Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:32


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 aug 2020 15:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Primært leder jeg efter doseringsforslag, samt om specifikke blandingsforhold af alkaloiderne (isopelletierine, anaferine mv), steroidale laktoner (withanolider, withaferiner) og saponiner er af stor betydning og kan bruges til forskellige ting? Og i så fald, hvor søren bør man købe dem fra, hvis man nu skal lave sin egen sammensætning? Mega grøn på området..

Jeg vil gerne ryge mindre dødshass, og tænker det kunne være skønt med dette adaptogen grundet dens umiddelbare store virkningsområde og réelle effektivitet.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3252722/ - en lille kort artikel omkring adaptogenet og dets virkninger.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2020 16:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 okt 2019 09:03
Indlæg: 34
Geografisk sted: Jutland
Jeg kørte Ashwagandha (1000mg dosering) dagligt i en lang periode, hvor jeg var stress udsat.

Ud af alle de urter jeg forsøgte mig med (Phenibut, Ashwagandha, Mulungu, grøn-te ekstrakt og nogle andre jeg ikke lige husker) var ashwa det jeg syntes mest om.

Umiddelbart forstår jeg ikke dit spørgsmål, fordi isopelletierine og anaferine er alkaloider som ashwagandha roden indeholder? lige ledes med de to flavornoids. Har du tænkt dig at købe alkaloiderne isoleret og tilsætte ekstra til dit pulver?

_________________
Young bee... Buzz Buzz


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2020 19:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Tror det bliver svært at finde de seperate alkaloider online.. men ashwaghanda er super godt i sig selv. Jeg bruger det selv som afstressende middel og adaptogen (naturligvis) og har kun gode erfaringer med det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2020 19:55 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
zero skrev:

Umiddelbart forstår jeg ikke dit spørgsmål, fordi isopelletierine og anaferine er alkaloider som ashwagandha roden indeholder? lige ledes med de to flavornoids. Har du tænkt dig at købe alkaloiderne isoleret og tilsætte ekstra til dit pulver?


Det forstår jeg godt. Det er fordi jeg ser forskellige produkter, som indeholder forskellige mængder af de her alkaloider osv. Så tænkte jeg blot, om det koncentrationen af de forskellige stoffer kan have en overordnet påvirkning på forskellige måder. Men altså, skal jo nok bare købe en bøtte, det gør sikkert minimal forskel.

Og fedt med doseringen - det virker til at man skal op over 700mg, så vidt jeg lige kan læse mig frem til (af folks anekdoter)...

Rødhætte: Tak for svar. Hvornår på dagen bruger du det, og kører du én dose dagligt eller hvordan?

Min plan var at tage det om aftenen, hvor jeg formentlig kommer til at ryge en lille bønne, men i håbet om at det ville kunne fjerne lidt angst. Sådan, en halv time-time før sengetid.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2020 01:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Jeg tror måske at det kan forstyrre nattesøvn. Jeg tog det om morgenen og blev "klar" (som i klar på den værste) af det. Men det gør jeg også nogle gange af benzoer, så who knows!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2020 13:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Helt sikkert.. Det må bare testes af så, tak for svar.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2020 20:03 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Anbefaler altid komboen af Bacopa. Ashwagandha og Rhodiola Rosea som en standard hvis man vil prøve sig ad med adaptogener. De balancerer meget godt hinandens sider ud og efter 2 måneder på det er man ret godt kørende da virkningen akkumulerer over tid.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2020 20:17 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Og her gik man og troede i snakkede om et hemmeligt rusmiddel også er det "bare" ginseng :)

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2020 14:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Hector Salamanca skrev:
Og her gik man og troede i snakkede om et hemmeligt rusmiddel også er det "bare" ginseng :)

Nøh.. det er faktisk en anden plante, den går bare under navnet Indisk Ginseng.

Super godt for mig, jeg kan godt lide at tage rusmidler, men det er nok en god ide at graduate til nogle mildere og mere hverdagsfunktionelle.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2020 17:35 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Ja ok så er jeg mere interreseret igen

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2020 19:57 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Nafets skrev:
Anbefaler altid komboen af Bacopa. Ashwagandha og Rhodiola Rosea som en standard hvis man vil prøve sig ad med adaptogener. De balancerer meget godt hinandens sider ud og efter 2 måneder på det er man ret godt kørende da virkningen akkumulerer over tid.


Helt sikkert, tak for svar. Hvorfor ville du kombinere med Bacopa og Rhodiola Rosea, og hvad er det du mener, når du siger "balancerer hinanden godt ud"? :)

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2020 09:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 dec 2019 14:55
Indlæg: 67
Nafets skrev:
Anbefaler altid komboen af Bacopa. Ashwagandha og Rhodiola Rosea som en standard hvis man vil prøve sig ad med adaptogener. De balancerer meget godt hinandens sider ud og efter 2 måneder på det er man ret godt kørende da virkningen akkumulerer over tid.


Enig. Jeg har ikke måneders daglig erfaring, men sporadisk har jeg haft gavn af mange, og særdeles disse fire:
Bacopa monnieri
Ashwagandha
Rhodiola Rosea
Gotu Kola

@spaffeh:
Nu hvor du snakker om, at du gerne vil formindske angst med hurtig virkning, så kan jeg anbefale passionsblomst (Passiflora) og kamilleblomst. Generelt er jeg ikke tilhænger af idéen om at angst er "dårlig" og derfor skal "bekæmpes", men jeg kan respektere at andre går den vej, og til det formål synes jeg at disse er effektive. Kamilleblomst (kamillete) er meget beroligende, og så vidt jeg husker har passiflora lidt benzo-lignende egenskaber. Hvis du vil bruge dét, så sørg for at købe blomsterne i den højeste kvalitet du kan finde, da der er væsentlig forskel fra den billige version til disse. Så hvis du laver en te af eksempelvis passiflora, kamilleblomst og lidt whatever, måske citronskal for smag, så tror jeg du får hvad du søger.

