Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 14:09


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 nov 2020 17:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jun 2020 17:03
Indlæg: 12
Hej igen.
Jeg er tilbage med et af mine dumme spørgsmål. Tak for jeres hjælp!
Jeg skal af med 150-200 mg Oxy om dagen, og bliver i den forbindelse sat i gang med Buprenorphine, af misbrugscenteret. Jeg er ikke startet endnu, så jeg har lidt tanker omkring det.

Hvordan starter man op på Buprenorphin? Starter de med at give en f.eks. 1mg Buprenorphine, og så bliver ved med at forøge indtil man selv siger stop? Jeg tænker bare, hvornår forøger de så: Skal man komme en gang om dagen i starten indtil man kommer op på en passende daglig dosis? Eller bliver man der nogle timer, hvor de forøger dosis hver time, indtil man selv siger stop?

Hvad dosis Buprenorphin tror i jeg lander på?

Jeg håber selvfølgelig meget på at lande på en dosis som jeg kan leve med. Hellere få lidt for meget, end lidt for lidt.

Endnu engang, rigtig meget tak for hjælpen!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2020 06:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 apr 2016 20:46
Indlæg: 5
Hej jeg er i behandling med Subutes(Buprenorphine) jeg får i øjeblikket 32 mg dagligt, hvilket er top dosis så vidt jeg ved.
Jeg tror du starter med 8-16 mg dagligt uden du må hænge mig op på det, dit misbrug hat jo ikke været så voldsomt, jeg har hørt om personer der tager 30-40 Oxicontin dagligt.
Held og lykke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2020 14:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Hey HaaberPaaDetBedste

Fedt at høre at du har fået kontakt med misbrugscenteret, jeg håber at de kan hjælpe dig.
Jeg ved ikke om det er universelt i hele DK, men i Aarhus bliver du startet op med 2/4mg af gangen med 30 minutters mellemrum. Sådan var det i hvert fald første gang jeg startede op, de andre gange er jeg bare startet på 8mg for derefter at øge dosis med 2mg af gangen igen.

De anbefalede mig at jeg skulle være helt sikker på at jeg er dækket helt ind, og helst få for meget end for lidt. Dog har jeg den personlige holdning at jo mindre jo bedre.
Hvis muligt vil jeg anbefale at du får det præparat UDEN tilsat citrussmag, ellers bliver du HURTIGT utrolig træt af den klamme smag. Men der er vidst nok kommet en udgave uden den vamle citrussmag, ved dog ikke om man kan få den i hele DK.

Igen, ved ikke om det gælder hele DK, men i Århus er der en opstartsperiode på 2 uger, hvor du skal hente din medicin dagligt. Dernæst kan du nøjes med at hente ugentligt hvis du har været stabil.

Ønsker dig held og lykke, det er en forfærdelig afhængighed og jeg håber virkelig du kommer ud af det lort.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2020 19:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jun 2020 17:03
Indlæg: 12
Mange tak for jeres svar!

Jeg er startet og får 18mg om dagen. Jeg har dog stadig trang til at tage Oxy og andre ting. Synes i at det giver mening at gå lidt op i dosis, til f.eks. 25mg eller lignende?
Jeg er godt klar over at en højere dosis ikke giver en mere euforisk virkning, eller bliver tættere på Oxy's virkning. Men måske kan en lidt højere dosis hjælpe med at gøre trangen til andre ting mindre? I den første måned, f.eks.

Jeg er også selv af den holdning at hellere for meget end for lidt, når man taler om den her slags medicin, som skal tage abstinenser og trang til andre ting.

Tak for jeres støtte og råd!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2020 01:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Hvordan går det med dig, kigger med interesse med.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2020 15:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jun 2020 17:03
Indlæg: 12
vectra skrev:
Hvordan går det med dig, kigger med interesse med.

vectra, tak for det. Det luner om hjertet at selv fremmede kan have ens bedste for øje.
Beklager at jeg først svarer dig nu.

Anyways, det går ok. Jeg er startet på misbrugscenteret, som sagt. Dette har givet mig, og giver mig fortsat, overskud til at håndtere nogle andre ting i mit liv, som der skal styr på.
Overordnet er jeg glad for at jeg er startet og synes det er rigtig flot at nogle vil hjælpe på den måde.
Selvfølgelig er det ikke nemt, da jeg savner at være påvirket og energisk.
Men jeg kan ligeså godt vænne mig til nu, at danne vaner og tankemønstre der giver mig energi og glæde i hverdagen, uden at spise piller eller indtage andre ting.
Så dette er en god hjælp, til at vænne mig til netop det.

Tak fordi du spørger, vectra.
Vi snakkes ved hen ad vejen.
God Jul


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team