Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:47


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 maj 2020 09:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 maj 2020 09:08
Indlæg: 1
Sagen er den, at de gamle tester mig For THC her om 6-8 timers tid. Testen er en test der måler Cut off værdigen af THC i urinen, der er 20mg, 50mg, 100mg og 200mg på testen. Jeg blev testet for 3 dage siden hvor den viste 200mg da jeg havde røget dagen før. Jeg røg også igår aftes, og de gamle er glade hvis den bare er mindre end 200 mg, tror i ikke at en helvedes masse vand idag kan klare det? Tak på forhånd


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 maj 2020 19:23 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Kan du ikke bare fortynde dit pis med en sjat vand?
Eventuelt flytte.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 maj 2020 14:37 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Hvis du er nervøs for udfaldet, men ved at de vil teste dig, hvorfor ryger du så lige op til?
Det er en logik jeg umiddelbart ikke kan følge, medmindre du er svær misbruger

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 maj 2020 15:43 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Han så jo nok skæv ud da han kom hjem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 maj 2020 17:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Har altid tænkt når de her tilbagevendende spørgsmål dukker op - “Bor du stadig hjemme og indtager knark eller ryger, så må du også tage skraldet!” Det er dine forældres bolig og de bestemmer.

Jeg gætter bare på din alder nu, 16-19 år? Så har du alligevel ikke travlt, vent med hashen til du bliver ældre, og har egen bolig, så kan du bare ryge løs der.

Go’ dag! :D

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 maj 2020 19:20 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Urinus har skrevet en guide herinde, prøv at tjekke den ud

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 maj 2020 19:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Hej Xand0039

Hvordan gik din test? Håber ikke at det hele endte i råben og skrigen og gråd haha.

For lige at synge med koret (det er trods alt et harm reduction forum): jeg ved ikke hvordan dit forhold er med dine forældre, men pas på at sådan noget som det her ikke kommer til at skabe splid og problemer derhjemme hos jer. Det er virkelig ikke sjovt at have ødelagt tilliden til ens forældre, og leve i et hjem sprængfyldt med mistroiskhed og bekymring.
Jeg har selv været der, så tro mig jeg forestår udemærket hvor latterligt irriterende ens forældres (måske misinformerede) syn på rusmidler kan være når man selv føler at man har styr på det, og de ikke bare vil lade en ryge en fed i fred.
Men du skal huske på at deres bekymring udelukkende stammer fra deres kærlighed til dig, og et ønske om at du kommer til at klare dig godt i livet. Jeg ved det er svært, men prøv inderligt at se tingene fra deres side, og prøv at kom med en løsning i allesammen kan stå inde for.

