Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:42


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 feb 2020 14:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jun 2019 21:56
Indlæg: 2
Hej,

Jeg forstår, 1P-LSD er ulovligt at købe, sælge og besidde i Danmark, men hvordan ser lovgivningen ud for det nyere 1cp-LSD? Jeg kan ikke finde information, der antyder, dette stof skulle være ulovligt.
Måske ved nogle af jer kloge hoveder noget om sagen?

Tak på forhånd!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2020 16:15 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg kender ikke stoffet, men det er garanteret ulovligt, fordi det er en analog til LSD. Et stof kan godt være ulovligt, selv om det ikke nævnes specifikt i lovparagrafferne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2020 16:18 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Umiddelbart er det ulovligt fordi det er en analog til LSD. (Jeg er ikke særlig godt inde i kemi og jura, men det beskrives som en LSD analog, og min forståelse for analoglovgivningen er at alle analoger til de listede substanser er ulovlige).

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2020 11:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 mar 2019 12:22
Indlæg: 6
Jo, det er det.

Næsten alle andre research kemikalier er dækket af analogparagrafferne, men lysergamider (gruppen LSD tilhører) er ikke nævnt. Dvs. at analoge som ALD-52, altså 1A-LSD (min ynglings), 1cp, 1b, 1p-eth og så mange andre ikke er ulovlige (stadig ikke helt lovlige).

Hvis de bliver taget i tolden tester de det med et 'field kit'der svarer til et reagent kit. Og så hvidt jeg ved, reagere de alle sammen positivt for LSD. Så hvis du bli'r taget, kommer politiet til at sige at de har fundet LSD i et brev til dig. Det er vigtigt, at du siger til dem at du IKKE har købt LSD og at du forlanger at de laboratorie tester det. De skal laboratorie teste det, hvis du beder dem om det. Når de så ser at det ikke er LSD eller 1P, sender de det enten tilbage til dig, eller også smider de det ud, uden at du får en bøde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2020 14:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 dec 2019 14:55
Indlæg: 67
disposablel skrev:
Jo, det er det.

Næsten alle andre research kemikalier er dækket af analogparagrafferne, men lysergamider (gruppen LSD tilhører) er ikke nævnt. Dvs. at analoge som ALD-52, altså 1A-LSD (min ynglings), 1cp, 1b, 1p-eth og så mange andre ikke er ulovlige (stadig ikke helt lovlige).

Hvis de bliver taget i tolden tester de det med et 'field kit'der svarer til et reagent kit. Og så hvidt jeg ved, reagere de alle sammen positivt for LSD. Så hvis du bli'r taget, kommer politiet til at sige at de har fundet LSD i et brev til dig. Det er vigtigt, at du siger til dem at du IKKE har købt LSD og at du forlanger at de laboratorie tester det. De skal laboratorie teste det, hvis du beder dem om det. Når de så ser at det ikke er LSD eller 1P, sender de det enten tilbage til dig, eller også smider de det ud, uden at du får en bøde.


+1

Interessant med 1cp-LSD, den har jeg ikke hørt om før.
Har gode erfaringer med ALD-52 (også min yndlings), 1p-LSD og ETH-LAD. Jeg mener at 1p-LSD og ETH-LAD er kommet på listen over de ulovlige.

_________________
ओं


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2020 14:47 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Hvad er det for et sted du henviser til, Disposablel? I "Bekendtgørelsen om euforiserende stoffer" står der i paragraf 1:

"Ved euforiserende midler forstås i denne bekendtgørelse de stoffer, vækster og droger, der er opført på de bekendtgørelsen vedføjede lister A, B, C, D og E, samt mulige salte og simple derivater med euforiserende virkning af de nævnte stoffer, f.eks. estere og ætere, uanset om stofferne, deres salte eller derivater er fuldstændig rene, om de er delvis fabrikerede, af naturlig oprindelse eller syntetisk fremstillede."

www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=137169


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2020 12:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 feb 2020 23:02
Indlæg: 1
Disposabel har ret, det er lovligt. Fik selv mit 1cp-lsd stoppet i posten men efter at have skrevet til politiet og ventet et par måneder har de frafaldet sigtelserne, og jeg kan afhente de resterende 24 tabs.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2020 01:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jun 2020 01:00
Indlæg: 1
Sigtetforimport skrev:
Disposabel har ret, det er lovligt. Fik selv mit 1cp-lsd stoppet i posten men efter at have skrevet til politiet og ventet et par måneder har de frafaldet sigtelserne, og jeg kan afhente de resterende 24 tabs.


Tak! Kan du fortælle lidt mere om hvad du har skrevet til dem (og måske henvist til)? Står lige i samme situationen. Er det ikke nok bedre bare at nægte?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2020 14:05 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Nogen af jer der har nogen erfaringer med stoffet? Overvejer det nemlig selv, da jeg også har været rigtig glad for nogle af de forskellige lsd analoger

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2020 23:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jun 2019 21:56
Indlæg: 2
Hold da op. Tråden er simpelthen blevet relevant igen, haha. Så konklusionen er, at 1cp-LSD er lovligt d. 09-06-2020? Er der nogen der kan be- eller afkræfte det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jul 2020 18:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 mar 2019 12:22
Indlæg: 6
Sigtetforimport skrev:
Disposabel har ret, det er lovligt. Fik selv mit 1cp-lsd stoppet i posten men efter at have skrevet til politiet og ventet et par måneder har de frafaldet sigtelserne, og jeg kan afhente de resterende 24 tabs.


