Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:33


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 feb 2020 19:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 feb 2020 20:14
Indlæg: 5
Hej,

Jeg har fået en meddelelse fra toldstyrelsen, at de har åbnet en pakke, og hvor de efterfølgende har konfiskeret indholdet, som er vurderet at være poppers. De har overdraget sagen til politiet, hvorfra jeg skal forvente svar om yderligere handling.

Nogen som har erfaring med den proces, og hvor lang den er og evt. konsekvens deraf?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2020 19:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 feb 2020 20:14
Indlæg: 5
Desuden svarer politiet elektronisk eller er det pr. fysisk brev?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2020 19:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Har ikke lige erfaring med dit spørgsmål, men lad være med at købe poppers i udlandet på nettet - det kan købes her hjemme .. =)

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2020 12:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 feb 2020 20:14
Indlæg: 5
Det vil jeg da gerne høre lidt mere om. Jeg håber dog stadig, at nogen herinde kan hjælpe mig med et eller flere svar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2020 18:41 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
rookie ny skrev:
Det vil jeg da gerne høre lidt mere om. Jeg håber dog stadig, at nogen herinde kan hjælpe mig med et eller flere svar.


Jeg kan af gode grunde ikke hjælpe dig til køb af Poppers, det bliver din egen hovedpine at finde. Men hvis du ligger hjernen i blød, er jeg sikker på du finder vejen dertil .. :roll:

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2020 00:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 nov 2015 14:40
Indlæg: 88
Bl0dpump skrev:
(...) men lad være med at købe poppers i udlandet på nettet - det kan købes her hjemme .. =)


Hvad kan man forvente at prisen på poppers i DK er?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2020 09:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 feb 2020 00:02
Indlæg: 31
rookie ny skrev:
Hej,

Jeg har fået en meddelelse fra toldstyrelsen, at de har åbnet en pakke, og hvor de efterfølgende har konfiskeret indholdet, som er vurderet at være poppers. De har overdraget sagen til politiet, hvorfra jeg skal forvente svar om yderligere handling.

Nogen som har erfaring med den proces, og hvor lang den er og evt. konsekvens deraf?

Toldstyrelsen SKAL og gør, overdrager sådanne sager til basserne. Så er spørgsmålet hvor alvorligt de vil tage sagen. Men er der chance for staten kan kradse en bøde ind, så går de som regel efter manden.

Nu er det her så lille en sag. Men mon ikke du får en indkaldelse til afhøring, på et eller andet tidspunkt. Hvis det var en større mængde (ulovlige ting) så tropper de generelt først op og prøver en af.

Bare benægt hele vejen. Du kan ikke gøre for at folk eller firmaer sender dig varer, fejl kan opstå, dermed kommer tvivlen dig tilgode.

Hvis du har betalt med dit kort, noget der kan spores tilbage til dig, så vil du få en bøde. Men det kommer an på om du indrømmer. Bare benægt. De gider højst sandsynligt ikke tjekke din konto på baggrund af så lille en ting. De vil nok sige noget i stil med ´hvis vi tjekker din konto, så finder vi ikke nogen transaktioner?´ Det er ren set-up. Hvis, så havde de gjort det på forhånd.

Benægt. Eller betal en mindre bøde, længere er den ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2020 12:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Bloodsucker skrev:
rookie ny skrev:
Hej,

Jeg har fået en meddelelse fra toldstyrelsen, at de har åbnet en pakke, og hvor de efterfølgende har konfiskeret indholdet, som er vurderet at være poppers. De har overdraget sagen til politiet, hvorfra jeg skal forvente svar om yderligere handling.

Nogen som har erfaring med den proces, og hvor lang den er og evt. konsekvens deraf?

Toldstyrelsen SKAL og gør, overdrager sådanne sager til basserne. Så er spørgsmålet hvor alvorligt de vil tage sagen. Men er der chance for staten kan kradse en bøde ind, så går de som regel efter manden.

Nu er det her så lille en sag. Men mon ikke du får en indkaldelse til afhøring, på et eller andet tidspunkt. Hvis det var en større mængde (ulovlige ting) så tropper de generelt først op og prøver en af.

Bare benægt hele vejen. Du kan ikke gøre for at folk eller firmaer sender dig varer, fejl kan opstå, dermed kommer tvivlen dig tilgode.

Hvis du har betalt med dit kort, noget der kan spores tilbage til dig, så vil du få en bøde. Men det kommer an på om du indrømmer. Bare benægt. De gider højst sandsynligt ikke tjekke din konto på baggrund af så lille en ting. De vil nok sige noget i stil med ´hvis vi tjekker din konto, så finder vi ikke nogen transaktioner?´ Det er ren set-up. Hvis, så havde de gjort det på forhånd.

Benægt. Eller betal en mindre bøde, længere er den ikke.


Kan ikke være mere enig. De vil aldrig få en dommerkendelse til at tjekke kontoen på baggrund af en gang poppers så selv hvis politiet gad, så ville de ikke få noget ud af det.

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2020 17:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 feb 2020 20:14
Indlæg: 5
Tusind tak for jeres svar. De er med til at give et overblik på hele situationen.

Jeg må se, hvornår de reagerer, for jeg står og skal til udlandet over en periode. Dermed må jeg håbe, at de sender en evt. henvendelse elektronisk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2021 17:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 feb 2021 16:59
Indlæg: 2
Hi, the same thing happened to me; I was wondering if you please had any info or any developments on the case. thanks


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team