Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:40


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 aug 2020 22:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 aug 2020 22:51
Indlæg: 4
Hejsa

Jeg har bestilt nogle forskellige vareprøver i råform fra fabrikker i kina,men pakkerne bliver af ukendte årsager liggende til toldbehandling.

Det er f.eks. antibiotika til mine fisk eller bimatoprost (hårmiddel) til en hårcreme jeg vil lave - er der nogle alvorlige problemer i det ift. til at kontakte dem og spørge om, hvorfor de dog stopper dem?

De har nu haft dem cirka 1 måned uden at jeg har fået noget at vide fra dem og uden at de rykker sig. Er det pga. sommerferien eller, hvad?

Burde de ikke enten frigive dem, returnere dem eller kontakte mig?

Nogen som kender til lignende situationer?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2020 14:18 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Det er meget muligt at det er blevet tilbageholdt fordi de mistænker pakkerne for at indeholde noget ulovligt. Det bedste bud er nok at kontakte dem og spørge ind eller at vente endnu længere.

Er indholdet lovligt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2020 15:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 okt 2019 09:03
Indlæg: 34
Geografisk sted: Jutland
Begge dele er formentlig registreret lægemidler indenfor EU, jeg tvivler på man må importere dem fra Kina. Toldbehandling tager op til 120 dage (3 mdr).

Rettelse: Ja det så 4 mdr. :oops: Og hvis jeg var dig, så ville jeg nok forvente de destruere pakken.

_________________
Young bee... Buzz Buzz


Senest rettet af zero 08 sep 2020 15:53, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2020 19:44 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
zero skrev:
Begge dele er formentlig registreret lægemidler indenfor EU, jeg tvivler på man må importere dem fra Kina. Toldbehandling tager op til 120 dage (3 mdr).

Det er sgu nogle lange måneder

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 sep 2020 17:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 aug 2020 22:51
Indlæg: 4
Ang. lægemidler: De bliver brugt i hårmidler, som er i fri handel. F.eks. til at gro større øjenvipper eller behandle hårtab.

Jeg tænker at lægemidler er, hvis de er i forarbejdet tilstand og f.eks. pakket i pakke med indlægseddel. - Det her er jo bare råstoffer.

Men tak for svarene - jeg har kontaktet post-selv-mord skriftligt, men de gider vist ikke svare....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2020 19:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 aug 2020 22:51
Indlæg: 4
Hejsa Alle

Jeg har her cirka 4 måneder efter told besluttede sig for at undersøge mine pakker modtaget dem begge to - og cirka det indhold de havde.

Alt var dog splittet ad - man skulle tro told bestod af glade aber, som er sindssygt oppe at køre på stoffer....

De oprindelige poser var tomme og klippet i småstumper. De have brugt nogle billige lorteposer til indholdet efterfølgende.

Men det meste var der - minus cirka 5gram af dem på cirka 50gram (45g tilbage), 15g af dem på 20g... Det er dog næppe sterilt længere...

Jeg håber tolderne prøvede at sniffe det og nu render rundt med hår voksende ud af næsen i bedste obelix og asterix parodi.

Anyway - det hele var overklistret med åbnet af told, sendt til retskemisk institut m.m.

Så alt i alt - vores kloge toldere har misbrugt 1000vis af kroner på at undersøge nogle kosmetiske ingredienser udover min tid og kvaliteten af min import.

Nu har jeg igen en pakke taget i tolden - indeholdende faktisk nøjagtigt det samme... De er dog nogle forbandet idioter...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2020 19:43 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
uncle_annie skrev:
Hejsa Alle

Jeg har her cirka 4 måneder efter told besluttede sig for at undersøge mine pakker modtaget dem begge to - og cirka det indhold de havde.

Alt var dog splittet ad - man skulle tro told bestod af glade aber, som er sindssygt oppe at køre på stoffer....

De oprindelige poser var tomme og klippet i småstumper. De have brugt nogle billige lorteposer til indholdet efterfølgende.

Men det meste var der - minus cirka 5gram af dem på cirka 50gram (45g tilbage), 15g af dem på 20g... Det er dog næppe sterilt længere...

Jeg håber tolderne prøvede at sniffe det og nu render rundt med hår voksende ud af næsen i bedste obelix og asterix parodi.

Anyway - det hele var overklistret med åbnet af told, sendt til retskemisk institut m.m.

Så alt i alt - vores kloge toldere har misbrugt 1000vis af kroner på at undersøge nogle kosmetiske ingredienser udover min tid og kvaliteten af min import.

Nu har jeg igen en pakke taget i tolden - indeholdende faktisk nøjagtigt det samme... De er dog nogle forbandet idioter...



Hvis de har beskadiget eller mistet noget af dit produkt, synes jeg helt klart du skal kræve erstatning af dem. En ting er at rode dine ting igennem, en anden er at ødelægge, miste og decideret behandle dine varer dårligt.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2020 20:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 aug 2020 22:51
Indlæg: 4
Hejsa

Da jeg kommer hjem og inspicerer den sidste pakke de har frigivet viser det sig at de har brugt 100% af indholdet til deres tests (udover 4 måneder).

Det er så flabet og svinsk at jeg er helt oppe i det røde felt....

Jeg har derfor skrevet et klagebrev til dem og bedt dem om at betale erstatning:

Det lyder cirka sådan her:
Hejsa



Jeg har fået udtaget to pakker til control.



1. Pakke nr.x1
2. Pakke nr.x2


I bruger 4 måneder på at undersøge dem og frigiver dem derefter fordi indholdet er fuldt lovligt.



I har stjålet eller brugt 100% af indholdet og leverer en tom pakke til mig. (Pakke 1)


I har brugt en væsentlig del af indholdet i pakke 2 og kontamineret det med colibakterier så det ikke er sterilt længere. Man skulle da kunne forvente at i kan vaske hænder efter WC og før i ødelægger folks pakker? I er jo til fare for folk.



Det er fuldstændigt uacceptabel behandling og det må I betale erstatning for.



I skal betale for min tid der er brugt med at bestille indhold og nu genbestille det samt indholdets værdi og de ekstra udgifter samt opgaver i påfører mig.



Den samlede erstatning lyder derfor på 1050kr.



70 kr for indholdet pakke 1

30 kr for indholdet af pakke 2

500 kroner for den tid det har taget mig at have korrespondance med sælger p.g.a. jeres ekstreme behandlingstid samt den tid jeg brugte på at bestille indholdet

250 kr for at skulle genbestille det.

100 kr for at skulle skrive en klage til jer.
100 kr som jeg har betalt i betalingsgebyrer m.m.


Mvh.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team