Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:21


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 sep 2020 19:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 jun 2009 07:34
Indlæg: 27
For nogle måneder siden købte jeg en stor pose billig pot. Det viste sig dog, at jeg ikke oplevede nogen som helst virkning af at ryge det, og siden har det ligget i køleskabet. I går lavede jeg så cannabis-smør af disse rester. Der har nok været omkring 40 gram (skod)pot. Derefter brugte jeg smørret til at lave småkager, idet jeg håbede, at jeg måske ville opleve en virkning, hvis jeg indtog det på denne måde.

Jeg spiste omkring 10 småkager (i løbet af 10-12 timer), men oplevede stadig intet. I dag har jeg, indtil videre, indtaget 10-15 småkager i løbet af de sidste 4-5 timer, stadig uden virkning, og jeg har derfor efterhånden opgivet håbet. Dog undrer det mig, at der kan findes så ringe kvalitet, at man simpelthen intet mærker.

Til gengæld er jeg blevet lidt nysgerrig efter, hvilke fordele der kan være forbundet med at spise hash. Jeg har ikke selv prøvet det - bortset fra mit igangværende mislykkede eksperiment! Men jeg forestiller mig at 20-30 gram (hash) pludselig må kunne strække meget længere, end hvis man ryger det.

Derfor: Er det ikke væsentligt billigere at indtage hashen på denne måde? Hvor mange gram skal man regne med at indtage for at opnå en (god, intens) rus? Og er det rigtigt, at rusen varer længere og netop er mere intens, end når man ryger det? Synes ofte jeg er ved at blive ædru allerede en times tid efter at jeg har røget en joint, hvilket er møg-træls!

Håber at I vil dele ud af jeres erfaringer ✌️


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2020 19:52 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Hvis det er god hash eller skunk, vil jeg mene at 0.25-0.4 burde være rigeligt pr dose.
Som du selv er inde på kan rusen godt være mere intens, især hvis man får meget, derfor er der mange, som siger man skal være varsom.
Personligt er jeg ikke så stor fan af at spise det, jeg syntes sgu der mangler noget i forhold til at ryge det. Nyder at ryge, mere end jeg nyder at spare på mit weed haha.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2020 19:56 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Tjoeh, det er nok billigere, men giver ikke samme hurtige rus og er mere omstændigt, hvilket jeg tror gør mange, mig selv incl., foretrækker at ryge det. Det fede ved det er til gengæld man kan blive gudsjammerligt skæv, og det kan være ret sjovt. Jeg har en kammerat, er gerne byder på pot chai, og så drikker vi rigeligt, og går ud i naturen og vader rundt en hel dag. Det er et hit hver gang. Det er også praktisk til koncerter og lignende, hvor man ikke lige kan snige sig til at ryge. Jeg plejer at beregne omkring 100 mg hash pr småkage, og så spise et par stykker af dem.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2020 21:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 jun 2009 07:34
Indlæg: 27
Buttkraken skrev:
Hvis det er god hash eller skunk, vil jeg mene at 0.25-0.4 burde være rigeligt pr dose.
Som du selv er inde på kan rusen godt være mere intens, især hvis man får meget, derfor er der mange, som siger man skal være varsom.
Personligt er jeg ikke så stor fan af at spise det, jeg syntes sgu der mangler noget i forhold til at ryge det. Nyder at ryge, mere end jeg nyder at spare på mit weed haha.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 sep 2020 17:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Fordele: du bliver lortemeget mere skæv imo.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 sep 2020 19:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 jun 2009 07:34
Indlæg: 27
Er jeg den eneste der oplever, ikke at kunne besvare?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 sep 2020 21:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Ja, i tråde? umiddelbart.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 sep 2020 21:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 jun 2009 07:34
Indlæg: 27
Prøver igen ...

