satte igang, og med Ronald Reagans War On Drugs og så videre. Når vi mennesker først har fået en idé i hovedet, kan det være svært at slippe den. Men i min optik er det mest skadelige ved narkotika det, at det er ulovligt, og jeg kan ikke komme i tanke om andet, der kan være lige så skadeligt for samfund, mennesker osv. på langsigtet basis.
Når det er ulovligt kan det nemlig bruges til at dele folk op, i dem der ryger og er dårlige mennesker, og dem der ikke gør, og derfor er gode mennesker. Det er totalt ødelæggende for samfund og mennesker, at have moralske kompasser der er formet efter de præmisser (os/dem). Det øger ingens forståelse for noget, og sælger sig selv ved at appellere til det værst tænkelige billede af modstanderen. Så er det ligesom lidt nemmere at føle sig moralsk 'korrekt'.

Så derfor giver det absolut ingen mening, at skulle få dårlig samvittighed af at have købt narko. Det giver i mit hoved dog god mening, at man får dårlig samvittighed over at leve i et land med et højt uddannelsesniveau, og den almene borger stadig langt hen af vejen er enig i at "narko er skidt/skal være ulovligt". Der kunne mange godt lige unde at stille sig selv et par spørgsmål: "hvorfor er det overhovedet ulovligt, og for hvem er denne lov til gavn for?". Ikke borgerne og især ikke forbrugerne.

Nå, længere rant.
Måske svarer jeg på intet, måske 5%. hihi

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2019 19:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Fso skrev:
Tænker også at hvis folk kunne se dem de støttede med deres sparepenge i toppen af narkokæderne når de sniffer eller indtager på anden vis, så ville det give perspektiv.
For det er som regel ikke den slags mennesker vi vil synes godt om.
Narkohandel, menneskehandel, misbrug af mennesker, mord, børnearbejde, tortur, vold, afpresning, kidnapning osv for at de kan leve et liv med palæer, luksus og unge piger.
Så selv om jeg støtter fri narko tanken, så kræver det også at produktions kæden bliver gjort “anstændig”


Jeg er tildels enig, men synes det er vigtigt at nævne at flere af de der ting også kan kobles på mange andre multinationale markeder. Jeg er i hvert fald ret overbevist om at virksomheder som Nestle har en del "underleverandører" som ikke ligefrem er ikkevoldelige.

Min pointe er vidst bare at hvis man sige sig fri fra at støtte vold, så skal man blive selvforsynende i langt de fleste henseender. Så jeg kan desværre ikke selv pudse min glorie. Men tror ikke nødvendigvis det er værre at købe et gram coke end det er at købe to kjoler i H&M og 10 liter coca-cola.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team