Hej allesammen,
Jeg er gået i gang med mit første grow efter længere tids indsamling af viden, redskaber, spore osv.
Jeg har købt B+ og Golden Teacher sporesyringes fra en trusted e-butik, som jeg så har startet op påført i alt 16 petriskåle med agar maltekstrakt som jeg købt færdig blandet fra en dansk butik.
Jeg følger Gordo TEK's 2020 anvisninger ned til mindste punkt, da jeg før har haft stor succes med hans andre TEK's...
Enten er jeg ramt af ganske normal dårlig tålmodighed/uvidenhed eller også er det noget der driller mig.
Jeg har fulgt producentens anvisninger på flasken med agar og blot varmet den op til den var flydende, der stod specifikt at den ikke måtte koge, ville ellers have autoklavet den i 15 min tid, men den må være steril eftersom de skriver sådan, tænkte jeg.
Dernæst fordelte jeg den flydende agar ud i petriskålene i en still-air-box og efter at agar var kølet ned igen og næsten stiv igen så tilføjede jeg en dråbe af både B+ og GT i de 16 petriskåle. (de 2 første kom der en del mere i da jeg lige skulle ha føling med at klemme en enkelt dråbe ud af sprøjten)
Jeg pakkede så petriskålene i par af 4 i ziplock poser og puttede dem i en flamingo kasse med konstant 27 grader hvor de nu har stået i 9 dage.
Jeg kan ingen vækst spotte endnu og udfra hvad jeg kan google mig til så mener nogle at der kan gå op til 3-4 uger før man ser noget....
Spørgsmålet er om jeg blot skal være tålmodig og vente eller har jeg gjort noget forkert, jeg har selv tænkt over et par mulige faldgruber:
1. Inden jeg drypper på petriskålene får jeg ikke rystet sprøjterne, kan dette gøre en så stor forskel?
2. Jeg havde udlånt mig infrarød termometer så jeg var ikke 100% sikker på at temperaturen var langt nok nede inden jeg dryppede spore på agar'et, agar'et var næsten helt fast igen og skålene føltes ikke varme. (hvad er en for høj temperatur?)
3. Det er selvfølgelig en mulighed at de spore jeg har købt simpelthen ikke virker eller er døde, men det er fra en af de største vendors og så tænker jeg det lyder usandsynligt eftersom jeg har 2 forskellige strains.?!
Håber der er nogen som kan hjælpe en noob videre

Peace!