Hvor længe kan man forvente at en rus vil vare med en dose på 0.25-0.4? Når jeg ryger, ryger jeg ofte en joint af omtrent samme dosis hver anden time. 8-10 joints om dagen er jo også noget der kan mærkes økonomisk. Så hvis man kan nøjes med en enkelt kage eller to i stedet, er det jo genialt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 sep 2020 22:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 jun 2009 07:34
Indlæg: 27
spaffeh skrev:
Ja, i tråde? umiddelbart.


Ja, det er kun hver tiende ting jeg,skriver, der kommer frem i tråden.

Hvilket er årsagen til at det jeg skriver, virker usammenhængende ☹️ Frustrerende!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 sep 2020 00:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 jun 2009 07:34
Indlæg: 27
Nu prøver jeg med 0,4 gram i guld-kakao, men kom til at tænke på, om der kan være nogle farer forbundet med at indtage “gade-hash” oralt. Man ved jo ikke, hvad der kan være i. Omvendt tænker jeg, at det værste der kan være i, måske blot er henna ...

Nogle tanker eller erfaringer?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 sep 2020 07:52 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Hvilken fejl får du, når indlæggene ikke går igennem?

Ift. farer, så er der fundet rester af alt muligt ulækkert i hash, så køb den bedste kvalitet, du kan finde, når det skal spises. Mht. maveforgiftning, så få det op og koge, eller i hvert fald over 75 grader, i nogle minutter, så burde du være rimeligt på den sikre side.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 sep 2020 14:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 jun 2009 07:34
Indlæg: 27
Bismann skrev:
Hvilken fejl får du, når indlæggene ikke går igennem?

Ift. farer, så er der fundet rester af alt muligt ulækkert i hash, så køb den bedste kvalitet, du kan finde, når det skal spises. Mht. maveforgiftning, så få det op og koge, eller i hvert fald over 75 grader, i nogle minutter, så burde du være rimeligt på den sikre side.


Tak for tippet! Jeg smelter hash-klumpen i smør i 10-15 minutter ved svag varme, så håber at det er nok ifht evt maveforgiftning.

Mht fejl så bliver jeg sendt videre til en side hvor der står “generel fejl” og derudover “SQL error” ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 sep 2020 14:52 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Jakobi skrev:
Bismann skrev:
Hvilken fejl får du, når indlæggene ikke går igennem?

Ift. farer, så er der fundet rester af alt muligt ulækkert i hash, så køb den bedste kvalitet, du kan finde, når det skal spises. Mht. maveforgiftning, så få det op og koge, eller i hvert fald over 75 grader, i nogle minutter, så burde du være rimeligt på den sikre side.


Tak for tippet! Jeg smelter hash-klumpen i smør i 10-15 minutter ved svag varme, så håber at det er nok ifht evt maveforgiftning.

Mht fejl så bliver jeg sendt videre til en side hvor der står “generel fejl” og derudover “SQL error” ...

hvilken browser bruger du? har du prøvet at slette cookies?

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 sep 2020 14:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 jun 2009 07:34
Indlæg: 27
Buttkraken skrev:
Jakobi skrev:
Bismann skrev:
Hvilken fejl får du, når indlæggene ikke går igennem?

Ift. farer, så er der fundet rester af alt muligt ulækkert i hash, så køb den bedste kvalitet, du kan finde, når det skal spises. Mht. maveforgiftning, så få det op og koge, eller i hvert fald over 75 grader, i nogle minutter, så burde du være rimeligt på den sikre side.


Tak for tippet! Jeg smelter hash-klumpen i smør i 10-15 minutter ved svag varme, så håber at det er nok ifht evt maveforgiftning.

Mht fejl så bliver jeg sendt videre til en side hvor der står “generel fejl” og derudover “SQL error” ...

hvilken browser bruger du? har du prøvet at slette cookies?


Jeg bruger Chrome - fra iPad. Vidste ikke at cookies kunne have en indflydelse - jeg prøver at slette dem og se om det hjælper


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 sep 2020 19:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Jakobi skrev:
Nu prøver jeg med 0,4 gram i guld-kakao, men kom til at tænke på, om der kan være nogle farer forbundet med at indtage “gade-hash” oralt. Man ved jo ikke, hvad der kan være i. Omvendt tænker jeg, at det værste der kan være i, måske blot er henna ...