Fedt at få det 100% bekræftet. Jeg har siddet MEGET længe på internettet og læst analog-lovgivningen flere gange for at prøve at finde ud af det før jeg købte noget ALD-52. Jeg spurgte også et par kemikere om andre analoger, og det ser desværre ud til at det kun er lysergamider som ikke er dækkede (Udover 1P-LSD og AL-LAD der begge er nævnt specifikt). MDMA og Ketamin analoger (benzofuraner og arylcyclohexylaminer) er desv. dækkede.

Jeg forstår ikke hvordan dette loophole stadig eksisterer, da loven blev opdateret (eller hvad det nu hedder på jura sprog) her i år. Jeg klager dog ikke ahaha.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2020 12:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 jul 2020 12:19
Indlæg: 1
Det står her, derivater f. eks. estere og ætere med euforiserende virkning af de stoffer som er på listen (Lysergid INN er på liste A) , er ulovlige.


§ 1. Ved euforiserende midler forstås i denne bekendtgørelse de
stoffer, vækster og droger, der er opført på de bekendtgørelsen vedføjede lister A, B, C, D og E, samt mulige salte og simple derivater med euforiserende virkning af de nævnte stoffer, f.eks. estere og ætere, uanset om stofferne, deres salte eller derivater er fuldstændig rene, om de er delvis fabrikerede, af naturlig oprindelse eller syntetisk fremstillede. Endvidere alle tilberedninger – med de i stk. 3 nævnte undtagelser – der indeholder eller er fremstillet af de i listerne nævnte stoffer, vækster og droger samt salte og simple derivater heraf.

Liste A:
4. Lysergid INN. = LSD

[Lov om euforiserende stoffer](https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2011/557)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jul 2020 20:25 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Nu har jeg selv anskaffet mig lidt, som jeg vil prøve at teste i den nærmeste periode.

Melder tilbage på den anden side.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2020 19:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 mar 2019 12:22
Indlæg: 6
MrKetchup skrev:
Det står her, derivater f. eks. estere og ætere med euforiserende virkning af de stoffer som er på listen (Lysergid INN er på liste A) , er ulovlige.


§ 1. Ved euforiserende midler forstås i denne bekendtgørelse de
stoffer, vækster og droger, der er opført på de bekendtgørelsen vedføjede lister A, B, C, D og E, samt mulige salte og simple derivater med euforiserende virkning af de nævnte stoffer, f.eks. estere og ætere, uanset om stofferne, deres salte eller derivater er fuldstændig rene, om de er delvis fabrikerede, af naturlig oprindelse eller syntetisk fremstillede. Endvidere alle tilberedninger – med de i stk. 3 nævnte undtagelser – der indeholder eller er fremstillet af de i listerne nævnte stoffer, vækster og droger samt salte og simple derivater heraf.

Liste A:
4. Lysergid INN. = LSD

[Lov om euforiserende stoffer](https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2011/557)


Problemet er bare, at det så er op til staten at bevise at 1cP-LSD er et simpelt derivat (hvilket jeg har fået at vide at det IKKE er af et par kemikere). De ville skulle have fat i et ekspertvidne og tage det op i retten. Så jeg tror simpelthen ikke at de vil gå så langt og bruge så mange penge for at få en bøde ud af dig (måske vil de dog gøre det, hvis man importere rigtig store mængder til videre salg).

Jo længere væk fra LSD molekylet er (som f.eks. 1cP) jo sværere er det at bevise at det er et "simpelt derivat".


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 aug 2020 09:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 mar 2007 15:12
Indlæg: 204
Geografisk sted: på toppen.
Buttkraken skrev:
Nu har jeg selv anskaffet mig lidt, som jeg vil prøve at teste i den nærmeste periode.

Melder tilbage på den anden side.


Sorry for at necro tråden, men fik du nogensiden prøvet det?
Er nysgerrig omkring virkningen, nogen melder tilbage at det er vildere end LSD mens andre mener det er mildere.
Ville virkelig gerne vide hvor stærkt "mindfucket" er vs "visuels" :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 aug 2020 10:20 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
psytaihai skrev:
Buttkraken skrev:
Nu har jeg selv anskaffet mig lidt, som jeg vil prøve at teste i den nærmeste periode.

Melder tilbage på den anden side.


Sorry for at necro tråden, men fik du nogensiden prøvet det?
Er nysgerrig omkring virkningen, nogen melder tilbage at det er vildere end LSD mens andre mener det er mildere.
Ville virkelig gerne vide hvor stærkt "mindfucket" er vs "visuels" :D

Har ikke lige haft tid til at teste det endnu desværre

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team