_________________
ओं


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2020 10:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
M - skrev:
Generelt er jeg ikke tilhænger af idéen om at angst er "dårlig" og derfor skal "bekæmpes", men jeg kan respektere at andre går den vej, og til det formål synes jeg at disse er effektive.


Hvid det er k med spaffeh, vil jeg gerne bruge hans tråd til at spørge ind til dette. :hjerte: Eller må han tænde en fakkel og henvise mig til at skrive pb, hæh.

Men hvad mener du med "er jeg ikke tilhænger af idéen om at angst er "dårlig""? At det er neutralt/positivt at have en grundlæggende angst? :)

Jeg tænker, hvis man har så meget angst, at man vil bekæmpe det med midler, må angsten have en negativ/dårlig effekt på ens liv.

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2020 11:40 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
spaffeh skrev:
Nafets skrev:
Anbefaler altid komboen af Bacopa. Ashwagandha og Rhodiola Rosea som en standard hvis man vil prøve sig ad med adaptogener. De balancerer meget godt hinandens sider ud og efter 2 måneder på det er man ret godt kørende da virkningen akkumulerer over tid.


Helt sikkert, tak for svar. Hvorfor ville du kombinere med Bacopa og Rhodiola Rosea, og hvad er det du mener, når du siger "balancerer hinanden godt ud"? :)



Mener at eks. Bacopas kognitive effekter kan have gavn af den nedsatte kortisol fra Ashwagandaen, og dennes lidt sløvende effekt bliver mindsket af Rosenrodens stimulerende virkning så man får den beroligende angstdæmpende effekt fra både Bacopa og Ashwagandaen uden at blive alt for træt. Rosenrodens effekt kan til tider få mig til at arbejde +8timer i streg uden pause selvom hovedet er træt og der får Bacopa mig ofte til at mærke mere efter og ræssonerer lidt klarere uden brainfog og tyre afsted i en eller anden tilfældig retning


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2020 15:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 dec 2019 14:55
Indlæg: 67
Leah skrev:

Hvid det er k med spaffeh, vil jeg gerne bruge hans tråd til at spørge ind til dette. :hjerte: Eller må han tænde en fakkel og henvise mig til at skrive pb, hæh.

Men hvad mener du med "er jeg ikke tilhænger af idéen om at angst er "dårlig""? At det er neutralt/positivt at have en grundlæggende angst? :)

Jeg tænker, hvis man har så meget angst, at man vil bekæmpe det med midler, må angsten have en negativ/dårlig effekt på ens liv.


Det er k med mig!
Jeg kan sagtens se hvad du mener, og det er også korrekt. Angst har negativ/dårlig effekt på ens liv. Gennem hvad vi kalder "meditation", hvilket er et ord, som vi i vesten bruger til at dække mange forskellige sanskrit-begreber, har jeg erhvervet den indsigt, at angst ikke kommer alene, og det ikke er angsten, der er kernen. Jeg mener, at angsten ikke er ens fjende man skal bekæmpe, men at den er en vejviser, og hvis man følger den, ved at mærke den uden modstand, så når man længere end man havde troet var muligt, man lærer den at kende og lytter man intensivt og længe nok, er den pludselig ikke et problem længere.

Nu skriver jeg "man" og sådan, men det er alt sammen blot min egen ydmyge oplevelse!

_________________
ओं


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2020 15:16 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Ahh, okay. Jeg troede du decideret mente, at angst kunne være nice, ud fra det første indlæg. :D

Tak for uddybning.

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2020 22:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Nafets skrev:
spaffeh skrev:
Nafets skrev:
Anbefaler altid komboen af Bacopa. Ashwagandha og Rhodiola Rosea som en standard hvis man vil prøve sig ad med adaptogener. De balancerer meget godt hinandens sider ud og efter 2 måneder på det er man ret godt kørende da virkningen akkumulerer over tid.


Helt sikkert, tak for svar. Hvorfor ville du kombinere med Bacopa og Rhodiola Rosea, og hvad er det du mener, når du siger "balancerer hinanden godt ud"? :)



Mener at eks. Bacopas kognitive effekter kan have gavn af den nedsatte kortisol fra Ashwagandaen, og dennes lidt sløvende effekt bliver mindsket af Rosenrodens stimulerende virkning så man får den beroligende angstdæmpende effekt fra både Bacopa og Ashwagandaen uden at blive alt for træt. Rosenrodens effekt kan til tider få mig til at arbejde +8timer i streg uden pause selvom hovedet er træt og der får Bacopa mig ofte til at mærke mere efter og ræssonerer lidt klarere uden brainfog og tyre afsted i en eller anden tilfældig retning


okay, det lyder til at give mening.
Nu har jeg fået fat i Rhodiola 400mg pr pille, Bacopa på 500mg og Ashwagandha på 450mg.
Tænker at fyre en af hver om dagen i to måneder, og se hvordan det påvirker mig. Og eventuelt tage Bacopa og Rhodiola om morgenen, og så Ashwagandha om eftermiddagen, og oppe dosis af Ashwagandha til to piller efter to uger. Lyder det reasonable? Giver jeg ingen mening? Er helt grøn i det her :rocking: :hm: :tnx:

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team