Nogle tanker eller erfaringer?


Hvis det er din frygt, så er det i hvert fald ikke bedre at brænde det af og suge gasserne ned i lungerne. Eneste ting er naturligvis at eventuelle bakterier jo ikke overlever at blive sat ild til :)

Jeg vaper altid mit(skunk) mest fordi jeg aldrig har røget, og ikke bryder mig om det

Hilsen Bluepill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 sep 2020 22:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 jun 2009 07:34
Indlæg: 27
BluePill skrev:
Jakobi skrev:
Nu prøver jeg med 0,4 gram i guld-kakao, men kom til at tænke på, om der kan være nogle farer forbundet med at indtage “gade-hash” oralt. Man ved jo ikke, hvad der kan være i. Omvendt tænker jeg, at det værste der kan være i, måske blot er henna ...

Nogle tanker eller erfaringer?


Hvis det er din frygt, så er det i hvert fald ikke bedre at brænde det af og suge gasserne ned i lungerne. Eneste ting er naturligvis at eventuelle bakterier jo ikke overlever at blive sat ild til :)

Jeg vaper altid mit(skunk) mest fordi jeg aldrig har røget, og ikke bryder mig om det

Hilsen Bluepill


Så der er med andre ord ingen større risiko forbundet med at spise hashen i stedet for at ryge den? Prøver nemlig selv at skære ned på røgen (tobakken).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 sep 2020 03:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Hvis du prøver at ændre indtagelsesmetoden af cannabis af økonomiske årsager (og for at skære ned på indtagelsen af tobak), kan jeg anbefale at investere i en kvalitets vaporizer. På den måde kan man i hvert fald godt spare lidt mønt.
Vær dog opmærksom på at tolerancen stiger, så længe du indtager det ofte og øger dosis for at ramme den ønskede effekt. Men honestly hvis jeg var dig ville jeg tage en tolerance pause, for så derefter at prøve på at ryge meget mere sparsomt.
Ved dog godt at det kan være rigtig svært, men tolerance er en fucking bitch og det bliver langt billigere, og rusen har en meget federe karakter hvis ikke man brænder græs dagen lang.


Rusen har dog en markant anderledes karakter når man indtager det oralt i forhold til hvis man ryger det. IME har rusen bl.a. en mere psykedelisk natur. Det er selvfølgelig også meget sundere for dine lunger osv, men det er derfor at en vaporizer også er smart hvis man gerne vil ryge skidtet (kræver heller ikke en skid forberedelse og man risikerer heller ikke at onset kan vare 2 timer hvis man fx har fuld mave).


Mht risici vedrørende oral indtagelse vs rygning så er det nemmere at ramme den ønskede effekt når man ryger, idet man langt nemmere kan titrere dosis til passende effekt. Tænker dog umiddelbart ikke det er et problem for dig da din tolerance er så høj. Men ellers er risikoen for at indtage for meget og få en ubehagelig oplevelse nok den største risiko ved oral indtagelse jeg lige kan komme i tanke om. Specielt hvis man bliver utålmodig da det som sagt kan tage ret lang tid om at sparke ordenligt ind. Så vær opmærksom på det hvis du skal have en rigtig koger aften sammen med en person med lav/ingen tolerance, da det forholdsvis nemt kan gå hen og blive rigtig intenst og ubehageligt. Med sådan en person vil jeg anbefale at man hellere æder for lidt for så derefter at redosere ved at ryge en smule for at nå det sidste stykke (når rusen tydeligt har nået sit peak), end at gamble og æde for meget for så derefter at få en ubehagelig oplevelse.

Derudover er der også en risiko for at personer (eller dyr lol) som ikke ønsker eller som ikke har godt af at blive påvirket (fx børn), kommer til at æde de lækre småkager du har stående uden at du lægger mærke til det. Virker måske fjollet, men det er faktisk en reel risiko man skal være opmærksom på.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team