Jeg synes der er nogle relevante faktorer at tage stilling til her:
1. Din alder.
2. Hvordan er din for/misbrug historie af cannabis? Er det hverdagsrygning, weekendkriger eller er det bare en sjælden gang imellem?
3. Hvordan er dine forældres syn på cannabis sådan rent generelt? Altså har de forståelse for at unge er unge, og lidt fjolletobak ENGANG IMELLEM er okay, eller er det heroin i deres ører?
4. Får du lavet dine daglige pligter (skole, fritidsarbejde, huspligter etc), eller ligger du i dit mørke kælderværelse dagen lang med røde øjne og Pink Floyd i højtaleren?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. For det første - alderen. Nu kender jeg ikke din alder, men vil skyde på den er <=18. Du har jo nok hørt den før - det er ikke godt at tage stoffer når man er alt for ung, men det er faktisk crazy seriøst sådan virkelig at forstå og respektere. Tro mig, jeg har selv været i din alder så jeg ved UDEMÆRKET hvor røv det er at høre, da jeg jo følte mig på toppen, med styr på det hele og tja man er vel nærmest usårlig i den aldersgruppe haha. Men pas på min ven, det er nogle vanvittigt vigtige år hvad angår hjernens udvikling, og den måde du håndterer sociale elementer i livet. Du kan risikere at hæmme din mentale, sociale og emotionelle udvikling på en sådan måde at du kommer til at fortryge det SÅ hårdt senere i livet.
Jeg har fuld forståelse for at det er utroligt uhåndgribelige konsekvenser i din situation, men de er stadig uhyggeligt reelle. Så jeg vil KRAFTIGT råde dig til at tage det dybt seriøst og enten vente nogle år, eller (nok mere realistisk) holde dit forbrug ganske fornuftigt, uanset hvor ofte din omgangskreds ryger det. Skid hul i gruppepress og idéen om at det er sejt at ryge (det er det overhovedet ikke). Igen, jeg har fuld forståelse for at det er pisse svært, specielt hvis ens omgangskreds ryger dagligt, men selvom det ikke føles sådan så er din ungdom altså en utrolig lille del af hele dit lange liv, så det ville være en kæmpe skam skulle du forringe din livskvalitet og mentale kunnen fordi det er sjovt at ryge den fede alt for ofte i dine unge dage. Så hellere pas på dig selv, og så kan du senere i livet tage stilling til om du "har lyst til" at have et dagligt forbrug af den kære urt.
Jeg kan da personligt fortælle at det ikke er særlig fedt at have en skod hukommelse, og at have spildt en årrække på at sidde og sumpe hver dag uden at komme nogen veje i livet. Så pas på dig selv, cannabis er slet ikke så uskyldig hvis man misbruger det i sine unge år.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. Jeg spørger om din for/misbrugshistorie da den kan være relevant i forhold til hvordan dine forældre håndterer tingene. Hvis du kommer skæv hjem hver dag er det klart at de bliver bekymrede og derfor har et desperat ønske om at hjælpe. Desværre kan den "hjælp" nemt blive set som noget negativt og irriterende, så istedet for at tage imod den prøver man at opstille et falsk billede af hvordan dit liv ser ud, og egentligt resultere det bare i at jeres relation bliver belastet af løgne og mistroiskhed. Som jeg også skrev i ovenstående paragraf, så er det bestemt ikke sundt for et ungt menneske at have et misbrug af cannabis da det kan have vidtrækkende konsekvenser der følger en resten af livet.
Hvis du derimod har et ganske fornuftigt forbrug (jeg har mine tvivl når du ryger selvom du ved at dine forældre holder øje), så ville jeg måske prøve at tage en seriøs snak med dine forældre, hvis det da kan lade sig at gøre. Vær åben omkring dit uskyldige forbrug, og bevis overfor dem at det på ingen måder er noget der har en negativ effekt på dit liv. Bevis at du har en moden og fornuftig tilgang, og på den måde kan det være at de kan finde en form for accept. Det har både den fordel at I undgår at jeres relation bliver belastet af løgne/mistroiskhed, og de føler sig mere trygge da dit forbrug nu ikke er noget der foregår i skyggerne uden at de har nogen anelse om hvor stort et problem det er, samt kan de holde øje med at det ikke begynder at tage overhånd (det kan det forholdsvis nemt) så de kan være med til at passe på dig. Det kræver selvfølgelig at du er fuldstændig åben, og at de er i stand til at acceptere at du ryger tjald engang imellem.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. Denne her hænger også lidt sammen med ovenstående paragraf. Du skal tænke på at de kommer fra en helt anden tid, en tid hvor hash er blevet stigmatiseret og der ikke rigtigt var nogen saglig information, udover "drugs are bad m'kay".
Hvis det er tilfældet og de på ingen måde har sat sig ind i hvad det er for et rusmiddel, dens effekt, historie, farer osv så ville jeg prøve at researche godt og grundigt for derefter at sætte dig ned og have en seriøs snak med dine forældre. Forklar dem hvordan landet ligger, hvad det er for et stof, og hvorfor du mener at det ikke er en negativ faktor i dit liv. På den måde viser du dem at du har en fornuftig og voksen tilgang (kan skabe tryghed for dem), og samtidig aflive nogle af de myter som de måske stadig ser som fakta. Lad være med at mal et lyserødt billede af lortet, giv dem the real deal men forklar dem hvorfor det ikke er et problem for dig, og hvad du gør for at undgå at misbruge stoffet og for at undgå konsekvenserne.
Ikke bare brug en eftermiddag, men faktisk tag det dybt seriøst og virkelig sæt dig ind i det så du føler at du har et fagligt svar på hvilke som helst spørgsmål de end måtte smide din vej, og selvfølgelig bak det op med pålidelige kilder.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. Jeg ved ikke hvorfor at de har valgt at udføre urinprøver, men det kan være at det er fordi at de føler at dit liv sejler på den ene eller anden måde. Hvis du følger med i skolen/arbejdet og klarer dig fint så vil det være svært for dem at påpege at dit forbrug er med til at ødelægge dit liv. Hvis du derimod sidder fast uden rigtigt at komme nogle veje, og bare sumper dag efter dag så får du svært ved at overbevise dem om at du sagtens kan styre stoffet og at det ikke har nogle konsekvenser i dit liv.
Bevis med handling at du er et voksent ansvarligt menneske der har styr på sit shit, lever sit liv som ethvert andet succesfuldt ungt menneske og at en joint i ny næ ikke er med til at afholde dig fra at nå dine mål i livet.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg håber at du har styr på tingene, og at dit for/misbrug ikke kommer til at skabe problemer mellem dig og de gamle. Bare pas på dig selv bro, det er et sidespor at begynde at lyve og omgå dine forældres regler. Der findes andre løsninger, men det kræver at DU tydeligt beviser overfor dem at du er et ansvarligt ungt menneske, og at tjald ikke er en negativ faktor i dit liv. Du snyder ingen andre end dig selv ved at prøve at overbevise din omverden om at dit misbrug er mindre end det reelt set er, du kan ikke løbe fra at der ER altså konsekvenser ved et misbrug. Så prøv for alt i verden at vær god ved dig selv, ellers kommer du til at fortryde det på et tidspunkt i livet det garanterer jeg dig. Du har kun 1 liv, 1 hjerne, så lad nu være med at fucke det op i disse afgørende år i dit liv.

Ønsker dig alt det bedste homie, det er dig der har styrepinden i dit liv, og derved kun dig der kan vælge hvilken retning dit liv skal tage.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team